Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 865
ХуЛитери: 4
Всичко: 869

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: LATINKA-ZLATNA
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрафиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
раздел: Разкази
автор: _katerina_

Редуваха се пурпурночервени и златисти отблясъци, които маршируваха като войници по небесния път. Екипажът на " Илайза" вече беше на крак и се заемаше със задачите си. Елена бе наета като юнга на кораба и стриктно изпълняваше задълженията си.
Очите й изучаваха всяка част от новия й дом. По палубата отекваха командите на капитана.
- Хей, момче, какво си се замечтал, залавяй се за работа!
Предния ден оплаваха под напора на закачливите ветрове. Капитанът застана до кормчията и опитния му поглед проверяваше платната.
- Опънати платната! Отпусни руля! - той се надвикваше с шума на вълните.
Кормчията обърна кораба по посока на вятъра. Платната от предната мачта започнаха да се издуват и понесоха кораба към новия му курс. Елена се надяваше да разпитва във всяко пристанище с надеждата да открие своя любим.
- Как е момче, свикваш ли? - подкачи я един от моряците.
- Свиквам. При теб как е след толкова години? Все пират ли си бил?
- Дълго време бях на служба на военен кораб. Нагледал съм се на претъпкани каюти, глад, мизерия и ниско заплащане.
- Нима пиратския живот е по-хубав?
- Ние сме хора търсещи приключения. Тук намираме силни усещания и често си играем игрички със смъртта. Но тук има и дисциплина, имаме права и равноправно разпределение на плячката. Избираме живот изпълнен с несигурност и богатства пред топлия уют на дома. Хайде залавяй се за работа. Приказките после!
Елена добре се справяше с ролята на юнга. Подхвана задачите си и потъна назад в двореца, сред балдахиненото легло и кадифените столове, омайните аромати на андалуско кафе и канелени сладки. Сети се за храната на кораба - твърди бисквити, месо от костенурки и бурета с бира. Липсваше й животът на графиня, но още по-болезнено й липсваше нейният любим. Тя го изпрати на сигурна смърт и сега искаше на всяка цена да го намери, ако трябва и накрая на света ще отиде, но да си изкупи греха.
Корабът се полюшваше в своя танц под музиката от стенанието на вятъра. Графиня де ла Барка изпълняваше с голямо усърдие своите задължения, моряците виждаха едно работливо и схватливо момче. Имаше известни умения с шпагата, но покрай морските вълци се научи на ръкопашен бой и оцеляване. Елена дълго плава на " Илайза" , участва заедно с екипажа в много битки. Заради храбростта си стана уважаван пират. На всяко пристанище разпитваше за Капитан Калдерон и за оцелели от битката с Хайредин, но всички поклащаха глава. Надяваше се Давид да е потърсил убежище в някое пиратско свърталище, но следи не откриваше.
Често си спомняше огряната от множество запалени свещи " Аламбра", които разпръскваха сиянието си чак до Сиера Невада. Лакеите, облечени в ливреи от червено кадифе, които заставаха до входната алея и държаха запалени факли в ръцете си, когато пристигаха гостите за пищните балове. Музикантите, които свиреха в балната зала, смеха от тръпчивите вина и възбудата от веселите танци. Ароматът на жасмин, мускус и коне...
Ден след ден морският вятър блъскаше в опънатите платна, както се блъскаше сърцето на Елена в нежната й гръд. Солените пръски на вълните миеха лицето й и се сливаха със сълзите. Живота си бе прекарала в тържества и разкош, но не виждаше света около себе си. Чак сега отвори очи за красотата на тази необятна водна шир. Свободата на морето я караше да забрави миналото и да заобича бъдещето. Много пъти измокрена, премръзнала и изтощена тя зъзнеше между мушами и разкъсани платна, но това не я сломяваше. Любовта й беше по-силна от всичко в този свят. Едва сега осъзнаваше, че когато имаш едно богатсво губиш друго. Бог не ти дава всичко даром. Когато се пребориш за него, тогава осъзнаваш стойността му. Събираше плячката си - злато и скъпоценности, но те не можеха да заменят изумрудените очи на Давид и кристалното му сърце. Всяка вечер наблюдаваше избледняващата светлина на слънцето и потъването му във водното легло, и си спомняше залеза над "Аламбра"...
Сякаш плесници й удряше студения морски вятър, Елена гордо приемаше всеки удар.
- Елена, Елена, събудисе моето момиче! -доктор Петров вече се тревожеше, когато младата жена отвори очи.
- Най- после се върна у дома! Знаеш ли как се притесних !
Елена стана прегърна възрастния лекар и с широка усмивка каза -
- Благодаря Ви докторе, сега знам какво трябва да направя! - целуна като обична дъщеря и напусна кабинета.


