Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 803
ХуЛитери: 5
Всичко: 808

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: Marisiema
:: ivliter
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМонолит (І част)
раздел: Фантастика
Много време мина откакто Земята прекъсна всички връзки с Галактиката. Тогава още цялата система беше населена. Първо намаляха контактите с луните на гигантите, сякаш външната система заживя свой живот. Постепенно се обезлюдяваха Кристалните градове на Марс и Луна, а след инцидента на Венера Земята окончателно остана сама.
Спомни си и по отдавна, като млад ентусиаст, бяха открили система с естествени колонии, три прекрасни синьо-зелени светове, пристигна зареден с идеи. На една от скалистите живота дори се беше осъзнал. Нарекоха ги Първородните, подобно на първите разумни в Галактиката – Древните. А планетата обявиха за столица на системата и я нарекоха Земя.
В служба на разума. (Ан)друида приседна на импровизирания стол в пещерата и се засмя глухо. Удобно му беше тук. Града беше наблизо. Спогаждаше се със съседа – една стара мечка.
- Здравей – над огнището се поклащаше горски дух, хората ги нарекоха така, когато забравиха откъде идват – знаеш ли че вече не си единствения Пазител тук.
- Затова ли се появи Вестоносецо – стареца се поизправи подпирайки се на гравиран рабош*.
- Видях я…
- Кого?
- Другият Пазител, казват че носи кръвта на Тангра…
- Значи е Първородна… Странно, значи е жена…
- Проблем ли ти е?
- Не говори глупости, никога не съм страдал от подобни предразсъдъци, дори когато се налагаше да живея като славянски жрец. Просто се изненадах, сигурно е за добро. Като знам какви бяха другите ми ученици – мъже! Копнее да си ползва силата, ама защо я има, какво представлява, откъде е дошла… не влагаха никаква мисъл – с горчивина констатира стареца.
- Кой е Тангра?
- Техния първичен Бог, онова в което са вярвали в началото…
- Не изглежда да вярва в богове, а и имам усещане че носи смесена кръв…
- Днес трудно ще откриеш някой които да не е със смесена кръв, дори от Първородните…
- Не ме разбра с виша градация, в нея има Нещо, ако питаш мен Тя е Стихиина…
- Шегуваш се, Стихиини няма дори сред Древните, оттеглили са се много, много отдавна и дори не е сигурно дали в Тази Вселена.
- Именно, казах ти в нея има Нещо и то определено е неестествено тук, трябва да я видиш.
- Стихиина Първородна… Ти да видиш! Ти да видиш! – изумено повтаряше друида.
***
Беше се сгушил на една ъглова маса и кротко си сърбаше боб. На съседната имаше шумна компания от София, градчето от подножието. Когато тя влезе, почти никой не я забеляза. Дребно, жилаво телце, тъмна непокорна коса, като жив водопад се стелеше по раменете. Очите, трудно е да объркаш непоколебимия стоманен блясък в погледа на Първороден. Движеше се с такива лекота и грация присъщи само на Стихиините. (Ан)друида не беше виждал Стихиен на живо, но имаше добра представа от безбройните записи. Можеше да се обзаложи, че по скоро ще чуе дишането на комар, отколкото нейните стъпки. Все едно се плъзгаше по въздуха, но не защото не стъпваше здраво по Земята, а понеже тя се отместваше достатъчно за да и стори път. Вроден неподправен финес подплатен с първична суровост, сякаш някой е отчупил къс от монолита на самото време.
Беше облечена обичайно за сезона, яке и тричетвърти панталон, чиито ръб удряше в ботуша. Под левия крачол забеляза кортик*, който само изглеждаше сребърен. (Ан)друида можеше да се закълне, че острието е покрито със симбиотичен поликристал* и че в никоя армия на земята няма такъв. Носеше го отляво, значи си служеше еднакво добре и с двете ръце. Още една крачка разкри специфични гравюри по ножницата и ръкохватката, те еднозначно сочеха статут на Пазител. Тя се отправи към бара.
11.12.13 (следва продължение)

* рабош – старобългарски календар-пръчка (слънчев)с квадратно сечение, бил е разпространен на балканския п-о-в. Началото на такъв календар е първи септември. Друг подобен на Земята е откриван само у австралийските аборигени, но той е лунен и с кръгло сечение.
* кортик – Къс нож, част от униформата на офицери или курсанти във военни училища.
*Поликристали – покритие за соларни панели, ефективно преобразува слънчевата светлина в електрическа енергия.



Публикувано от hixxtam на 11.12.2013 @ 19:01:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   Krasi_Yankova-Zvezdokril

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:53:59 часа

добави твой текст
"Монолит (І част)" | Вход | 8 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Монолит (І част)
от mariposasenelalma на 11.12.2013 @ 23:51:34
(Профил | Изпрати бележка)
Краси, очарована съм от образа на Стихийната! - "Вроден
неподправен финес подплатен с първична суровост,сякаш някой е отчупил къс от монолита на самото време."
Ти да видиш!! Чакам продължението! Хвана ме! :)


Re: Монолит (І част)
от missana на 12.12.2013 @ 00:18:50
(Профил | Изпрати бележка)
Пишеш завладяващо и то в един от любимите ми жанрове. Хвана ме!
Очаквам продължението с нетърпение.
С най-сърдечен поздрав: Мисана


Re: Монолит (І част)
от mpaloma на 12.12.2013 @ 07:13:26
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасни образи си открила! Истинска фантастика!
Поздравления, Краси! Харесах!


Re: Монолит (І част)
от rumpel (rumpel@abv.bg) на 13.12.2013 @ 16:25:46
(Профил | Изпрати бележка)
Чакам продължението с нетърпение. Увлекателна си!


Re: Монолит (І част)
от Breeze на 17.12.2013 @ 19:20:26
(Профил | Изпрати бележка)
Не ни измъчвай много, Краси! Публикувай и продължението.


Re: Монолит (І част)
от mariniki на 18.12.2013 @ 18:59:29
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
добре започва... обичам да чета
за това, което някога ще бъде... поздрав, Краси...
ще очаквам и аз продължението..


Re: Монолит (І част)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 18.12.2013 @ 19:25:01
(Профил | Изпрати бележка)
Чакам продължението! Такива ги обичам :)


Re: Монолит (І част)
от doktora на 19.12.2013 @ 12:45:29
(Профил | Изпрати бележка)
Приятно изненадан, Звездокрил, аха, още един разказвач, чиста проба, в колекцията ми...бря, нямам време да ви чета, ве, хора...))))
Светлинко да ти е, и топлинко!!()