Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 802
ХуЛитери: 5
Всичко: 807

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: Marisiema
:: ivliter
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВетровити размисли
раздел: Есета, пътеписи
автор: ivliter

Вятърът-размирник сякаш с мощното си духало беше разместил пластовете на земята, за да отприщи извора на своята сила. Напорът му разкъса избелялата дреха на август. Надвесените над пътя дървета проскърцаха с ревматични клони-кости, безсилни да спрат устрема му. А в небето, пожълтяло от слънчевия пек, облачни стада се гонят над настръхнали опасени баири.
Сухите треви по склона простенват от силата на невидимата му ласка. Вдигна вятърът вихрушки и прахът от някаква смутна тревогата се завъртя из въздуха, за да налети после право в мен. Сякаш грижите ми бяха малко, сякаш си нямах свои тревоги, ами идваха и още. Но вятърът това не го вълнува, за него този миг е празник, той иска да покаже сила и да изрази радостта от свободата си. Да, той не тъгува, защото неговите дни не свършват, защото понякога само малко си почива, за да се появи подмладен и силен.
Развятата ми риза се закачи в разлюлените клонки на крайпътната шипка. Задърпа ме шипката, навярно и тя иска топлина и внимание. Кой не го иска? Всеки го търси и иска, но колцина го получават? Нали и вятърът беснее за това, за да го забележат, за да докаже, че го има, че има право на живот под слънцето. А той животът си тече – може и без вятър, без шипки, може и без мен.
Върти се слънчевото колело сред воя на нестихващия вятър. Върти се в мелницата на деня и времето. От толкова движение ти се завива свят, от толкова натрапващи се звуци, загубваш посоките.
И слънцето, неуморим велосипедист, все гони като мене своите миражи – препускаме запъхтени след разветите поли на съдбата. А може би случайността, а не съдбата е фарът пътеводен?!
Издухва всичко вятърът и трие следите на отминали и на изтичащи животи. И от премятане във въздуха се сплитат мислите и спомените във възел, който няма как да бъде разплетен.
Ще може ли насреща ми самотната топола, забодена карфица в жълтото небе нагорещено, да прочете стаените надежди в мен и тихите ми страхове, заключени в подкорието на възбудения мозък? Ще може ли да ми изсмуче чувствата с дебелите си корени и да ги прелее в другите надземни измерения!? Къде се раждат страховете ни? Там дето вятърът се ражда. И те от там извират. Сухо пясъчно корито – беше някога река. Радостта ми беше радост, а сега тъга е тя. Ново време в стари мисли в изветрялата глава. В хълма пада тежка сянка, тежка хлопната врата, като в дом на самотата. Като вятър е животът – трепне, духне, вдигне шум, после кротичко заспи. Завинаги или задълго!?...


Публикувано от anonimapokrifoff на 09.05.2015 @ 13:35:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   ivliter

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:53:33 часа

добави твой текст
"Ветровити размисли" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.