Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 827
ХуЛитери: 4
Всичко: 831

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗадължителни клишета в историческия любовен роман - Глава 9/10
раздел: Романи
автор: cattiva2511

Глава 9

На другата сутрин Лидия слезе в сиво-синия салон, където и намери мъж си. Трябваше да спре до го нарича така.
— Добро утро, радвам се, че си сам, може ли да поговорим?
— Да, Лидия, какво има?
— Искам да спреш!
— С кое?
— Да се държиш така! Снощи аз и брат ти щяхме да си прекараме добре, но ти развали всичко и го направи така сякаш имаш право на това.
— Аз имам пълното право на това!
— Не, нямаш, но си упорит като магаре и не мога да ти покажа колко грешиш, нали така? Явно това е положението, така ли е?
— Обичаш ли го?
— Кого? Себастиян? Не, не точно, но ми е добре с него и го харесвам.
— Тогава започни да харесваш и мен!
— Виж, нещата не стоят толкова просто, наистина! Ти си красив и имаш много добри качества, но не те искам по този начин, можем да сме приятели — да, нека станем дружки, та да разбера дали ти си Джак Изкормвача[1].
— Аз не съм от този тип мъже и ти много добре го знаеш, не искам да съм ти приятел искам да съм ти мъж! Това е истината, приеми я и се придържай към нея. Прощавам и на теб и на Себастиян, каквото било — било, но спира до тук! — няма да сварим двамата манджа! — искаше да каже Лидия, но не му отговори. Какво да каже? Не искам, и да тропне с крак? Или пак да го ритне, или да го преметне през рамо? Тези схватки бе научила в курса за самозащита, но в случая не видя какво да направи с този си опит. В стаята влезе Мария, за да каже, че Форк е дошъл да говори с Лидия. Идеално, сега или ще трябва да го утешава или да се оправдава. Ох, но трябваше да говори с него, трябваше да говори с всички, за да разбере кой е убиецът. И тогава, когато истината излезе наяве щеше да се чуе музиката от „Психо“[2] и, хоп, тя ще си е вкъщи. Просто, само да знаеше от къде да тръгне…
Форк бе в кабинета, там го прати Мария по нареждане на Родерик. За толкова голям дом, се използваха много малко стаи. Това бе така, защото Кристина си бе написала романчето по този начин. Човек щеше да реши, че се намират в малка селска къщичка, а не в огромен замък.
— Здравейте, аз… — какво да се каже на мъж, който скърби по любовта на живота си?
— Неловко е, нали? — очите му бяха червени. Сигурно е плакал. Добре че не го направи вчера пред всички. Лидия не бе сигурна дали няма да се разсмее на мъката му, а това вече не е правилно!
— Ами, да! Искали сте да ме видите?
— Да, аз знам, че бяхте близки. Кристияна ми разказа за разговора ви относно интимните неща, каза ми, че се опитвате да я научите да държи на себе си, каза ми, че се опитвате да й отворите очите за много неща, ако не бяхте Вие ние никога нямаше да станем…
— Любовници?
— Да, може и така да се каже. Тя приемаше това, което съм, което доста ме промени. Мислех, че ако не си платя, никога няма да мога да правя с някого тези неща. Преди си мислех, че не съм нормален, че нещо ми има, за това може да съм бил малко рязък с околните. Страх ме бе хората да не разберат, какво съм всъщност, но Крис ми каза, че Вие сте й казали, че това е нормално. Че сексуалните предпочитания трябвало да се споделят с партньора, защото иначе никога не бихме могли да сме изцяло отдадени един на друг… наистина бяхме близки, не само в леглото, говорихме си и… исках да Ви благодаря! — Лидия разбираше, че въпреки всичко е свършила нещо добро. Д-р Злобюл не бе… зъл, просто потиснат като Ванеса. От страх, че хората няма да ги приемат те се криеха в себе си и това ги правеше това, което са в книгата на Кристина. Но щом видеха, че не са сбъркани и всичко е наред, нещата се променяха и те можеха да бъдат самите себе си, а те не бяха лоши хора.
— За мен бе удоволствие да помогна и на двамата. Крис, трябва да си го призная, отначало ме дразнеше с прекалената си доброта, но всъщност тя си е последствие от живота, който бе водила и Вие й показахте как да мисли и за себе си, не само за другите. Това е важно, мисля, че тя Ви обичаше.
— И аз така мисля, казваше ми всичко. Каза, че Вие сте й казали да бъде такава… ако нещо не й хареса, ако й хареса… всичко, а и в момента не говоря за секса.
— Благодаря… мисля — стана й страшно жал за този човек. Тъкмо бе намерил щастието и хоп някой му го взе. Страхът на Лидия бе в това, че тя може да е пряк виновник за всичко това, което никак не й се понрави.
— За това дойдох, сега искам да се затворя за известно време и да остана сам. Когато ми поотмине ще се върна да Ви навестя, но преди това не мисля, че ще съм добра компания.
— Знаете ли, става ми много странно, че никой, освен мен, не се вълнува кой е виновен. На Ваше място щях да обърна света, за да намеря убиеца и после да го нарежа на парчета. Родерик дори не си дава вид да скърби, Себастиян има други грижи, а Сейнт Винсент говори, но просто по навик. Слугите не са ни най-малко притеснени, че в къщата дебне садист!
— Аз, не знам какво да кажа, просто така го чувствам — но ти си д-р Злобюл, трябва да си отмъстителен? Защо наистина всички се държаха така все едно е умряла котката? Може би защото книгата не беше такъв тип, но дори и така да е? Да, Лидия искаше да говори с Кристина по този въпрос, но така като тя идваше, когато си иска, не можеше да го направи. Единственият проблем в това е, че Лидия търси убиеца, а ако всички продължаваха да си играят стереотипните роли щеше да й е още по-трудно.
— Вижте, ако имате цел, а отмъщението е голяма цел, вместо да ревете сам вкъщи можете да ми помогнете да разбера, какво е станало в действителност! — Форк се замисли, какво му ставаше? Естествено, че това трябва де приоритет, трябва да разберат кой е отнел любовта на живота му, а не да се самосъжалява зад четири стени. Всъщност, откакто се появиха двете жени мислите му бяха толкова объркани, че не знаеше какво всъщност се върти в собствената му глава. От една страна още като видя Кристияна разбра, че е влюбен в нея и макар убеден, че ще я има не се и надяваше истински на това. Когато постигна целта си безпроблемно остана толкова щастлив и същевременно празен. Някак си, факта, че нещата се развиха точно както ги поиска го демотивира от живота. После някой уби единствения човек, за когото му пукаше, а вместо да се озлоби към тайнствения атентатор, той просто изсъхна отвътре. Сега изобщо не знаеше какво да прави от тук нататък. Но Лидия бе права, той трябваше да има цел, и сега видя целта си ясно и точно — да намери човека отговорен за смъртта на любимата си и да го накара да страда.
Д-р Злобюл се усмихна, с типичната усмивка на гадняра. Ето го отново обратно стария Форк, но на страната на добрите, нищо че не е от тях. Лидия се усмихна, като имитира хищната му природа. С него на своя страна нещата щяха да станат по-лесни. Е може и той да е виновникът, не беше изключено, но това не пречеше да се сработят, за да може тя да открие какво става всъщност. Добре де, защо в другите любовни романи убиецът е ясен от самото начало? Когато го разкрият читателя си казва „Така си и знаех!“, а сега тя нямаше ни най-малка на идея на къде да насочи мислите си. Можеше да е Родерик, той бе заподозрян номер едно все още, но можеше и да е Форк, или дори Ванеса, изперкал нещо и напълно нелогично наръгал жената. Себастиян също не бе вън от кръга от евентуалните извършители, Лидия подозираше дори Мария… а иконома със странното име? Общо взето всички, дори конярите. Браво Кристина от типичните си персонажи, които трябваше да са скучни, ми създаде много работа, а нямам време…

