Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 756
ХуЛитери: 4
Всичко: 760

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОчакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
раздел: Есета, пътеписи
автор: missana

Когато бях млад, се стремях към Цялото. Към пълната Истина.
Навършвайки 28 години получих усещането, че съм на прага да постигна това Сливане с Цялото. Бе невероятно осезаемо усещане. Усещане, че съм стъпил на някакаво особено място, на което е написано: "сега или никога!". Усещане за съдбоносност. Работата е там, че докато отбивах военната си служба се случиха някои неща. Първата година бях в Граф Игнатиево /летище край Пловдив/ и сега полигон на НАТО /там служех в зенитната батарея на поделението/, но в края на първата година бях откомандирован и изпратен в Крумово - резервното тревисто летище край Пловдив. Сега там е вторият полигон на НАТО. Но в това второ поделение войникът-артелчик бе получил екзема на ръцете и тогава взеха мен за временно изпълняващ длъжността артелчик. С един камион отивахме на една огромна борса, близо до Пловдив, за да зареждаме с храна поделението. При едно от тези посещения минахме през местната кланица. Това, което видях там ще запомня до края на дните си. През един решетъчен тунел вървяха под строй телета за заколение. Тунелът стигаше до входа на кланицата. На входа му стоеше циганин с бяла престилка, който с огромен шилоподобен прът мушкаше нещастните животни, за да вървят само напред. Те се опитваха да се съпротивляват, мучейки силно и то до първата 1/3 от дължината на тунела, като желаеха да се извърнат и тръгнат обратно назад - с лице към изхода. Но циганинът мушкаше силно с шилото си животните, стоящи зад тях и те, напирайки напред, им пречеха да се обърнат. След тази 1/3, те сякаш осъзнали неизбежността на съдбата си, тръгваха безропотно и беззвучно напред към гибелта си. На самия изход на тунела - на прага на кланицата, ги чакаше друг циганин с още по-остро и страшно шило. Бялата му престилка бе цялата в кървави петна, а погледът безумен. Той удряше всяко от животните точно в тила и го зашеметяваше, а то падаше въззнак върху стъпалото на голям ескалатор, който го изкачваше към купола на кланицата. Там биваше окачвано на куки и смъкваха кожата от гърба му /при което недоубитите животни се свестяваха с кански мучения/. След това, вече без кожа, го поднясяха /в редица случаи още живо/ към специален банциг, който го разрязваше на части, а вътрешностите му по една пързалка падаха и се събираха в огромни кошове.
Тази натуралистична гледка остана завинаги пред очите ми. Тя допълнително ме стимулира да стана вегетарианец /нещо, което сторих, навършвайки 29 години и заради заниманията си с йога/.
Ако жизненият ни път е тунела, отвеждащ ни към Кланицата, то 1/3 от дължината му е 1/3 от дължината на живота. Това означава - не повече от 30 години.
Време, за което трябва да намерим пътя си за Освобождение. След това е късно. Примиряваме се и тръгваме към Заколението си - безропотно и спокойно. Както казах по-горе, почувствах най-силно, че съм на финалното трупче за Спасение - на 28 годишна възраст. Но не намерих това Спасение. И сега вървя в тунела към Кланицата, спокоен и примирен с предстоящото Заколение. Все пак, донякъде подвеждам по отношение на себе си. Защото впоследствие ми бе предложена ръка Отгоре за Спасение. Но това е друга тема - свързана със звездите, а не тема на настоящето есе.
В онова далечно време - тези толкова важни 28 години в моя живот, за които споменах, аз като луд, трескаво, търсех Спасението. Бях изчел маса книги, свързани с въпросите на философията, физиката и по-специално - с понятията Материя, Време, Пространство. Бях изучил Специалната и Обща теория на относителността на Айнщайн. Бях чел трудове по квантова механика и активно следях най-новите постижения на физиката. Търсех Смисъла - най-големият Смисъл. И неочаквано, след много лутания, шансът ми се усмихна. Мислейки за състоянието, в което пребивавах тогава и самоанализирайки се, аз внезапно прозрях,

