Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 557
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 559

Îíëàéí ñåãà:
:: rhymefan
:: Anyth1978

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÂåùèöà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Ambrouse

Ìëàäàòà æåíà áå óìîðåíà è èçíåðâåíà. Âå÷å áå ïðîâåëà íàä òðèéñåò òåëåôîííè ðàçãîâîðà, íî åôåêòúò áå íóëåâ. Íèêîé íå ñå õâàùàøå íà âúäèöàòà é. Ðåøè äà ïðîáâà îùå âåäíúæ. Èçáðà ïîðåäíèÿ íîìåð îò ñïèñúêà, ïðåäîñòàâåí é îò ÷îâåêà, êîéòî ïðàâåøå ïðîó÷âàíèÿòà, è ñå ïðîêàøëÿ, çà äà íàãîäè ãëàñà ñè. ×ó ñå èçïóêâàíå è åäèí ñòàð÷åñêè æåíñêè ãëàñ êàçà:
– Ìîëÿ.
– Ìàìî, ìàìî! – ïîäõâàíà ñ ïèñêëèâ ãëàñ òÿ, ñëåä êîåòî ïðîïëàêà: – Ìàìî, ïîñòðàäàõ óæàñíî, ìàìî!
– Äúùå? – ïîïèòà ñòàðèöàòà.
– Àç ñúì, ìàìî. Ìîëÿ òå, ïîìîãíè ìè! Ãðúìíà ãàçîâàòà áóòèëêà â êóõíÿòà. Öÿëîòî ìè ëèöå å îáãîðåíî, è ãúðäèòå, è êîðåìà. Ìíîãî ìå áîëè, ìàé÷èöå!
– Îëåëå, äúùå!
– Â áîëíèöàòà ñúì, ìàìî! Áîëè, áîëè óæàñíî!
– Àìè ñåãà? Êàêâî? Äà äîéäà…
– Òðÿáâàò ñïåøíî ïàðè çà îïåðàöèÿ. Íàëàãà ñå äà ìè ïðèñàäÿò êîæà ñïåøíî. Ëèöåòî ìè å îáåçîáðàçåíî, à ñ ëÿâîòî îêî ïî÷òè íå âèæäàì… Åòî, äàâàì òè äîêòîðà.
Ìëàäàòà æåíà ïîäàäå òåëåôîíà íà ïðèÿòåëÿ ñè, êîéòî áå èçñëóøàë òúðïåëèâî ðàçãîâîðà.
– Ãîñïîæî? Äîêòîð Íàêîâ ñúì. Íÿìà îïàñíîñò çà æèâîòà íà äúùåðÿ âè… çà ìîìåíòà. Íóæíà å îáà÷å ñïåøíà õèðóðãè÷åñêà èíòåðâåíöèÿ. Çà æàëîñò çäðàâíèòå îñèãóðîâêè íå ïîêðèâàò òîâà, êîåòî òðÿáâà äà ñå íàïðàâè.
– Êîëêî ïàðè? Êúäå…
– Øåñò õèëÿäè ëåâà. Äàëè ùå ìîæåòå äà ãè îñèãóðèòå ñâîåâðåìåííî, òîåñò äî íÿêîëêî ÷àñà?
– Äà, äà. Âåäíàãà òðúãâàì êúì áàíêàòà. Êúäå äà ãè çàíåñà?
– Ùå èçïðàòÿ íÿêîé îò ìîèòå ñòàæàíòè äà ãè âçåìå, çà äà íå ãóáèì âðåìå. Ñàìî ìè êàæåòå àäðåñà ñè.
Âúçðàñòíàòà æåíà êàçà àäðåñà.
– Ùå âè çâúííà ïàê ïî-êúñíî. – „Äîêòîðúò” ñå óñìèõíà åõèäíî è çàòâîðè.
– Òîçè ïúò ñå ïîëó÷è, Ôàíè. Íàé-ñåòíå!
– Áðàâî, åé ñåãà ùå çâúííà íà øîôüîð÷åòî äà ñå ïðèãîòâè. Ìàé ìîæåõìå äà ïîèñêàìå ïîâå÷å ïàðè.
– Íå áúäè àë÷íà, Ôàíè.
– Ïðàâ ñè. À àç ñè ìèñëåõ, ÷å äíåñ íÿìà äà ñå ïîëó÷è.
– Çà òàçè ðàáîòà ñè èçèñêâà ìíîãî òúðïåíèå, ìèëà. Àìà îíàçè äúðòà÷êà çäðàâî ñå ñïå÷å, à?
– Àìè çàùîòî ñúì ìíîãî äîáðà àêòðèñà.

