Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 435
ХуЛитери: 3
Всичко: 438

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Marisiema
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПисмо до себе си
раздел: Разкази
автор: IGeorgieva

Мило мое бъдещо аз,

В ръцете си държиш писмото, което ти написах в един далечен за теб юнски ден на лето 2014-о. Искрено се надявам, че намирам теб и цялото ни семейство в отлично здраве. Чудесно би било, ако огледалото е все още твой добър приятел и въпреки търкулналото се десетилетие ти дава повод да си казваш: „Боже, колко добре изглеждам!” Извинявай, но не можах да се сдържа, знаем, че си доста суетна.
Какво не бих дала да можех да надникна в бъдещето, но пък така, казват, животът е по-интересен. Надявам се, че музикалната ти кариера е продължила да се развива блестящо, че си пътувала по целия свят, изнасяйки емоционални концерти пред възторжени почитатели. Иска ми се да вярвам, че там, сред публиката, са били Марти и баща му. Да можех да видя синчето си - пораснал и възмъжал. Сигурно е надминал баща си по ръст и много се гордееш с него. Най-вероятно не харесваш приятелките му. Естествено, че не са достатъчно красиви, ей, слушай, би ме учудило много, ако не ти изглеждат прекалено лекомислени. Ха-ха – разсмя ме, да пишеш до себе си било много забавно, нали си знаем и кътните зъби. Сега сериозно.
По мои изчисления трябва отдавна да си преодоляла периода на притесненията по Марти, когато се терзаеше, че не му отделяш нужното внимание, защото работиш много, репетираш с часове, отсъстваш постоянно и не си достатъчно добра майка, която е до сина си във важните моменти от живота му. Разчиташе баща му да те замества вкъщи, на родителските срещи, училищните тържества и рождени дни. Та, като стана дума, вероятно ще си спомниш, че написването на това писмо бе част от терапията, която ми назначи психолога, който посетих през същия този месец (юни, виж по-горе). Молех се да се справя с проблема бързо. Давах си сметка, че Марти е самотен без братче или сестриче, но е несериозно да се виня за това – просто все не се получаваше. Не можех да откажа концерти, защото на тази дата има вероятност да зачена. Най-лошото бе, когато се връщах и виждах в очите му колкото радост, толкова и молба да не го изоставям повече. Играчките и скъпите джаджи, които му носех, се трупаха, отнемайки от отреденото за игра място. Всички родители правят подаръци на децата си, но защо ли аз изпитвах вина всеки път? Дори се опитах да му купя вниманието на околните. Наех детегледачка, изпратих го в частна градина, после в частно училище. Някак неусетно започнаха да ми съобщават, първо, съпруга ми, после и в редките случаи, в които виждах учителите, че детето е агресивно и бие другите деца. Никога никой не му се посягал у дома – успокоявах съвестта си аз. „Отсъствието на майката” е насилие над детската психика – заби в мен нож психологът и продължи бавно да го върти. „Привлича вниманието Ви с агресия, когато е добър – никой не го забелязва, защото майка му пак я няма. А така няма да остане незабелязан, без значение е, че му говорят строго и го наказват. По-добре е от нищо. Други деца се затварят в себе си, често стават апатични и неуверени.” Колко заети майки също не могат да бъдат постоянно до децата си, заблуждавах се аз. Ще се научи на самостоятелност. Но когато ми казаха, че увиснал на вратлето на свой съученик и го помолил учтиво: „Хайде, набий ме, моля те, разрешавам ти, скучно ми е.” реших, че нещата не могат да продължават така, и потърсих професионална помощ. Психологът потвърди очакваната от мен присъда, като единственото успокоение бе, че Марти е едва на 8 и все още имах време да поправя стореното. С неудобство показах на човека графика си. Той непрофесионално подсвирна с уста, но остана непреклонен, че когато съм в София, трябва да прекарваме заедно поне два часа на ден. Тогава ми хрумна да обзаведа репетиционна в дома си и да изолирам стените срещу шум. Така Марти щеше да знае, че съм вкъщи, и ще може да идва да си говорим. Препоръча ми да го взимам всеки път, когато излизам, нищо, че не е много удобно – хората щяха да разберат, нали всички имат деца, а синът ми е най-важен за мен. Най-трудно щеше да бъде да го водя по концертите си в страната. Обикновено оставах да пренощувам, а пък Марти трябваше да ходи на училище. Решихме, че веднъж месечно е добро начало, а когато можех, щях да се връщам през нощта. Щяхме да ходим цялото семейство на концертите в чужбина, за него това щеше да е незабравимо преживяване, пък и те се брояха на пръсти. И най-важното - поне един ден трябваше да бъдем заедно цялото семейство – на пикник в планината, или нещо друго, нямаше значение къде. Аз, разбира се, можех да му предложа разнообразни, дори екстремни забавления, но се спрях навреме „той иска мен”, ще решаваме заедно.
Не зная какво се е случило и дали си изпълнила този план. Доколкото те познавам – вярвам, че да. Въпреки удоволствието, което ми носи пианото, смехът на сина ми за мен е по-важен. Той е щастието. Докато пиша това писмо до тебе, мое аз от бъдещето, разбрах, че дори когато осъзнаваме грешките си, се оставяме на течението и трябва да се случи нещо, което да ни извади от рутината, да разбие на пух и прах мисълта, че и така може, че проблемите, ще се оправят сами. Очакваме някой друг да ни посочи пътя, който усещаме със сърцето си. Колкото и умни, талантливи и успели да си мислим, че сме, успехите ни не струват и пукната пара, когато не можем да подредим приоритетите си и загърбим или се провалим в най-важната си мисия.
До скоро, бъдете здрави и дано не се наложи да ти пиша втори път, че и пубертет ни чака след няколко години!