ЧЕ ОЧАКВАМ НЕЩО, НО НЕ МОГА ПО НИКАКЪВ НАЧИН ДА ГО ДЕФИНИРАМ ИЛИ НАЗОВА. ОЧАКВАМ НЕЩО, БЕЗ ВИДИМОСТ, БЕЗ ФОРМА И НЕНАЗОВИМО, ПРОСТО ДА ДОЙДЕ ПРИ МЕН И ДА МЕ СПАСИ /ОТ НЕИЗБЕЖНОТО ЗАКОЛЕНИЕ НА ВРЕМЕТО/. ОПИТВАХ СЕ ДА СВЪРЖА ТОВА ОЧАКВАНЕ С НЕЩО КОНКРЕТНО И ВСЕ НЕ УСПЯВАХ ДА СТОРЯ ТОВА.

И тогава си казах: Какво всъщност те доведе до това ОЧАКВАНЕ? Мислите ти за Материя, Време, Пространство.
Това се случи през едно далечно лято на един хълм. Любим хълм, на върха на който се изкачвах привечер и оттам с часове съзерцавах околността. Впоследствие, разбрах, че и големият италиански поет Джакомо Леопарди е имал такъв любим хълм и на него е написал най-знаменитото си стихотворение "Безкраят"/превод на Владимир Свинтила/:

"Отдавна скъп ми беше този хълм пустинен,
с клонака гъст отвсякъде отнел
на погледа ми хоризонта сетен.
Но седнал тук - пространстава безконечни
виждам аз оттатък,
безмълвия надчовешки - покой необозрим.
И сещам, че сърцето ми се сепва уплашено...
А като чувам вятъра да стене из дърветата,
сравнявам Мълчанието безпределно с този глас.
И Вечността си спомням. Времената умрели на годината.
Това все още живо лято - неговия звук.
Така в безкрайността се дави, подобно кораб разбит,
и сладостно потъва мисълта ми."

Възможно е в мен да се е преродила частица от Леопарди /поезията ми е мрачна като неговата, а прадядо ми Винченцо Мисана е чист италианец от град Удине/.
Баща ми, докато беше жив, често повтаряше - напомняш ми Леопарди /той владееше перфектно италиански и четеше Леопарди в оригинал, а аз, за срам и позор на рода си, не научих този език/.

Та гледайки от този хълм пътеките, които идваха към подножието му, изведнъж ме осени Прозрението:

Ето Време, Пространство, Материя. Не са ли това пътеки, които ме водят към ХЪЛМА, наречен ОЧАКВАНЕ? Ако това е така, този ХЪЛМ е съществувал преди тези пътеки. Той ги предшества. Той е ПЪРВОПРИЧИНА ЗА СЪЩЕСТВУВАНЕТО ИМ.

В първия миг, подобна мисъл изглежда шокираща. Как така, Пространство, Време, Материя - все обективно съществуващи дадености, ще се предшестват от субективното усещане за ОЧАКВАНЕ на някой си Мисана? Това звучи абсурдно и достойно за психиатрична клиника. Но тогава ме Озари:

ОЧАКВАНЕТО СЪЩЕСТВУВА ОБЕКТИВНО ВЪН ОТ МЕН, КАТО ПЪРВИЧНО - ИЗНАЧАЛНО ПОЛЕ ВЪВ ВСЕЛЕНАТА.

А моето усещане за него е субективното ми Очакване. Разбрах, че съм попаднал на голям кит. Нещо, което световната физика е пропуснала да забележи и до ден-днешен.

ОТ ПЪРВИЧНОТО ПОЛЕ "ОЧАКВАНЕ", ЧРЕЗ СПЕЦИФИЧНИ ФЛУКТУАЦИИ СЕ ИЗБИВА /КАКТО ОТ ОКЕАНА/ НЕЩО СРАВНИМО С ПЯНАТА. ТО - НА "КЪСОВЕ", СЕ ИЗДИГА ПЕРПЕНДИКУЛЯРНО НАД ПОВЪРХОСТТА НА ОКЕАНА НА ОЧАКВАНЕТО. ТЕЗИ КЪСОВЕ СА КОНКРЕТНИТЕ ФОРМИ. ТЕЗИ ФОРМИ СА ДЕФИНИЦИОННИЯ ИЗРАЗ НА СЪЩЕСТВУВАНЕТО.

