Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 472
ХуЛитери: 2
Всичко: 474

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГлад
раздел: Разкази
автор: mamontovo_dyrvo

Червената шапчица вървеше бавно в мразовития ден. Трябваше да превали ей онази горичка и щеше да достигне целта си. А тя естествено беше големия сив вълк. Дърпаше една очукана количка за пазаруване с вързан найлонов чувал за нея. Чувалът беше празен. Празен беше и стомахът и. Като малка, такова явление тя не познаваше.
Напук на приказката не тя, а баба и се грижеше за нейното благоденствие. Какви бухтички пържеше, милата. Едни такива, почти еднакви топченца, потопени в сладко от горски ягоди... и онзи аромат на масълце.Топлата кухничка с миниатюрната кушетчица, застлана с родопско одеало...Дааааа! Само че баба и умря доста отдавна. Също като кариерата и на актриса в театъра на град Н. Заради дребничката си фигура тя беше играеше често ролята на Червената шапчица и хората много я обичаха. Обичаха я и младите мъже. Тя също ги обичаше. Но закриха театъра. Ясно защо, заради мангизи. Свършиха париците на държавата. Свърши и приказката. Пресели се в столицата, но „Бродуей” само нея чакаше. И надолу, надолу. Не успя да се омъжи. От артистичния и живот останаха само три аборта и червената шапчица. И добре, че и остана, защото в този студ малките и ушенца щяха да окапят като на новобранец в Сибир. Защото студът беше дошъл именно оттам. И беше страшен и зъл. Повехналият и поглед съсредоточено фиксираше съдържанието на всеки изпречил се пред нея контейнер. „Тия хора не ядат ли” – мислеше си приказното същество. Бъдни вечер е, а никакви остатъци нямаше”. Нямаше и кашони. Нищо нямаше.Чувалът си оставаше празен.
От Сивия вълка се виждаха само краката. Той се беше напъхал в един контейнер, привлечен от нещо лъскаво на дъното му. Много приличаше на рибна консерва. Уви! Напразна надежда. Беше станиол от някакъв шоколад, ама стар, даже не ухаеше на какао. Смъкна се ядосано и се огледа. Отсреща, от витрината го сърцаваше друг вълк. Някога беше нисък и набит. Сега беше само нисък. Мускули и лой не се задържаха при бездомниците. Саде едни жили, колкото да опъват пустия живот. Сякаш им трябваше. Облеклото му се състоеще от дебела сива шуба, прокъсната на много места. Под нея стар пуловер, два ката найлони, после няколко вестника, намотани около дръгливите му ребра. Забрадка от черен шал завършваше тоалета му. Шалът си беше чисто нов, някакъв, дето гонеше трамвая, остана без него докато тичаше. Добре, че го изпусна. Че часовникът над аптеката, показваше минус деветнадесет градуса. И онова тъъънко подсвирване на ветреца...Фиуууу! Толкова градуса показваше и термометъра пред караулното, преди четиридесет години. Тогава на излизащият от баня войник с остригана глава не му пукаше. От нищо. Пак се погледна. Като него изглеждаха „изпадналите германци” след битката при Сталинград. Помнеше това от времето, когато гледаше телевизия. Телевизията. Колко топло беше пред нея. И филийката с масло. И „Семена в браздите” в неделя. Мразеше това предаване...де да го имаше сега. Махна с ръка и се понесе към следващия контейнер. В гадния студ никой не си показваше носа навън. Явно кътаха боклуците си на балкона. Нито железца, нито шишета от бира...бахти скръндзите. Ставаше все по-студено. Къде ли е Червената шапчица? Дали беше извадила късмет в „Гевгелийския”?
С Шапчицата живееха на семейни начала в един запорожец на паркинга. С четири врати и цели стъкла. Абе, стъклен дом. Постлан с кашони и стари изтривалки, откраднати от някой отворен вход. Уютно. Топлеха се гушнати нощем и се молеха на бога да не вдигнат дома им за скрап. Молеха се постоянно и за други неща. На когото и да било.
Червената шапчица се появи и го целуна. Стана му приятно.Само дето и двамата гледаха разочаровано празните си ръце. Шапчицата го погали нежно по брадясалата буза. Хванати за ръка поеха към следващата метална надежда. Вместо кльопачка там откриха Пелтека. Такъв като тях, проснал се, почти замръзнал. И не мърдаше. Пелтека беше гадняр. Преди две седмици беше извадил нож на Вълка. Заради онази пералня, прогнилата. Вярно, че Пелтека беше пръв, ама чак пък толкова...Ножът си е нож, ама заради него да оставиш човек в лапите на бялата...не става. Двамата го повлякоха към къщи. Вкараха го в запорожеца. Сивият извади от джоба си една стограмка етилов спирт. Деветдесет и осем процента. Беше му го купил един комшия, излъга го, че му трябва за гангренясалите крака. Наля остатъка от двайсет грама в пелтешката уста. Заразтриваха го, раздвижиха кръвта му и го туриха в средата между тях. Затоплиха го с телата си. Увиха се в купищата найлони и така изкараха нощта. Пелтекът оживя с помощта на телесната им температура. Б-б-б-благодари хрипкаво.
Онова чувство продължаваше да ги тормози. Гладът. Пет дни без грам калорийка. Само осмуканият костен мозък от онова кокалче. Защо не се оставиха да ги приберат социалните...мамка му! Не спираха да търсят. Движението донякъде ги сгряваше. Не работеха”Найлоните”, не работеха „Двата бора” Понякога там изхвърляха такива кюфтенца... Не работеше и сладкарницата. Всичко беше замряло. Студ, тишина и подсвирващ вятър. И ясно. До полуда. Всички се въртяха в кръг около контейнерите и сякаш в мразовитата утрин се чуваше пукотът на заледените им стави. Пук, щрак, пук, щрак... Баба Яга, Опикания, Патрис Лумумба, Яне Лудия...Макето...Пук, щрак...
Спасението дойде свише.
От небето заваля храна.
Първи се усетиха кучетата. Те нападнаха изсипалите се от покрива на шестдесети блок гълъби. Мразът беше вледенил крилете и опашките им и те падаха безпомощно. Кучетата ги ядяха живи. Кръв обагри тротоара. Клошарите се обединиха мигновено. Въоръжени с арматурни железа, дъски и камъни, някои с голи ръце, зомбираните от студа воини на глада нападнаха зверовете. Война за плюскане. С кървави муцуни помиярите отстъпиха пред освирепелите чудовища. Пълнеха чували и кашони. Между боровата горичка и старата влакова линия запламтяха лагерни огньове. За разлика от псетата, хората късаха главите на птиците. Със замах. Така поне гълъбите не усещаха, че ги ядат. Махалата замириса на изгорели пера и печено гълъбово. Червената шапчица и Вълкът се гледаха щастливо с омазнените си устни.
Бог беше чул молбите им. Слава тебе, господи!
След няколко часа вятърът спря. Онзи пич, Слънцето, най-после нокаутира сивите облаци и се показа. Времето омекна и хората от квартала се разшетаха. Сивият вълк или Ситият вълк, все едно, обсеби една изхвърлена готварска печка. Без капак и два гьоза, но достатъчна да се купи някой хляб и още нещо. С Червенушка се запътиха към къщи. Когато отвориха вратата, ято гълъби, затоплени от парниковия ефект, наизкачаха гладни навън. Бяха оцвъкали всичко.Червената шапчица усмихнато започна да им рони трошици от хляба, под благия поглед на Вълка.
- Благодаря ви, момчета! Честита Коледа!


