Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 409
ХуЛитери: 1
Всичко: 410

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОдесос - мисията на духовните същности ( трета част)
раздел: Приказки
автор: _katerina_

Сатрис се беше отпуснал в Одесоските терми и потъна в своите размишления.
Всички помещения се отопляваха чрез тръби, провеждащи горещ въздух. Имаше три басейна с различна по температура вода, индивидуални вани, съблекални. Термите помещаваха зали за отдих и спорт, както и чешми за жадните. По средата на вътрешния двор с колонада имаше изящен фонтан. В най-голямата зала, покрита с многоцветни мозайки, организираха спортни игри в чест на Дарзалас. Сатрис се подготвяше да участва и искаше да се открои като величествен мъж и добър воин, за да впечатли Береника. Състезанията бяха по бягане, борба, бокс, хвърляне на диск и копие. Искаше тълпата да ликува с неговото име, а когато получи лавровия венец ще я поиска за жена. Като син на знатен гражданин Сатрис бе обучен в гимназион. Там учеха младите мъже на военно дело, спорт, музика и поезия. Но как да се опълчи на един Бог нямаше кой да го научи. Затвори ли очи, все любимата си виждаше - белолика и тъмноока. Където тя стъпеше, цветята по-пищно разцъфтяваха, птичките по-омайно запяваха. А животните укротени следваха нейните стъпки и сияйна светлина заливаше всичко. След банята Сатрис често бродеше по правите улици, които разделяха града. Спираше до красивите колонади, под чиято прохладна сянка беше тъй приятно в жарките часове на деня. От пристанищния кей се откъсна кораб. Веслата разсякоха морската повърхност. Вятърът наду платната и кораба се понесе леко. Над града бавно се раждаше утрото. Водите на морето и небето се сливаха в сивкаво млечно огледало, което слънцето скоро щеше да позлати с искрите си. Улиците ту се стрелкаха нагоре, ту се спускаха надолу. Бяха широки и чисти, застлани с едри камъни. Пазарният площад скоро щеше да се оживи от търговците.
За да бъде достоен противник на Дарзалас, Сатрис обмисляше да премине през Посвещение. Кабирите - Великите Богове посвещаваха всеки, който пожелае без значение пол, възраст, роб или свободен. Единствено проверяваха дали кандидатът не е свързан с убийство, магия или да не тегне върху него Божие проклятие. Дали да не не се довери на Деметра, тя може да му помогне?! Но пък баща му желаеше да оглави войската. Армията на града наброяваше 20 000 войници и 1000 конници. Броните и шлемовете им блестяха на слънцето в своя медно-жълт цвят и ослепяваха очите. Звънът на къси широки мечове, островърхи копия и лъскави щитове се носеше над водите всеки път, когато се връщаха от битка и се сливаше с приветствените викове на хората. Това изпълваше Сатрис с гордост. Трябваше му още малко време да размисли.


Публикувано от anonimapokrifoff на 14.07.2014 @ 20:34:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.63
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 14:37:47 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Одесос - мисията на духовните същности ( трета част) " | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Одесос - мисията на духовните същности ( трета част)
от mariniki на 17.07.2014 @ 23:17:51
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
Кати, мила... като чета твоите приказни текстове сякаш
се потапям в един друг, много по-красив свят... така
майсторски обрисуван от теб... поздрав
и прегръдка за теб..


Re: Одесос - мисията на духовните същности ( трета част)
от Narwal на 28.07.2014 @ 23:08:49
(Профил | Изпрати бележка)
О! Древният Одесос изглежда е бил голям, крясив и важен град, щом е защитаван от 20 000 войници и 1000 конници. Повече от цялата ни сегашна армия. :) Аз наистина вярвам, че е било така! Много ми харесва разказа ти, Кати! Продължавай!


Re: Одесос - мисията на духовните същности ( трета част)
от Hulia на 30.07.2014 @ 20:34:49
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Топло и светло като кехлибар просияват думите от написаното, Кет...:)))


Re: Одесос - мисията на духовните същности ( трета част)
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 04.08.2014 @ 19:05:38
(Профил | Изпрати бележка)
Харесвам приказната ти проза, Кати! Поздрави!


Re: Одесос - мисията на духовните същности ( трета част)
от florans (florans_x@mail.bg) на 22.09.2014 @ 16:03:20
(Профил | Изпрати бележка)
Звучи приказно, мистично и магически!
Чудесно въвеждаш в духа на епохата, Кате!
Поздрави!


Re: Одесос - мисията на духовните същности ( трета част)
от Caniko на 04.04.2015 @ 10:17:22
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Поздравления за увлекателния разказ. Прочетох до тук и продължавам.
Обичам Варна, но сега я обичам повече. Не случайно е оцеляла след потопа.
:-)))