Ако се наблюдава как вятърът избива късове пяна от морето и как те се вдигат и отлитат от повърхността му нагоре и все по-нагоре, все едно се наблюдава картината на раждането на материалните форми от първичния Океан на Очакването.
Време, Пространство, Материя - всичко мислимо се е зародило именно по този начин - от ОЧАКВАНЕТО.

Мисля, че всяко интелигентно същество, вече е схванало, за какво всъщност става дума. А то е - Великият Смисъл на Живота.
А какво е приложението му? Отговорът е прост. Чрез медитация да изпаднем в това първично състояние на ОЧАКВАНЕ /и да се освободим от Разпятието на Времето/.

ОЧАКВАНЕ БЕЗ КОНКРЕТНОСТ, ПРЕДХОЖДАЩО ВСЯКА КАУЗАЛНОСТ,

а не очакването да си купиш нови дрехи, да се срещнеш с любимия, да отидеш на море, да получиш неограничена власт, или да станеш богат и безсмъртен.

Не, не и не на такова очакване!

А ОЧАКВАНЕ чисто, като tabula rasa, защото именно То е самото Цяло, което търсиш.

И във всеки един от нас е заложен инстинкт да го постигне чрез медитация.
Това си Прозрение кодирах и в стихотворен текст:

"Не помня - някъде огромна Вечерта
лежи встрани
и още по-назад от спомените на обикновеното.
А аз съм се изгубил във дъжда
и ударите му, като тояжката на слепия
ме водят с тишината на пътеките,
към това, което няма никога да различа.
Навярно е самотен Хълм в полето.
Но след като пътеките кръжат
по своите спирали към сърцето му,
долавям смътно - бил е преди тях.
И той е сигурно онова Очакване,
което винаги съм осезавал в страх,
което ражда Времето, Пространството.
Онова Очакване, дори преди
неравновесието от изгубеното детство...
А то е в толкова ограбени души.
И то е тишината на Вселената,
в която всеки къс материя гори.
...И както Вечерта лежи встрани
и още по-назад от спомените на обикновеното,
сега съм се изгубил във дъжда
и ударите му като тояжката на слепия,
ме водят с тишината на пътеките,
към това, което няма никога да различа!"

Библията започва така /Битие: 1:2/:

1. В началото Бог сътвори небето и земята.
2. А земята беше безвидна и пуста; тъмнина се разстилаше над бездната, и Дух Божий се носеше над водата.

О чевидно този библейски текст ни казва недвусмислено, че "водата" е предшествала Сътворението. Но за каква "вода" става дума? Естествено не за тази с химическата формула H2О. Светият дух, носейки се над тази протовода сътворява всичко. Тук е тайната на Сътворението. Библейската "старозаветна вода" е онова, което в това есе нарекох океана на ОЧАКВАНЕТО. Затова именно се кръщаваме с Дух и вода, а Иисус Христос произнася знаменитите си думи към Никодим /Йоан: 3:5/:

" истина, истина ти казвам: ако някой се не роди от вода и Дух, не може да влезе в царството Божие" .

Да постигнем Смисъла означава да се прелеем в първичния океан на ОЧАКВАНЕТО и по този начин да се освободим от Разпятието на Времето. Да достигнем храма на Свещеното ОЧАКВАНЕ и да осъществим СЛИВАНЕ с НЕГО. Който съумее да осъществи това, реализира Спасението си. Това е Върховният и Окончателен Смисъл на всичко. Друг - по-висш, не съществува!

Преди по-малко от година оформих и публикувах това в стихотворна форма. Стихът бе посветен на една дама, която емоционално инспирира написването му.
Не зная, дали тогава тя е осъзнала докрай, какво точно стои зад моя текст. Може би след прочитането на настоящето есе ще почувства в пълна мяра заложеното:

Сливането


"... и дух Божий се носеше над voda...", Битие 1:2

Аз идвам Пратеник на чуждата вселена
кордони от галактики преминал.
Летя с крила на ангел или демон,
снишавам се над земната пустиня...

