Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 873
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 876

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÍåâåíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: ambrouse

Áåøå íà÷àëîòî íà ñåïòåìâðè. Ñåëîòî áå çàòèñíàòî îò ìàðàíÿòà è íåïîñèëíàòà æåãà íà ïðîòî÷èëîòî ñå ëÿòî. Õîðàòà äðåìåõà ïî êúùèòå ñè, íà íèêîãî íå ìó ñå ðàáîòåøå. Äîðè óëè÷íèòå êó÷åòà ñå áÿõà èçïîêðèëè. Ïî ïðàøíèÿ ïúò êúì öúðêâàòà ñå êëàòóøêàøå íàáèòàòà ôèãóðà íà ìëàäà æåíà. Íåâåíà. Òÿ áå îò ìàëöèíàòà, êîèòî èìàõà èùàõ äà èçëèçàò â òàçè çàäóõà.
Íÿêîè íà øåãà íàðè÷àõà Íåâåíà „Ïðàâåäíàòà”. Íî âåðîÿòíî â òàçè, êàêòî â ïîâå÷åòî äðóãè øåãè, èìàøå ãîëÿìà äîçà èñòèíà. Äà, äîáðà æåíà áå Íåâåíà, íî áåøå ãðîçíà. Èìàøå íàáèòî, ëèøåíî îò æåíñòâåíè èçâèâêè òÿëî, åäðà òàëèÿ, òåñíè, óâèñíàëè ðàìåíå è êúñè, êðèâè êðàêà. À ëèöåòî é… òî, ñúñ ñâîèòå íåïðàâèëíè ÷åðòè ïðèëè÷àøå íà èçòúêàíà íàêðèâî ÷åðãà. Îïðåäåëåíî Ñúçäàòåëÿ ñè áå îñòàâèë ðúöåòå â íåéíèÿ ñëó÷àé. À ìîæå áè òîé, Ñúçäàòåëÿ, èìàøå íÿêàêâà ìíîãî äúëáîêà ïðîìèñúë.
Íåâåíà íÿìàøå äîì â ïðåêèÿ ñìèñúë íà äóìàòà. Îò ïåò ãîäèíè, ñëåä êàòî êúùàòà íà ðîäèòåëèòå é èçãîðÿ ïðè ïîæàð, æèâååøå â åäèí èçîñòàâåí ÿõúð êðàé ðåêàòà. Çèìå ñòóäóâàøå, ïðåâèòà íàä ìàëêîòî îãíèùå, êîåòî áå èççèäàëà ñúñ ñîáñòâåíèòå ñè ðúöå. Äóïêèòå â ñòåíèòå è ïîêðèâà áÿõà òîëêîâà ãîëåìè, ÷å ïîìåùåíèåòî íèêîãà íå ìîæåøå äà ñå çàòîïëè. Ìàéêà é ñå áÿõà ñïîìèíàëà ìëàäà, êîãàòî Íåâåíà áå íà äâàíàéñåò ãîäèíè, à áàùà é îò äúëãî âðåìå íå ñå áå âÿñâàë â ñåëîòî – ãîâîðåøå ñå, ÷å å çàìèíàë íà ãóðáåò â ÷óæáèíà.