* * *

На масата отново бяха всички заедно. Бяха минали пет дни от смъртта на Кристияна, погребаха я набързо в семейното гробище, до жената на Родерик. И ако това не е майтап? Свещеникът приличаше на брат Тък от Робин Худ — дебел и весел. Лидия отново се хвана, че за малко не се разсмя… на погребение… когато се върнеше у дома щеше да си намери добър психоаналитик. Не може наистина да е толкова празна, че да не пролее и една сълза към клетото дете. Е, вярно беше й малко тъпо, но когато някой близък ти умре не можеш да кажеш — „беше ми тъпо, ама какво да направя?“ В интерес на истината не й пукаше и кой е виновникът, но така като това й бе поставената задача трябваше да разбере. Дори да се окажеше Себастиян пак нямаше да се впечатли, просто щеше да го посочи и да правят с него каквото щат, а тя да се прибере.
Хранеха се мълчаливо. Винаги чакаха тя да започне разговор. Сега, когато живота им не бе това, което трябваше да е, просто не знаеха за какво да си говорят. Но на Лидия й писна да се прави на шут, наистина й писна. Писна й и от Себастиян. Сега като не можеха да си лягат, защото брат му ги следеше, не им остана почти нищо. Той започна да се върти около нея като бълха на краставо куче, да я разпитва за живота й, за мечтите?… Пфу. Какво можеше да му каже, че не са от един и същи свят и това, което я вълнува той няма да разбере, а това, което го вълнува него на нея й беше безинтересно. Не го искаше вече, това поне го разбра. Каза го дори и на брат му, за да спре да я преследва и да я пришпорва за венчавка, но той пък не й повярва. Хората в тези книжки просто не правеха така, да си легнат с някого и да разберат, че не го искат. Не, те си лягаха само с половинките и то когато са напълно убедени, че ще са завинаги заедно. Като изключим романите с отвличанията… всъщност главната легне ли с главния, каквото и да стане те оставаха заедно. Хубавото тук бе, че Лидия се пада от отбора на негативите, а те можеха да се въргалят и да правят каквото си искат, с когото си искат. Естествено на края на книгата щяха да си получат по заслугите, но Лидия до тогава не трябваше да е тук.
— Лидия, разбра ли нещо ново, из къщата, около смъртта на Кристияна? — попита Форк. Да, това бе тема номер едно. Не че не й се нравеше, защото трябва да разкрие конспирацията на Кристина, но всичко се свеждаше до там. За друго не можеше да се говори.
Лидия бе ядосана от факта, че все едно нищо не е станало — влиза в стаята на Крис, пита слугите, направи какво ли не, но никой нищо не знаеше. Все едно Крис се бе вързала сама и също така сама се заколила.
— Не! — Форк се намръщи. Реши, че като е взел решение да разгадае кой е убиецът и веднага ще го намери, за да го осакати. Можеше да му отреже ръката и да го бие с нея, можеше да му потроши и двата крака… можеше и просто да го предаде на властите, но това не му хрумна нито за миг.
— Виж, подозирам всички, побъркала съм се, не знам какво да мисля за когото и да било. Може да е бил коняря, ти или минаващ керван с непознати цигани. Тази къща е като хан, всеки влиза и излиза, от където си поиска, когато си поиска. Как да разбера, че не е бил някой случаен човек, който отдавна вече не е тук? Дори Мария може да е, защото, примерно, спала на криво и решила да направи нещо интересно!…
— Не говориш сериозно, нали? — Родерик започна все по-силно да я иска и да й се възхищава. Лидия бе права, той трябваше да е влюбен, а сега бе влюбен именно в нея. Щеше му се нещата да се развиват по-бързо, но никой не можеше да го убеди, че тя няма да му стане жена и да му народи деца. Видя и как охладня към брат му, но просто не бе в натурата на Себастиян да я остави намира. Пък и Родерик знаеше, че братът не си ляга често с жени и това, че бе проснал по гръб неговота годеница го направи такова бебе около нея. Родерик трябваше да й е бесен, това го знаеше. Тя му изневери и дори си призна. Е, не че бяха заедно, не още, но все пак… и въпреки това не беше. В последно време никак не бе на себе си.
— Напротив, говоря напълно сериозно. Нямам си и ни най-малка на идея какво става! — а ако не разбера ще си остана тук с вас. — Уморена съм, лягам си, желая Ви приятна вечер, господа!