Защото в твоето сърце е шифъра,
чрез който бих могъл да оживея.
Ти си пазителка на Тайната на мислите,
очите ми се озаряват с Нея.

Да можех да те вдигна на крилата си
и като черен жерав, слял се с космоса,
да те отнасям в транс към необятното
зад Извора величествен на болката...

Да прелетим над Залата на бъдещето,
където всеки има своя статуя.
Над Стикс да прелетим, над мъртвите,
Харон от ладията си с гребла да ни помаха.

И да достигнем до свещеното Очакване,
което е началото на всичко.
Избегнали на времето разпятието,
да слеем в храма Му душите си.


Публикувано от aurora на 17.09.2014 @ 16:22:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   missana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 12


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:28:22 часа

добави твой текст
"Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)" | Вход | 15 коментара (38 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от angar на 19.09.2014 @ 07:56:51
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Очакването е предвечно.
Но не е равнина, а сфера.
От тази сфера, оградена,
върти се цялата Вселена.
Галактиките до, една,
са там, но с други имена ....

И мислите ни в тази сфера
свободно могат да си хвъркат.
Ала излязат ли от нея -
носителят им се побърква.

Не знам за вас, обаче аз,
обсебени от тази тема,
двамина в сайта съм открил:
Мисаната и Звездокрил.

Мисана вече се побърка.
Но Звездокрил е още млада:
очаквам, време като мине,
да го настигне и надмине!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 20.09.2014 @ 20:35:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ангар, за тези хубави редове, написани, знам, най-добронамерено. Уважавам те като творец и ако някога с теб сме били на различни мнения, не виждам в това нищо лошо.
Благодаря ти за комплимента. Да кажат, че вече съм се побъркал е висша чест за мен. Предполагам и за Краси Звездокрил. Ето двама побъркани. Поне няма да са самотни в този скучен и нормален свят.

Забелязал съм, че високо цениш поетесата Елица Ангелова. За мен това е една изключително силна поетеса. Скромна, трудолюбива и с уникален стил. Такива таланти като нея опазват класическия стих от изчезване.
По тази причина те уважавам двойно. Винаги можеш да разчиташ на мен.
Ръката ми е протегната към теб - винаги отворена!

С уважение: Мисана

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от angar на 21.09.2014 @ 07:22:49
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Радвам се че не си се обидил, а си приел коментара ми като шеговито-добронамерен, Мисана!
Защото той наистина е такъв.
Всеки има право на мнение.
И макар аз да гледам с усмивка на опитите да се обясни необяснимото, или обратно - непрекъснатите опити на болни умове да откриват топлата вода, като отричат очевидното материалистическо обяснение за света (че светът е единен, защото е материален, че материята е първична, че само материята е несътворима и неунищожима, а духовните понятия за Вселенски разум, Бог и пр. са създадени и се създават от мислещата материя, че материята е техен създател и носител и че без материя те не могат да съществуват), макар такива опити да ми изглеждат лудост, но все пак си мисля и повтарям думите на един от Вазовите герои: "Лудите, лудите - те ще спасят света!"

