Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 855
ХуЛитери: 1
Всичко: 856

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКогато планината беше влюбена в небето
раздел: Разкази
автор: Josephine

Планината беше влюбена в небето. От хиляди години. Гледаше го всеки ден - синя перелина, украсена със сребрист пух. Беше свикнала с настроенията му. Понякога синият ефирен плат съвсем изчезваше. Тогава го обвиваше одеяло от сив памук, понякога черен. Тогава ставаше тъмно. Електрически стрели започваха да раздират одеялото.
Силен тътен следваше опашката на всяка стрела. И небето започваше да плаче, ту силно, ту по-слабо. Планината усещаше на гърба си всяка емоция на любимото небе. Дъждът падаше върху дървета и земята й, понякога чупеше клони и правеше дълбоки, кални локви. Яд или гняв в някои дни вледеняваха сълзите на небето и те падаха върху планината като топчета. И планината я болеше, когато небето страдаше. Тя не знаеше защо то е тъжно.

Но имаше и други дни. Златистото кълбо в небето светеше ярко, топлината му галеше върховете на планината, дърветата, тревите. Събираха се малки бели, плюшени кълбета, скупчваха се все повече и повече. И тогава небето отново плачеше, но от радост. Лекият, топъл дъждец къпеше планината, обляна в светлина. И капките започваха да светят – в червено, синьо, лилаво и зелено. Една огромна арка обграждаше планината и небето. Планината си представяше, че в тези дни двамата се женят. Там, под пъстроцветната арка. Но арката изчезваше бързо, както се беше появила. Стопяваше се. И небето започваше отново със старите настроения - синя светла усмивка, тъмен сив ден, плач, и пак усмивка. И така, планината беше влюбена в това непредсказуемо небе. Гледаше го всеки ден. Не знаеше дали и то я гледа - понякога й се струваше, че белия пух добива формата на очи, но и това не траеше дълго. Не знаеше нищо за синия си любим, не знаеше защо сменя настроенията си през ден, през час, че и през няколко минути. Беше омагьосана от чара на неговата красива перелина, обшита в сребро. Понякога й се струваше, че иска да й каже нещо, друг път – че е създадено да я закриля под синьото си наметало.

И планината страдаше, обичаше, пак страдаше и пак обичаше. Искаше да докосне небето, да пипне синия плат само за миг. И наистина случвало се бе белият пух да слезе толкова ниско, че да обгради върховете й. Дали това беше знак, дали нейният мълчалив любим се опитваше да й говори със своите сребърни пратеници? Не! Тя знаеше, че много й се иска, но се лъже. Или пък не се лъжеше?

И така. До днес планината е влюбена в небето. Не могат да се докоснат, а се гледат всеки ден. Без да разменят и дума. Планината се надява и чака, а небето се вълнува и променя непрекъснато. Близо и далеч. Обречени един на друг. Завинаги.


Публикувано от alfa_c на 19.03.2014 @ 18:49:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Josephine

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:39:36 часа

добави твой текст
"Когато планината беше влюбена в небето" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Когато планината беше влюбена в небето
от Aledarian на 24.03.2014 @ 08:54:54
(Профил | Изпрати бележка)
Огледална любов - далечно близки отражения на небесно земни страсти...