Кристина се намираше в стаята й, сигурно искаше да разбере до къде е стигнала, но Лидия нямаше напредък, ама никакъв. Почти се отчая.
— Какво искаш, все още нищо не знам!
— Мислих си… доскуча ми за теб! Знаеш ли в другите книги млада жена просто не живее при двама ергени, но на теб всичко ти се отдава, нали? Дори сега, когато ти умря компаньонката, която ти преди това разврати?
— Знаеш ли, Кристина, по-нелогичен човек от теб не съм виждала. Всеки път си в странно настроение, едно с едно не си приличат. Да не страдаш от раздвояване на личността?
— Да не се опитваш да ме обидиш, Лидия? Не те съветвам, днес не съм в настроение.
— Защо?
— Написах нов роман, но редактора ми отказа дори да го прочете, заради твоите рецензии.
— На каква тема е книгата?
— Криминална…
— Господи, Кристина, ти не ставаш за такъв тип писател! Не съм чела историята, но като виждам какво си сътворила с персонажите си тук, как да очаквам, че няма да е поредната адаптация по Едгар Алан По[3]?
— Ти пък от къде реши, че можеш да критикуваш хората? От къде реши, че можеш да говориш гадости?
— Не съм те обидила нито един път и не съм казала нито една гадост по твой адрес! Стига писна ми от теб и от тази блудкава драма, в която ме навря. Оставам тук завинаги, Окей, не искам и да знам, не ме интересува кой е убиецът, не ми пука и папата да е. Не ме вълнува какво ще стане с братята, не ми пука за никого. Оставам тук, добре, така или иначе скоро ще заспя зимен сън и вече няма да ми е толкова скучно.
— Тук ти е скучно?
— Да! — извика Лидия.
Кристина се намръщи и погледна настрани и после… се разрева. Господи опази от тъпи недорасли тийнейджъри.
— Съжалявам, направих всичко, за да те хване романа и да ти хареса.
— Моля? Какво каза току-що? Кристина какво точно си направила?
— Никога не съм искала да те накажа, исках да те накарам да харесаш работата ми…
— Тоест, всичко, което до сега ми каза за героите не е вярно, можеш да ги контролираш така ли?
— Естествено, че не мога. Отначало ти казах да събереш Крис и Родерик, но тайно се надявах ти да се влюбиш в него. Но когато ти си легна с брата?… Просто не се прави така. После ми стана скучно, очевидно ти прие идеята за Род и Крис прекалено навътре и за това реших да ти дам нова задача. Не мога да накарам никой да прави каквото и да е, вече, но мога аз да правя каквото си искам, за това махнах една пречка от пътя ти и ти дадох нова задача. Ако тази вечер ми бе казала, че имаш заподозрян, щях да подхвърля нещо по пътя и ти да си го намериш… и щеше да ти е интересно. Като те вкарах в книгата реших, че не си по любовните романи, за това опитах и с криминале и…
— И през още колко жанра ще ме накараш да мина, преди да спреш тази комедия? Какво наистина искаш от мен, след като сама си уби главната героиня, какво искаш от мен?
— Вече нямах нужда от нея, имам си нова главна героиня.
— Кристина, аз не съм измислена, реален човек съм — Лидия се опита да се държи спокойно. Ясно е, че Кристина не бе стабилна, а такъв човек с умствени възможности, за които не бе сигурна точно какво представляват, по-добре да не се ядосва. — Имам си живот, не можеш да ме държиш тук завинаги.
— Ами, всъщност, когато книгата свърши и ти останеш тук ставаш моя. Ще останеш мой герой и никога няма да си съществувала наистина.
— Кристина, наистина ли аз съм първият човек, когото затваряш тук? — помисли си за другите, ами ако са били реални хора някога?
— Да, не съм като мама, няма да ти отнема живота, но искам да харесаш проклетата ми история и да си признаеш, че съм добър писател!
— Ако го направя мога ли да си ида у дома?
— Не още.
— Тогава ме остави намира — на Лидия вече окончателно не й бе смешно. Малката гад правеше каквото си поиска с нея, а тя дори не можеше да провери в „Гуугле“ какво се прави с такъв тип хора. Едва ли щеше да намери и литература тук. Книгата, която Лидия бе откраднала беше празна. Ако Кристина никога не я е чела, нямаше как да има съдържание. Заглавията бяха впечатляващи, но листовете бели. Така че Лидия разбра, че е в затвор и тъмничарят е умопобъркан, сбъркан подрастващ с телепатични способности и голямо ЕГО!

