Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 836
ХуЛитери: 0
Всичко: 836

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПо съседски
раздел: Разкази
автор: anelia79

Полицай Тотев слезе от патрулната кола с явно нежелание. Както и очакваше, прониза го студения февруарски вятър, а снежната виелица премрежи погледа му. Колегата му го последва с още по-малък ентусиазъм. Запътиха се към входа на триетажната кооперация. На вратата ги посрещна жена, заела стойка на делва, с коси навити на ролки и халат, чиито краища едва се допираха върху огромния ѝ корем. Отдолу се подаваше басмена нощница на цветя.
- Добре, че дойдохте. Хайде влизайте, влизайте- занарежда тя, още преди униформените да са успели да се представят. Тотев понечи да каже нещо, но нова тирада го заля, преди да е произнесъл и звук:
- Вече два часа това дете пищи, лудница. Тия къде живеят бе, в гората ли? Ние сме мирни хора, имаме нужда от почивка. Колко пъти им виках и чуках, ама на, не ми отварят. Аз, на онази малка сополанка такъв шамар ще ѝ забърша само…
- Може би нещо се е случило? Защо не се обадихте по-рано?- успя да се вреди вторият полицай.
- Ба, случило се!!!- лелката го стрелна с малките си сини очички- То не е много да говоря, не обичам тези неща, ама в случая се изисква истината да се каже - направи театрална пауза, хвърли заговорнически поглед към двамата и продължи с притихнал глас- Онази парантия не си оставя децата сами за първи път. Без мъж е! Откакто се нанесоха няма мира- ту ще викат, ту ще плачат, ту ще се смеят, ту ще тичат… няма спокойствие, ама тая вечер… е всичко си има граници. Да не сме …
- Кой апартамент?- намеси се Тотев
- На втория етаж в дясно. Ние сме малка кооперация. Всички се познаваме и се уважаваме, ама с тая…
- Благодаря Ви, госпожо. Може да се прибирате- вече бяха пред вратата и Тотев се ослуша. Дочу ясен детски плач и още един глас, който пееше детска песничка.
- Аз само да им кажа на тия, че …- старата лелка все още стоеше плътно зад полицаите.
- От тук поемаме ние- гласът на вторият полицай беше мек, но категоричен, а може би не съвсем, защото съседката продължи:
- Ако имате нужда от помощ, аз…- сигурността в гласа ѝ се стопи, след като срещна суровият поглед на Тотев- аз, такова, ще бъда у дома. Живея под тях- успя да смотолеви и заслиза по стълбите.
Тотев се ослуша. Песента беше спряла, но детските хлипове продължаваха. Приближи се още и почука леко на вратата.
- Полиция, отворете!
Плачът престана за миг, за да избухне с нова сила след пет секунди. Вратата оставаше затворена.
- Полиция, отворете!- повтори Тотев, този път малко по-силно, но без да крещи или да влага заплаха в гласа си.
Зад вратата се чуха колебливи стъпки и един плах глас на момиченце:
- Не мога. Мама ми е забранила да отварям на когото и да било.
- Добре, тогава ще си поговорим през вратата- рече тихо Тотев и се усмихна на шпионката пред себе си.- Кой плаче при теб?
- Братчето ми.
- Защо?
- Падна и си ожули коляното докато си играеше с топката. Сега иска мама да го гушне.
Двамата полицаи си отдъхнаха, че няма сериозно ранени, но бяха задължени да влязат при децата. По всичко личи, че това щеше да се окаже трудна задача, ако не искаха да стресират децата.
- А къде е мама?
- На работа. Ще се прибере късно.
- Ти как се казваш?
- Ани.
- А братчето ти?
- Боби.
- Виж, Ани, момченцата обичат полицейски значки. Ако му покажа моята, може би ще спре да плаче. Искаш ли да опитаме?
- Ами … не знам. Мама ще ми се скара, ако отворя вратата… - за първи път доловиха колебание в гласа на детето.
- Ще ти се кара!!! Аз ще те ошамаря само да те спипам. Така да знаеше- прокънтя силния и заплашителен глас на лелката. Двамата униформени подскочиха и се обърнаха почти едновременно. Въпреки огромното си тяло, тази жена беше успяла да се доближи безшумно и продължи яростно да клокочи- майка ти, онази фльорца, с полички колкото носни кърпи, излиза вечер, ама за вас да се погрижи не може. Ама иначе ти била казала. Я отваряй веднага вратата, малка мърло!
- Госпожо, нали Ви наредихме да се приберете, веднага. Веднага!- Тотев изпита сериозно раздразнение.
- Аз ли да се прибера? Ама нали едни сополанковци не можете да накарате да отворят вратата! Нали за това ви повиках- да въдворите тишина, не да си говорите през вратата с тези… с тези …- ядът замъгляваше ясната мисъл на съседката и тя не успя да открие подходяща дума.
Гневът се разля в Тотев, но той успя да каже възможно най-спокойно:
- Госпожо, ако веднага не се приберете или дойдете отново, ще бъда принуден да ви арестувам.
Клепачите на малките сини очички запримигваха бързо, а устата застина под формата на буквата О. Двойната гуша се заклати на ляво и на дясно в такт с главата, а от месестите ноздри излязоха със свистене няколко струйки въздух, като на огнедишащ дракон. Червенина заля бузите на дамата, а Тотев си представи вулкан, готов да избухне. И той избухна:
- Мене, мене да арестуват!!! Боже, до къде я докарахме! Аз като честна и почтена гражданка, търсеща закрила… ама на, пак защитават оная мизерница- въпреки, че изригна, вулканът започна да слиза, а тътенът му се чуваше все по-слабо и по-слабо.
Едва поели си дъх, полицаите дочуха, че някой се качва по стъпалата. Не беше съседката, тя все още ругаеше между двата етажа. Може би друг съсед или… Те не се чудиха дълго, защото остра канонада се изсипа върху все още не затихналия вулкан:
- Пак ли ти, дърта кранто? Какво искаш този път? Пак ли си тормозила децата ми? Ей сега те хващам и ти оскубвам перушината…
- Я курвата се появи- изписка лелката
- Стриптийзьора.
- Все тая! За пари се чекнеш, ама не знаеш и кой е бащата на копелетата ти. Пропаднала мръсница.
- Мръсница, която има две деца, които я обичат. Мръсницата им дава дом, образование, храна и обич… Ооообич! Знаеш ли какво е това? Не, защото никога не си обичала и не са те обичали. Дърта, самотна, завистлива вещица. За тези двете горе не само тялото, а и душата на дявола си давам. А ти си носи твоята чиста на Свети Петър, дано поне там разбереш какво е да обичаш. Кукуваш по цял ден самичка и се чудиш как да развалиш чуждото щастие. Кукувица.
Двамата полицай се спогледаха.
- Тотев, защо не взехме случая с трупа на пейката?


Публикувано от hixxtam на 02.05.2016 @ 22:20:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anelia79

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:53:46 часа

добави твой текст
"По съседски" | Вход | 2 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: По съседски
от malovo3 на 03.05.2016 @ 14:14:09
(Профил | Изпрати бележка)
Актуално. "На вратата ги посрещна жена...."
Много добро попадение!
Поздрави!


Re: По съседски
от IGeorgieva на 04.05.2016 @ 23:04:26
(Профил | Изпрати бележка)
Нетрадиционна, но правдива гледна точка!
:)