***
Òðè ÷àñà ïî êúñíî Ôàíè äúðæåøå â ðúöåòå ñè øåñò ïà÷êè ñ ÷èñòî íîâè äåñåòëåâîâè áàíêíîòè.
– Íèùî íå çàïîäîçðÿ, íàëè? – ïîïèòà òÿ øîôüîðà.
– Òúêìî çà òîâà èñêàì äà ïîãîâîðèì. Èçëåçå îò êúùàòà è ìè âðú÷è ïàðèòå áåç äà çàäàâà íèêàêâè âúïðîñè. Íî ñå äúðæåøå ñòðàííî, à è òîâà, êîåòî êàçà íàêðàÿ…
– Êàêâî èìàø ïðåäâèä?
– Èçîáùî íå èçãëåæäàøå ïðèòåñíåíà è óïëàøåíà. Ñÿêàø íå é ïóêàøå. Êîãàòî ñå îòïðàâèõ êúì êîëàòà ïîäìåòíà ñëåäíîòî: „Ñúñ çäðàâå äà ñè ãè õàð÷è”. È ñå èçñìÿ… íÿêàê ãàäíî. Ïîìèñëèõ ñè, ÷å ñå å óñåòèëà çà èçìàìàòà è ñå å îáàäèëà íà ÷åíãåòàòà. Íî âñè÷êî ìèíà ãëàäêî, íÿìàøå ÷åíãåòà.
– Ñòðàííî íàèñòèíà.

