Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 740
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 745

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: tehnomobi
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄúæä
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: jynx

1

Íåðâèòå ìè ñà îïúíàòè äî ñêúñâàíå.
Ñêàïàíèòå ïëàòíà îòíîâî ñå ñêàïàõà. Ïî ïðèíöèï ñè áÿõà. Ñêàïàíè. Òðÿáâàøå äà ãè ñìåíèì, îùå êîãàòî àêîñòèðàõìå â Øîòëàíäèÿ. Òðÿáâàøå äà ñìåíèì öÿëàòà ÿõòà. Âìåñòî òîâà ïðîñòî ÿ íàòúïêàõìå ñ ïðîâèçèè è çàìèíàõìå ñ êîíôåòè è ãèðëÿíäè êúì ñåâåðíèÿ ïîëþñ. Âå÷å áÿõìå äàëå÷å îò Øîòëàíäèÿ. Âúëíåíèåòî áåøå óæàñíî. Íåáåòî ñúùî, êîãàòî ñå êà÷èõ íà ïàëóáàòà. Âñå åäíî åé ñåãà ùå ñêî÷è íàñðåùà òè è ùå çàêðåùè. Çàñåãà ñàìî ïëþåøå. Äîêòîðà ñå áåøå âêîï÷èë â ìà÷òàòà è ñå áîðåøå îò÷àÿíî ñ âúæåòî.
- Íå ìîãà äà ãî ñâàëÿ! Íå ìîãà! Ñêàïàíîòî ïëàòíî îòíîâî ñå çàêëåùè ãîðå!
Ïðèáëèæèõ ñå äà ìó ïîìîãíà è ãî óäàðèõ íåî÷àêâàíî â ñòîìàõà. Òîé èçîõêà è ïàäíà íà çåìÿòà. Âúæåòî èçïëþùÿ è ïîòåãëè ñúñ ñúñêàíå íàãîðå.
- Êàçàõ âè - ðàçêàðàéòå òëúñòèÿ ñâåùåíèê â Øîòëàíäèÿ! Êàçâàõ âè ãî àáñîëþòíî âñåêè äåí! Íå ìîãà äà ãî èçäúðæàì âå÷å!
- Ïî-äÿâîëèòå, òîâà íå çàâèñè ñàìî îò ìåí, ÷îâå÷å. Êàêâî ìîæåõ äà íàïðàâÿ àç...
Çàðÿçàõ ãî êàêòî ìè ñå îáÿñíÿâàøå è ñå çàêëàòóøêàõ êúì ìîñòèêà. Îòïðåä íåáåòî òúìíååøå è ïðèêëåùâàøå íîñà íà ÿõòàòà â ìúðòâåøêà õâàòêà. Àç ïðèêëåùèõ áóòèëêà âîäêà â ðóëÿ è âêëþ÷èõ ðàäèîòî. Çàðàçêàçâàõ íà íåèçâåñòåí ñëóøàòåë ëþáîâíèòå èñòîðèè ñ êîèòî ñòàðàòà Êëîè ìè ïúëíåøå ãëàâàòà âå÷åð, íà ìàñàòà â ñòîëîâàòà. Ïî íÿêîå âðåìå îòâîðèõ âðàòàòà êúì áóðÿòà çà ïîâå÷å äðàìàòè÷íîñò. Äîêòîðà áåøå óñïÿë äà ñâàëè ïëàòíîòî. Ñèãóðíî áåøå âèêíàë íÿêîé äà ìó ïîìîãíå. Îòåã÷èõ ñå. Íå çíàì äàëè íÿêîé ìå ñëóøàøå, íî òðÿáâàøå äà ãîâîðÿ îùå äåñåò ìèíóòè. Èñòîðèèòå ñâúðøèõà, à àç íå èñêàõ äà ñå ïîâòàðÿì. Çàïî÷íàõ äà ðàçêàçâàì çà íåùîòî, êîåòî îïóñòîøàâàøå îãðîìíà ÷àñò îò õðàíèòåëíèòå íè ïðèïàñè â ñêëàäà. Îïèòàõìå ñå äà ãî õâàíåì. Çàëàãàõìå êàïàíè íàâñÿêúäå è ðúñåõìå îòðîâà îò åäíà ãîëÿìà çåëåíà òîðáà. ×àíã äîðè èçêàðà åäíà íîù äîëó, çàîáèêîëåí îò ëåíåíè ÷óâàëè è êàøîíè. Îêàçà ñå ÷å å àëåðãè÷åí êúì íåùî, è ïîñëå íÿêîëêî äåíà êèõà íàä ìàíäæàòà. Íåïðèÿòíî. Òàêà è íå âèäÿõìå ïðîêëåòèÿòà. Àêî èçîáùî íÿêîé íè ñëóøàøå, ñèãóðíî âå÷å çíàåøå èñòîðèÿòà íàèçóñò. Âðåìåòî ìè èçòå÷å. Îò âîäêàòà ìè ñòàíà òîïëî è ñå ïîóñïîêîèõ. Íå òðÿáâàøå äà óäðÿì äîêòîðà. Ïðåâêëþ÷èõ óïðàâëåíèåòî íà àâòîìàòè÷åí ðåæèì, è âèäÿõ êàê ðóëÿ ñå çàâúðòÿ äà ïîïðàâè êóðñà. Íà ïàëóáàòà ñå ðàçìèíàõ ñ Éåñåí, êîéòî áåøå íàðåä ñëåä ìåí äà èçòîùàâà áàòåðèèòå íà ðàäèîòî. Îïèòà ñå äà íàäâèêà âÿòúðà è äà ïîçäðàâè, íî îáëàöèòå îòíåñîõà äóìèòå ìó. Íå îòãîâîðèõ. Îòèâàìå íà íàé-ñòóäåíîòî ìÿñòî íà ñâåòà.