Îñâåí ÷å èìàøå äîáúð õàðàêòåð, Íåâåíà áå è ìíîãî ðàáîòëèâà, íî ïóñòàòà ãðîçîòà íå é áå ïîçâîëèëà äà ñè íàìåðè ñúïðóã. Íèêîé îò ìåñòíèòå åðãåíè íå ïðîÿâÿâàøå èíòåðåñ êúì íåÿ, à è òÿ áå åäíà òàêàâà ñâèòè÷êà, âñå ñå èç÷åðâÿâàøå, êîãàòî íÿêîé õóáàâåö é ñå óñìèõíåøå. Ïîä ãðóáîâàòàòà âúíøíîñò íà Íåâåíà ÿâíî ñå êðèåøå ÷óâñòâèòåëíî ñúðöå. Îò äðóãà ñòðàíà ñîöèàëíèòå é óìåíèÿ áÿõà òîëêîâà îãðàíè÷åíè – òÿ ðÿäêî ñå ïðåñòðàøàâàøå äà îáåëè äóìà ïðåä õîðà, êîèòî íå ïîçíàâàøå äîáðå, – ÷å ìíîçèíà ïîäîçèðàõà, ÷å òÿ íå å ìíîãî íàðåä ñ ãëàâàòà. Âåðîÿòíî áÿõà ïðàâè òåçè õîðà. Òà êîé íîðìàëåí ÷îâåê áè äàâàë âñè÷êî, êîåòî å çàðàáîòèë, íà öúðêâàòà. Íåâåíà ðàáîòåøå ïî ãðàäèíèòå íà õîðàòà, öåïåøå äúðâà, ïåðåøå, ÷èñòåøå, à â çàìÿíà íà òðóäà ñè ïîëó÷àâàøå õðàíà è ïî íÿêîÿ è äðóãà äðåáíà ïàðá. Õðàíàòà íåðÿäêî ñïîäåëÿøå ñ áåçäîìíèòå êó÷åòà, à ïàðèòå, äî ãðîø, äàðÿâàøå íà öúðêâàòà. Ïîïúò ñå ÷óâñòâàøå ëåêî ãóçåí, ÷å íàé-íàáîæíàòà æåíà â ñåëîòî ìèçåðñòâà, íî ïðèáèðàøå ïðåäîñòàâåíèòå îò íåÿ ñðåäñòâà. Íåäîëþáâàøå ïàðèòå Íåâåíà, íåçíàéíî çàùî. È íå ñå îïëàêâàøå, ÷å æèâåå â ïîðóòåí ÿõúð.
Åäíà íîù ïîïúò ñúíóâà ñïåöèàëåí, íàïîäîáÿâàù âèäåíèå ñúí, è ðåøè äà ïîìîãíå íà Íåâåíà. Âçå áàñòóíà ñè è çàêóöóêà êúì êúùàòà íà êìåòà.
Êìåòúò ñáúð÷è çàìèñëåíî âåæäè, ïîñëå êèìíà.
– Äà é ïîìîãíåì êàçâàø?
– Äà, íå áèâà äà îñòàâÿìå òàêàâà äîáðà, áîãîáîÿçëèâà æåíà äà ñòóäóâà â îíçè ÿõúð. Ìèíàëàòà ãîäèíà íà äâà ïúòè ñå ïîáîëÿ, êàøëÿøå ìåñåöè íàðåä. Ñóìà òè ïàðè å äàëà çà öúðêâàòà, è òî ñúâñåì áåçêîðèñòíî.
– Çíà÷è è òè ùå äîäàäåø íÿêîé ëåâ.
– Ùå äîäàì, êìåòå, ùå äîäàì. Âñè÷êè ñåëÿíè ùå ïîìîãíàò, âå÷å ñúì ïîäïèòàë òóê-òàì.
– Äîáðå, ùå é ïîñòðîèì êúùà, íî ìàëêà.
– Ñòàâà.
Íà ñëåäâàùèÿ äåí ïîïúò çàïî÷íà äà ñúáèðà íóæíèòå ñðåäñòâà, à Íåâåíà, ðàçáèðàéêè ÷å ñå êàíÿò äà é ïîñòðîÿò èñòèíñêè äîì, çàêúðøè ðúöå, ñìóòåíà îò äîáðèíàòà íà ñúñåëÿíèòå ñè. Îò åäíà ñòðàíà èì áå áëàãîäàðíà, îò äðóãà ÷óâñòâàøå íåóäîáñòâî, ÷å é ïðàâÿò ïîäàÿíèå.
Ïàðèòå íå äîñòèãàõà, îáà÷å èäåõà èçáîðè è êìåòúò, óñåùàéêè, ÷å ìîìåíòúò å óäîáåí äà ñå ïðåäñòàâè â äîáðà ñâåòëèíà ïðåä èçáèðàòåëèòå, èçâàäè îò äúëáîêèòå ñè ëè÷íè ðåçåðâè.