Глава 10

Мина още една дълга и скучна седмица. След като Лидия спря да се прави на Шерлок хората все едно забравиха, че Кристияна някога е съществувала. Единствено Форк се пънеше да се добере до истината, но без резултат, и как би могъл да има такъв?
Сюжетът за Лидия се изчерпа. Прие нещата доста спокойно, възможностите бяха две: или щеше да остане тук завинаги и да заспи, докато някой не хване да чете романчето, в което тя щеше да се превърне в Злобара — лошата братовчедка и да стане напълно различен човек, дори вече не точно човек. Депресираща мисъл наистина. Другият вариант бе Кристина все пак да я върне. Лидия реши, че каквото и да каже и направи всичко зависеше от автора, а с психиката на Кристина, не се знае какво щеше да реши след пет минути. Дори и да върне Лидия вкъщи, каква й бе гаранцията, че пак няма да я погне един ден и отново да я навре в някоя евтина книжка? Депресираща мисъл наистина!
Така като тя вече взе решение просто да чака… зачака. Себастиян я преследваше, но някак и на него му личеше, че го прави, защото така трябва. Всъщност героите изгубиха целия си смисъл откъм действие. Родерик се държеше както винаги — арогантно и надменно и постоянно й говореше за венчавката, която един Бог знае кога трябваше да е. Лидия просто спря да спори, което от друга страна накара мачо-мен да спре да мрънка като малко дете и в интерес на истината я остави на мира. Хомо-приятелката й от време на време идваше да си клюкарстват, но така открито започна да показва хормоните си, че заприлича повече на пародия, отколкото на реален човек. Д-р Злобюл бе абсолютно същия. Говориха си за евентуалния убиец, той кроеше планове за отмъщение, които бяха едни и същи, свързани с много кръв и вътрешности, но само това. Сигурно един ден, ако книгата не свърши преди това, Форк щеше да стане новия Тед Бънди[4].
Лидия редеше пасианси по цял ден, или се разхождаше в гората… дори се опита да рисува, но се оказа, че не може и две прави линии да направи. Толкова скучно не й бе дори и в ученическите години, а те бяха кошмар за нея. Понякога играеше комар с персонала, или пък Брискола и Скопа с Мария, две прости игри на карти, които Мария усвои доста бързо. Дори и да искаше да чете не можеше. Намери музикалната стая, ако не бе музикален инвалид щеше да се зарадва на това си откритие. Пианото я привлече, но не успя да се научи да свири на него. Нещо подобно на арфа така и не издаде правилният звук под пръстите й, имаше и виола, но до нея Лидия дори не се докосна. Колко ли още оставаше от романа? Нямаше как да проследи по сюжет, но едва ли бе много, защото в развръзката Кристияна трябваше да е бременна в третия или четвъртия месец. Вечер се хранеше с всички, задължително присъстваха и двамата съседа, сякаш си нямаха собствен живот… ами те си нямаха наистина.
Веднъж Лидия реши да се изгаври и започна да говори за войни и политика, за да види познанията на събеседниците си за обстановката в момента. Отговорите бяха толкова уклончиви, че й стана ясно, че и те не знаят за какво говорят. Родерик бе участвал в битки, но в кои и кога не се знаеше. Бил спасил краля и станали приятели от тогава, но, за Бога, кой крал от всичките? Себастиян също се бил някога нейде си, но до тук и с него. Не блеснал, не направил нищо героично и все едно просто е марширувал. Нормално Кристина, не се е задълбочила в него, той не бе важен. Форк, естествено, не бе направил нищо важно в живота си. Все едно откакто се е родил просто е чакал да стане лошия. Защо, какво били родителите му, кое го накарало да е такъв какъвто е също не се знаеше. Докато стигне до Ванеса Лидия тотално изгуби интерес.
Сега вече си помисли, че стигна до момента в книгата, където и автора се чуди какво точно да напише, за да стигне пълнежа за край. Помоли се всичко да стане по-бързо, защото много скоро щеше да тръгне да търси Бедлам[5], ако лудницата съществуваше в този свят де, само и само да се махне от тук. Осени я идеята, че ако отиде някъде, където не е описано от автора, може и да се объркат нещата и да се върне вкъщи… но се оказа, че всичко извън фантазията на Кристина бе бяла страница, като книгите в библиотеката.
Лидия официално обяви отбой и просто зачака края, защото вече нямаше търпение за него!