2

Ìîêúð ñúì.  êàþòàòà âëèçà âîäà. Óïëúòíåíèåòî íà ïðîçîðåöà å çàìèíàëî. Òå÷å íàïðàâî íà êîéêàòà, òî÷íî âúðõó êðàêàòà ìè. ßõòàòà å ñòðàõîòíà. Íà âðàòàòà ñå ïîòðîïà è ñëåä ñåêóíäà ÷óõ ïðîâëà÷åíèÿò ìàçåí ãëàñ íà ñâåùåíèêà.
- Ðè÷úðäñ, âå÷åðÿòà å îò îñåì è òðèéñåò. - âñå åäíî ñå îïèïâàøå ñ äóìè. Ïî-ëîøî îïèïâàøå ìåí! - ×àíã êàçà, ÷å íè å ïðèãîòâèë èçíåíàäà. Áóäåí ëè ñè?
Ïîåõ ñè äúëáîêî âúçäóõ è ñå ïîñòàðàõ äà çàïàçÿ ñïîêîéñòâèå.
- Ìèñëÿ ÷å äíåñ ùå âå÷åðÿì íàâúí, Àðíîëä. Áèõòå ëè ïîçâúíèë äà äîéäå òàêñè?
- Ðàçáèðà ñå, ãîñïîäèíå. Ùå ìó êàæà äà ïàðêèðà â ñòîëîâàòà, äîáðå ëè å?
×óõ ãî êàê ñå îòäàëå÷àâà ïî êîðèäîðà. Èç÷àêàõ äîêàòî ñòúïêèòå ìó çàãëúõíàõà è ñòàíàõ äà ñè îáëåêà íåùî ñóõî. Áåøå îñòàíàëî ìàëêî îò âîäêàòà, è êðúâòà ìè âåäíàãà ñå ðàçäâèæè. Òàçè íîù ìàé ùå òðÿáâà äà ñïÿ â ñòîëîâàòà. Èëè íà ìîñòèêà, òàì èìà ïîõîäíî ëåãëî. Âå÷å íå êëàòåøå òîëêîâà ìíîãî. Çàõâúðëèõ ïðàçíàòà áóòèëêà íà ëåãëîòî è èçëÿçîõ.

