Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 864
ХуЛитери: 1
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОбратната страна на Времето
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Вървеше в някакъв призрачен коридор, по чиито стени се виеха увехнали цветя – щом ги докоснеше, те оживяваха и багрите им го заслепяваха. В дъното се виждаше приведена старица. Приближаваше я. Не, не беше бабичка, а зряла жена със силно тяло. Застана пред нея и тя вдигна глава – едва напъпило момиче с крехка фигурка. Плетеше нещо странно – две торби, от които излиза много дълъг конч. Приличаше малко на чорап, но не беше, затова попита:
- Какво плетеш?
- Нахуйник – отвърна момичето.
- Ха! – шашна се той. – Ти да не си Петра от „Последна любов в Цариград” на Павич?!
- О, не. Тук е обратната страна на Времето. Не аз преминавам през него, а то – през мен. В дома ми се събират Осемте вятъра, завързват се на възел и затова всичко е навсякъде и никъде. А ти си моят мъж.
Боже! Тази наистина беше луда.
- И как го разбра?
- Когато ти слезе под земята, дясната ми ръка престана да разплита и остави лявата да си върши работата.
- Е как под земята, като цъфтят цветя?
- Цветовете им са при мен, а корените им са горе и дишат с хрилете си – отвърна момичето, неестествено навело глава на една страна.
- Защо си държиш главата така? – не се стърпя той.
- Защото в дясното ми ухо, което е към теб, е душата ми, а тя много обича да слуша мъжки глас. Недей да говориш тихо, че в стремежа си да те чуе може да изпадне, да се търкулне нанякъде и после трябва да си търся друга. А тази е почти нова, рано ми е да я сменям.
- Имаш ли някаква представа как е латинското наименование на болестта ти?
Момичето не отвърна и продължи да плете. Нахуйникът вече беше... ами беше огромен, а май не му се виждаше още краят. Не му беше лесно да го каже, но винаги бе поставял обективността над всичко:
- Щом съм мъжът ти, за кого тогава е това чудо в ръцете ти? Очевадно не е за мен...
- Хихихи! – разкиска се малката. – Естествено, че не е за теб, а за Змея.
- Ами тогава жени се за Змея!
Тя въздъхна отегчено и лявата й ръка спря да плете. Дясната се опита крадешком да докопа плетивото, но си каза „Я се дръж!”.
- Змея е истински мъж, в него има само един пол. Той не познава нито Страховете, нито Милостите. Аз също трябва да родя истински мъж, но за целта ми е необходим някой, в когото живеят и мъжкото, и женското начало. Ти си идеален. Истинският мъж никога не може да създаде истински мъж. Той не се сеща да отмести сянката си и да позволи на детето да расте.
- Искаш да кажеш, че в себе си нося жена?! Прекаляваш! Признавам си, че нямам пенис като на Змея, но иначе съм си съвсем редовен...
- Хайде сега, обиди се! В теб има едно русо момиченце със сини панделки. Така е, защото майка ти, като те е носила в утробата си, е прескочила пепелянка – Мъдрата Смърт, освен това е държала дясната си ръка на гърлото – там, където е Малкия Страх.
- Какъв е той?
- Това е страх за себе си.
- Щом има малък, трябва да има и голям.
- Да, той е син на първия, но е много по-силен от него. Ще го познаеш, когато станеш баща: Големия страх живее под сърцето, в слънчевия сплит. Това е страхът за децата.
Ахааа. И как точно той, уравновесеният човек, попадна в центъра на тази глупост? Сигурно е от бутилката вино на вечеря.
- А в теб има ли и мъж?
- Разбира се – момче с ударено коляно, защото е паднало от колелото си. Аз съм повече мъж от повечето мъже. Но това е типично за много от жените.
- И като как си представяш съвместния ни живот? Ти си плетеш нахуйника за Змея, а аз ти слушам празните приказки?
- Думите никога не са празни. Те вибрират с небесната си същност и разместват земните пластове. А плетката трябва да я довърша, за да ме остави Змея на мира. Преждата е коса от гърба на дърта дива коза, пресукана с коприва.
- Мааалееей! Ами ти ще му ощавиш оная работа!
- Това е целта – да го жули. Само тогава ще му пресъхне жаждата по мен. А ти ще останеш тук. Приспи ли ти се, ще те слагам на дясната си гърда – нощната. Преди да се събудиш, ще премествам главата ти на лявата, за да чуеш стадото на Утринните звънчета, което пасе при изгрев...
Гледай ти! А той си мислеше, че е писател...
- Ще зачена от теб – продължи момичето, – щом Луната стане мъжка.
- И кога е това, смея да попитам?
- Когато е тънък сърп, глупако. Тогава тя покосява снопа, падаш и не знаеш дали ще си нареден на кръстец, или ще изгниеш на земята... После става все по-женска. И те вършее, за да отдели тялото ти от плявата на душата.
- Извинявай, но смятам да си ходя. Благодаря ти за интересния разговор.
- Не забравяй – потрепери гласът й, – че ако се обърнеш назад, никога повече няма да си тръгнеш.
Той докосваше цветята и те се превръщаха в пепел. Зърна сянката на момичето върху стената – сгърчена, с издадена остра брада и нос като клюн. Старица. Не може да бъде! Не е видял, тя беше толкова, толкова млада! Поиска да я погледне за последен път.
Не се обърна.

