Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 449
ХуЛитери: 4
Всичко: 453

Онлайн сега:
:: Albatros
:: Markoni55
:: malovo3
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗнак от ангел
раздел: Разкази
автор: CheGuevara

Милена отключи входната врата и от площадката пред нея я лъхна влага и пронизващ студ...
Уж вече пролет, а термометърът на стената показваше само 2 градуса... Не
искаше да мисли за дългия път, който я чакаше под този всепроникващ дъжд...

Още нямаше 6 сутринта и улиците бяха пусти. От време на време се разминаваше с обичайните спътници, които като нея се бореха за насъщния...
Загърна по-добре якето си, вдигна качулката и въздъхна. Поне в офиса, който чистеше, ще бъде топло и светло...
Служителите идваха в 8 и искаха дотогава да е изчистено и проветрено. Да не им се мотае после из краката.
Милена беше свикнала с това отношение към нея. Работеше в тази фирма вече четвърта година, без договор, без право на болнични и отпуск... Само в края на месеца се подписваше върху един хвърчащ разходен ордер и получаваше 200 лв. на ръка от една фина дама с каменно изражение...
Питаше се дали е такава и с колегите си или просто това беше маска, предназначена за хигиенистката. Тя едва ли знаеше, че Милена е завършила българска филология, знае перфектно руски и ползва английски и испански... А вкъщи книгите й са много повече от колкото има по лавиците на една селска библиотека...
В сумрака не видя една локва и маратонките й се напълниха с ледена вода. Студът пропълзя нагоре по ставите и костите и се спря в онази болезнена точка на кръста. Неволно изохка, но ускори крачките си, за да стигне навреме. Не искаше да мисли за това, че имаше още седмица до края на месеца, а в джоба й се търкаляха само жълти стотинки...
„Мисли позитивно, момиче!..“ тихо си прошепна тя и отключи входната врата на сградата.
Не познаваше лицата на служителите. Те бяха за нея това, което изхвърляха в кошчетата си, поставени до бюрата. Милена ги опознаваше по отпадъците в тях. И им даваше смешни имена. Това я забавляваше и беше нейното тайно отмъщение за отношението им към нея.
Ето например, бюро номер 1 беше „Убиецът на банани.“..Поне 4 броя всеки ден... За нея това си е непростимо разточителство. И въпрос на възможности, разбира се... Непостижимо удоволствие за нея.
Бюро номер 2, „Екологът“, обичаше биохраните и кошчето му винаги преливаше от празни опаковки - мюсли, ядки, диетични бисквити, обелки от ябълки...
Най-много я разсмиваше бюро номер 5. Беше го кръстила „Дечкото“. Ядеше огромно количество шоколад и най-вече от онези шарени станиолови яйца, които криеха в сърцевината си миниатюрни фигурки и всякакви изненади. „Сигурно си няма деца“, мислеше Милена, „затова изхвърля в кошчето пластмасовите патрончета от тях...“
А бюро номер 10 беше направо смелчага, така и го беше кръстила, защото не подбираше какво яде, ако се съди по това, че унищожаваше огромни количества от вредните храни - чипс, царевични пръчици и опаковки със сладкиши, които обилно полива с кока-кола и енергийни напитки... Представяше си го усмихнат шишко с пухкави ръчички... Сигурно има проблеми с кръвното и килограмите. Горкият дебеланко!...
„Домошарят“ явно седеше на бюро 12 – никаква хартийка, никакви отпадъци...Явно жена му приготвяше храна за офиса в малки, весели кутийки... Късметлия!...
Милена приключи със зареждането на кафе-машината и взе голяма черна торба да изпразни кошчетата. Климатикът приятно жужеше и от топлината на душата й стана светло и спокойно.
„Ходя сутрин рано на безплатен фитнес!...“ казваше тя на приятелите си. „И даже ми плащат за това!...“ Шегуваше се добродушно, без да се срамува от позицията си в обществото. „Срамна работа няма“, казваше често тя, но това не й пречеше да си мечтае за работа в училище, библиотека или редакция.
Докато прехвърляше отпадъците от кошчето до бюро номер 7 в торбата, пред очите й се мярна нещо непривично... Разрови опаковки и хартии и видя, че е банкнота от 5 лв.
Сърцето й подскочи. Първо си помисли, че това ще й осигури хляб и още нещо до края на месеца... Неин късмет са. Можеше и да не ги забележи и да отидат при другите отпадъци. Но бързо я опари още една мисъл - може би я изпитват, дали е почтена и лоялна. Нима тя струва 5 лв.?
Бързо изтри първата мисъл и постави банкнотата на бюро номер 7.
Приключи работа точно в 8 без 15. Пусна алармата, заключи входната врата и се потопи с настъпващия ден, влажен, студен и враждебен...
Маратонките й джвакаха от водата и тя беше вперила поглед в земята да избягва поне големите локви...
Изведнъж нещо проблесна на тротоара, отразило светлината от близката витрита. Милена се наведе и ръката й напипа едно желязно левче. Ето ти чудо!
„Знак от моя ангел-хранител е, че се радва за мен – не се поддадох на изкушението ...“
Е, и левче ще свърши добра работа! Има за един хляб и даже ще остане за кафе от автомата до дома й.
Милена се усмихна. На душата й беше топло и ведро. Въпреки всепроникващия дъжд и студ...