3

Íå îáè÷àì èçíåíàäèòå. Íå è îò êèòàéñêè ãîòâà÷ òðàäèöèîíàëèñò, ïðè öÿëîòî ìè óâàæåíèå êúì ÷îâåêà. À âîäîðàñëèòå íå ñà õðàíà çà õîðà. Îò âñè÷êèòå ìè ñïúòíèöè ìàé ñàìî àç ìèñëÿ òàêà. Íàëèâàõ ñè ÷àøà ñëåä ÷àøà âèíî è ñè ãîâîðåõ ñ Êëîè. Ïî-òî÷íî òÿ ãîâîðåøå ìåæäó õàïêèòå, à àç ñëóøàõ è êèìàõ îòïèâàéêè. Áåøå ìè ïðèÿòíî. Äîê èçäúíè âñè÷êî.
- Ðè÷úðäñ, õàéäå äà èçèãðàåì åäíè êàðòè. Çíàì ÷å íå ñè ïàäàø ìíîãî, íî íÿìàìå ÷åòâúðòè...à?
- Î, êàêâà ïðåêðàñíà èäåÿ. - ïîäõâàíà è ïðåäàòåëêàòà Êëîè. - Õàéäå Áåí, ïîèãðàéòå. Âèå èãðàéòå, à àç ùå ñëåäÿ èãðàòà äà íÿìà èçìàìè õà-õà.
- Äîê, èìà ïîíå ñòî íà÷èíà äà ñè èçêàðàø ïðèÿòíî âå÷åðòà íà òàêàâà çàáåëåæèòåëíà ÿõòà. Íÿìà äà èãðàÿ ïîâå÷å êàðòè.
- Å, äîáðå òîãàâà... ùå ïðèäúðïàìå ×àíã, ìàêàð ÷å..
ßõòàòà èçâåäíúæ ñå ðàçòðåñå è ÷àñò îò ÷èíèèòå è õîðàòà èçïîïàäàõà íà çåìÿòà. Òîâà áåøå ìîÿ ìèã, è àç ãî ñãðàá÷èõ.
- Ùå îòèäà äà ïèïíà òîâà ïðîêëåòî æèâîòíî. - çàÿâèõ è ñå èçïðàâèõ.
- Êîå? - Àðíîëä ïîäàäå ïëåøèâàòà ñè ãëàâà íàä ìàñàòà.
- Îíîâà äåòî ïîäìåíÿ öàðåâèöàòà ñ äðèñúê, òè êàê ìèñëèø?
- Òîâà å çúë äóõ, Ðè÷úðäñ, íå æèâîòíî. - ðàçìàõà ïîó÷èòåëíî ïðúñò ×àíã êîéòî áåøå âëÿçúë â ñòîëîâàòà. - Æèâîòíî å òîâà, êîåòî ñåãà ñå åáàâà ÿõòàòà.
Íîâ òðÿñúê è çâúí íà ÷èíèè
- Äàé ñè õàðïóíà ×àíã. Îòèâàìå äà ãî ïèïíåì òîâà êîïåëå! -èñêàõ äà îñòàíà ìàëêî ñàì, íî ãî âèäÿõ, ÷å å â íàñòðîåíèå è ðåøèõ äà ñå âêëþ÷à. Íàïîñëåäúê ðÿäêî ãî âèæäàõ òàêà óõèëåí. Òîé ìåí ñúùî.
- Áå, - èçïðàâè ñå è Äîê -è àç ùå äîéäà.
Äîðè Àðíîëä ñå íàâè äà ïîèçëåçå íà âúçäóõ. Êëîè áåøå âúçõèòåíà. Âçåõ áóòèëêà âèíî ïîäìèøíèöà è ñå çàòúòðèõ ïî êîðèäîðà ñëåä íåÿ. Íå ñïðÿ äà ãîâîðè ïî öåëèÿ ïúò äî ïàëóáàòà.

4

Îáëàöèòå è âÿòúðà ãè íÿìà. Ïî òúìíî ñèíüîòî íåáå ïðîáÿãâàò áëåäè ñâåòêàâèöè. ×àíã ñå å íàäâåñèë ïðåç áîðäà è ãëåäà ñúñðåäîòî÷åíî â ÷åðíèëêàòà îòäîëó. Îò âèíîòî ñå áÿõìå ðàçâåñåëèëè, íî Àðíîëä å ñóõàð.
- Ñòèãà ñè ñå áúçèêàë. -ïîäðàçíè ãî ìàéòàïà íà ×àíã. -Íÿìà íèùî îòäîëó.
Ãîòâà÷à ïðîäúëæè äà ñå öúêëè â íèùîòî è íå îòãîâîðè. Ïîñëå çàïî÷íà äà áúðáîðè íåùî íà êèòàéñêè. Åäâàì ñå óäúðæàõ äà íå ïðèõíà.
Äîê áåøå õâàíàë Éåñåí ïîä ðúêà è ìó îáÿñíÿâàøå ïîäðîáíî çà ÷àñòè÷íîòî äåëåíå. Êëîè âúçäèøàøå ïî ÷èñòèÿ âúçäóõ. Îòïèõ äúëáîêî îò âèíîòî è ñå îòïðàâèõ êúì ìîñòèêà. Èñêàõ äà íàïðàâÿ êåôà íà ×àíã, à òàì èìàøå îùå åäèí õàðïóí. Íàïèïàõ ãî íà ñòåíàòà â òúìíàòà ñòàÿ è ïîãëåäíàõ íàïðåä. Ðóëÿò ëåêî ñå çàâúðòÿ è ïðîñâåòíà, ñÿêàø çà äà ìè íàìèãíå. Íåáå è ìîðå ñå ñëèâàõà â åäíî, ìàëêî ïðåä íîñà íà ÿõòàòà. Ïî÷òè ìè ñå ïðèèñêà äà âèäÿ àéñáåðçèòå. Òðúãíàõ äà èçëèçàì. Íàïðàâèõ êðà÷êà è ÿõòàòà îòíîâî ñå ðàçòðåñå, à àç çàëèòíàõ è íàòèñíàõ íåâîëíî ñïóñúêà íà îðúæèåòî. Îñòðèåòî ïðîôó÷à è ñå çàáè â ðàäèîòî. ×ó ñå òðÿñúê è åëåêòðè÷åñêè ïóêîò, êîãàòî ñèñòåìàòà èçãîðÿ. Ìàéíàòà ìó! Ïîãëåäíàõ ïðåç âðàòàòà, òàì áåøå èíòåðåñíîòî. Ìîðåòî îáà÷å áåøå ñúâñåì ñïîêîéíî. Íåíîðìàëíà ðàáîòà. Èçâåäíúæ ñå ïðèòåñíèõ çà êèòàåöà. Äàëè íå áåøå ïàäíàë âúâ âîäàòà, êàêòî ñå áåøå íàäâåñèë ïðåç ïàðàïåòà.
- Åòî òè ãî ÷óäîâèùåòî, ×àíã! - ðàçíåñå ñå ñàìîäîâîëíèÿ ãëàñ íà ñâåùåíèêà è àç ñå óñïîêîèõ. - Çàñòðåëÿé ãî ñåãà, äà òå âèäèì.
Õâàíàõ ñå çäðàâî çà ïåðèëàòà è ñå íàâåäîõ äà ïîãëåäíà ïðåç áîðäà.