***
Ïðîáëåìèòå íà Ôàíè çàïî÷íàõà, äîêàòî ïðàçíóâàøå óäàðà çàåäíî ñ ïðèÿòåëÿ ñè. Îùå â ðåñòîðàíòà ÿ âòðåñå ëåêî è ïî ëèöåòî é èçáè íåçäðàâà ÷åðâåíèíà.  áàðà ñúñòîÿíèåòî é ñå âëîøè, ïîÿâèõà ñå íåïðèÿòíè áîëêè â ñòàâèòå. Ïîìèñëè ñè, ÷å å ïèïíàëà ãðèï è ïîáúðçà äà ñå ïðèáåðå âêúùè. Ïè ÷àé è äâà àñïèðèíà è ïîáúðçà äà ñè ëåãíå. Íà ñóòðèíòà îáà÷å ñå ñúáóäè êàòî ïàðöàë, åäâà ñå äîâëå÷å äî áàíÿòà, çà äà ïîâúðíå. Êîãàòî ïîãëåäíà ëèöåòî ñè â îãëåäàëîòî, íàïðàâî ñå âòðåùè. Êîæàòà é áå ñèëíî çà÷åðâåíà, ñÿêàø ïîðàçåíà îò ñëúí÷åâî èçãàðÿíå. Ïî ãúðäèòå è êîðåìà é ñúùî èìàøå ÷åðâåíè ïåòíà.
Áîëêàòà ñå çàñèëè, íî âå÷å íå ÿ áîëÿõà ñòàâèòå, à ñàìàòà êîæà. Ïîñëå ñå ïîÿâèõà ïúëíè ñ áåëåçíèêàâà òå÷íîñò ìåõóðè, êîèòî ïðè íàòèñê ëåñíî ñå ïóêàõà. Íà âñè÷êîòî îòãîðå èçïèòâàøå ñèëåí ñúðáåæ, êîéòî íå é äàâàøå ïîêîé.
Êîãàòî âèäÿ ìåõóðèòå, ëè÷íàòà é ëåêàðêà ïîïèòà:
– Ñ âðÿëà âîäà ëè ñè ñå çàëÿëà áå, Ôàíè?
– Ñ íèùî íå ñúì ñå çàëèâàëà.
– ß! ×å òîâà ïðèëè÷à íà èçãàðÿíå.
– Íå, íÿìà òàêîâà íåùî. Ïðîñòî ìå âòðåñå ïðåäíàòà âå÷åð è…
Ëåêàðêàòà ïðåäïèñà ðàçíè ìàçèëà, íî òå íå ïîìîãíàõà. Êîæàòà íà Ôàíè ñå ðàçðàíè, êàòî íà ìåñòà äîðè çàãíîè.
Ôàíè ñå ïðèíóäè äà ïîñòúïè íà ëå÷åíèå â ÷àñòíà äåðìàòîëîãè÷íà êëèíèêà. Äåðìàòîëîçèòå íå ìîæàõà äà ðàçáåðàò êàêúâ å ïðîáëåìúò. Ïðîáâàõà ðàçëè÷íè òåðàïèè, êîèòî îáà÷å íå äàäîõà íèêàêúâ ðåçóëòàò. Ôàíè ëèíååøå. Íå ìîæåøå íèòî äà ÿäå, íèòî äà ñïè. Ïîëîâèíàòà é òÿëî áå êàòî îäðàíî.
Åäíà íîù, äîêàòî ëåæåøå íà áîëíè÷íîòî ñè ëåãëî, áåç äà ñìåå äà ïîìðúäíå, Ôàíè ñå çàìèñëè çà æåíàòà, îò êîÿòî áÿõà èçìúêíàëè øåñò õèëÿäè ëåâà.
– Òàçè ìå å ïðîêëåëà – ïðîìúðìîðè òÿ è ñå ðàçïëàêà. Ñúëçèòå íàëÿõà ñîë â ðàíèòå è áîëêàòà ïðèäîáè ÷óäîâèùíè ðàçìåðè. Öÿëà íîù ñêèìòÿ êàòî ïðåáèòî ïñå, à íà ñóòðèíòà èçíàìåðè íîìåðà íà âúçðàñòíàòà æåíà è é ñå îáàäè.
– Ãîñïîæî, ñúæàëÿâàì – èçìúíêà Ôàíè è çà÷àêà, çàñëóøàíà â õðèïëèâîòî äèøàíå íà ñòàðèöàòà.
– Î, äúùå, òè ëè ñè?
– Àç…
– Äà íå áè äà ñè ñå èçãîðèëà, äúùå?
– Íå ìè ñå ïîäèãðàâàé! Íå çíàåø êàêâî å…
– Íèìà? Àç çíàì âñè÷êî, äúùå, íÿìàé ñúìíåíèÿ ïî òîçè âúïðîñ.
– Âèå êàêâà ñòå? – ïîïèòà ñòðåñíàòî Ôàíè.
– Àç ñúì ïðîñòî åäíà áåççàùèòíà ñòàðèöà.
– Âèå ëè ìè ïðè÷èíèõòå òîâà?
– Íå, òè ñè ãî ïðè÷èíè ñàìà ñ áåçî÷èåòî ñè.
– Ïîâå÷å íÿìà äà ïðàâÿ òàêà.
– Àõ, êîëêî òðîãàòåëíî! Âñå åäíî ñè ìàëêî ìîìè÷åíöå.
– Ìîëÿ âè, ïîìîãíåòå ìè!
– ×å àç äà íå ñúì ëåêàð. Äà òå ëåêóâàò… è òîâà å.
– Íå ìîãàò äà ìè ïîìîãíàò. Ñ ìåí ñòàâà íåùî, êîåòî òå íå ðàçáèðàò.
– Õà-õà.
– Âèå âåùèöà ëè ñòå?
– Î, íå, êàê ìîæà äà ñè ïîìèñëèø òàêîâà íåùî. Êàêòî âå÷å òè êàçàõ, àç ñúì åäíà áåççàùèòíà ñòàðèöà.
– Ãîòîâà ñúì íà âñè÷êî, çà äà ñïðà òîâà ñòðàäàíèå.
– Íèìà?
– Äà.
– Âúðíè ìè øåñòòå õèëÿäè ëåâà è ùå ïîãîâîðèì. Àäðåñúò ãî çíàåø.
– Äîáðå.