Препрочете написаното. Беше се постарал да придаде някаква логика на парадоксалния си сън. В последно време нямаше вдъхновение, беше зациклил. Може би подсъзнанието му се активираше нощем и открехваше врата, зад която стояха непознатите му възможности? Дано да е така, защото в противен случай беше свършен като творец.
Дали безсилието му предизвика отчуждаването на жена му, или отчуждаването й беше двигател на безсилието му? Както и да е, нещата между тях не вървяха. Беше неприлично по-млада от него. После започна да остарява мълниеносно. Като че ли ласките му отнемаха свежестта й. Баба му казваше „С какъвто се събереш, такъв ставаш”. Тогава защо той не се подмлади, а тя вехнеше като отсечена бреза? Може би момичето от съня му грешеше и той беше истински мъж, под чиято дебела сянка нищо не вирее.
Жена му искаше дете, а той категорично се противеше. Беше стар. Беше диабетик. Каква генетика щеше да предаде? И нямаше време, за да го види пораснало. И защо да добавя страх и болка към емоциите си? Страх и болка не за себе си, а за плът от плътта ти, кръв от кръвта ти.
Тя не постъпваше честно. Когато се ожениха, той й каза изискването си и тя го прие. Сега се отмяташе. Внушаваше му, че е негова жертва. Че любовта им и съществуването й нямат смисъл. Искала да остави не просто нещо, а някого след себе си. Той се задоволявал с книгите си, смятал ги за достатъчни, за да се обезсмърти, но тя? Тя, която е обикновена жена? И иска да живее като обикновена жена...
Много въпроси, ужасно много въпроси и лошото беше, че той за всички тях имаше отговор. Ако липсваше такъв, щеше да търси, да попадне може би в пространството на чувствата, а сега разумът го беше впримчил в стоманения си капан.
Изкъпа се и се приготви за излизане – имаше среща с жена си. Тя пожела да разговарят навън. Беше седнала в градината на ресторанта. Август властно бе превзел тези географски ширини и умело заблуждаваше, че лятото никога няма да свърши. Гледаха се над чашите си със студено бяло вино. Този път тя не плачеше.
Вероятно беше повече мъж от него. Искаше да роди дете, което със сигурност щеше да отгледа сама. Да го води на гроба му, то да дълбае с поглед земята, а тя да му казва, че татко му е на небето. Да му показва книгите му и когато порасне, да го кара да ги чете. То да усеща, че баща му е в пожълтелите страници и никога – в живота му. Има ли някакво оправдание, което да извини причиняването на всичко това?
Жена му го гледаше като вещ, която не е успяла да задържи. Пръстен с диамант например, с който се разделяш, защото трябва да си купиш храна – без нея ще умреш. И тя вероятно щеше да умре, обсебена от невъзможната си идея да има дете точно от него.
Беше наистина остаряла. Лицето й имаше размити контури, плътта й висеше предадено. Трябваше да я освободи от себе си, и то веднага.
Тя каза, че щом не иска да я направи майка, се разделят. Сега. Той стана и си тръгна. Луната тъкмо бе изгряла и острият й сърп го прободе. Докосна розовия храст в градинката и той разцъфтя. Стори му се, че с крайчеца на окото си видя как жена му се превърна в момичето от първата им година. Не може да бъде! Само преди секунда беше стара, толкова стара... Знаеше, че ако се обърне, никога няма да си тръгне от нея.
И се обърна.


