Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 790
ХуЛитери: 1
Всичко: 791

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКои сме ние?
раздел: Есета, пътеписи
автор: wildberry

Преди време четох една реч на Рейган, в която той питаше ... Who we really are?
Мисля, че трябва да знаем кои сме ние. Например нашата поезия и литература, тя е вписана с думите си в нас и ни прави това, което сме... "Вечната и святата" на Николчина, бунтовната и освободителна поезия на Ботев, епопеите на Вазов, вярата в свободата на отечеството, но и на душите, духа ни, модерната поезия с нейната вяра в справедливата социалност, и после упованието за знанието за нещо различно, за друг и нов свят, като "Нощем с белите коне". И после...

Ние знаем, че не е хубаво "да се надуваш", а трябва да бъдеш "себе си".
Ние вярваме в различието и че това е хубаво за нас, и нямаме нужда да се уподобяваме в една безлична безформена маса.
Знаем, че е хубаво да харесваш себе си "такъв какъвто си", и за това нямаме нужда да се изрусяваме прекалено, или почерняме прекалено, и дори когато си носим черните дрехи душите ни остават светли.
Знаем, че няма нужда да се разхождаш с малки кученца, за да се правиш на интересен.
Че любовта е това, което споделяш с другите, а не начин за придобиване на "социалност" или "просперитет", независимо от пола.
Вярваме, че трябва да уважаваш другите в техните избори, дори когато те са странни, но не и когато са неестествени или недобри.
Понеже имаме природа в изобилие, и дарове от природата не сме прекомерно заловени за материалното, а знаем, че трябва да градим духа, но истинският дух и истинската култура.
Знаем, че префърцунеността не е култура, а високомерие, и че истинската култура това е да изградиш и създадеш за себе си и за поколенията, да дадеш, това от което има нужда.
Знаем, че хубавите дрехи са за това да изразиш "хармонията в себе си" и да дадеш от красотата си на другите, а не да ги "тъпчеш" с високомерието си.
Знаем, че и все пак дрехите не са всичко и че "по дрехите посрещат, а по ума изпращат".
Харесваме силни, смели и готини политици, но ги критикуваме за това, че не са достатъчно ерудирани, защото вярваме в начетеността. Точно за това не вярваме в политици, които са кухи кагебейци с фасони за пред света.
Вярваме в нашите смели и мъдри царе, защото те са били точно такива.
Вярваме и в справедливостта, когато оковите са разчупени.
Че освен свободатата на тялото, има и свобода на духа.
Вярваме в истината и умеем да разпознаем лъжата. Защото и тя е гнет, точно както и робството.
Вярваме и можем да победим, когато се налага, в битка.
Знаем, че руснаците са ни освободили 1 път от робството, но са лъжци и угнетители, и опитващи се да изопачат нашата свобода от тогава насам.
Знаем, че сме в Европа, заради своята култура и история, за това, че сме взели и наследили най-доброто от гърците, а по-късно французи, германци, вярваме и в английското достойнство и чест.
Можем да бъдем себе си и нямаме нужда от "северна Азия" да ни казват как да бъдем, напротив. Понеже това, което сме им дали, там е изопачено и поругано.
Имаме красива азбука и шрифтове и не пишем със завранкулки по плакати и по стените, а я уважаваме.
Вярваме и в себе си и нямаме нужда да се идентифицираме с "руските клипчета" от vbox-а, защото знаем, че сме много по-добри и по-интелигентни от тях.
Знаем, че на всичко можем да устоим и че ако справедливостта е на наша страна ще победим.


Публикувано от anonimapokrifoff на 14.10.2014 @ 11:15:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   wildberry

Рейтинг за текст

Средна оценка: 2
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:42:44 часа

добави твой текст
"Кои сме ние? " | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кои сме ние?
от angar на 14.10.2014 @ 18:32:37
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Наистина странни птици сте тези "ние".
За щастие, не всички сме като вас.
Или ако по нещо си приличаме, по друго се различаваме.
Затова полезно би било да уточниш кои сте това "ние". Или ако не, да говореше само от свое име - "Коя съм аз!"

Защото не само аз, но цяла група във фейсбук - "Приятели на Русия", не мислят, че "руснаците са лъжци и угнетители, и опитващи се да изопачат нашата свобода."
И кое наричаш "северна Азия", и кое е това, което сме им дали, а те са го изопачили и поругали?
И наистина ли знаеш, че "ако справедливоста е на наша страна, ще победим"?
Де да беше така. Но напротив, открай време "Лъжа и робство на тая пуста земя царуват."
А справедливостта, истината, много лесно се убива - в някои случаи е достатъчно да се премълчи или изопачи.
И още с някои неща не съм съгласен, но да не издребнявам и доскучавам.


Re: Кои сме ние?
от wildberry на 15.10.2014 @ 11:46:18
(Профил | Изпрати бележка)
Ние, това сме ние българите. А кои сте вие, това мен изобщо не ме интересува.

]


Re: Кои сме ние?
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 15.10.2014 @ 16:35:39
(Профил | Изпрати бележка)
Преди да отговаряте по такъв начин и изобщо - преди да пишете - малко почетете... Смешно е да се излагаме като приписваме известни, христоматийни творби на повече от известни поети на литературни критици, просто нямам какво да добавя!
И ако наистина това сме "ние - българите" - тежко ни и горко!

]


Re: Кои сме ние?
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 14.10.2014 @ 22:17:01
(Профил | Изпрати бележка)
"Вечната и святата" на Николчина????

Бихте ли уточнили какво точно имате предвид???