12.06.2014 г., София


Публикувано от anonimapokrifoff на 13.06.2014 @ 20:11:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 17:05:47 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Писмо до себе си" | Вход | 10 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Писмо до себе си
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 13.06.2014 @ 20:24:56
(Профил | Изпрати бележка)
В оценката имам предвид идеята да напишеш
писмо до себе си, а разказа повдига доста
въпроси, но дава и някои отговори...
кара те да се замислиш!!!


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 13.06.2014 @ 22:16:01
(Профил | Изпрати бележка)
Със сигурност това е една от целите ми (да се замислим за поколението с отсъстващи родители), макар че когато пиша не я осъзнавам толкова ясно!!! Радвам се, че прочете! :)) Хубава вечер!

]


Re: Писмо до себе си
от missana на 13.06.2014 @ 20:32:19
(Профил | Изпрати бележка)
Една невероятна изповед на майка, загрижена за сина си, но поднесена не банално - като кратък автобиографичен очерк, а през призмата на писмо, което тя пише до бъдещето си аз, влизайки в мислен диалог с него. Прочитайки този текст, ние разбираме какви са тревогите и очакванията й. Разбираме угризенията на собствената й съвест, че не е била на висотата, която тя самата си поставя като майка. Разбираме неща от кухнята на нейния личен живот и този на единственото й дете. Но разбираме и още нещо. Че тази високоинтелигентна жена има много рядко срещаща се душевна чувствителност. А тя и прави чест. Както и майсторски поднесеното повествование, което ми достави истинско естетическо наслаждение.

Искрено съм възхитен, Ирена, от този твой майсторски текст и те поздравявам за постигнатото!

Твой: Мисана


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 13.06.2014 @ 22:35:14
(Профил | Изпрати бележка)
Радваш ме много със задълбочения си и мил коментар! Дано си прав! Искам да докосне повече майчини ( човешки) сърца!... Поздрави и лека вечер! Ирена

]


Re: Писмо до себе си
от agripina на 14.06.2014 @ 10:32:03
(Профил | Изпрати бележка)
Възхитена съм, писмото си е вид изкуство - епистолярен стил, майсторски е написано, а проблемите истински и аз ги имам - заета майка съм и като ме дялна декември съдбата - изпитание, тежка операция на детето се осъзнах, но пак прелитам над къщи и правя графици. Поздрави и успехи!


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 14.06.2014 @ 21:20:08
(Профил | Изпрати бележка)
Болезнена тема! Съжалявам за случилото се! Надявам се, че сте преодолели този период! Благодаря ти за прочита и хубавите думи! Поздрави!

]


Re: Писмо до себе си
от doktora на 14.06.2014 @ 13:23:37
(Профил | Изпрати бележка)
... впечатлен съм, Ирен, загрижена епистоларна изповед...след нашия приятел Мисана, трудно е да се коментира, той просто прави дисекция на творбата хе

Браво, мило момиче!


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 14.06.2014 @ 21:38:13
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, но приемам и едно "Прочетох" :))) Радваш ме... Хубава вечер!

]


Re: Писмо до себе си
от Rodenavlotos на 14.06.2014 @ 15:14:56
(Профил | Изпрати бележка)
Казват, че пътят към Ада бил осеян с добри намерения. Отново съм впечатлена от качествата ти на добър психолог. Разказът, въпреки леко лежерния тон, с който е поднесен, а може би именно с контраста, между него и сериозните въпроси, които повдига, е един вик на отговорен и самообвиняващ се родител, достатъчно интелигентен, за да разбира сериозността на проблема и въпреки това плъзгащ се по течението на живота и не можещ да предприеме първата стъпка. Сякаш това, написаното, което всички ще четат, висящо като Дамоклев меч над главата му, може да се окаже единственият катализатор за реални действия. Поздрави, мила Ирена. Харесах.