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 21.09.2014 @ 15:54:47
(Профил | Изпрати бележка)
Не се обиждам лесно, Ангар. Занимавал съм се 31 години с йога и то доста сериозно и мисля, че съм овладял психиката си. А и ти нищо обидно не си казал. Изразяваш своето виждане. Отлично разбираш, че под материя древните са разбирали вещество. Днес, модерната физика започна все повече да клинчи. За материални бяха обявени и полетата.
Частиците, които почтенният физик Нютон наричаше корпоскули, а Хюйгенс му противопоставяше вълновите свойства на светлината, вече се наричат вълни-частици. Хитрости много. Сега вече говорят и за мислеща материя. Накрая ще обявят за материален и духа. Не е изключено, ако продължаваме така да обобщаваме понятието материя и духът да се окаже материален и недобре досега изучено свойство на материята. Би могла да се спусне и обратната постановка. Всичко е дух, а най-грубите проявления на духа са веществената форма на материя. Въпрос на подход. Но аз не съм застъпник на подобен род хитрости. Има две първоначала, които древните безхитростно са нарекли дух и материя. Аз се придържам към тяхната гледна точка. Защото другото би означавало да признаем, че сегашните социалисти от БСП са едно със старите комунисти. А те са вече безкрайно далече като разбиране, модел и морал на поведение в обществото.
И на финала ще кажа, че един разглобен на частите си телевизор не може да се самосглоби. Както и един оркестър не може да свири без диригент. Такова животно като самосвирещ оркестър няма. И всеки отбор си има треньор. И как ще наричаме диригента или треньора на вселената и майстора, който трябва да сглоби телевизора, не играе роля. Едно време са го наричали бог. Сега може да е модерно да го наричат мислеща материя. Ти си умен мъж и добре разбираш, какво искам да ти кажа. То няма нищо общо с религиите, които наистина са опиум за народите и се борят /всяка от тях/ за свой електорат. Аз наричам този диригент Създателя. А ти ако искаш го наречи Поета. Но той трябва да съществува.

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от apostola на 17.09.2014 @ 16:46:13
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно есе, Мисана!!! Със невероятно точни сравнения и тълко-
вания! И накрая стихотворението ти е толкова всеобхватно и с
космически заряд, че няма накъде повече! И като се замислих установявам, че ние наистина живеем в океана на ОЧАКВАНЕТО,
което не можем конкретно да назовем, но то витае във въздуха,
в пределите на всемира.Свалям ти шапка за съдържателното и
неподражамето си с анализа есе! Хвала на мисълта ти!
Поздрави от мен и много хубав ден!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 17.09.2014 @ 18:48:40
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Апостоле за толкова високата оценка, която даде за есето ми - номинална и реална! Трогнат съм.

Желая ти хубава вечер сред най-близките хора и нови вдъхновени дни за поезия!

Твой: Мисана

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 17.09.2014 @ 21:21:10
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря на Елица Ангелова за високата оценка, която даде за текста ми!

Сърдечен поздрав Елица!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от sliver на 17.09.2014 @ 21:34:49
(Профил | Изпрати бележка)
Почти като дежа вю ми е, изключвайки военната служба :)
Поздравления, че си успял да го събереш в текст, лично на мен вече ми е трудно да го правя...
Рядко ми харесват есета, но от твоето изпаднах в ступор.


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 17.09.2014 @ 23:29:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Алогична! А всъщност толкова Логична, за щастие в нетривиалния смисъл на думата. Предполагам такова е и посланието на "Алогична" - антитривиална логика.

Наистина съм трогнат, че ти хареса текста ми. Но главната ми радост не идва от това, а защото ти се материализира за мен чрез този коментар и попаднах в профила ти, където видях наистина прекрасни текстове, уви недооценени достатъчно от масите. А както казва Шопенхауер: "Масите са като нулите. Не могат да станат число, ако пред тях не застане критически мислещата единица."

Сама разбираш, че сайтът наброява много членове и става като с прословутата Аксиома за избора, станала ябълка на раздора в съвременната математика. От толкова много автори, човек не забелязва конкретният. За мен е важно, че те открих за себе си и се надявам, че ще наваксам пропуснатото.

С най-топли чувства: Мисана

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от sliver на 18.09.2014 @ 09:35:19
(Профил | Изпрати бележка)
Човекопознавач си явно :)
Благодаря за милите думи. Само едно уточнение - масите не ме интересуват :)

Слънчев ден!

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 18.09.2014 @ 14:21:41
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти и аз!
Разбирам те напълно за масите. И точно затова цитирах Шопенхауер.
Понякога ни трябват нули, за да си образуваме числото, което е жизнено важно за съдбата ни, както ни трябват керемиди, за да си покрием покрива и да не тече върху нас при всеки проливен дъжд.

Слънцеслучвания и от мен!

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от voda на 05.10.2014 @ 19:23:25
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за достойния отговор, Алогична!

