Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 714
ХуЛитери: 2
Всичко: 716

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗлатен талон
раздел: Хумор и сатира
автор: IGeorgieva

Диди беше нощен шофьор, нещо като дринк енд драйв. Имаше само един клиент и ангажименти - два-три пъти в месеца - съвсем достатъчни за нервна криза. Причината беше в това странно същество автомобила, което й налагаше мнението си по различни и все важни въпроси.
След старата корса, която гаснеше на всеки светофар, Диди благоговееше пред втората си кола. Пежото излиташе със свистене на втора, даже на трета скорост, но пък заковаваше рязко и при най-нежното погалване на спирачките.
Този дух на неразбирателство се зароди още в първата седмица от шофьорския стаж на Диди. Паркиран мерцедес не се отмести, докато тя завиваше със замах по тясна квартална улица и парче от бронята на корсата полетя във въздуха. Старият мерцедес излезе от удара с достойнство и без драскотина, а Диди се привърза към широките улици. Три дни след срещата със застрахователите й се наложи отново да посети офиса им, защото колега шофьор я удари отзад - помислил, че потегля. Лесно ли е да се включиш в движението на булевард с три ленти, после да се преустрояваш или да се справяш с извънредните ситуации там.
Веднъж на булевард „България”, с дъщеря й, седнала в бебешкото столче, я застигна неочаквана зелена вълна. Всички коли я изпревариха и Диди си караше самотно щастливо. Здраво стиснала волана, тя не изпускаше от очи трите ленти пред себе си, но някак си забеляза гърбовете на полицаите, наредени в шпалир покрай пътя през двадесет метра. Униформените извръщаха лица, колкото да изгледат колата й, а после пак заставаха в първоначалното си положение. С върховна концентрация, все пак се движеше с 40 км в час, тя отдели поглед от пътя и го насочи за пръв път от много време в огледалото. Там видя дълга колона от черни автомобили, които очевидно предвождаше. В същия миг металически глас й заповяда: „Отбий вдясно и спри!” Диди не се поколеба нито за миг да изпълни нареждането, което напълно съвпадаше с нейното желание. Потегли отново доста след последната кола от правителствената делегация и не преди да си плюе няколко пъти в пазвата.
По времето, когато имаше някаква надежда, че един ден ще свикне да шофира, се упражняваше доста. Всеки ден караше колата – е, вярно че само до големия супермаркет, който беше на километър от тях, но пък и само там можеше да паркира. И понеже не караше на дъжд, още по-малко на сняг, всяка пролет акумулаторът беше за смяна. Съпругът й прецени, че не й трябва кола само за да напазарува, и продаде и пежото.
Сега имаха един семеен автомобил, голям, нов и за нейно удобство - с автоматични скорости. Сама се кара – бе казал съпругът й, за да я мотивира. Да, но ако я управлява някой друг, мислеше си Диди.
- Боже, какво беше първо, хайде подсети ме.
- Ще си спомниш сама. Имаш златен талон, все пак.
- Кракът на спирачката, завъртам ключа и когато запали, включвам на Drive… - преговори стъпките на глас Диди.
- Пробвай.
Боже, дано стигнем живи и здрави – промърмори полугласно тя, когато колата беше готова да потегли. Пътуването следваше отработен сценарий.
- Ето, изпревари ни и тази шкода. Натисни малко педала.
- Не мога, отзад идват коли.
- Далече са – давай. Тази дупка не я ли видя?
- Ами, не.
- Прекалено близо си до осевата линия. Сега зад този таралясник ли ще караме?
Децата бяха спрели да се карат. Диди вреше и кипеше.
- Не можеш ли поне веднъж да си мълчиш? Ако не ми помагаш, поне не ми пречи! – избухна тя.
В колата най-после настъпи тишина.
Изведнъж от задната седалка долетя гласчето на четиригодишния Кико.
- Тате, не дразни мама, тя се учи да кара. – Той не разбра защо всички избухнаха в смях. – Нали е така, мамо?
- Почти…
- Така е, - потвърди татко му – вече петнайсет години. Добрата новина е, че скоро кака ти ще може да ни вози.
- Пристигнахме! – най-накрая обяви Диди. - Благодаря ти, Господи! – не пропусна вълшебните думички тя, докато излизаше от колата, спряна почти в средата на тяхната улицата. - Който може, да я паркира!

Ирена Георгиева


Публикувано от anonimapokrifoff на 14.09.2015 @ 21:01:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 43755
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Златен талон" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Златен талон
от Marta на 17.03.2018 @ 21:48:13
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
:)))) ех, Диди ;)))

Златен талон има съпругът ми - най-етичния и толерантен водач на автомобил, който с търпението и ангелската си благост ме изкарва от обичайната ми заблеяност и успява да ме превърне в бясна харпия...аз съм лоша и устата по отношение на тъпаците по пътя, изобщо не ме бива да си мълча с вид на пътуващ Буда. Дъщеря ми е в потрес откак ме кара понякога, отбеляза как аз нешофьорката всичко разбирам и се дразня от разни кретени, като не спестявам жестове и епитети. Всичко чело, всичко знае, хич не мож да си затрае - се моа :)


Re: Златен талон
от IGeorgieva на 27.03.2018 @ 10:27:22
(Профил | Изпрати бележка)
На другата седалка е някак по-лесно! :))))))))))

]


Re: Златен талон
от ganima60 на 15.09.2015 @ 11:50:14
(Профил | Изпрати бележка)
Привет,Ирена!
Който може,може!Майсторски написана истина!
Успешна седмица!


Re: Златен талон
от IGeorgieva на 15.09.2015 @ 16:34:39
(Профил | Изпрати бележка)
Добре дошла, ganima!
Радвам се на присъствието ти и благодаря!
Слънчево да ти е!

]


Re: Златен талон
от somebody на 15.09.2015 @ 15:29:40
(Профил | Изпрати бележка)
Откога те чакам, Ирена. Най-накрая видях светещите фарове в огледалото за обратно виждане ;))) Поздрав на твоята Диди от моята корса :)))))
Приятно ми беше да те прочета отново :)))


Re: Златен талон
от IGeorgieva на 15.09.2015 @ 16:32:21
(Профил | Изпрати бележка)
Те нещата при мен бавно се движат - 40 км/ ч - не повече....:)))))))
Благодаря ти! И нощем - се оглеждай за някой с опасно бавна скорост!
:)))

]


Re: Златен талон
от zaltia на 15.09.2015 @ 22:21:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за откровено споделеното бавно /внимателно/ шофиране...
Лека нощ, Ирена!!!


Re: Златен талон
от IGeorgieva на 17.09.2015 @ 13:07:56
(Профил | Изпрати бележка)
И аз благодаря за прочита, Краси!
Хубав ден!
:)

]


Re: Златен талон
от katbalu на 01.10.2015 @ 20:07:22
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за разказа! чудесен е! Като жена шофьор, веднага станах съпричастна на Диди и се сетих за няколко мои "комични" случки:)


Re: Златен талон
от IGeorgieva на 02.10.2015 @ 18:42:19
(Профил | Изпрати бележка)
:) Друго е да срещнеш разбиране.
Благодаря за прочита, Кет! :)

]