Публикувано от anonimapokrifoff на 02.02.2014 @ 17:26:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.69
Оценки: 13


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:40:52 часа

добави твой текст
"Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )" | Вход | 15 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от Narwal на 16.04.2014 @ 18:03:52
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Кати! Романът ти направо завладяващ! Много ме радва!


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от Omaia на 20.04.2014 @ 12:06:26
(Профил | Изпрати бележка)
Честито ново книжно тяло, Кати!
Светли празници и светли думи!


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от Hulia на 05.03.2014 @ 10:09:45
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Топли и истинни думи за любовта и нещата от живота, Кет...:)))
* * *
*Бог не ти дава всичко даром. Когато се пребориш за него, тогава осъзнаваш стойността му*...най-малкото човек се е преборил някога далеч в миналото си...


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от miglena на 02.02.2014 @ 17:54:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
!!! Любовта е по-силна от всичко, но нищо не се дава даром ... и още истини, които споделям ... и образен израз, сякаш гледам филм или сън наяве, което като че ли е почти едно и също ... благодаря за удоволствието, Катя :)))


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от Milvushina на 02.02.2014 @ 19:33:36
(Профил | Изпрати бележка)
Е да си дойдем на думата. Забравила ги беше доктора и сестрата... но аз не забравям!

П.П. Крайно време е вече да преминеш към раздел Романи. :)


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от kasiana на 02.02.2014 @ 23:22:41
(Профил | Изпрати бележка)
Да, твоето амплоа са романите!!!!!

В тях най-ярко изявяваш таланта си!!!

Сърдечни поздрави, Кати!:)

Каси


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 03.02.2014 @ 07:27:42
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Роман, който с удоволствие се чете. Остави го да отлежи но не в глава, а в дървена кутия, изпий го на един дъх и след няколко дена поправи само най-неотложното.
Мечтание за борба с мечтанието...


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от doktora на 03.02.2014 @ 08:30:39
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина, Катии, време е за раздел "Романи".
И послушай СРадев, той знае какво говори. Финалът е много рязък, според мен, дай малко фентъзи, преди тя да дойде
на себе си...;)


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от florans (florans_x@mail.bg) на 04.02.2014 @ 13:54:19
(Профил | Изпрати бележка)
Любовта е най-мощната движеща сила! Всички чудеса се случват в нейно присъствие!

Завладяващ роман!
Ще го очакваме и в книга, Кате!


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от ANDROID2 на 06.02.2014 @ 11:30:06
(Профил | Изпрати бележка)
Като на един дъх разстояние ... е усещането за предстоящото в този роман.

Освен Елена, героинята може и да има и друго име или други имена, нали?

Поздрав отправям към Елена и към _katerina_!


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от mariniki на 06.02.2014 @ 20:14:17
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
как изведнъж приказката свърши само и се
намерихме в лекарския кабинет... искаше ми се още
нещо, такова... от другия свят.. поздравления,
мила Кати, с възхищение..


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от LATINKA-ZLATNA на 12.03.2014 @ 19:50:11
(Профил | Изпрати бележка)
"Бог не ти дава всичко даром. Когато се пребориш за него, тогава осъзнаваш стойността му."

Увлекателно разказваш, _katerina_ !

Чета те...



Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от Milvushina на 13.03.2014 @ 08:28:42
(Профил | Изпрати бележка)
Животът на юнга на един кораб е много скапан. Пиратите навремето са имали един навик да се облекчават къде им падне. Познай на кого се пада задачата да чисти, та да не се подхлъзнат... :)

Колко съм лоша да си представям героите ти как се тормозят, нали?

Хубаво е, че се връщаш към сестрата! Графинята-графиня, но аз не съм забравила за другата история, с която започна.


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 22.03.2014 @ 09:42:36
(Профил | Изпрати бележка)
Държиш ни здраво в прегръдката на очакването :)


Re: Графиня Аламбра ( двадесет и четвърта част )
от Radost-ina на 25.08.2014 @ 17:45:51
(Профил | Изпрати бележка)
Сладкодумна новела, която прочетох на един дъх! Благодаря за удоволствието!