Ïåòèìà äþëãåðè çà ìåñåö è ïîëîâèíà èçäèãíàõà ìàëêà åäíîåòàæíà êúùóðêà, êîÿòî íà íàðî÷íî òúðæåñòâî áå äàðåíà íà Íåâåíà. Ìëàäàòà æåíà ñå ðàçïëàêà îò âúëíåíèå, ñúðöåòî é òóïàøå êàòî ïîëóäÿëî. Âñè÷êè áÿõà äîâîëíè … îñâåí êìåòñêèÿ ñèí. Ñòàìåí êèïåøå îò ãíÿâ, çàäåòî áàùà ìó áå äàë ïàðè çà êúùàòà íà ãðîçíèöàòà, à çà îáó÷åíèåòî ìó â ÷óæáèíà ñå ñòèñêàøå.
Åäíà ñåäìèöà ñëåä êàòî Íåâåíà ñå íàíåñå â íîâèÿ ñè äîì, Ñòàìåí ïî÷óêà íà âðàòàòà. Óñìèõâàøå ñå, íî íÿêàê íåèñêðåíî, è èíà÷å êðàñèâîòî ìó ëèöå èçãëåæäàøå ãðîòåñêíî èçêðèâåíî.
– Íÿìà ëè äà ìå ïî÷åðïèø åäíî êàôå, Íåâåíî?
– Âëèçàé, Ñòàìåíå – îòâúðíà ïëàõî Íåâåíà è ñå îòäðúïíà, çà äà ìó ñòîðè ïúò.
Ìèíàõà íå ìèíàõà äåñåòèíà ìèíóòè è çàåõòÿõà ïèñúöè. Íåâåíà ïèùåøå òàêà, âñå åäíî ÿ äåðàò, à Ñòàìåí òîêó èçðúìæàâàøå çàïëàøèòåëíî, ïðèêàíâàéêè ÿ äà çàìúë÷è. Ïðåä êúùàòà ñå íàñúáðàõà õîðà. Òå ñè øóøóêàõà ïðèòåñíåíî, íî íå ñìååõà äà ñå íàìåñÿò.
– Ñèãóðíî ñå êàðàò çàðàä ïàðèòå, êîèòî äàäå êìåòúò – ïîäõâúðëè åäèí âúçðàñòåí ìúæ.
– Êàêâà òè êàðàíèöà! Íåâåíà ìîæå è äà íå å ñúâñåì íàðåä ñ ãëàâàòà, íî äà êðåùè òàêà… Íåùî ëîøî ñòàâà òóê, õîðà! – îáàäè ñå ïîïàäèÿòà.
Ìàëêî ñëåä òîâà âðàòàòà ñå îòâîðè è Ñòàìåí ñå ïîêàçà íà ïðàãà. Ãëåäàøå ñ ïðàçåí ïîãëåä íàñúáðàëîòî ñå ìíîæåñòâî è ñå êëàòóøêàøå êàòî ïèÿí, àõà äà ïàäíå. Èçëîìîòè íåùî, íàïðàâè äâå êðà÷êè íàïðåä è ñå ñâëå÷å íà êîëåíå. Òîãàâà âñè÷êè âèäÿõà çàáèòàòà äúëáîêî â òèëà ìó áðàäâè÷êà. Íåâåíà áå ñïðÿëà äà ïèùè è â çëîêîáíàòà òèøèíà ñå ÷óâàõà ñàìî âúçêëèöàíèÿ íà ïî÷óäà è óæàñ. Ïðåäè íÿêîé äà ñå ïðèòå÷å íà ïîìîù íà êìåòñêèÿ ñèí, òîé ïàäíà âúçíàê, èçõúðêà ãðîçíî ïðåç îçúáåíàòà ñè óñòà è çàñòèíà â êðèâà ïîçà. Ïîãëåäúò ìó ñå çàðåÿ íåéäå â äàëå÷èíàòà ñ ìúðòâåøêà èçöúêëåíîñò.
– Óáèõà Ñòàìåí! – ïðîïëàêà åäíà îò áðàòîâ÷åäêèòå íà êìåòñêèÿ ñèí è õóêíà ïðåçãëàâà íàíÿêúäå. Íåâåíà èçëåçå îòâúí è êàòî ÷å ëè ÷àê òîãàâà îñúçíà êàêâî å íàïðàâèëà. Çàïî÷íà äà ñè ñêóáå êîñèòå è äà ðúìæè êàòî äèâ çâÿð. Áåëèÿò é ñóêìàí áå ðàçäðàí îòïðåä è ïîä íåãî ñå âèæäàøå ïëúò. Íèêîé íå ïîñìÿ äà ñå ïðèáëèæè êúì óáèéöàòà, êîÿòî â èñòåðèÿòà ñè èçãëåæäàøå ïî-ãðîçíà îò âñÿêîãà.