Публикувано от alfa_c на 09.12.2013 @ 17:07:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:40:18 часа

добави твой текст
"Обратната страна на Времето" | Вход | 18 коментара (47 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Обратната страна на Времето
от joy_angels на 09.12.2013 @ 17:54:54
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина е по Павич :) И хем си същата разказвачка, хем си различна.
Поздравления!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:16:18
(Профил | Изпрати бележка)
Павич го споменах, защото вкарах момента с нахуйника, който се среща и при него. Всъщност той, нахуйникът, е хърватско изобретение и традиция, а не хрумка на Павич.

]


Re: Обратната страна на Времето
от joy_angels на 11.12.2013 @ 12:47:53
(Профил | Изпрати бележка)
Не знаех за традицията, благодаря за разяснението. И аз това имах пред вид - че нахуйникът е по Павич. Не разказа. :)

]


Re: Обратната страна на Времето
от mariq-desislava на 09.12.2013 @ 18:17:03
(Профил | Изпрати бележка)
Това наистина ме хвана, тук има някаква словесна магия, която въздейства дори на мен, а не разбирам ни от проза, ни от поезия. Напомни ми за "Другото тяло" на Павич. Благодаря ти за положителното четиво!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:17:09
(Профил | Изпрати бележка)
Донякъде обща е може би само част от лексиката.

]


Re: Обратната страна на Времето
от zebaitel на 09.12.2013 @ 18:43:15
(Профил | Изпрати бележка)
Мнооого обичам такива обрати - насам, натам, пак насам и накрая, сам се ориентирай накъде!
Страшно ми хареса!!!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:17:33
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се.

]


Re: Обратната страна на Времето
от suleimo на 09.12.2013 @ 19:06:49
(Профил | Изпрати бележка)
Доста шантаво започна, но после...
Харесва ми, когато чета събран живота и емоциите на някой, в няколко изречения. Почти телеграфен стил, без излишни описания, които често изморяват.
А финала... беше като дълбоко вдишане на кристално чист планински въздух!
Комплименти!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:18:18
(Профил | Изпрати бележка)
Не обичам да разтягам повествованието.

]


Re: Обратната страна на Времето
от Markoni55 на 09.12.2013 @ 19:36:23
(Профил | Изпрати бележка)
Умееш да обръщаш с хастара навън душите. И си ужасно непредсказуема. С такава лекота се превъплъщаваш в каквото ти хрумне и изглеждаш толкова естествено...Неуловима си, непобираща се в рамки и определения. Нямаш граници на въображението. Един ден, изследователите ти ще се чекнат като как да те определят. Не им завиждам, горкинките!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:19:42
(Профил | Изпрати бележка)
Хахаха, какви изследователи, какви пет лева! Я остане нещо написано от нашата епоха, я по-скоро не.

]


Re: Обратната страна на Времето
от Markoni55 на 22.12.2013 @ 17:29:22
(Профил | Изпрати бележка)
аз съм заклет, корав оптимист! Теб ще те четат със сигурност и ще те изследват....ама горко им, хич няма да им е лесно. Хак им е.

