Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 702
ХуЛитери: 0
Всичко: 702

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖелание
раздел: Разкази
автор: IGeorgieva

Татко паркира колата. Всички слязохме и поехме по широкия, постлан с големи, гладки камъни път, водещ към двора на Троянския манастир. Вътре имаше много хора, дошли като нас за празниците. Мама купи свещи и се наредихме на дълга опашка.
- Сега ще видиш една вълшебна икона – обясни тя на братчето ми.
- Супер – зарадва се той.
- Чудотворна – намеси се татко.
- Намисли си желание и то ще се сбъдне, - подканих го аз.
- Искам да имам мустаци.
- За какво са ти – на осем години никой няма – засмяхме се всички.
- Искам да съм различен - обясни важно той.
- Ти си, а и със сигурност ще ти пораснат в седми клас – добавих аз. - Освен това желанията не се казват.
Брат ми се замисли.
- О, вече знам какво ще си пожелая – каза той и се загледа се в хората, заставащи един по един пред иконата. Те се кръстеха, докосваха я, повечето дълго я гледаха. Брат ми събра пръстчетата на дясната си ръка, показа ми как се прави и спокойно зачака. Когато дойде неговият ред, се изправи пред Богородица мълчалив и сериозен, отправил поглед нагоре към нея. Прекръсти се три пъти, после се надигна възможно най-високо и я докосна с връхчетата на пръстите си. Беше изпълнил заклинанието. Оставаше му да чака.
- Како , виждаш ли тази летяща крава? – попита ме в колата той, сочейки през прозореца. - И до нея летящ кораб – допълних аз.
- А може ли да си направя крила с пера, ще ги залепя с восък.
Сигурно се бе впечатлил от запалената свещичка и горещата жълта капка восък, стичаща се право надолу, докато не опари пръста му.
- Чувал ли си историята за Икар? – попитах го аз и му разказах за първия човек, летял по неговия начин, но стигнал толкова близо до слънцето, че восъкът се стопил и той паднал.
- Е, имам идея, аз ще летя под облаците, а ти и мама ще ме пазите отдолу. И нещо не се връзва, нали не е преодолял земното притегляне? – беше чел много пъти енциклопедията за космоса.
- Това е легенда за първия човек, който е летял.
- Така може. Аз ще се справя. А вие ми обещахте другия път да ме вземете с вас в самолет. Искам да видя облаците отблизо, дано, като порасна да има летящи коли.
След това се наведе към мен, сложи ръчичката си на ухото ми и зашепна:
- Да ти кажа ли какво си пожелах? Но не казвай на никого. Искам да летя. Видях първия български космонавт по телевизията – имаше мустаци. Сигурно така трябва. Ще стана като него. Дотогава ще скачам на бънджи. Мега яко е да се издигаш нагоре, сякаш политаш… Само да дойде по-бързо лятото. И ще си направя крила, и ще летя, когато си поискам.


Публикувано от anonimapokrifoff на 07.07.2014 @ 21:02:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 01:35:54 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Желание" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Желание
от missana на 07.07.2014 @ 21:19:36
(Профил | Изпрати бележка)
С този къс разказ, Ирена, ме върна в най-хубавите години на детството ми - годините на големите мечти. Тогава и аз като братчето ти, си намислих нещо, което не съм споделял с никого досега, защото все още тайно вярвам, че ще се сбъдне. Пожелах си нещо наистина грандиозно!

Бъдещето до голяма степен зависи от мечтите ни, ако желанията в тях са искрено отправени.

Поздравление за автентично звучащия и майсторски написан текст!

Твой: Младен Мисана


Re: Желание
от Rodenavlotos на 07.07.2014 @ 23:46:00
(Профил | Изпрати бележка)
Написала си нещо много-много красиво, мила Ирена. За мечтите, които имат криле и имат свойството да се сбъдват, ако много силно желаеш нещо. Една красива съвременна приказка. И аз станах дете:))) И ще си пожелая нещо. Поздрави и прегръдки!


Re: Желание
от mariniki на 17.07.2014 @ 21:37:17
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
една от първите мечти на всяко дете ... е да лети..
мечтаех си някога и аз, даже скочих от покрива на бабината къща
с разтворен чадър... резултата съответно беше счупена ръка...
но все пак за няколко секунди бях във въздуха... незабравимо..
благодаря ти, че ми спомни тези мили неща..