5

Îãðîìíà îòëîìêà îò íåùî ñå å çàêà÷èëà çà êîðïóñà íà ëîäêàòà. Îòâðåìå íàâðåìå ñå áëúñêà â ñòåíàòà íà ÿõòàòà è òðóñîâåòå ÿâíî ñà îò òîâà. Òðÿáâà áúðçî äà ÿ ðàçêàðàìå, çàùîòî ïî íåÿ èçãëåæäà äà èìà ìíîãî ìåòàë. Àêî âúëíåíèåòî áåøå, êàêâîòî ïðåäè íÿêîëêî ÷àñà, äîñåãà äà íè å ïîòîïèëà. Äîê ñå å ïàíèðàë çäðàâî.
- Íå ñå âèæäà! Òúìíî å êàòî â ðîã, ìàìêà ìó! Ðè÷úðäñ, êúäå áåøå! Ñâåòëèíà! Òðÿáâà íè ñâåòëèíà! Íÿêîé äà äîíåñå ôåíåðèòå îò ìîñòèêà, áúðçî!
- Òè÷àé òè, Âèëè. - êàòî ÷ó èìåòî ñè ñå íàìðúùè. - Òàìúí äà èçïóñíåø ìàëêî ïàðà ïî ïúòÿ. À è êàòî âèäèø ïðîñòðåëÿíîòî ðàäèî, ìîæå äà òè ðàçìèíå.
- Ãëóïàöè òàêèâà, äîêàòî ñå ðàïðàâÿòå ùå ïîòúíåì. - Àðíîëä ðÿäêî ñå ðàçòðîéâàøå, íî äîðè òîãàâà ãîâîðåøå ðàçëîæåíî êàòî èçïîä ìàðàíÿ, âñå åäíî ñå å ðàçïëóë íà âåðàíäàòà ñè â ñëúí÷åâà Àðèçîíà. - Àç ùå èäà. Êàêâî áåøå òîâà çà ïðîñòðåëÿíîòî ðàäèî, Ðè÷úðäñ?
- Ïàçè ñè ãëàâàòà, Àðíè - ñìèãíàõ ìó. - Ïàê ùå ñå âèäèì õà-õà.
Òîé èçïóôòÿ è òðúãíà íàòàì, ñúïðîâîæäàí îò ïîãëåäè.
- Çàòâîðè ñè óñòàòà Éåñåí - ïîòóïà ãî ïî ðàìîòî ×àíã. - Íàé-ìíîãî äà ïîòúíåì, êàêâî òîëêîâà... ñòàâàò è òàêèâà íåùà. -ðóñîëÿâèÿò òèï ãëåäàøå êàòî õèïíîòèçèðàí îñòðèòå, ñòúð÷àùè ïîä úãúë æåëåçà. Öÿëî ÷óäî å, ÷å íÿêîå îò òÿõ íå áåøå ïðîáèëî îáøèâêàòà. Äîñåãà.
- ß ñè ïèéíè. - ïîäàäîõ ìó ïðèÿòåëñêè âèíîòî. - È âçåìè ñåäíè òàì, ïðè Êëîè - ïîñî÷èõ êúì ùàñòëèâàòà ñòàðèöà, êîÿòî ñå áåøå îïúíàëà íà åäèí îò çàâèíòåíèòå çà ïîäà øåçëîíãè è íå íè îáðúùàøå ãðàì âíèìàíèå.
- Íèùîìèíÿìà! - èçñòðåëÿ òîé è òðúãíà íàíÿêúäå. - Åéñåãà èäâàì.
Îòïèõ çàìèñëåíî.
- Êàêâè ñè ìèñëèø, ãè äðúíêà, êîãàòî å ïðè ðàäèîòî. - ïîïèòà ×àíã çàãëåäàí ñëåä íåãî.
- Íå ïèòàé... - îòâúðíà ìó äîêòîðà è ñå ïðåñåãíà êúì ìåí çà áóòèëêàòà.

