Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 791
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 794

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: malovo3
:: mariq-desislava

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàHomo Universalis Part II
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: LeoBedrosian

Çà ïîðåäåí ïúò ïðî÷åòîõ åäíà ìîÿ ñòàðà ñòàòèÿ îò 2008 ãîäèíà. Íå, ÷å íÿìà êàêâî äðóãî äà ñå ÷åòå, èëè ðàáîòà äà ñå âúðøè. Îò ëþáîïèòñòâà äà ñå ïðåöåíÿ êàêâî ñúì ìèñëèë è èìàì ëè ðàçâèòèå â èäåèòå ãî íàïðàâèõ. Å, êîíñòàòèðàì, ÷å èíòåëåêòóàëíî íå ñúì ñå ðàçâèë, äàæå ëåêî ñúì èçêóôÿë, íî èäåèòå íà òîâà ìè íèâî òúðïÿò ðàçâèòèå.

Èäå ðå÷ çà HOMO UNIVERSALIS.
 ïúðâèÿ ìîìåíò ñå çà÷óäèõ êîé íàèâåí øåáåê áè èçìèñëèë îíåçè íàèâíè óòîïèè. Âåðîÿòíî ìíîçèíà îò âàñ áèõà ñè çàäàëè ñúùèÿ âúïðîñ íå áåç îñíîâàíèå. Äà, íî âúïðîñèòå íà áèòèåòî îñòàâàò. È ñå çàäúëáî÷àâàò.

Çà êîè âúïðîñè èäå ðå÷?

- Çà îöåëÿâàíåòî (ëè÷íî è âèäîâî)
- Çà çàïàçâàíåòî íà ëè÷íîòî è âèäîâî äîñòîéíñòâî, áåç íåìèíóåìîòî íà òîçè åòàï îñêîòÿâàíå.
- Çà ïðîäúëæàâàíåòî íà ÷îâåøêîòî ðàçâèòèå è íàñîêèòå íà òîâà ðàçâèòèå.
- Çà ùàñòèåòî, ëþáîâòà, ñóåòàòà è îùå ðåä ÷èñòî ÷îâåøêè êàòåãîðèè, îò êîèòî òîëêîâà ìíîãî çàâèñèì. Çà äîáðî èëè çà çëî.

Êîå íàëàãà òåçè âúïðîñè?

- Àç ëè÷íî ãè ïîñòàâÿì ïðåä ñåáå ñè âñå ïî-íàñòîé÷èâî, çàùîòî óñåùàì, ÷å æèâîòà ìè íå ñå ðàçâèâà ïî íà÷èíà, ïî êîéòî áèõ æåëàë äà ñå ðàçâèâà. Çàùîòî íå ìè å áåçðàçëè÷íî â êàêâà ñðåäà ñúùåñòâóâàì è ùå ñúùåñòâóâàò ïîêîëåíèÿòà ìè ñëåä ìåí.
- È íå íà ïîñëåäíî ìÿñòî çàùîòî ñòî è îñåìäåñåò ëèòðîâèÿ ìè ñúñåä ÷óêà ôðåíñêî ãàäæå, è çàùî òîé ãî ÷óêà, à àç íå!?

Ðàçáèðàì, ÷å ìíîçèíà îò âàñ áèõà õàðàêòåðèçèðàëè ïîñòàâåíèòå âúïðîñè êàòî ðåòîðè÷íè è áåçñìèñëåíè, ïîñòàâåíè îò õðîíè÷íî íåçàäîâîëåí áîëíàâ èíäèâèä, êîéòî òðóäíî ñå ñïðàâÿ ñ æèâîòà è âåðîÿòíî ùå ñå ïðîâàëè. Äà.
Òÿõ ùå ïîïèòàì åäíî. Çàùî ñìÿòàòå, ÷å òàêà çëî÷åñòî çàâúðøè æèâîòà íà åäèí òàêúâ áëàã ÷îâåê, ÷îâåêîëþáåö êàòî Ðîáèí Óéëÿìñ? Çàùîòî íå ìó å ïóêàëî ëè? Åäâà ëè! Çàùîòî òàêèâà, êàòî íåãî íîñÿò íåïðàâäèòå è áåç÷îâå÷íîñòòà íà ñúâðåìåííèÿ ñâÿò. Çàùîòî å ÷îâåê, çà ðàçëèêà îò ìíîçèíà, âñúùíîñò ïî-ãîëÿìàòà ÷àñò îò îáèòàòåëèòå íà òàÿ ïëàíåòà.
Áèáëåéñêà òåìà, äà, íî âñå îùå íåðàçðåøåíà. È ïî âñè÷êî ñè ëè÷è, ÷å íÿìà ñêîðî äà ïîëó÷è ñâîåòî ðàçðåøåíèå.