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 05.10.2014 @ 19:44:55
(Профил | Изпрати бележка)
Разрешено ли ми е аз първи да те поздравя за достойния ти коментар, мила Елица? Възхитен съм от точните ти, логични и навременни реакции.
Би била отлична тенисистка. Но за мое щастие си отлична поетеса, което за мен се котира още по-високо!

Една нова седмица, изпъстрена със светли емоции и красиви стихове и чувства, ти желая, мило момиче!

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от yoro на 17.09.2014 @ 21:38:49
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересен и логически издържан текст! Голямо обогатяване за мен е прочитът му. Въпроси, които винаги са ме вълнували, а начинът по който ти ги синтезираш и свързваш с науката и религията е много издържан и обобщаващ. Благодаря за което! Стиховете също са много хубави и силни!
Поздрави, Мисана!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 17.09.2014 @ 23:34:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, yoro! Сам разбираш, че е излишно и глупаво да държа в таен сейф онова, за което са ми отишли години в търсене и лутане. За предпочитане е да го споделя с други търсещи души, с надеждата, че ще ги подпомогна в достигане до тяхната Истина.
Много се радвам, че ти хареса написаното. Твоето мнение е много ценно за мен.

Трогнат съм и ти желая нови поетични откровения, с които да ни вълнуваш в този сайт и не само в него разбира се!
Мерси и за високата оценка!

Твой: Мисана

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от shrike на 17.09.2014 @ 23:47:50
(Профил | Изпрати бележка)
Харесвам "Сливането" с цялата си душа /още навремето в коментарното поле под стихотворението/. Харесвам силата, чистотата, дълбочината и най-вече всичко отвъд тях.

Беше ми интересно да прочета есето. Аз имам друга интерпретация за липсващото звено в единната теория. Има за какво да поспорим като се видим един ден :-)

Поздрави!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 18.09.2014 @ 00:20:11
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, shrike, за високата оценка и за този точен коментар.
Ти, като професионален физик, вероятно имаш значително по-точна визия за Единната теория на полето, предполагам не в съвременния й наивен вид, като обединяваща 5-те известни досега фундаментални взаимодействия. В този си елементарен вариант, тя не съответства на името си, защото къде е например Естетическото силово поле, което би следвало да се реализира чрез найсионите - бозони, нерегистрирани досега от физиката. Аз лично съм убеден, че Естетическото силово поле съществува. И трябва да има нещо, което да държи в тонус протопространството. В есето съм го нарекъл ОЧАКВАНЕ. Ще се радвам, когато се срещнем да ме обориш във вижданията ми за първичното протополе.

И тук съм морално задължен да разкрия една тайна, свързана със стихотворението "Сливането". То е инспирирано от голямата българска поетеса Елица Ангелова. Безкрайно скромна като човек, точна и коректна в отношенията си към абсолютно всеки. Тя е изграден професионалист в областта на класическия стих и постига в него съвършенство и призрачна лекота на изказа, от които аз винаги съм се възхищавал. Сравнявам поетичното звучене на творбите й с ефирното звучене на музиката на композиторите Моцарт и Шуберт. Жалко, че нашите литератулни критици засега не регистрират подобаващо наличието на този голям талант в родната поезия. А тя никога не би направила нещо, за да се самоизтъкне, което ме кара още повече да я уважавам като човек и като творец. Тя е прототипа на Лирическата от "Сливането". Бях вдъхновен от нейния огнен поетичен отговор към стихотворението ми "Затворени в мига" и "Сливането" стана моят отговор към нея.

Сърдечен поздрав: Мисана



]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от Lucky68 на 18.09.2014 @ 01:58:20
(Профил | Изпрати бележка)
Ще оставя думите да помълчат, за да не развалят насладата от богатството, което открих тук!
Гениален си!!!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 18.09.2014 @ 02:30:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Лъки! Силни думи казваш.
Днес съм много щастлив и не ми се спори с теб.

Просто те прегръщам и ще помълча!

Лека нощ!

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 18.09.2014 @ 10:13:35
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
пер Месива,
как можеш да упущиш идеалната възможност да научиш италиански,
пер Месива,
в името на баща си - научи езика на рода
пер Месива,
върни се в точката на отклонението...