Публикувано от anonimapokrifoff на 16.12.2014 @ 19:22:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   mamontovo_dyrvo

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 20:37:25 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Глад" | Вход | 14 коментара (30 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Глад
от gerek на 12.02.2015 @ 12:23:14
(Профил | Изпрати бележка)
Майстор си, браво.


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 12.02.2015 @ 12:25:36
(Профил | Изпрати бележка)
Гладен майстор...

]


Re: Глад
от boliarkabg на 09.01.2015 @ 08:13:15
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
...за съжаление, вече е действителност. Някога мислех, че е пропаганда да не харесваме други общества... Благодаря!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 09.01.2015 @ 10:23:24
(Профил | Изпрати бележка)
Не е пропаганда... и аз благодаря.

]


Re: Глад
от verysmallanimal на 26.12.2014 @ 21:38:03
(Профил | Изпрати бележка)
............................................
Голяма работа е животът - като се вкопчи в теб и няма пускане. Нищо, че за някои не изглежда като живот...
Много хубаво!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 27.12.2014 @ 07:30:19
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е да си жив! Дори когато...

]


Re: Глад
от zinka на 26.12.2014 @ 17:50:26
(Профил | Изпрати бележка)
Тук дълбае словото ти злостно чувствеността на читателя, както острото перо стърже безжалостно предоставената му хартията, Мамонт!!

Освен да понапудря с моята Коледна песничка, без особен успех, де... :
http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=119740&mode=thread&order=0&thold=0

Честито Рождество Христово! :)


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 26.12.2014 @ 20:43:28
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът е злостен наистина. Но...живот...
Честита Коледа и на теб!

