Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 576
ХуЛитери: 0
Всичко: 576

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПиле фрикасе (рецепта за начинаещи)
раздел: Хумор и сатира
автор: riiva

Събота сутрин. Дългоочакван отдих и почивка от дразнители под всякакъв вид и форма. Или в превод блажено излежаване в леглото, докато гърбът изтръпне, а стомахът съвсем се свие. Впрочем, ако съдим по тишината, изпълнила апартамента, тамън на такова излежаване са се отдали повечето ми съседи.
Да ме убиеш, ако мога да разбера - иначе едва дочакват събота да яхнат прахосмукачките. Но хората са го казали, всяко нещо с времето си, понеже на мен днес не ми е нужно да ми пазят тишина, те къртят ли, къртят. И как да не спят, нали не те снощи (петък) са поканили (очевидно в пристъп на алкохолен делириум) целия китайски народ на пиле фрикасе вкъщи. Защо точно пиле фрикасе, мога само да гадая - не че има значение какво, аз бездруго не умея да готвя. И днес, събота, с все махмурлук и живото застрашаваща дехидратация, моя милост ще дава вечеря за дванайсет така наречени мои приятели (впрочем, ако те наистина ми бяха приятели, не биха ми се вързали на глупостите, че мога да готвя). Честно, през живота си съм срещала не малко пилета фрикасе, но те винаги, подчертавам винаги, са били в едно съвсем конкретно успокояващо – познато състояние, а именно насипно, в чиния. А как точно се стигнало до момента с чинията, представа нямам. Обаче, честта задължава и аз все пак се надигам да търся в интернет рецепта за пилешкото парти. Хубавото е, че веднага попадам на някакъв готварски блог. Мацката изглежда надеждна и усмихната и решавам да й гласувам пълно доверие.

Следва бърз тур по магазините за липсващите продукти, в моя случай естествено всичките. За щастие, пилето поне е на линия. Хм, да се надяваме, че рахитичните крачета и хлътналите гърди не са симптоми на пределна старческа възраст, понеже изобщо не си спомням да съм го купувала - във фризера е, откак се помня. Решително прогонвам кощунствената мисъл, че може да сме го наследили от предишни наематели, и безцеремонно го изтръгвам от леденото му гнездо. Проблем, проблем, проблем! Фурната ми няма опция „размразяване”. О, я стига, едва ли е трудно да размразиш бройлер – трябват ти само топла вода и бройлер. Хубаво тогава, набутвам птицата в розовия ми леген и й наливам доволно количество вода. Така, сега соса. Смесвам, бъркам, пържа и задушавам с вдъхновение като ми се налага да спра само два пъти - първия път за да накарам някакъв заблуден идиот да стане от звънеца на входната ми врата. И втория, за да прочета още веднъж рецептата. Според мацката съм сътворила прекрасен златистожълт сос с неповторим аромат и гладка плътна консистенция. Поглеждам към котлона. Ами, може и така да се каже, стига да не придиряме на отровно зелените участъци, пък и повръщано жълто и златисто жълто най-малкото се намират от една и съща страна на цветовата гама. Зарязвам соса като се старая да не мисля за липсата на „неповторим аромат” и определено зърнестата консистенция, защото проверка при пилето показва, че размразяването не върви. Животното си се плицка щастливо в импровизираната си вана и май има намерение да векува там. Ама, аз нямам цяла вечност време! Всъщност, нямам никакво време – според рецептата сега трябваше да имам напълно размразено и добре обезкостено пиле, готово за сваряване с все подправки в тенджера среден размер. За Бога! Нима изглеждам като някой, който би си държал в кухнята, ей така, за всеки случай, комплект тенджери в среден размер?

Хм, все пак ми се намират два съда, изключая тигана, вече ангажиран с подобието на сос. Ох, при думата тиган, внезапно се присещам, че трябваше да бъркам. Късно е, отгоре фрикасето просто изглежда неестетично, но отдолу, според мене, изобщо не може да се яде. Паникьосано опипвам с лъжица дълбоките метър подводни рифове по дъното на тигана, обаче, нямам време да използвам бургия. Освен това не е сега момента да мисля за подробности като формата, хм, консистенцията на фрикасето. От жизнено важно значение е да се оправя с цвета. Само дето и за това нямам време. Пилето още не се е размразило и май ще са нужни крайни мерки. Захвърлям го в кой да е от съдовете ми с претенции за тенджера барабар с вряла вода и хайде на котлона - дано се усети, че не съм го поканила на купон с джакузи.

Сега вече абсолютно съм на ръба на нервна криза. Просто тотален провал! Зазяпвам се нещастно в профила на мадамата: не може да се каже, че страда от липса на скромност. Поне на три места се е описала като „родена кулинарка”. Впрочем, аз, самата, съм родена кулинарка, колкото дърветата са родени спринтьори. Усещам как в очите ми напират сълзи и самообладанието ми се пропуква, но и да се нарева нямам време, късно е, вечерята за нищо не става и гостите ми ще пристигнат всеки момент. И тогава пред очите ми се разкрива най-простото, най-лесното, най-логичното разрешение. Толкова е просто и логично, че ми иде да закрещя. Нарича се к-е-т-ъ-р-и-н-г!! Спасена съм, да е жив и здрав тоя, дето е измислил доставките по домовете!

"Очи към себе си - 2014г."


Публикувано от aurora на 09.04.2014 @ 17:13:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   riiva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 21112
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Пиле фрикасе (рецепта за начинаещи)" | Вход | 3 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пиле фрикасе (рецепта за начинаещи)
от riiva на 16.04.2014 @ 18:07:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за поздрава, Лъки. Обаче не само пиле няма да се яде, ами и телефон не мога да дам :) То в такъв черен миг на отчаяние сграбчваш първия попаднал ти пред очите номер и си дотам, пък си трябва и малко съобразителност да се сетиш да го запишеш за бъдещо ползване :)))


Re: Пиле фрикасе (рецепта за начинаещи)
от Lucky68 на 10.04.2014 @ 15:31:18
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав за хубавия разказ и честита награда, riiva! Доста се посмях с преживелиците на героинята ти, но малко и се сърдя- да беше оставила телефонния номер на кетъринг компанията поне! То инак, ясно, че фрикасе няма да ядем :)


Re: Пиле фрикасе (рецепта за начинаещи)
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 24.06.2014 @ 16:45:50
(Профил | Изпрати бележка)
Браво и на теб, и на журито на конкурса!
Разказът ти е много свеж, усмихва и създава впечатление,
че самооценката на героинята е неприкрит свредел, насочен към вътрешността на нейната чувствителност. А да бъдеш сам съдник на себе си е наистина много трудно.

Отново браво и честита заслужена награда!


Re: Пиле фрикасе (рецепта за начинаещи)
от riiva на 25.06.2014 @ 16:49:53
(Профил | Изпрати бележка)
Дано да е така :) Признавам, че аз, самата, бях изненадана от наградата, чуждите текстове все ми се виждаха по-добри от моя :))

]