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 18.09.2014 @ 14:23:44
(Профил | Изпрати бележка)
Блрагодаря ти, Славян!

Ако е рекъл Господ, може и да науча италианси. Още не съм отписал тази възможност.

Мир и светлина за високия ти интелект! Поклон!

Твой: Мисана

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от giro на 18.09.2014 @ 10:39:08
(Профил | Изпрати бележка)
не, не мога да дам оценка и няма да дам, дори вместо 5, скалата да предвиждаше 5 хил.или 5 млн.
eo ipso, който оценява би трябвало да има поне нивото на оценявания...

и все пак - невероятно начало: натуралистично, но сътворено с фина чувствителност,
невероятен финал, синтезиращ философията на осмислен живот...
развитата теза ме кара да се чувствам прашинка, това е емоция с максимална оздравяваща сила...
тръгвам си, за да се връщам още много пъти...

и накрая: ако съм те засегнал, Мисана, из пространството и времето прости! това все пак са пътеки без маркировка... забавлявам се с каламбурите и пъстротата на интерпретациите им, но това схващам към разлив на позитивна енергия
кирил николов, пловдив, стая 406


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 18.09.2014 @ 14:16:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за тези думи, Киро! Забрави и ако аз с нещо съм те засегнал. Именно затова сме мъже, за да се издигнем над дребнавостите в този свят. Ако и това не можем да сторим, напразно сме се родили.

Значи стаята ти е с номер: 2х7х29.

А 29 е най-малкото нечетно просто число р, за което числото

(1+2^p)/3

е вече съставно /за по-малки нечетни простни числа р това число е винаги просто./

За 7 ти си знаеш - 7 небета и т.н. - мистично и древно число. Но за 29 те открехвам първи аз!

Поздрав и лек ден, Мисана!

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от giro на 18.09.2014 @ 14:37:00
(Профил | Изпрати бележка)
и това трябва да чета повечко пъти... аз съм много силен в математиката, но не мога да убедя хората в това, понеже не знам цялата таблица за умножение, наистина:)))
но мисля, че съм нечетен - четността е симетрия, а симетрията е изкуствено явление, родено в акъла ни, той пък е най-слабото звено в нашата природа:)
благодаря ти за отделеното време!
киро нумерологов

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 18.09.2014 @ 14:41:56
(Профил | Изпрати бележка)
Е, просто един любопитен факт. А някой може да види в него цяла теория.

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от ami на 18.09.2014 @ 15:23:30
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
нищото, от което се поражда всичко..
странен е наистина парадокса, че това невидимото е по-осезаемо от видимото.
А отскоро моя син има дерт..че на земята нищото е започнало да намаля, за сметка на нЕщата, дето са толкова много..
Приятно ми беше да прочета :)


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 18.09.2014 @ 16:29:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ами! Радвам се, че този текст ти харесва.
Няма по принцип невидими неща. Невидимото е релативно понятие. Под определен праг на дължината на вълната, то става видимо и осезаемо.
А синът има страхотна догадка. Но децата се раждат гении и после попадат в ръцете на възрастните, след което /и вследствие на това/ нерядко завършват като идиоти.

Специален поздрав и хубава вечер!

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от IGeorgieva на 18.09.2014 @ 15:38:21
(Профил | Изпрати бележка)
Мисълта ти достига до невероятни пространства. Подейства ми просветляващо и обогатяващо в много отношения!
Поздрави за това стилно есе!
Ирена :)


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 18.09.2014 @ 16:30:48
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ирена! И за високата оценка и за тези толкова хубави думи.