6

Îãðîìíà îòëîìêà îò íåùî, ñå îòäàëå÷àâà â òúìíèíàòà ñëåä íàñ. Õâúðëÿìå ãðåáëàòà îò ñïàñèòåëíàòà ëîäêà, è ñòèñêàìå ðúöåòå íà Éåñåí. Áðàâî íà íåãî! Áÿõìå îáèêîëèëè öÿëàòà ÿõòà ñ ôåíåð÷åòàòà, çà äà ñå óáåäèì ÷å íèùî íå âèæäàìå. ßâíî ñå áÿõìå çàêëåùèëè ïîä âîäà. Êëîè ñïîìåíà çà íÿêàêúâ âîäîëàçåí êîñòþì, êîéòî âèñÿë íà çàêà÷àëêà â ãàðäåðîáà é, íî èäåÿòà áåøå îòõâúðëåíà åäèíîäóøíî. Äîê îòíîâî âçå äà íàñòðúõâà. ×àíã çàãóáè âñÿêàêúâ èíòåðåñ è çàïî÷íà äà ÷îïëè íåùî íà ïîäìåòêàòà ñè. Àðíîëä ìå ãëåäà ñòðàííî ðàâíîäóøíî, è âèæäàì óñòíèòå ìó äà îïèñâàò äóìàòà "Ðàäèî" âúâ âúçäóõà, à ñúùî "Òúïàê". Òî÷íî òîãàâà, îò òúìíèíàòà èçñêî÷è ñïàñèòåëÿò íè, ïðåãúðíàë îíåçè âåñëà, çäðàâî ñòåãíàòè ñ òèêñî ïî äâîéêè. Ñ òÿõíà ïîìîù èçáóòàõìå òåíåêèÿòà çà íÿêîëêî ìèíóòè, è ñå åíòóñèàçèðàõìå äà åëåêòðèôèöèðàìå ïàëóáàòà. Òàçè âå÷íà òúìíèíà, âçå äà íè äîñàæäà.