Ñëåäâàùèòå ðåäîâå ñà çà òåçè, íà êîèòî èì ïóêà. Êîèòî ìèñëÿò çà áúäåùåòî è òúðñÿò ïî-ãëîáàëíè ðåøåíèÿ çà íàñòîÿùåòî ñè, îò òîâà äà ïîäñèãóðÿò ïðåõðàíàòà è ïîäñëîíà ñè.

Îñòàíàëèòå ùå ñå ðàäâàì, àêî íàïóñíàò òîâà åñå.

Åòî, ÷å ñå ðàçâèõ è àç. Êîãàòî ïèñàõ ïúðâàòà ÷àñò íà HOMO UNIVERSALIS íàèâíî ìèñëåõ, ÷å òÿ å çà âñè÷êè. Ñåãà çíàì, ÷å ïîâå÷åòî òåìàòà íå ãè èíòåðåñóâà, à ãîëÿìà ÷àñò îò îñòàíàëèòå ñà ñå ïðèñìåëè. Çäðàâè äà ñà!

Çà êàêâî èäå ðå÷?

 ïúðâàòà ÷àñò ðàçâèõ íàêðàòêî îáîñíîâêàòà, ÷å ÷îâåê å èç÷åðïàë òåíäåíöèèòå íà ðàçâèòèåòî ñè è áúäåùîòî ìó îöåëÿâàíå å âúïðîñ íà ïðåîñìèñëÿíå íà ñîáñòâåíàòà ñè ðîëÿ è öåëè. Íàêðàòêî, äà çàãúðáè ñâîÿòà èíäèâèäóàëíîñò è äà ñå îáúðíå êúì ïðèðîäíî îáóñëîâåíàòà ñè óíèâåðñàëíîñò. Çàòîâà ãî íàðåêîõ UNIVERSALIS.

Òåçè òåìè ñà ðàçâèâàíè ìíîãîêðàòíî, õðîíîëîãè÷íî è îáåêòèâíî îò ðåäèöà ìèñëèòåëè. Ôèëîñîôèÿòà íà åñòåñòâåíîòî ðàçâèòèå å ñòàðà, êîëêîòî è ïðåòåíöèÿòà çà áîæåñòâåíîñò íà ÷îâåêà. Àç åäâà ëè ùå âíåñà íåùî íîâî. Ïðèíöèïèòå íà ðàçâèòèå ñà åäíè îò íàé-øèðîêî äèñêóòèðàíèòå, çà òÿõ ñà ñå âîäåëè îñâåí íàó÷íè ñïîðîâå, öåëè êúðâàâè êîíôëèêòè è ðåâîëþöèè. ×îâåê òúðïè ïîñòîÿííè è âñå ïî-áîëåçíåíî ÷åñòè ïðîìåíè. Íî äî òóê. Íèùî íîâî íå ñå å ïðúêíàëî ïîä ñëúíöåòî. À çà ñâåòëèíà â òóíåëà äà íå ãîâîðèì. Äúëãî âðåìå íå èñêàõ äà ïîäõâàùàì áîëåçíåíàòà òåìà, çà ïðîìÿíàòà â åâîëþöèîííîòî ÷îâåøêî ðàçâèòèå. Çà ðåâîëþöèîííî ÿâíî íå ìîæå äà ãîâîðèì, ùîì ÷îâåê â åìîöèîíàëíî îòíîøåíèå òðóäíî ñå å îòäåëèë îò ïúðâîíà÷àëíîòî ñè ðîäîâî-îáùèíñêî íèâî íà óñòðîéñòâî, äà íå ãîâîðèì çà ïî-êúñíè îáùåñòâåíè åòàïè. Íÿìà äà ñòàíå áúðçî, àêî âúîáùå ñòàíå.

