Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 801
ХуЛитери: 1
Всичко: 802

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНебеса обвити в мрак
раздел: Фантастика
автор: nickyqouo

Небеса обвити в мрак. Надвиснали над отчаян пейзаж от влажни скали и полумъртва земя. Небеса обвити в мрак, самота и пронизващ студ. Пустош! Ветровете носят остри парченца замръзнал в облаците дъжд, жълто-кафяви мъхове царуват под острия им писък. Скалите се пукат, ронят и разпадат бавно през времето, а светлината не може да пробие могъщите облаци.
Сред ниските ерозирали хълмове стърчат назъбените останки на замък. Руини на защитни стени, кули, порутени стълбища и зали с големи мъртви камини. В центъра на обширния равен двор, настлан с изгладени плочи от кафеникав камък, стои самотна висока фигура, с отпуснати от умора рамене, глава наведена надолу и поглед забит в каменната настилка. Кичури от влажна коса са полепнали по лицето му и постоянния ръмеж не ще направи нещата по-добри. Студът прониква под нацепената кожена туника и изхабената вълнена риза под нея. Дебел тъмносин клин е натъпкан в стари ботуши, видели стотици левги прах, кал, вода и камънаци. Извезаните по него лъвове са останали без зъби. Ризницата от съчленени сребристи халки е пробита, деформирана и разкъсана на места. Протрита кожена ръкавица стиска дръжката на меч, опрял в плочите. Потъмнялото острие не дава кой знае какви надежди за острота.
В краката на фигурата се търкаля щит, видял далеч по-добри времена. Отчаяние и безнадеждност, а вятъра пронизва и пее песента на смъртта. Предстои му поредната битка, ще трябва да удържи поне известно време. Наблюдателите са строги и безпощадни. Ще трябва да удържи поне малко, поне няколко минути. Срещу неизвестен враг, противник вероятно разполагащ с неочаквани и изненадващи подобрения и възможности. Тялото го боли, ръцете му са вкочанени и треперят от студ и преумора. Прехвърля тежестта на другия си крак, въздъхва издълбоко и повдига леко глава. Очите му горят с трескав блясък на фона на бледото лице. Завърта леко глава и прешлените на врата му пукат като празнична заря. Дворът някога е бил красив, сега е мокър, унил и безнадеждно стар, безжизнено пуст. Дъждът се усилва, ледената вода се промъква под дрехите и сякаш се опитва да замрази сърцето му. Поредната схватка с неизвестното му предстои, преминал е през седем такива вече. Не ще прекрачи тази. Знае го в сърцето си и се усмихва вътрешно. Ще настъпи покой, но преди това ще трябва да удържи поне малко, поне малко време! От стената вляво се откъртва голямо парче хоросан и се стоварва отвисоко върху плочите на двора, дребни парчета летят през студения въздух и ледените капки дъжд. После заспиват по настилката. Очакването е изпълнено с напрежение и заплаха. Не може да изправи рамене и да се раздвижи.
Фигурата в средата на равния двор сякаш е обвита в умора и хлад. Поредица от бавни мисли, отронващи се заедно с капките дъжд от лицето му и политащи надолу, не носят послание, а последен запис на душа мечтаеща покой. Да започне, за да свърши! Голямата цел е отдавна забравена и заровена дълбоко, неподкрепена в самотния поход и затрупана под съмнения за безсмислието на това усилие. Не ще довърши похода, но ще направи поредната крачка. Успява да изправи рамене и да впери поглед пред себе си. Напред. А там, недалеч, в другия край на двора на вехтия замък вселената се усуква за пореден път, светът скърца ужасяващо (сякаш нервно дете се опитва да подреди повредено кубче на Рубик) и от чернотата на въртопа се изсипва дебела струя жълт пясък, покрива за кратко плочите преди вятъра да го подхване в ледена челюст и разпръсне по света. Портата се разширява и полъхва жега изсушаващата капките дъжд още във въздуха.
От Портата се чуват бойни песни, дрънчене на метал и тропот. Шумовете прерастват в рев и тъмна вълна се изсипва, а мечът на прегърбената фигура вече свети в ръката му и щитът е вдигнат. Да започне, за да свърши, под небесата обвити в мрак.


Публикувано от viatarna на 27.03.2016 @ 16:34:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   nickyqouo

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:56:18 часа

добави твой текст
"Небеса обвити в мрак" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.