* * *

Седмица-две, все същото. Тъпотия до шия. Лидия се зачуди, колко ли време й остава? От Кристина нямаше ни вест ни кост, пък и на Лидия не й се говореше с нея. Силата бе в нея, каквото и да кажеше или направеше тя нямаше никакво значение. Е, поне едно добро нещо имаше в цялата история, Кристина поне не е писала за инквизицията или за концлагерите. Лидия не бе фен на мъченията, особено ако се отнасяха до нея.
— Харесва ли ти беседката? — Лидия се обърна, ах мъж й. Не си бяха говорили от близо седем дни, а и последните им разговори бяха от типа „Добър ден“ — „Приятен ден“. Реши, че я е забравил, явно рано се бе зарадвала на това.
— Не много, твърдо е. Не мислиш ли, че ако сложиш една-две възглавници задните ти части ще са ти благодарни? Пък и като застудее съвсем ще ми измръзнат яйчниците — нямаше такава опасност. Когато дойде зимата или щеше да се е превърнала в Урсула[6], или щеше да си е пред Тв-то у дома.
— Не ме интересуваше преди много-много този дом. Нямаше защо да се прибирам тук.
— Ах, да, бившата ти лазеше по нервите, нали така? Защо просто не й хвърли един хубав бой или не я пита какъв й е проблемът?
— За насилие не исках и да си мисля, поне не физическо. Много по-голям съм от нея и можех да я нараня безвъзвратно, относно другото ние така и не говорихме никога истински.
— Може би и в това е било проблема не мислиш ли? В подобни истории никога единия не е злодеят, а другия жертвата. А и не може тя да е била единствения негатив, защото в една връзка хората са двама — всъщност това важеше единствено за реалността, а този тук свят не бе такова нещо. Той е на Кристина и ако тя е решила бившата да е пълен изрод това си остава факт и точка.
— Бях прекалено вглъбен в себе си и гнева си към нея, че да й говоря, така че тук отново си права и двамата сме си виновни, откакто се запознах с теб спрях да мисля толкова лошо за Александра. Аз дори не я познавах, но бях обеден, че я обичам, а тя ме е предала по най-долен начин.
— Значи съм направила едно добро дело, отървах те от злобата, така ли да го разбирам?
— Ти свърши доста добри дела… не съм те чувал да се смееш от седмици.
— Няма на какво — на какво да се смее? Поставена пред цялата тази абсурдна ситуация тя наистина не знаеше на какво точно да се смее. А преди можеше да се смее на всичко и най-вече на себе си. Сега нещата бяха различни, сега я налягаше меланхолията, а това не бе ново чувство за Лидия. Случваше й се от време на време, за жалост.
— Тъжиш за братовчедка си ли? Липсва ли ти? Това ли е проблемът? — Родерик седна до нея и се поразмърда, за да види как точно ще се чувстват „задните му части“ и прецени, че Лидия е права относно беседката.
— Ще помислиш ли, че съм лош човек, ако кажа не? — не ми пука особено, мачо-мен, мисли си за мен каквото искаш.
— Не… би ли трябвало?
— Да, трябва… поне така е прието. Но аз няма какво да направя, за да се променя, никога не се вглъбявам в нищо.
— Дори в любовта?
— Никога не съм била наистина влюбена, че да знам. Свиквала съм с хората, но влюбена — не. Обичам баща си, способна съм на такива чувства, но за тази лудата любов от романите, където хората едва ли не буквално чувстват физическа болка при липсата на другия… никога не съм имала и в интерес на истината не вярвам в такива глупости.
— Като се замисля аз също съм на това мнение.
— Ти? Скъпи, това просто няма как да е истина.
— Защо?
Защото не са те проектирали така, ето защо. Може и да си го мислиш, но до края на романа вече ще знаеш, че обичаш като луд. Няма как да го промениш…, но всичко, което Лидия каза бе:
— Защото така си устроен, според мен!
— Мисля, че обикнах теб…
— Жалко за теб, защото не ти подхождам.
— Това, за жалост също го виждам, така и не сме си говорили до сега истински двамата? Защо? — защото беше предназначен за друга.
— Не знам, не сме изпитвали нужда, явно.
— С брат ми какво се случи? Признавам, че за момент наистина полудях от идеята да сте заедно, а и когато той ми каза, че искаш бебе, ми идеше да ви убия… аз не знам какво ми стана. Не наранявам роднините си по принцип и преди бях готов да дам дясната си ръка за него, но с теб… предпочитах и тримата да страдаме, но не и двамата да сте щастливи. Но сега, когато те виждам как залиняваш толкова дни, реших, че не мога да съм чак толкова подъл.
— Благодаря ти, но аз и брат ти също не сме един за друг.
— И аз мисля така, но всички толкова бързо се променят около мен, че ми се струва, че вече не познавам никого.
— Да, това чувство ми е познато.
— Мога ли да те помоля за нещо, ще бъда много щастлив ако кажеш „да“.
— Зависи какво искаш! — но Лидия знаеше, че няма да е нищо лошо.
— Да започнем от начало, да бъдем, първо приятели, няма да те насилвам за нищо и ако все пак се решиш можем да се оженим. Аз също мога да ти дам дете.
— Добре — какво може да загуби, когато решенията взима само тя? — Напълно съм съгласна с плана ти. Може и да не намерим истинската любов, но поне може да сме приятели. Веднъж вече ти го предложих, ти отказа…
— Тогава бях друг!
— Да, аз също. Приятели! — Лидия протегна ръка, но вместо да я стисне Родерик вдигна пръстите й към устата си и ги целуна, докато я гледаше в очите. О, кавалерите щяха много да й липсват.