***

Ïî ïúòÿ êúì êúùè, ñëåä óæàñíàòà âå÷åð, â êîÿòî çàãèíà êìåòñêèÿ ñèí, èçìîðåíèÿò îò äúëãèòå è òÿãîñòíè ðàçãîâîðè ñúñ ñúñåëÿíèòå ñè ïîï ðàçìèøëÿâàøå çà ñëó÷èëîòî ñå. Ïîâå÷åòî õîðà, çíàåéêè, ÷å êìåòñêèÿ ñèí íå å ñòîêà, ïðåäïîëàãàõà, ÷å òîé å ïîñåãíàë íà Íåâåíà, êîåòî áå ó÷óäâàùî êàòî ñå èìà ïðåäâèä âúíøíèÿ é âèä. Íî íèêîé íå ñìååøå äà çàñòàíå íà ñòðàíàòà íà Íåâåíà îò ñòðàõ, ÷å ùå ñè íàâëå÷å ãíåâà íà êìåòà è ðîäíèíèòå ìó.  êðàéíà ñìåòêà Íåâåíà áå êà÷åíà íà åäíà êàðóöà è îòâåäåíà â ãðàäà, çà äà îòãîâàðÿ çà ïîñòúïêàòà ñè ïðåä ñúäà. Áå ñå ðàçìèíàëà íà êîñúì îò ñìúðòòà – ïî÷åðíåíèÿò êìåò áå èçâàäèë ïèñòîëåòà ñè è áå íàïðàâèë îïèò äà ðàçäàäå ïðàâîñúäèå, íî áëèçêèòå ìó ãî áÿõà ñïðåëè, ñ öåíàòà íà ìíîãî óâåùàíèÿ.
Êàêòî ñè âúðâåøå, ïîïúò ñòèãíà äî èçâîäà, ÷å çà âñè÷êî å âèíîâíà ãðîçîòàòà íà Íåâåíà. Àêî áå êðàñèâà, Íåâåíà ùåøå îòäàâíà äà ñè å íàìåðèëà ìúæ è íÿìàøå äà æèâåå ñàìà. Ìîæå áè òúêìî ñàìîòàòà áå ïîäëóäèëà Íåâåíà. À äàëè íåïîçíàâàíåòî é íà ìúæêèòå ñòðàñòè íå áå äîâåëî äî ïðåêîìåðíà ðåàêöèÿ ñïðÿìî íÿêîå áåçîáèäíî ïîùèïâàíå ïî çàäíèêà? Äà, Ñòàìåí áå ïðîéäîõà, íî ÷àê ïúê…Êàêâîòî è äà áå íàïðàâèë… Ïîïúò ñå ñòðåñíà, îïàñÿâàøå ñå, ÷å ìèñëèòå ìó ñà ãðåõîâíè. Òà íàëè Áîã áå íàïðàâèë Íåâåíà òàêàâà, êàêâàòî å. Çà äà ÿ èçïèòà? Íåÿ, êàêòî è âñè÷êè, ñáëúñêàëè ñå ñ ãðîçîòàòà é? Äà, âàæíà áå äóøàòà, à Íåâåíà èìàøå äîáðà äóøà… ñàìî ÷å ñè íàâëå÷å ñìúðòåí ãðÿõ. Òàêèâà êàòî íåÿ íÿìàõà ìÿñòî â ñåëî, ÷èèòî æèòåëè ñå ñòàðàÿò äà æèâåÿò ïðàâåäíî. Ïîñòåïåííî îáà÷å ãî çàãëîæäè ñúìíåíèå. Äàâàøå ñè ñìåòêà, ÷å èìà ãîëÿìà âåðîÿòíîñò Íåâåíà äà áúäå îïðàâäàíà îò ñúäà. À òîãàâà… Äà, òðÿáâàøå äà ïîòúðñè âðúçêà ñ Áîã ÷ðåç ìîëèòâè. Ìîæå áè òîé ùåøå äà ãî ïðîñâåòëè, ïîìàãàéêè ìó äà ïðîâèäè èñòèíàòà. Ñúæàëè, ÷å ïúðâîíà÷àëíî ñå áå ïîäâåë îò ñâåòñêà ëîãèêà, íåîçàðåíà îò áîæèÿòà ñâåòëèíà.