7

Ðàçãîâîðèòå ïîñòåïåííî óòèõâàò è âñè÷êè ñå çàçÿïâàìå â íåïîñðåäñòâåíèÿò ÷åðåí õîðèçîíò. Çà íÿêîëêî ñåêóíäè ñå ÷óâàò ñàìî òèõèÿò ïëÿñúê íà âîäàòà, è ïðîñêúðöâàíåòî íà ëîäêàòà. Òî÷íî òîçè ìîìåíò î÷àêâàøå Àðíîëä, ñ ôàíàòè÷íî çàäîâîëñòâî è òúðïåíèå. Çà äà ãî ðàçâàëè.
- Ðàäèîòî áåøå ìíîãî, àìà ìíîãî âàæíî, Ðè÷úðäñ. -íàòúðòè òîé, êàòî ñå ñòàðàåøå äà íå ãëåäà êúì äîêòîðà.- Òîçè ïúò ïðåêàëè, íàèñòèíà.
- Êàêâî ðàäèî? Çàùî áåøå? -ïîïèòà äîê, êîéòî ïúðâèÿ ïúò íèùî íå áåøå ðàçáðàë. Ñåãà îáà÷å óøèòå ìó íàñòðúõíàõà è òîé íè îáúðíà öÿëîòî ñè âíèìàíèå. Îïèòàõ äà ñå çàùèòÿ íÿêàê ñè.
- Àðíîëä ñå èçïèêàë îòãîðå ìó, êîãàòî õîäè çà ôåíåð÷åòàòà, è òî ñå ñäóõàëî. -îòâúðíàõ ñåðèîçíî êàòî ãî ãëåäàõ ïðàâî â î÷èòå.
- Ìíîãî ñìåøíî Ðè÷úðäñ, õà-õà. - îáàäè ñå îáâèíÿåìèÿò. - Ñòðåëÿë å ïî íåãî. -èçïîðòè ìå òîé êàòî ãëåäàøå íÿêàê îòâèñîêî. - Ñ õàðïóíà. Ñåãà îñòàâà äà íè êàæå, äàëè å ñòàíàëî íàðî÷íî èëè íåâîëíî.
- Íàèñòèíà ëè? -ïîïèòà ìå äîê ñ òðåïåðëèâ ãëàñ, è ñå õâàíà çà áëèçàòà ñòåíà, à ïðúñòèòå ìó ïîáåëÿõà îò íàïðåæåíèåòî.
Òðÿáâàøå äà ñå ïðèìèðÿ ñúñ ñúäáàòà. Âúçäúõíàõ è çàïðàòèõ óãàðêàòà ñè â ìîðåòî, äåìîíñòðèðàéêè îò÷àÿíèå è ÿä.
- Íàèñòèíà. - êàçàõ âÿëî, à òîé ñè ïîå äúëáîêî äúõ, è àç ïîáúðçàõ äà ïðîäúëæà. - Òî÷íî èçëèçàõ, è ïðîêëåòèÿòà íè ðàçòðåñå êàòî àïîêàëèïñèñ. Ïàäàéêè ïðîèçâåäîõ íåâîëåí èçñòðåë, äîêòîðå. Ïàê äîáðå, ÷å íå çàñòðåëÿõ ñåáå ñè, íàëè? Íàëè?
 òèøèíàòà òîçè ïúò íÿìà íèùî èäèëè÷íî. Åäíà íèùîæíî ìàëêà çâåçäà ñå îòëåïÿ îò íåáîñêëîíà è èç÷åçâà â êàçàíà îòäîëó. Äîê áàâíî èäâà íà ñåáå ñè. Ëèöåòî ìó ïîñòåïåííî ãóáè ôîðìàòà è ÷åðòèòå ñè. Íàêðàÿ ïðîãîâàðÿ áàâíî, êàòî ÷å ëè ñå ïîäïèðà íà âñÿêà äóìà.
- Ðàäèîòî íè òðÿáâà, Ðè÷úðäñ. Áåí. Àäñêè ìíîãî íè òðÿáâà... äà òè îáÿñíÿâàì ëè ñåãà çà îãðîìíàòà ïîëçà, êîÿòî èìàìå... êîÿòî èìàõìå îò íåãî.
- Íå ãî âçèìàé ïðèñúðöå, äîê. - íàìåñè ñå â ìîÿ ïîëçà ×àíã. Ìîæåõìå äà ïîòúíåì ïðè öÿëàòà òàçè èñòîðèÿ. À è ïðèñòèãàìå ñàìî ñëåä äâà äíè.  áàçàòà ñúùî èìà ðàäèî.
Äîêòîðà ïîêëàòè íåðàçáèðàùî ãëàâà è òðúãíà äà ñå ïðèáèðà íàäîëó. Íà âðàòàòà ñå ñïðÿ è ïîãëåäíà êúì íàñ.
- Ðàäèîòî íè òðÿáâà. -êàçà è èç÷åçíà ïî ñòúëáèòå.