***

Ñòàðèöàòà âçå ïàðèòå, ïîñëå ñå óñìèõíà áëàãî, èçâàäè íÿêàêâî íàìà÷êàíî ëèñò÷å è êàçà:
– Åòî, äúùå, îòèäè íà òîçè àäðåñ. Ïðî÷åòè íàïèñàíîòî íà âðàòàòà è ùå ðàçáåðåø êàêâî òðÿáâà äà íàïðàâèø.
– Íàèñòèíà ëè…
– Íÿìàì êàêâî ïîâå÷å äà òè êàæà.
Ôàíè óñïÿ äà ñòèãíå äî ìÿñòîòî ÷àê ñëåä äâà ÷àñà, çàùîòî íÿêîëêî òàêñèìåòðîâè øîôüîðè îòêàçàõà äà ÿ êà÷àò çàðàäè óæàñÿâàùèÿ é âúíøåí âèä – ñòðàõóâàõà ñå äà íå ïèïíàò íÿêîÿ çàðàçà.
Íà óêàçàíèÿ àäðåñ èìàøå äîì çà èíâàëèäèçèðàíè âúçðàñòíè õîðà. Íà âðàòàòà áå çàëåïåíà áåëåæêà ñúñ ñëåäíèÿ òåêñò:
„Òúðñèì ñàíèòàðêà. Ìèíèìàëíî çàïëàùàíå. Îñèãóðåíà êâàðòèðà è õðàíà.”
Ôàíè èçáóõíà â èñòåðè÷åí ñìÿõ è ñå ñâëå÷å íà ñòúëáèòå. Âñå ïàê ðåøè äà ïðîáâà, ïðîñòî íå âèæäàøå äðóã âàðèàíò çà ñïàñåíèå. Ñëåä äúëãè óâåùàíèÿ è ñëåä ïðåäñòàâÿíåòî íà êóï äîêóìåíòè, óäîñòîâåðÿâàùè, ÷å å ãîäíà äà èçïúëíÿâà çàäúëæåíèÿòà ñè, óïðàâèòåëÿò êàíäèñà äà ÿ íàåìå.
Ôàíè áúðçî ñå íàó÷è äà ïðàâè êëèçìè, äà ñìåíÿ ïàìïåðñè è äà ÷èñòè ïîäëîãè. Ñúñòîÿíèåòî íà êîæàòà é áàâíî çàïî÷íà äà ñå ïîäîáðÿâà. Ïðåç ïî÷èâíèòå äíè îáà÷å ïðîáëåìèòå ñå çàñèëâàõà, ìîæå áè çàùîòî ñè ïîçâîëÿâàøå äà íàïóñêà äîìà çà ÷àñ-äâà.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 16.01.2016 @ 10:16:13 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Ambrouse

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 02:05:40 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Âåùèöà " | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Âåùèöà
îò malovo3 íà 16.01.2016 @ 13:39:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñòðàõîòåí ðàçêàç! ×åòå ñå íà åäèí äúõ.
Ëîøîòî å, ÷å èçìàìíèöèòå íå ÷åòàò òàêèâà èñòîðèè çà äà ðàçáåðàò êàêâè
ïðîêëÿòèÿ ìîãàò äà ãè çàñòèãíàò.
Ïîçäðàâè!


Re: Âåùèöà
îò suleimo íà 16.01.2016 @ 12:58:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çà ïúðâè ïúò äà âèäÿ ïîäõîäÿùî âúçìåçäèå çà òåçè èçìàìíèöè! Íÿìà èçìúêâàíå, ìàé ùå ïëàùà äî ãðîá Ôàíèòî. :)
Áðàâî íà òåá!


Re: Âåùèöà
îò Markoni55 íà 16.01.2016 @ 12:11:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Å, óñïÿ äà ìå èçíåíàäàø. Àêòóàëíà òåìà...Ïîçäðàâëåíèÿ