Ружа Велчева


Публикувано от BlackCat на 02.06.2016 @ 15:29:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   CheGuevara

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 19:47:06 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Знак от ангел" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Знак от ангел
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 13.09.2017 @ 16:52:00
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Руже! Разказът е хубав, но не мисля, че е реалистичен. С това образование героинята би могла да си намери много по-хубава работа.
Поздрави!
Цвети


Re: Знак от ангел
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 19.10.2017 @ 06:52:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Здравей Цвети!...За съжаление, мила, повече от реалистичен е, защото край мен е пълно с хора, които имат отлично образование и работят не това, което са учили....Моят племенник е завършил българска филология с отличие, автор е на 2 книги, но това, което са му предложили за близо 20 години беше работник в парка....Ходи да хамали всеки Божи ден, а лятото успява 3 месеца да работи на морето ,като събира такси по ллажа - 10 часа на слънцето...Не е само той!....Тъжно е, но е така в един по-малък град!....В София- може би положението да е по-добро, но в провинцията е страшно...Бедна, бедна България!...Бог да я закриля и да й помогне да намери верния път!....

]


Re: Знак от ангел
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 19.10.2017 @ 06:53:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Здравей Цвети!...За съжаление, мила, повече от реалистичен е, защото край мен е пълно с хора, които имат отлично образование и работят не това, което са учили....Моят племенник е завършил българска филология с отличие, автор е на 2 книги, но това, което са му предложили за близо 20 години беше работник в парка....Ходи да хамали всеки Божи ден, а лятото успява 3 месеца да работи на морето ,като събира такси по ллажа - 10 часа на слънцето...Не е само той!....Тъжно е, но е така в един по-малък град!....В София- може би положението да е по-добро, но в провинцията е страшно...Бедна, бедна България!...Бог да я закриля и да й помогне да намери верния път!....

]


Re: Знак от ангел
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 02.06.2016 @ 19:00:11
(Профил | Изпрати бележка)
Ето затова българинът оцелява. Това се случва, защото се позволява. Ако имаше спазване на законите, щяхме да процъфтяваме. Филолог е хигиенист, лекарите по чужбина, но все пак ще оцелеем. Поздрави, Ружа!!!


Re: Знак от ангел
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 02.06.2016 @ 19:09:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Така е, Кати, за съжаление!...
Прегърни морето от мен!
Поздрави!!!

]


Re: Знак от ангел
от libra на 04.06.2016 @ 00:45:13
(Профил | Изпрати бележка)
хубав разказ, радвам се че го прочетох, за щастие има и такива хора, като твоята героиня и небето им се радва на тях..


Re: Знак от ангел
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 04.06.2016 @ 08:58:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Благодаря ти, Либра!...
Радвам се, че моята малка, светла история е докоснала сърцето ти...
Оцеляваме, въпреки всички усилия да ни затриват!...
С този разказ участвах в конкурса, посветен на незабравимия Атанас Липчев!...Е, отличен е само с диплом, но и това е нещо!...социалната тема не е много любима на ценителите!...Поздрави от красивата стара столица!
Ружа

]


Re: Знак от ангел
от suleimo на 19.06.2016 @ 16:04:02
(Профил | Изпрати бележка)
Удивително е как образовани, интелигентни хора, принудени да се прехранват от каквото намерят, са съхранили вече изчезващи добродетели.
Поздравления Руже!


Re: Знак от ангел
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 19.06.2016 @ 17:50:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Благодаря ти, мила Дани!...
Блажени нищите, тяхно ще е Царството небесно!...
прегръдка отдалече-Ружа

]