Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 572
ХуЛитери: 2
Всичко: 574

Онлайн сега:
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ мир със себе си
раздел: Разкази
автор: IGeorgieva

Писателят Ахил Ахилесов, добре познат на ценителите на словото, получи неочаквано предложение. Изненадата дойде от политическа централа, с която той не искаше да има нищо общо. Не че към останалите хранеше по-различни чувства.
Политиката за него бе квинтесенция на злото и подобаващо го отвращаваше. Загърбил пошлостта, алчността и цинизма на съвремието си, Ахилесов бе обърнал поглед към вечните теми и стойностните неща в живота. Следеше, разбира се, случващото се в страната и все повече се убеждаваше колко мъдро е постъпил.
Та, лидерът Златан Златев любезно покани писателя на среща. Ахилесов се опита да отклони това благоволение, като деликатно намекна за претоварен график. Служителката от въпросната централа обаче не приемаше „следващия месец” за отговор и упорито му предлагаше нови, „удобни” за него часове. Въпреки цялата й нелепост, ситуацията провокираше интереса на писателя. От всяка среща можеше да излезе една добра история. Накрая професионалното му любопитство надделя и ето го сега - потънал в големичкото кожено кресло, очи в очички със самия лидер. Неприязънта леко пърхаше в стомаха му, докато изведнъж го стисна за гърлото. Седящият срещу него политик с апломб обяви, че иска Ахилесов да напише биографията му. Можел и сам, поясни той, но нямал време. Сетил се за Хайтов и Радичков, но нещо не му вдигали.
- Може би трябва да сте по-настоятелен – предположи писателят, разтягайки устни в гримаса.
- Уважавам хората с чувство за хумор. Мисля, че ще се разберем. Най-добре е да започнете с детството ми. Като малък имах отличен успех, след това в техникума се поразхайтих, комсомола ще го пропуснем, той е ирелевантен, ето - университетска диплома…
- Истинска, предполагам – не се сдържа писателят.
- О, да, не ми излезе много скъпо. Шегичка! После - първи стъпки в политиката. Моят девиз е: „Лоялност на всяка цена”. Почти всичко е тук – посочи политикът към папката с листи, лежаща безучастно на масата.
- Страхувам се, че не мога да се наема с тази задача. Не пиша биографии.
Сега беше ред на Златев да покаже изненада:
- Е, нали сте писател. Трябва да можете да пишете всичко. Колко му е, но аз искам да е по-така… поетично, затова се спрях на вас. Честно казано, препоръчаха Ви като, цитирам: „добър психолог и майстор на словото”, но ме предупредиха, че трудно ще Ви убедя. На мен пък никой нищо не ми отказва.
- Не пиша по поръчка, а от вътрешна потребност – поясни писателят.
- Браво, затова Ви се получават нещата. Значи трябва да стимулираме тази потребност. И така - стигаме до най-важното. Усилията Ви ще бъдат добре възнаградени. Я кажете колко печелите от книгите си?
- Това е поверителна информация.
- Аз пък знам… всичко за вас - и Златев произнесе няколко цифри, които отговаряха на самата жалка истина. - Е, аз съм готов да направя голям жест – предлагам ви шестцифрен хонорар. Произнесете го бавно, за да усетите колко точно е това.
Сумата наистина бе огромна и надминаваше и най-смелите представи на Ахил и ако не беше погнусата, която изпитваше от този арогантен човек, би плеснал въодушевено с ръце. Подсъзнателно мозъкът му вече запълваше дупките в оскъдния му бюджет.
- Мда, внушително наистина, трябва да помисля.
- Е, аз не бих се тормозил много. Някои хора ще го свършат и за доста по-малко.
- И как ще реализирате книгата? Издателите се интересуват от пазара, който и без това е смешно малък.
- О, това е моя задача. Имам си канали.
Ахил Ахилесов се изправи леко замаян.
- Ето, вземете да се запознаете с материалите - набута папката в ръцете му политикът.
Писателят се чувстваше като в капан. Цял следобед сърцето и разумът му водиха люта битка. Един огромен аргумент срещу всичко, в което вярваше. Везната на съвестта му се накланяше ту в едната, ту в другата посока. Може да го направи само веднъж, да, но ще загуби самоуважението си. Да не говорим за независимостта си да казва това, което мисли. Вече няма да е А.А. Ще бъде Биографът на Златанов. От друга страна, Шекспир също е писал пиеси по поръчка. Никой не е по-голям от хляба. И тогава му хрумна на пръв поглед блестяща идея – да напише автобиография на политика. Поне формално името му нямаше да се свързва с този човек. Почувства известно облекчение. Но за кратко. На стари години блюдолизец? Е, няма как да стане, душата му не е за продан, ще остане в мир със себе си.
С прояснена глава седна на компютъра да поработи, но преди да отвори файла с последното си произведение, включи фейсбук. Синята лента на менюто светеше в червено от множество съобщения и известия.Такъв пожар не бе виждал и на рождените си дни. Отвори лентата със съобщенията. Имената бяха на „приятели”, някои от тях писатели. „Честито ти” , „Всичко тече, всичко се променя”, „Браво, оправи си живота” и под всяко синееха линкове с изписани на латиница имена на новинарски онлайн издания. Ахилесов кликна върху едно от тях и видя своя снимка. Под нея стоеше следният текст: "Писателят Ахил Ахилесов започва да пише биографията на г-н Златанов. Известният политик е поласкан от вниманието."


