Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 787
ХуЛитери: 2
Всичко: 789

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей Тракиецът
раздел: Романи
автор: florans

На другия ден младата невеста трябваше да посрещне слънцето, да се измие в извора край оброчището и да пусне венчето си във водите на планинския поток, придружена от своите дружки. Девойките пееха и си разменяха закачки…
На небето внезапно се събраха сиви облаци, закриха слънчевия диск и във въздуха увисна тревога. В близката гора се чу тътен…
В този момент Орфей получи видение. Разбра, че пророчеството със змията се е изпълнило. Потвърждаваше се – картина по картина – в звукове, форми и движения видя как змията изпълзя из храстите и изля отровата си в нежния глезен на Евридика…
Той хукна обезумял. Насреща му идваше групата уплашени момичета, които прикрепяха невестата. Угаснала бе свежестта и усмивката й, страдалчеството бе оставило следи на лицето й. Дела и Орфей веднага наложиха раната с лековити билки.
След като направиха всичко, що знаеха, баячката се зае с ритуала за омилостивяване на Зумудрос, бога лечител, „убиващ змиите”. Смеси в шепите си билки с късче змийска кожа и кости, като мълвеше заклинания, а после ги постави под камък. Върху него положи още два по-малки къмъка и отново прошепна тайни думи. Поля камъните с вино, в което пусна някакъв корен. Камъните потъмняха, по прорезите им пропълзяха черни ивици. Дела вдигна безпомощно ръце – поличбата не бе добра. Зумудрос се оттегляше и предаваше Евридика на съдбата…
Отровата пропълзя бързо по вените на младата жена. Не помогнаха ни баене, ни билки, ни молитви. Всички стояха потресени и безпомощни.
Призори угасна светлината в зениците й, а душата й пое към другото измерение…
Нещо у младия жрец се пропука, сякаш самият бог Перкон то разтърси с нечуван гръм, а Збелсурд го покоси с мълнията си. Злата прокоба ги бе застигнала. Той, говорещият с боговете, разчитащият поличбите, певецът на тази древна земя, ненадминатият музикант и лечител бе безсилен в битката със съдбата…
През следващите три дни в аулето изпълняваха сложните ритуали за изпращане на душата в отвъдното…
Редяха песни и танци, които наподобяваха по-скоро пантомима. Тези еднообразни движения символизираха отделянето на душата, както и разчленяването на ефирните тела, които трябваше невредими да се отделят от физическото тяло и да се „свият” в капсулата. Тя отиваше на съхранение при небесните закрилници. Химните възхваляваха земния път и даваха прошка и заръки за отвъдното. Душата трябваше да получи последна почит, благодарност и благослов за земното си пребиваване. Така преминаваше във Вечността, безсмъртна в потока на Времето.
… Орфей потъна в скърби, преобрази се. Скиташе из горите и избягваше срещите с хората. Само лирата му огласяше неспирно планината с мелодиите си, трогателно протяжни, събрали дълбините на пещерите, копнежа по синева и свистенето на вятъра в едно съкрушено сърце.
А отгоре Витус, богът на живителната сила, Борей, богът на северния вятър, Зеринтос, богът на изкуствата гледаха безстрастно… Човешката болка не докосваше божествените им сетива. Драмата на живота, смъртта и прехода в измеренията не достигаше до тях.
Да изгуби така нелепо Евридика… Младият жрец се почувства безсилен, всичкото познание и мъдрост не можеха да го избавят от страшната участ. Сродната му душа мъчително се откъсна от него, напусна земното обиталище и се отдалечаваше в тайнствения свят на отвъдното. Изглежда, че сливането и съвършенството са само мълниеносни мигове, магически акт, след който проблясват истини, непосилни да оцелеят в този несъвършен свят…
Цял устремен към любимата си, Орфей трябваше да слезе в царството на мъртвите и от света на сенките да изтръгне светлината на любовта. Тя го зовеше от другото измерение, оттам улавяше сигналите й. Но дали боговете, тези безстрастни свидетели на човешките драми, щяха да разрешат това?! Дали разединените сродни души щяха да се открият и слеят отново в подземното царство и дали това сливане щеше да им донесе онова блаженство, неземно, сияйно усещане за богоравност, което вече бяха изпитали и постигнали в кратките мигове – тук, под щедрите ласки на южното слънцето, под сребристия хлад на луната в прегръдката на заоблените върхове на Родопа планина?