8

Èçëèçà ñòóäåí è áðúñíåù âÿòúð, ñÿêàø äà äîóòî÷íè ÷å ïðèÿòíàòà âå÷åð å íàïúëíî è áåçâúçðàòíî ñúñèïàíà. Äîïðåäè ìàëêî ñïîêîéíîòî ìîðå, ñåãà å íàáðàçäåíî îò íåðàâíè è ìðà÷íè âúëíè. Âñåêè ìîìåíò îòíîâî ùå çàâàëè äúæä. Åäèí ïî åäèí, âñè÷êè ñå ïðèáèðàò íà òîïëî â ñòîëîâàòà. ×àíã òðúãâà ïîñëåäåí.
- Èäâàø ëè, Áåí? -ïîïèòà ìå îò âðàòàòà.
- Íå. Ùå ïîîñòàíà îùå ìàëêî. Íåùî ñå ñêàïàõ.
- Íå òè å çà ïðúâ ïúò. Îáà÷å òîçè ùå çàìðúçíåø -êàçà òîé è ñâàëè ÿêåòî îò ãúðáà ñè. Çäðàâà, íåïðîìîêàåìà êàíàäêà. Ñèãóðíî ÿ áåøå íàìåðèë â íÿêîé âîåíåí îêàçèîí- Âçåìè ÿ, è áîã äà òè å íà ïîìîù, àêî é ñå ñëó÷è íåùî íåñïðàâåäëèâî!
- Ìåðñè. -ïîóñìèõíàõ ñå. - Ñòàâà äà ëîâÿ ðèáà ñ íåÿ, íàëè? Âìåñòî ìðåæà.
- Ñòèãà ïîñëå íå ñè ÿ ÿäåø ñàì, è ðèáàòà äà íÿìà çúáè, ñòàâà! -îòäîëó áåøå ñàìî ïî òåíèñêà, çàòîâà ïîáúðçà äà èç÷åçíå. - Àéäå ñëèçàé ïî-ñêîðî ÷å íå ìè ñå èãðàÿò èãðèòå íà äîêòîðà. - äîáàâè îò ñòúëáèòå.
Îñòàíàõ ñàì. Èçïóøèõ íÿêîëêî áúðçè öèãàðè. Äîïèõ êàêâîòî áåøå îñòàíàëî ïî áóòèëêèòå, è ãè ñúáðàõ íà åäíî ìÿñòî. Ìðàçîâèòèÿò âúçäóõ èçêàðâàøå àëêîõîëà îò êðúâòà ìè ïðåäè äà óñïåÿ äà ÿ îáîãàòÿ äîñòàòú÷íî. Õâàíàõ ñå äà ðàçëåïÿ òèêñîòî îò ãðåáëàòà íà Éåñåí, êàòî ñå ìîëåõ äà íå íè ïîòðÿáâàò îòíîâî. Ïî íèêàêúâ ïîâîä. Áåøå ñå ïîñòàðàë, òîâà äà íå áúäå ëåñíà çàäà÷à, íî ñå ñïðàâèõ. Çàíåñîõ ãè äî ñïàñèòåëíàòà ëîäêà è ãè íàïúõàõ ïîä ïëàòíèùåòî áåç äà ãè çàêà÷àì â õàëêèòå. Ïîñëå ñå îòáèõ äî ñêëàäà, äà ñè íàïàçàðóâàì íåùî çà ïèåíå. Íà ïîäà ñå âúðãàëÿõà ðàçêúñàíè îïàêîâêè îò ñóõî ìëÿêî è íÿêàêâè äðóãè ïàêåò÷åòà èçïèñàíè ñ åëåãàíòåí êèòàéñêè øðèôò. Íåùîòî îòíîâî áåøå âúðøàëî. Ñèãóðíî áåøå ñòàíàëî îãðîìíî, êàòî ãî çíàì êîëêî ÿäåøå. Äîìúðçÿ ìå äà ÷èñòÿ ñëåä íåãî. Çàãàñèõ ëàìïàòà è èçëÿçîõ. Åòî ãî è äúæäà. Èäâà îòâåäíúæ, òî÷íî êàêòî ãî î÷àêâàõ.