Публикувано от viatarna на 02.11.2014 @ 22:18:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 08:29:54 часа

добави твой текст
"В мир със себе си" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В мир със себе си
от mamontovo_dyrvo на 15.12.2014 @ 07:24:24
(Профил | Изпрати бележка)
Гадничко! Напипала си характера на политическите гадове. Супер капан! Браво, Ирен!


Re: В мир със себе си
от IGeorgieva на 15.12.2014 @ 13:23:40
(Профил | Изпрати бележка)
Да, много са изобретателни, за съжаление!
Благодаря ти и хубав ден!

]


Re: В мир със себе си
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 10.11.2014 @ 17:38:57
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Интересно написано, с добър стил. Радвам се, че прочетох. Поздрав!


Re: В мир със себе си
от IGeorgieva на 11.11.2014 @ 22:11:19
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се радвам! Благодаря за хубавите думи!
Поздрави!
:)

]


Re: В мир със себе си
от Hulia на 09.11.2014 @ 14:29:16
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Без думи...!:))) Мисля си, все още би имало възможност/възможности за почтен изход за А.А., така че ще чакам евентуално продължение...


Re: В мир със себе си
от IGeorgieva на 09.11.2014 @ 17:07:33
(Профил | Изпрати бележка)
Зная, че краят нагарча, но това се случва често в живота.
Не съм се чувала с А.А. от известно време и не знам дали е започнал въпросната биография. :)
Може и да е намерил изход от положението.
Благодаря ти много за прочита и идеята.
:)))

]


Re: В мир със себе си
от boliarkabg на 12.01.2015 @ 07:23:30
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
затаила дъх прочетох. За мене това е аналогично на безкрайните интервюта по всички сутрешни "политически" предавания с нашумели автори. "За да се продава книгата ти,трябва да се шуми, трябва да правиш интервюта и срещи". Изнасилен за да бъдеш четен, издаван, известен, ако може да се каже. Друг е въпросът четен ли си или само известен от медиите.
Поздрави!
За съжаление във всички времена е така.


Re: В мир със себе си
от IGeorgieva на 15.01.2015 @ 08:21:56
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявам се, за закъснелия отговор. Много ми беше приятно да прочета тези мисли. За съжаление, това са правилата на издателския бизнес.
Хубав ден и вдъхновение ти желая!

]


Re: В мир със себе си
от Rodenavlotos на 03.11.2014 @ 09:02:56
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми допада, мила Ирена, този твой похват да пишеш разкази с неочакван край. И да държиш до последно любопитството и интереса на читателя в напрежение, защото не знае къде ще го заведеш:)))И затова чете, чете, докато...не види края:))) А той определено винаги има елемент на изненада, носи въздействието на вица. Харесах още във ФБ твоя разказ, за който заслужено получи признание в Шестия национален конкурс за учители творци- 2014.
Поздрави и нови вдъхновения!


Re: В мир със себе си
от IGeorgieva на 03.11.2014 @ 12:42:41
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно ти благодаря за хубавите думи, Светле!
И се радвам, когато ми пожелават вдъхновение, защото има ли го, другото идва естествено - "вътрешна потребност", според А.А.! :))))
Прегръдки!!!
:)

]