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 14.06.2014 @ 22:16:10
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, мила! Възхитена съм и леко завиждам за таланта ти на анализатор! :))) Радвам се, че харесващ моя начин да говоря за сериозни неща... Много хубава вечер ти желая!

]


Re: Писмо до себе си
от iren5 на 15.06.2014 @ 14:08:20
(Профил | Изпрати бележка)
Много сериозна тема.. Казвам го преди всичко , като майка. Преди 3-4 години, коментарът ми щеше вероятно да е пълен със съвети и мнение за взаимоотношенията между дете и родител. Сега мога само да кажа - Всяко дете е избрало своите родители или те да го научат на нещо или то тях. Но така или иначе не са случайно заедно и по пътя им винаги ще има задачи с няколко неизвестни, които трябва да решат.


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 16.06.2014 @ 21:53:19
(Профил | Изпрати бележка)
Посочвам проблем, сериозен и с дълготрайни последствия и за двете страни. Не се наемам с категорични решения. Толерантно приемам, че хората вярват в различни неща.

]


Re: Писмо до себе си
от mariniki на 23.06.2014 @ 19:59:29
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
много сполучлива форма да споделиш вълненията на една майка..
развълнува ме, размисли ме... поздрав и прегръдка за теб..


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 23.06.2014 @ 22:58:20
(Профил | Изпрати бележка)
И за теб! Благодаря ти, че прочете! Хубава вечер! :))

]


Re: Писмо до себе си
от Lucky68 на 24.06.2014 @ 17:07:38
(Профил | Изпрати бележка)
Разтърси ме! Живея реалния живот на твоето бъдещо аз.
И вече не си пиша писма, просто се уча на безусловна любов. На онази Любов, която те изправя пред претенциите на егото, пред нормите на обществото, пред собственият ти ад. Която от болка руши всичко и се въздига в синеокия поглед на едно момче, което под безскрупулната си маска, крие слънчевото ти дете...
Разравяш вините си, сърцето ти е плачеща жарава и точно когато всичко е срещу теб, се изправяш и благославяш небето, че те е дарило със син. Син, който е Жив и следва Пътя си! Приемаш! Благославяш и разчупваш маската...Изповедта му измива всичките ти вини...Прегръщащ душата му и знаеш- твой е. Светъл е! Обич е!


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 25.06.2014 @ 17:38:49
(Профил | Изпрати бележка)
Лъки, порази ме и ме зарадва с този емоционален прочит! Дано и лирическата ми героиня има съдбата, която чертаеш! :))

]


Re: Писмо до себе си
от Caniko на 27.05.2015 @ 22:58:40
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Писмо до себе си ... Навярно се изисква, преди всичко, да имаш силата да застянеш пред себе си, да стъпиш здраво на земята и да погледнеш в очите на тези, които обичаш. Трябва да повярваш, че можеш да моделираш бъдещето. И тук е големият въпрос. Чия власт е по-голяма? - тази на родителите или тази на масмедийте. Не искам да вярвам, че родителите учат децата си да се дрогират, да крадат, да могат да убият дори собствената си майка.

Ирен, прости ми за песимистичните нотки, но много ме боли от моралния упадък на обществото ни. А написаното от теб е много емоционално, затрогващо, замислящо. Поздравявам те за оригиналния начин, по който споделяш трвогата си.

И все пак, нека оптимизма ни води.
Бъди усмихната, защото утрешният ден ще е Слънчев!
:-)))


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 28.05.2015 @ 21:16:52
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно е, че си открила този разказ, Цани. Той навремето развълнува доста хора. И благодаря за споделените мисли. Оптимист съм за децата ми, но не и за света, в който ще живеят. Хубава вечер ти желая! Ирена :)

]


Re: Писмо до себе си
от Liulina (desi.liulina@gmail.com) на 19.06.2016 @ 23:04:19
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Същото бих написала и към себе си за да се смъмря ...
Имам две чудесни деца, момиче на десет и момче на четири и двамата имат нужда от внимание, а аз все съм заета, дали в работата или в къщи с безконечното чистене готвене и простиране, не ми стига времето, а когато им дам един следобед например, всичко друго изостава ...все пак е важното, че тогава те са щастливи, малко са в надпревара за внимание, но пак е по-добре за тях.


Re: Писмо до себе си
от IGeorgieva на 21.06.2016 @ 23:28:09
(Профил | Изпрати бележка)
Щастливи са ... и това е чудесно...
Проблемите на съвременните майки и някои решения...
Благодаря за прочита, Liulina!
Бъдете щастливи!!!!

]