Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 967
ХуЛитери: 0
Всичко: 967

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНепоисканото добро
раздел: Есета, пътеписи
автор: _katerina_

Библията ни учи, че да правиш добро е най-висшето благо. Не винаги обаче доброто е оценено, поискано и желано. Доброто е субективно и относително понятие. Моето добро не винаги е твоето и обратно. Както се казва „всеки преценява нещата от собствената камбанария“.
Достатъчно е да видиш усмивка или да чуеш „благодаря“, за да изпиташ удовлетворение от стореното добро. Но понякога отговорът е недоволство и нежелание за помощ. Човекът, на когото искаме да помогнем, вероятно отказва, защото го мислим за слаб. Или го приема като израз на съжаление и гордостта, предразсъдъците го спират да приеме предложената помощ. Друг пък има различно разбиране за „добро“ в неговата ситуация и не желае точно тази помощ, която му предлагаме. Има хора, които приемат подадената ръка като намеса в личното им пространство или не желаят нашето „добро“, защото не искат да се чувстват задължени. Можем да зададем важните въпроси – Кой иска доброто? Защо го иска? По чии критерии“доброто“ е определено като такова? В повечето случаи мярката е по нашите собствени критерии, не на нуждаещия се. Да направиш добро е тест за личностно израстване, а вероятно е същото и да го получиш и оцениш. По моите представи е по-добре да научиш нуждаещия се "да лови риба“, за да си помага и в бъдеще. Но ако неговите виждания са да получи „две риби“ да се нахрани в момента, усилието е безсмислено. Като здравен работник много пъти съм се втурвала буквално да помагам на хората, но не винаги те са го приемали. Имахме пациентка с карциномно заболяване. Опитах да подам ръка, да вдъхна вяра, кураж и надежда. Но мъжът й ме погледна с най-строгия възможен поглед и каза: „Нямаме нужда от помощ!“. Отлично зная, че тези пациенти губят вяра и сили още в момента, в който чуят диагнозата „карцином“. Всички мостове под краката им рухват за миг в тяхната душа. Опитвам се да дам духовна подкрепа, но не всеки я приема като такава. Едни предпочитат да ги настаня в хубава стая, други – да им се дадат най-скъпите и модерни лекарства. Трети си изливат целия гняв „Защо аз съм болен, а не някой друг?!“. Още в древни времена траките са вярвали, че тялото и душата се лекуват заедно – „Не можеш да лекуваш главата отделно от тялото, както и тялото отделно от душата“ се казва в старите писания. Лекували са причините, а не следствията. Днес в 21 век ние сме забравили, че имаме и душа. Лекуваме само последствията и не търсим причините. Малцина са тези, които намират в себе си отново вярата и надеждата. И от практиката си виждам, че точно те оцеляват. Навярно първо трябва да направим“добро“ на себе си. „Духовната сила дава криле“ казват мъдреците. Но аз съм убедена, че дори човек да не вярва в Бог, достатъчно е да има вяра в себе си. Само тогава намира сили да продължи напред, а така може да даде духовна подкрепа и на много други.
Ако човек е материален ще очаква такава помощ и няма да оцени всякаква друга. Ако е духовно настроен – и една добра дума ще му стопли сърцето и душата. Ще добие отново вяра и надежда. И пак ще си зададем въпроса – Да правим ли „добро“ ? Моят отговор е ДА!!! Нека не губим човешкото в себе си, нека не губим духовни ценности и морал! Нека сърцата ни са изпълнени с любов и топлина!


Публикувано от anonimapokrifoff на 09.06.2016 @ 21:13:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:35:13 часа

добави твой текст
"Непоисканото добро " | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Непоисканото добро
от Hulia на 09.06.2016 @ 22:29:25
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Много полезни размисли, Кет...Всъщност истинското добро се постига от един човек, тогава когато е развил до такава степен духовните си сетива, че да може да усеща дали всяко нещо, което извършва, е в синхрон с Божията Воля...:) Тогава той работи за Космичното добро. :)


Re: Непоисканото добро
от ednorogo на 10.06.2016 @ 11:24:01
(Профил | Изпрати бележка)
Дай Боже! Благодаря за прекрасния текст. Всичко най-добро!