* * *

Минаха още три дни. Всеки ден Лидия и Родерик си говореха или играеха карти. Родерик й призна, че не му се отдава аритметиката, а Лидия му показа няколко трика от казината, с които да смята бързо и без да бърка. После започна да му преподава и по-сложна приложна математика, като му обясни, че цифрите са в основата на всичко. Той буквално попиваше информацията като гъба. Сигурно, защото преди никой не се бе занимавал с ума му. Знанията му бяха доста ограничени, което остави много свободно място за нови. Лидия винаги е била на мнението, че човешкия мозък е като хард диск — може да побере едва толкова информация, колкото капацитет има, за това никой не можеше да разбира от всичко.
И въпреки, че започна да се привързва към мачо-мен Лидия все още се чувстваше страшно отегчена. Поне на вечерите двамата водиха диалог, различен от належащите проблеми, които сега липсваха, защото бяха стигнали в тупик.
Една вечер, преди да си легне, вече не знаеше колко време е минало, толкова еднотипно протичаше всичко, Кристина се появи. Не изглеждаше щастлива, това бе очевидно, но Лидия напълно игнорира факта, като си призна, че е толкова спряла, че нищо не я вълнува истински на този етап.
— Нарочно ми проваляш книгата, нали?
— Не знам, така ли правя? Не забравяй, че аз съм част от нея, а не авторът. Какво да направя? Най-много да ударя някого или да приспя с някого, та ако няма сюжет поне да има секс и насилие.
— Искам нещо друго, трябва история, трябва интрига… но ти провали всичко. Откакто дойде разби главните интриги в романа ми. Така не се прави, не държи в напрежение, трябва нещо да се измисли.
— Интригите ти бяха толкова прозрачни, че от страница едно читателя знае какво ще се случи. Това не е твоя грешка всички любовни романи са устроени така. Колкото и трудности, лъжи и каквото там още измисли автора им, двойката е ясна, финала също. Хората за това и четат такива неща, защото знаят, че всичко ще е наред в край на сметка, не като в истинския живот.
— Значи признаваш, че творбата ми не е толкова лоша.
— Никога не съм казала, че е лоша. Истината е, че просто е прекалено същата като другите.
— Тогава направи нещо!
Аз? Какво искаш от мен, момиченце? Не мога да направя нищо, защото сюжета ти можеше да се побере в двайсет страници, но ти го разпъна на петстотин. Така като аз набързо оправих „интригите“ още в началото всичко свърши доста бързо. Ти се опита да вмъкнеш още, като направи и убийство, но и това не ти се получи. Какво още, за Бога, може да роди съзнанието ти? И от сега ти казвам, ако докараш граф Дракула[7] в романа, той пак ще си остане муден и скучен. По-добре свършвай с това и ме прати у дома.
— Иска ти се много, нали?
— Да, моля те! Бих си пръснала мозъка от скука! Можеш да опишеш вътрешностите ми в цяла глава, как се стичат по стената — Лидия се усмихна, като си представи описанието на хартия.
— Не, много е рано, трябва още нещо. Като цяло сега книгата е празна, няма любов, не останаха истински злодеи, пък и ти не си Кристияна и не можеш да направиш хората по-добри, точно обратното ти си лош герой, да, така трябва да е. Което означава, че трябва да ти се случи нещо лошо…
— Така, първо не ме заплашвай! Второ, аз ти останах единствения главен герой от женски пол в историята, като не броя перачките и Ванеса, защото си ги измислила толкова зле, че просто няма как да се впишат, а Мария прилича повече на мъж от Форк. Така ако ме заплашваш или погубиш ти ще загубиш и единствената жена в картинката. Ако пък си решила някой да ме отвлече и мъжът, който ме спасява да се терзае в продължение на пет глави какво може да ми се случи и да разбере колко дълбоко ме обича през това време… Господи, това е още по-голяма скука и от сегашното положение. Моля те, Кристина, отново, върни ме вкъщи! Това вече е прекалено.
— Давам ти два дни да измислиш нещо, за да оправиш книгата ми, ако не, ще го направя аз и не съм сигурна дали ще ти хареса моята идея.
— Какво можеш да ми направиш, келеш, най-много да пукна, но аз вече съм виждала Ада и не се страхувам от него. Адът е тъпата ти книга!
— Много ми се иска да не се отнасяш така с историята ми! Два дни, Лидия, има още време преди края, трябва да измислиш нещо и се постарай да е добро — Кристина изчезна. Лидия поклати глава и седна на леглото. Можеше да превърне книгата в порно, с диви оргии и малко диалог. Това можеше да запълни доста страници, с нейната фантазия по тази тема. Но Лидия не искаше да улеснява Кристина. До колкото я познаваше щеше да измисли пълната простотия, но в интерес на истината и това бе по-добро от сегашното положение.