Íî èñòîðèÿòà, çà îíåçè, êîèòî ñå èíòåðåñóâàò îò íåÿ íè ïîêàçâà íåùî ìíîãî èíòåðåñíî. Âñúùíîñò íÿêîëêî íåùà.
ÏÚÐÂÎ: ×îâåê, ñëåäâàéêè ïðèíöèïà íà ñâîåòî óäîâîëñòâèå å ñêëîíåí äà ïðîìåíÿ ìèñëåíåòî ñè. Äà, âñå ïàê å âîäåù àòàâèñòè÷íèÿ óñåò çà íåùî ïðèÿòíî è óâëè÷àùî. Çà äà áúäå óäîâëåòâîðåí, ÷îâåêúò å ñïîñîáåí íà íÿêîè âðåìåííè æåðòâè â èìåòî íà åäíî áúäåùî äîáðóâàíå.

è ÂÒÎÐÎ: ×îâåê å ñëàá. Æàëêî. Íå èñêà èëè íå ìîæå äà íàïðàâè óñèëèå äà ñå ïðîìåíè. Íàèñòèíà òîâà å åäíî îãðîìíî óñèëèå, âçåìàùî æåðòâè è òîâà êàðà ïîâå÷åòî õîðà äà ãî èçáÿãâàò è äà ñå çàäîâîëÿâàò ñ ìèçåðíîòî ñè, íî ñèãóðíî ñúùåñòâóâàíå. Êîãàòî òðÿáâà äà âçåìàò ðåøåíèå ñà íåñèãóðíè è áåçäåéñòâèåòî èì âîäè äî òîâà, ÷å äðóã âçåìà ðåøåíèåòî âìåñòî òÿõ. Åòî âè è éåðàðõèÿòà, îáóñëîâåíà îò ÷îâåøêàòà ñëàáîñò è íåðåøèòåëíîñò, êîÿòî ñúì ðàçâèë â Çàáàâà äà, ïîëèòèêà íå.

Îò òóê ñëåäâà åñòåñòâåíàòà ñêëîííîñò êúì ÒÐÅÒÎÒÎ, íàé-íåäîñòîéíîòî, íàé-ãðîçíîòî è îòáëúñêâàùî ÷îâåøêî êà÷åñòâî, ìúðçåëúò. Ëåíîñòòà, êîÿòî â ãîðåù ëåòåí ñëåäîáåä ñëåä îáèëíà õðàíà è òðè ïîòíè áèðè ïî åäèí åñòåñòâåí íà÷èí ïðåìèíàâà â îòâðàòèòåëíîòî è âîíÿùî ëåíòÿéñòâî, âîäåùî äî çàâèñò êúì äåéíèÿ è ìîæåùèÿ, àë÷íîñòòà çà òîâà, êîåòî íå ìîæåø äà ñàì äà ïîñòèãíåø è íåíàñèòíîñò çà îùå âúçìîæíîñòè, êîèòî íå çàñëóæàâàù. Ñëåäâà öÿëà êîõîðòà îò íå÷îâåøêè èëè íàïðîòèâ òâúðäå ÷îâåøêè íåäîñòîéíè êà÷åñòâà, êîèòî îáóñëàâÿò äî åäíà èëè äðóãà ñòåïåí êîíôðîíòàöèÿòà íà âñÿêàêâî íèâî è çàäúëáî÷àâàíåòî íà êîíôëèêòíàòà ñðåäà.

Äî òóê íàõâúðëÿõìå îñíîâíèòå ïðèíöèïè íà ñúâðåìåííîòî ÷îâåøêî óñòðîéñòâî, áåç ïðåòåíöèè çà çàäúëáî÷åíîñò è ïîñëåäîâàòåëíîñò. Âîäåíè îò óäîâîëñòâèåòî è ñëàáîñòòà ñè õîðàòà ñà èçãðàäèëè òîâà ñúùåñòâóâàùî â ìîìåíòà óñòðîéñòâî íà îáùåñòâîòî. Íî äàëè òî å îêîí÷àòåëíî, äàëè å êîíñòàíòíî, êàêâîòî å â î÷èòå íà ìíîçèíà îáåçâåðåíè? Èìà ëè øàíñ íåùî äà ñå ïðîìåíè? Äà ñòúïèì íà çäðàâè (ìîðàëíî è åìîöèîíàëíî) îñíîâè è äà ãðàäèì åäèí ïî-ðàçëè÷åí ñâÿò?

Ïðè ñúùåñòâóâàùèòå îòíîøåíèÿ, åäâà ëè!