]


Re: Глад
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 25.12.2014 @ 05:17:15
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Винаги ще е гладен света ни - произвеждаме и изхвърляме толкова много храна, а хората стават все по гладни и по гладни...


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 25.12.2014 @ 11:45:42
(Профил | Изпрати бележка)
Така е!

]


Re: Глад
от LATINKA-ZLATNA на 24.12.2014 @ 09:08:58
(Профил | Изпрати бележка)
"Мускули и лой не се задържаха при бездомниците. Саде едни жили, колкото да опъват пустия живот. Сякаш им трябваше."

Гладът е по-силен от тока, а животът е даден от Бога и само Той има право да го отнеме.
Актуален разказ!

Весело посрещане на празниците, mamontovo_dyrvo!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 24.12.2014 @ 12:59:52
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Златна! Да си пожелаем никой да не гладува, никога!
Весели празници!

]


Re: Глад
от giro на 22.12.2014 @ 10:13:37
(Профил | Изпрати бележка)
да благодариш на умъртвения, че те е нахранил с тялото си е извисение...

гладът, страхът, смъртоносният студ... ни докарват до абсолютните ни крайности, в които можем да съвместяваме несъвместими в комфортното ни ежедневие категории - тотална неморалност и есенциално благородство...
браво за начина, по който си разкрил именно това...

поздрав, киро


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 22.12.2014 @ 12:19:58
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотен анализ си направил. Със невероятен изказ. Радвам се, че ти харесва! Благодаря!

]


Re: Глад
от divcviat (divcviat@abv.bg) на 19.12.2014 @ 12:46:05
(Профил | Изпрати бележка)
Човешка истинска история!Борба за оцеляване!Поздрав!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 19.12.2014 @ 16:20:56
(Профил | Изпрати бележка)
Борбата е на всички нива...за съжаление...Благодаря ти за отзива!

]


Re: Глад
от Omaia на 17.12.2014 @ 16:40:10
(Профил | Изпрати бележка)
Този път познатите ни герои са попаднали в една неприказна, натуралистична история, но тук финалът е повече горчив отколкото щастлив.
Поздрави, mamontovo_dyrvo!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 17.12.2014 @ 21:18:58
(Профил | Изпрати бележка)
Ами, не всичко е приказка в този живот...
Благодаря за отзива!

]


Re: Глад
от Sitting_Bull на 17.12.2014 @ 14:39:29
(Профил | Изпрати бележка)
Зловещичко, добре че бяха трошиците хляб накрая...


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 17.12.2014 @ 14:48:56
(Профил | Изпрати бележка)
Ами кръговрат...Да малко е зловещичко, но за съжалени - реалистично...

]


Re: Глад
от rady на 16.12.2014 @ 21:44:10
(Профил | Изпрати бележка)
Почувствах се зле от разказа ти, МД! Макар, че е написан талантливо и въздействащо. А може би точно затова!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 16.12.2014 @ 21:52:03
(Профил | Изпрати бележка)
Това е зъл разказ...

]


Re: Глад
от rady на 16.12.2014 @ 21:58:52
(Профил | Изпрати бележка)
Ами, такава е реалната действителност! Пък ние стоим на топло по сайтовете. Весела Коледа ти желая!

]


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 17.12.2014 @ 04:51:52
(Профил | Изпрати бележка)
Весели празници!

]


Re: Глад
от IGeorgieva на 16.12.2014 @ 21:16:44
(Профил | Изпрати бележка)
Страшно е - дори да е фикция! Но дори при свирепия глад, светлинката човешка близост съществува!
Поздрави за дълбочината и темата, за която малцина биха дръзнали да пишат!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 16.12.2014 @ 21:54:10
(Профил | Изпрати бележка)
Пук, щрак, пук, щрак...Нали сме хора...

]


Re: Глад
от zebaitel на 16.12.2014 @ 19:53:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, МД, толкова навътре бъркаш в тая кашотина живот и в съзнанието!!!!!!!!!!!!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 16.12.2014 @ 19:58:30
(Профил | Изпрати бележка)
Такова ми е настроението напоследък. Уж търся надежда...може и да я има. Прочети "Коледно...", малко е по-оптимистичен. Благодаря ти за отзива!

]


Re: Глад
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2014 @ 11:18:20
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Стисна ме за сърцето и не ме пусна. Благодаря ти! Всички имаме нужда от това, за да си припомним, че сме човешки същества, особено когато идват празниците! Поздрави! Весели и светли празници! Най-вече на душата!


Re: Глад
от mamontovo_dyrvo на 21.12.2014 @ 16:38:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти Ина. Весели празници и на теб!

]