* * *

Настана края на втория ден. Лидия естествено изобщо и не мисли за бъдещи проблеми, които да създаде в романа и просто ядеше заедно с мъж си и брат му. Себастиян нямаше нищо против, че между тях нещата просто спряха. Как би могъл да има, като му бе отредено да е поддържаща, а не главна роля?
— Утре искаш ли да направим покер вечер?
— Да, искам, Род — откакто станаха приятели Лидия му казваше по име, това му хареса, на нея също. За изминалите два дни говориха за какво ли не, дори за секса и грешките, които допускаха половете първият път, когато си лягаха заедно. Род и каза, че мрази, когато жената започне да хапе. Където и да е. Не обичаше да го хапят нито по ушите, нито по зърната, нито по рамото и най-вече на едно много специално място. Лидия му каза, че не обича, когато вземат да й мачкат зърната или да ги стискат или да ги захапват или какъвто и да било по-остър контакт към тях. Имаше малки гърди, но това не значеше, че трябва да й откъснат половината. Двамата си казаха кой какво харесва и какво не, Лидия го направи напълно като нормален разговор, но Род всъщност едва не помоли да си записва, защото тази информация му трябваше за друго. Всеки може да се досети за какво точно.
— Може скоро и пикник да направим, какво ще кажеш?
— Все едно! — Лидия сви рамене. Не се знае какво ще стане утре, може и да падне метеорит и всички да се превърнем в зомбита. Или пък да ни нападнат извънземни, или дори може да започне нова чумна епидемия. От една страна, без да си го признава открито Лидия, се зачуди какво наистина ще роди мозъка на автора. Това й бе леко интересно и имаше малък момент на очакване, но така като познаваше Кристина не вярваше да е нещо ново и оригинално. Първо, това просто не се правеше в любовните романи и второ и много важно, не пасваше на самата Кристина. Сигурно щеше да е някоя мелодрама, може пък Ванеса да се влюби и новата му изгора да се падне психопат убиец стил Декстър Морган[8]. Или пък Себастиян да се влюби и неговата дама да се окаже Илзе Кох[9]. Или Форк да изперка тотално и да се превърне в Джейсън Ворхийс, само че от къде да вземе хокейна маска в тази реалност? Без да иска Лидия започна да мисли различни сценарии и се отнесе от компанията. Това не бе ново за нея, тя или говореше, без да си поеме дъх, или мълчеше като пън, така че нито един от двамата й събеседници не се учуди на мълчанието надвиснало над масата.
От друга страна Родерик реши, че тази вечер ще помоли Лидия да правят секс, с изследователска цел разбира се. Уж да проверят дали ще си паснат в леглото… той бе обеден, че ще си паснат. Щеше да направи точно така както тя поиска и щеше да й каже той какво иска. Това бе доста по-добър вариант от това да спи с невинна девственица, която да я е срам дори да го докосне, камо ли да му… как го каза Лидия, а да — камо ли пък да му направи „свирка“.
Ами ако Кристина наистина ме обяви за вещица? Това Лидия си помисли неведнъж. Не й се искаше да я изтезават, за да си признае връзката с дявола и после да я изгорят жива. Че изпитва болка, тя го установи още като си отвори очите в този роман, така че щеше доста да боли да те запалят жива. Лидия не се чувстваше като мъченик, ама изобщо. Не й се нравеше идеята да я боли и със сигурност щеше да крещи с цяло гърло, ако нещо такова й се случи. Ако четеш това, Кристина, да не си го и помислиш! Ще си тегля ножа преди началото и край с плана ти!
— Лидия, след вечеря, може ли да поговорим?
— Какво, Род, разбира се, няма проблем, може и сега да говорим! — Себастиян се изкашля, сякаш Лидия не разбираше, че той пречи на така наречения разговор. — Да, Род, ще говорим няма проблем — осети се все пак тя.
Вечерята свърши, както започна — в тишина. Лидия и Род останаха сами в кабинета му. Той й наля чаша вино, и двамата седнаха един срещу друг, той зад бюрото, тя пред него. Приличаше на среща с адвокат.
— Искам да те помоля да ми направиш една услуга, само ако искаш… естествено… и отсега ти казвам, че това няма да ни натрапи никакви задължения ако не искаме двамата с теб, естествено. От доста време си го мислех и мисля, че сега е времето да стане това, та преди да кажеш каквото и да било и да се ядосаш първо… искам да помислиш и тогава да вземеш решение. Бог ми е свидетел, че досега бях доста търпелив и ако нещата не се развият така както ги искаме просто никога повече няма да се повтори и… — Род продължи да си говори сам, а Лидия си изпи виното. Искаше още, но трябваше да го прекъсне, а се уплаши, че ако го направи той ще започне от начало, а вече десет минути се опитваше да каже нещо, но тя така и не разбра за какво, по дяволите, говори той — … и така, какво мислиш?
Очакваше и отговор? Какъв беше въпросът?
— Аз не съм сигурна, че…
— Аз си мисля пък, че това е единственият вариант да видим до къде може да го докараме…
— Кое?
— Отношенията ни разбира се, кое друго?
— Господи, Род, за какво ми говориш? Дори не разбрах!
— Искам да правим любов, за да видим дали си пасваме и в леглото. Отново ти казвам, ако не ти хареса няма да се повтори, същото е и ако на мен не ми хареса. Може да си останем приятели, може да станем любовници, а може просто да приемеш предложението ми за брак. Ти избираш, но не ми отказвай, аз мога да те направя много щастлива… в леглото.
— Добре.
— Наистина мога да бъда много добър, особено ако ми даваш насоки, аз ще направя същото, ако се наложи и… добре ли каза?
— Да, Род, ела довечера в стаята ми и ще видим какво ще излезе, вземи и бутилка вино и някоя друга пура, защото ми се пие и пуши, става ли?
— Да, аз… — мислеше, че ще се опъне поне малко, дори само от срам. Но не, тя просто каза „да“. Почувства се леко разочарован, но в същото време много доволен, довечера щеше да спи с Лидия… имаше чувството, че никога до сега не е правил секс и тази вечер щеше да му е за пръв път.
От друга страна Лидия отдавна искаше да си легне с мачо-мен, но така като той я улесни като сам й предложи нещата се развиха добре. Не можеше да не се почувства поласкана от факта, че половината герои от книгата я искаха, пък и другата половина бяха гейове и неориентирани садисти… тя се възгордя още повече. Така, довечера щеше да пие, пуши и ходи по мъже, все едно е петък вечер. Утре щеше да види какво е измислила авторката и после да се чуди да се смее ли, да реве ли… това утре, довечера — Парти-и-и!