9

 ñòîëîâàòà öàðÿò ìúë÷àíèå è êîøìàðåí øóì. ×àíã ñå å ïîêðèë â êóõíÿòà, è ñè å ïóñíàë êàñåòà íà ïèñêëèâà, êèòàéñêà èçïúëíèòåëêà. Àðíîëä ïðåïðî÷èòà èçìà÷êàí âåñòíèê è ïðèñâèâà î÷è íà ïî-âèñîêèòå îêòàâè. Éåñåí óïîðèòî ãëåäà â ñòåíàòà çàä äîêòîðà, êîéòî íå ãëåäà íèêúäå.
- À. Áåí... -Êëîè áåøå çàäðÿìàëà, íî ñå ñúáóäè êîãàòî ñåäíàõ äî íåÿ.
- Ñòðàõîòåí äúæä, ãîðå. Óäàâè ìè öèãàðèòå. -îïëàêàõ é ñå.
- ×óäåñíî, ÷óäåñíî - êàçà òÿ. -òîëêîâà å êðàñèâî!
- Êðàñèâî, ìàéíà. -óõèëèõ ñå è èçâàäèõ íîâà êóòèÿ. Äîáðîòî é íàñòðîåíèå áåøå çàðàçíî.
- Ñëóøàé -êàçà ìè òÿ -âåðíî ëè òå÷å â êàþòàòà òè?
- Âåðíî. -îòâúðíàõ è äîáàâèõ. - Àìà ñàìî íà ëåãëîòî.
- Âèæ òè, âèæ òè. Îíçè êîñòþì äåòî òè êàçâàõ, íå ìè ñòàâà, ïðîáâàõ ãî õà-õà. Âçåìè ãî èñêàø õà-õà-õà.
- Àêî íå ïðèñòèãàõìå âäðóãèäåí, íÿìàøå äà å ñìåøíî. -ïîâèøàâàì ãëàñ, çàùîòî ìóçèêàòà ìíîãî ñå óñèëè.
- Åé! ×ÀÍÃ! -èçâèêà âíåçàïíî Éåñåí è àç ïîäñêî÷èõ. Íå áåøå ïîìðúäíàë îòêàêòî âëÿçîõ. - Íàìàëè òàçè ìóçèêà! -è ñåãà íå ïîìðúäâàøå.
- Êâî? -ãëàâàòà íà êèòàåöà ùðúêíà îò øóáåðà. -Êàêâî âèêàø?
- Íàìàëè òàçè ìóçèêà! -ïîâòîðè òîé âèñîêî íà ñòåíàòà.
×àíã ñå ïðèáðà è ìóçèêàòà çàãëúõíà. Âñè÷êè ñè ïîåõìå âúçäóõ.
- Â÷åðà ñå ñåòèõ çà Ðîáúðò. -çàïî÷íà Êëîè, à àç ïîâäèãíàõ ñòîëà ñè íà çàäíèòå êðàêà è ñå ïîäïðÿõ ñ ãðúá íà ñòåíàòà çà ïî-óäîáíî.
Ïîòîïèõ ñå â ðàçêàçà. Ðîáúðò áèë ðîäîì îò ìàëêî ãðàä÷å áëèçî äî Àìñòåðäàì. Èìàë ñîáñòâåí áèçíåñ ñâúðçàí ñúñ ñãëîáÿâàíå íà âåëîñèïåäè, è çàáåëåæèòåëíà îñòðà áðàäè÷êà. Çàïîçíàëè ñå ñ Êëîè â àíòðàêòà íà íÿêàêâà òåàòðàëíà ïîñòàíîâêà, êîÿòî òÿ íå ïîìíåøå. Ïîñëå ñå çàñåêëè îòíîâî â áëúñêàíèöàòà íà èçëèçàíå è òîé ÿ ïîêàíèë íà âå÷åðÿ, êàòî ñå äúðæàë çà åäíà êîëîíà äà íå ãî îòíåñå òúëïàòà. Òÿ ñå ñúãëàñèëà. Íà âòîðàòà ñðåùà íàó÷èëà çà ãîëÿìàòà ìó ñòðàñò - êíèãèòå. Ñëóøàëà çà òîÿ, çà îíÿ âåëèê ïèñàòåë, ãëåäàëà ãî â î÷èòå è õàïâàëà. Áèë êðàñàâåö, ñòðîåí è ÷åðíîêîñ. Ñëåä âå÷åðÿòà, åäèí äúæäîâåí äåí ÿ êà÷èë â êîëàòà ñè, è ÿ îòêàðàë âúâ ôàáðèêàòà. Äàë ñâîáîäåí äåí íà ðàáîòíèöèòå. Ïðî÷åë é íÿêîëêî áåçñìúðòíè ïîåìè, äîêàòî ñå ðàçõîæäàëè â ãîëåìèòå ïîìåùåíèÿ è ïèåëè øàìïàíñêî. Êëîè õàðåñàëà âåëîñèïåäèòå è øàìïàíñêîòî, íî íå è ñòèõîâåòå. Ïîñëå çà íåéí óæàñ, òîé êîëåíè÷èë è ïîèñêàë ðúêàòà é. Òÿ ãî ïîïèòàëà çà âòîðîòî ñè èìå. Òîé çàïî÷íàë äà çàåêâà. Èñòîðèÿòà ñâúðøè è äâàìàòà ñå çàñìÿõìå åäíîâðåìåííî.
- Íÿìàìå ðàäèî. -ñòèãíà äî çàêëþ÷åíèå äîêòîðà è ïîãëåäà ìó ñå ïðîÿñíè - Ìàéíàòà ìó!
Òîâà å åäíî ìúæêî ðåøåíèå. -îòãîâîðèõ.


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 22.11.2004 @ 09:57:51 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   jynx

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 15:05:54 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äúæä" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: untitled
îò Ufff íà 22.11.2004 @ 18:31:25
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îáè÷àì äà ÷åòà çà ìîðñêè ïðèêëþ÷åíèÿ è êèòàéñêà êóõíÿ,åëå â êîìáèíàöèÿ, àìà çàùî ìíîãîóâàæàåìèÿò ãåðîé íå ùå äà ÿäå âîäîðàñëè(ëåêî âúçìóùåíèå)?!.Ìè àêî íÿìà äðóãî:)))))
(À ðàçêàçúò çà Ðîáåðò ñòàâà çà ñöåíàðèé, êâî)