Çíà÷è ëè òîâà, ÷å òðÿáâà äà ñå ïðîìåíè íåùî â îòíîøåíèÿòà íè? Èëè â ÷îâåøêèòå õàðàêòåðèñòèêè? Ìíîçèíà ñà îïèòâàëè è ñìåÿ äà òâúðäÿ, ÷å íå ñà ïîñòèãíàëè ïî÷òè íèùî ïðè ëè÷íîñòíèòå ÷îâåøêè ÷åðòè. Òàì áåòîíúò å õèëÿäîëåòåí è íå å îòêðèò ïíåâìàòè÷åí ÷óê çà íåãî. Çíà÷è îñòàâàò îòíîøåíèÿòà. Ìàòåðèÿòà å íå ïî-ìàëêî òðóäíà è áëàòèñòà. Íî ïîíå ïîäëåæè íà íÿêàêâà ðåãóëàöèÿ. Ñ ÷óê!

 åñåòî ñè HOMO UNIVERSALIS ñå îïèòàõ äà ðàçãëåäàì âúçìîæíîñòòà ÷îâåê äà ñå îòêàæå îò ÀÇ-à è äà ñå îáúðíå êúì åäèí ïî-âèñø, ãàðàíòèðàù îöåëÿâàíåòî ìó ÀÇ. Âèäîâèÿ ÀÇ. Äà, íî òîâà îçíà÷àâà äà ïðîìåíèì ëè÷íîñòòà, åâîëþöèîííî èëè ðàäèêàëíî. Ïðîìÿíàòà íà èíäèâèäóàëíîñòòà îçíà÷àâà äà çàãúðáèì ñëàäêèÿ ïëîä íà óäîâîëñòâèåòî è äà ñå ïðåáîðèì ñúñ ñëàáîñòòà ñè. Íåùî, â êîåòî íå ñìå óñïåëè.

Çàòîâà íèå òðÿáâà äà èçïîëçâàìå òåçè ñè õàðàêòåðèñòèêè êàòî íàøå ïðåäèìñòâî. Äà ãè ïðîâåñèì íà âðúâ ïðåä êîëàòà íà îáùåñòâîòî íè è êàòî ñëàäúê ìîðêîâ äà ñå âïóñíåì âêóïîì ñëåä òÿõ êúì åäíî áúäåùî óñòðîéñòâî íà òîâà îáùåñòâî.

À êàêâî äà áúäå òîâà óñòðîéñòâî, áîÿ ñå, ÷å ùå ñå ïîâòîðÿ. ×îâåê òðóäíî èçìèñëÿ íåùî íîâî. Îáèêíîâåíî ìîäèôèöèðà ñòàðèòå ñè èäåè, ùî ñå îòíàñÿ äî òâîð÷åñòâîòî. Òàêà ïîñòúïâàì è àç è íÿìà äà âè ïðåäëîæà íåùî ïîâå÷å îò èäåÿòà çà õîìîãåííèÿ îðãàíèçúì íà åäíî èäåàëíî îáùåñòâî. Å, ùå ïîñòðàäà èíäèâèäà. Ñâîáîäíàòà âîëÿ, òàçè òúé ëåëåÿíà è ñâèäíà ðîæáà íà Sapiensa ùå ïàäíå â æåðòâà çà äà ñå âúçðîäè â Ñâîáîäíàòà Âèäîâà Âîëÿ (ÑÂÂ), íî ïîíå ùå íè áúäå ãàðàíòèðàíî âèäîâîòî îöåëÿâàíå, ïîíå äî ìîìåíòà, êîãàòî ïàê îïèòàìå îò îìàéíèÿ ïëîä íà ñîáñòâåíèòå æåëàíèÿ.

Òàêà ñòèãíàõ è äî îòãîâîðà íà âúïðîñà ìè îò íà÷àëîòî. Êîãà ùå ÷óêàì ôðåíñêî ãàäæå êàòî íà ñòî è îñåìäåñåò ëèòðîâèÿ ìè ñúñåä.
Íà ñúñåäà íÿìà äà ìó ñå õàðåñà îòãîâîðà ìè, íî ùå íàìåðÿ íà÷èí äà ìó êàæà, ÷å õîìîãåííîñòòà íåèìîâåðíî âîäè è äî ôèçè÷åñêî óåäíàêâÿâàíå íà õàðàêòåðèñòèêèòå (âèæ õàìñèèòå), òàêà, ÷å è ìîåòî ãàäæå ùå áúäå ôðåíñêî. Ñêîðî!


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 26.08.2014 @ 17:29:14 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   LeoBedrosian

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
391 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 45394
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Homo Universalis Part II" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.