Бележки

[1] Джак Изкормвача — псевдоним на сериен убиец с неустановена самоличност, действал в района на Уайтчапъл и други близки на него бедни райони на Лондон през втората половина на 1888 г.
[2] „Психо“ — филм основан върху едноименния роман на Робърт Блох, който пък е основан върху престъпленията на серийния убиец от Уисконсин — Ед Гийн.
[3] Едгар Алан По — е американски писател, поет, редактор и литературен критик, считан за представител на американския романтизъм. Той е известен най-вече със своите мрачни и зловещи разкази, изпълнени с мистерии.
[4] Тед Бънди — Тиодор Робърт „Тед“ Бънди, роден Тиодор Робърт Коуел, (24 ноември 1946–24 януари 1989) е американски сериен убиец, изнасилвач, некрофил. Убил и изнасилил голям брой млади жени и момичета през 70-те (основно между 1974 и 1978 г.).
[5] Бедлам — официално име: Батламска кралска болница. Известна психиатрична болница в Лондон.
[6] Урсула — става въпрос за злата вещица от „Малката русалка“ на Дисни.
[7] граф Дракула — Влад III Дракула, наричан и с прозвището Цепеш. Свързаните с него легенди и суеверия стоят в основата на романа на Брам Стокър „Дракула“.
[8] Декстър Морган — измислен герой в три от романите на американския писател на криминални романи Джеф Линдзи. През 2006, романите са адаптирани в телевизионен сериал с името „Декстър“. В него, ролята на Декстър се изпълнява от Майкъл Хол.
[9] Илзе Кох — жена на Карл Ото Кох, командир на нацистките концентрационни лагери Бухенвалд (от 1937 до 1941 г.) и Майданек (от 1941 до 1943 г.). Тя била един от първите видни нацисти, съдени по-късно от американската армия. Редица източници потвърждават слуховете за садистичните й наклонности.


Публикувано от anonimapokrifoff на 12.01.2016 @ 12:51:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   cattiva2511

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:14:55 часа

добави твой текст
"Задължителни клишета в историческия любовен роман - Глава 9/10" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.