***

Íåâåíà âúðâåøå ïî ãëàâíàòà óëèöà íà ñåëîòî, ñòèñíàëà ëèñò õàðòèÿ âúâ âêî÷àíåíèòå ñè îò ñòóäà ðúöå. Ïî÷óêà íà âðàòàòà íà åäèí âúçðàñòåí ÷îâåê, íà êîãîòî ïðåäè íÿêîëêî ìåñåöà áå ïîìàãàëà â ãðàäèíñêàòà ðàáîòà.
– Äÿäî Âàñèëå, ïðèþòè ìå çà ïðåç íîùòà, ìîëÿ òå – êàçà òÿ.
– Êàê, ïóñíàõà ëè òå, Íåâåíî?
– Äà, íåâèííà ñúì, ñúäúò ìå îïðàâäà è ìè äàäå òîçè äîêóìåíò.
– Íî òè óáè ÷îâåê!
– Òîé ìå íàïàäíà, äÿäî Âàñèëå, íàñèëè ìå. Â äîêóìåíòà ïèøå, äîêòîð ìå ïðåãëåäà.
– Òàêà çíà÷è… Íàëè ñè èìàø êúùà, ïðèáèðàé ñå òàì.
– Çàêëþ÷åíà å ñ ãîëÿì êàòèíàð, ÿâíî êìåòúò… À ÿõúðúò, â êîéòî æèâååõ ïðåäè… íÿêîé ãî å ïîäïàëèë. Ñåãà îò òàì èäà. Èçãîðÿë å äî îñíîâè. Íÿìà êúäå äà ïðåíîùóâàì.
– Íåâåíî, íå ìè äîêàðâàé áåëÿ. Àêî êìåòúò ðàçáåðå, ÷å ñúì òå ïðèþòèë, äîðè ñàìî çà åäíà íîù…
– Ëåêà òè âå÷åð òîãàâà. Ùå ïðîáâàì äðóãàäå.
Íà âòîðîòî ìÿñòî íà Íåâåíà é áå êàçàíî ñëåäíîòî:
– Íèå óáèéöè ó äîìà íå ïðèåìàìå!
Íà òðåòîòî ìÿñòî îòãîâîðúò áå:
– Ìàõàé ñå, âåùèöå ãðîçíà! Îò çàëúêà ñè îòäåëÿõìå, çà äà òè ïîñòðîèì êúùà, à òè ïî÷åðíè ïîëîâèíàòà ñåëî! Íÿìàø ìÿñòî ïðè íàñ!
– Íî àç ñúì íåâèííà! – èçâèêà Íåâåíà. – Åòî, òóê ïèøå…
– Íèå íà ãðàäñêèòå çàêîíè íå âÿðâàìå. Óáèëà ñè ÷îâåê, çíà÷è ñè âèíîâíà. È òî íå êîé äà å ñè óáèëà, à êìåòñêèÿ ñèí. Ðàäâàé ñå, ÷å ñè îùå æèâà. Õàéäå, èç÷åçâàé, èëè ùå íàñúñêàì êó÷åòàòà ïî òåá!
Íåâåíà çàêðà÷è êúì öúðêâàòà â ìðàçîâèòàòà è ñíåæíà íîù. Âÿðâàøå, ÷å ïîïúò ùå ÿ ïðèþòè, ùå ÿ íàõðàíè è ùå é äàäå ñúâåò êàê äà ñå ñïðàâè ñúñ çëîáàòà, ñòðàõà è íåðàçáèðàíåòî íà ñúñåëÿíèòå ñè.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 02.06.2016 @ 14:51:43 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   ambrouse

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 23:42:50 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Íåâåíà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.