Сърдечни поздрави и прегръдки от мен!: Младен

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от Rodenavlotos на 19.09.2014 @ 10:05:03
(Профил | Изпрати бележка)
За да прочете задълбочено, с мисълта да го осмисли, това есе, на човек му трябва повече време, отколкото, за съжаление аз разполагам в натоварения си ден, приятелю. Но ще е огромен пропуск, ако не го направя. Затова откраднах време от работното тази сутрин, за да се потопя в това истинско откровение, наслада за ума, което ни предлагаш. Както ти казваш, правиш го, не толкова за себе си. Ти вече си изминал един дълъг път /1/3 от полагаемия ни се житейски/ и с цената на много труд и лични жертви, си стигнал до някакви прозрения, за да споделиш с другите и да улесниш техния път към тях. Разбирам, че е точно „споделяне”, а не „насаждане”, на една човешка философия, която е буквално изстрадана. Аз имам твърде скромни знания, затова ще се въздържа да се изложа, като правя някакви анализи и влезна в полемики по тези толкова сложни и неизследвани докрай философски и библейски материи, затова ще подходя като един любознателен читател, докоснал се до някакъв древен ръкопис, осветляваш късчета от човешката история, които до този момент са тънели в мрак. Ще получа просветление. И ще се подреди една доста голяма част от пъзела, който редя и аз в главата си, от дълги години. Благодаря ти!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 20.09.2014 @ 01:59:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Светла! И за високата ти оценка и за този толкова хубав коментар. Трогнат съм, защото отделяш от свободното си време, което не е никак много, за да оцениш и коментираш един толкова обширен текст. Вероятно мястото му не е в Хулите, но това би означавало да търся дълго къде е наистина подходящото му място. Спестих си този труд. Но не и труда на читателите, проявили интерес към темата.

Прегръдки от мен с много обич!: Младен

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от mpaloma на 20.09.2014 @ 13:05:59
(Профил | Изпрати бележка)
... прекрасно есе, силно като стиховете ти... Поздравления, Мисана!
...чета творбите ти с удоволствие...Желая ти успех и много вдъхновение!
Поздрав от мен! Хубав ден!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 20.09.2014 @ 20:27:32
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, мпалома, за този толкова хубав коментар и за високата ти оценка!

И аз ти желая само щастие и вдъхновение! Нека остатъкът от вечерта е прекрасен за теб, а утрешният неделен ден да ти носи само радост!

Твой: Младен

]


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 20.09.2014 @ 20:37:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря на Смехоран за високата оценка дадена за текста ми!

Специален поздрав и весел уикенд от мен!


Re: Очакването (В памет на покойния ми баща - Винченцо Мисана)
от missana на 22.09.2014 @ 01:40:10
(Профил | Изпрати бележка)
Виждам, че въпреки големите усилия да поясня дълбокия смисъл на категорията ОЧАКВАНЕ, явно не съм разбран, както би ми се искало.
Затова с този нарочен коментар /с който, уви, закъснях/ прояснявам ситуацията:

ПРИНЦИП ЗА АПРИОРНОСТ:
1.Във философския си вариант Той гласи:

Ако много различни причини водят до едно и също следствие, то това следствие е ВСЪЩНОСТ ПЪРВОПРИЧИНА, а тези причини са всъщност СЛЕДСТВИЯ от НЕГО.

С други думи ПРИЧИНА и СЛЕДСТВИЕ си РАЗМЕНЯТ МЕСТАТА.

2. В поетичния си вариант ПРИНЦИПЪТ ЗА АПРИОРНОСТ ГЛАСИ:

Ако много пътеки водят до подножието на един и същи Хълм, то този Хълм е съществувал преди тези пътеки. Тоест Хълмът е причина за тяхното съществуване и пътеките са следствие от него.

Това са двете форми на забелязания от мен и цитиран по-горе Принцип.
/В есето съм го дал в стихотворна форма/.

И така: Пространство, Време, Материя и още много други, са само пътеките, по които ние достигаме до Хълма на едно състояние, което може да бъде определено като ОЧАКВАНЕ на: НЕ ЗНАМ КАКВО, НЕ ЗНАМ КЪДЕ, НЕ ЗНАМ КОГА!!!
От ПРИНЦИПА ЗА АПРИОРНОСТ тогава следва, че този Хълм, наречен ОЧАКВАНЕ, предшества Пространство, Време, Материя и е първопричина за тяхното съществуване.

По-кратко и по-ясно есето не може да бъде обяснено!

Поздравявам всички читатели с песента:

http://www.youtube.com/watch?v=8ISs-T97xAM