Публикувано от anonimapokrifoff на 24.01.2014 @ 16:03:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:49:40 часа

добави твой текст
"Орфей Тракиецът" | Вход | 7 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей Тракиецът
от mariniki на 04.03.2014 @ 08:45:31
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
от моя прозорец се виждат Родопите.. колчем погледна към нея
се сещам за красивата легенда за Орфей.. чета те с
удоволствие, Флоранс.. и те поздравявам..


Re: Орфей Тракиецът
от florans (florans_x@mail.bg) на 05.03.2014 @ 18:45:23
(Профил | Изпрати бележка)
Красивата гледка те зарежда с хармония и позитивизъм!
Бъди!!!

]


Re: Орфей Тракиецът
от miglena на 24.01.2014 @ 16:42:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
... омайно и скръбно и неизбежно сякаш - както в митове и легенди, така още повече в човешкия живот ... наистина сякаш миговете усет за богоравност се заплащат прескъпо, обикновено - с най-ценното, което имаме ... дадено ни назаем, връщаме го с лихвите на безстрастните богове ... може би като напомняне колко сме благословени когато все пак успяваме да уловим миг от вечността с дъх на любов ...


Re: Орфей Тракиецът
от florans (florans_x@mail.bg) на 24.01.2014 @ 17:39:12
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Миглена! Толкова верни са мислите ти...

]


Re: Орфей Тракиецът
от Omaia на 24.01.2014 @ 17:41:28
(Профил | Изпрати бележка)
Много път трябва да извърви човек, за да стигне до Орфеевата епоха.
И още толкова, за да се върне и я пренесе в словата си...
Ти го правиш, затова създаваш усещане за достоверност, Фло.


Re: Орфей Тракиецът
от florans (florans_x@mail.bg) на 25.01.2014 @ 13:06:38
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря, Омая!
Наистина... не ми беше лесно да извървя този път - към новелата...

]


Re: Орфей Тракиецът
от kasiana на 24.01.2014 @ 21:54:06
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепна, вълнуваща образност!!!!!

Сърдечни поздрави, Фло!:)


Re: Орфей Тракиецът
от florans (florans_x@mail.bg) на 25.01.2014 @ 13:08:09
(Профил | Изпрати бележка)
И аз от сърце ти благодаря Касиана, че следиш този текст. Надявам се, че е вълнуващ, че успявам да предам енергията на душата си в него и на читателите...

]


Re: Орфей Тракиецът
от voda на 25.01.2014 @ 02:30:01
(Профил | Изпрати бележка)
Чета и препрочитам - не само заради съдържанието на текста, но и заради онази музика, която звучи в изказа.
Благодаря, Фло!


Re: Орфей Тракиецът
от florans (florans_x@mail.bg) на 25.01.2014 @ 13:09:12
(Профил | Изпрати бележка)
Най-искрени благодарности, Ели, че въпреки обема на текста не се отказваш да го следиш и усещаш въздействието му!

]


Re: Орфей Тракиецът
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 25.01.2014 @ 14:21:59
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова дълбоко мъдро и по човешки емоционално!!!
Като учебник по родолюбие и човешки ценности!
Поздравления Фло!


Re: Орфей Тракиецът
от florans (florans_x@mail.bg) на 25.01.2014 @ 16:49:59
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, мила! Радвам се, че имаш търпение да следиш този дълъг текст, тази новела...
Остават само още 2 глави...

]


Re: Орфей Тракиецът
от anpas на 12.02.2014 @ 14:09:33
(Профил | Изпрати бележка)
Тя го зовеше от другото измерение...!!!


Re: Орфей Тракиецът
от florans (florans_x@mail.bg) на 12.02.2014 @ 19:06:03
(Профил | Изпрати бележка)
Сродните души са винаги във връзка!

]