]


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 22.12.2013 @ 17:31:33
(Профил | Изпрати бележка)
:)))

]


Re: Обратната страна на Времето
от ladyinblack (ladydream77hush@gmail.com) на 09.12.2013 @ 23:18:38
(Профил | Изпрати бележка)
Признавам, че обичам да ми четат приказки за леканощване или събуждане, но не съм особено по разказите, наистина...Въпреки това почна ли-нямам спиране ;-p Като късен почитател на научната фантастика вероятно видях в нарисуваното от теб фрагменти от света предпочитанията ми. И се изкуших да споделя видяното през "обратната страна на времето".
Радваш!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:20:20
(Профил | Изпрати бележка)
Дано!

]


Re: Обратната страна на Времето
от Milvushina на 10.12.2013 @ 10:04:54
(Профил | Изпрати бележка)
След посления ти разказ мислех да ти кажа, че е време за нещо не толкова тежко. Чудесно е, че разнообразяваш. Много те бива в драмата, но в това също си особено добра.



Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:21:48
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога разнообразието пречи на изграждането на стил.

]


Re: Обратната страна на Времето
от Milvushina на 11.12.2013 @ 12:48:56
(Профил | Изпрати бележка)
Този път категорично не съм съгласна.
Каквото и да напишеш, лесно ще позная, че си ти, дори да си го издала анонимно.

Разнообразието пречи на създаване на модел и това е прекрасно нещо. Не е добре за един писател да бъде предвидим. Всеки разказ сам по себе си е перфектен, но ако събрани заедно, се вижда шаблон. Майсторство е да можеш да изненадваш.

]


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 14:10:30
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласявам се.

]


Re: Обратната страна на Времето
от Boryana на 10.12.2013 @ 11:51:13
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, че хубавооо...:) Прочетох го още щом го пусна и страшно му се зарадвах.:) И хепиендите не ти се опират, ако решиш!:)


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:23:16
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, ако можеше в живота винаги да има хепиенд...

]


Re: Обратната страна на Времето
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 10.12.2013 @ 18:22:47
(Профил | Изпрати бележка)
Завладяваща обхватност!
Супер е


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:24:18
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че го хареса.

]


Re: Обратната страна на Времето
от secret_rose на 10.12.2013 @ 20:02:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Още като излезе го изгълтах.
@--;--


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.12.2013 @ 12:24:53
(Профил | Изпрати бележка)
Бил е още топъл.

]


Re: Обратната страна на Времето
от mariniki на 19.12.2013 @ 14:25:15
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
магичен смисъл има този разказ, а в същото време
и толкова истински... признавам те, за "разбивач"
на сърца и души... и моите аплодисменти..


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 20.12.2013 @ 09:49:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Обратната страна на Времето
от ANDROID2 на 21.12.2013 @ 13:39:39
(Профил | Изпрати бележка)
Прозата и поезията взаимно се допълват!

На пръв прочит, ама само на пръв, ми се стори, че сякаш става дума за поглед от два различни ъгъла към едно и също "нещо".
След втория ми прочит ... изглежда така сякаш са огледални ситуации.
След третия възникват неясноти относно това кое от двете е отражението...
След четвъртия се установява, че не е точно огледална симетрия или пък от типа позитив-негатив.
Чак след петия ( все пак съм само andoid2) усетих, че тук има много човещина.


Интересно какви ли асоциации, размисли и коментари биха се породили ако я нямаше едната част или ако втората бе представена след няколко дни, или ако бяха в обратен ред..?
:)

А сънищата май и без да са с логика все се предполага да имат послание.
Интересно колко от читателите са се усетили навреме щом са влезли в призрачния коридор, ч е това е сън..?

А аз усещам, че е време да изпратя поздрав - човекоподобен от тази страна на времето!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 21.12.2013 @ 15:19:19
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав и от мен - от същата страна на Времето.

]


Re: Обратната страна на Времето
от ANDROID2 на 30.12.2013 @ 12:31:50
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно, че още в древността, преди на хората да им станат известни едни аминокиселини, са подозирали, че всеки мъж е наполовина жена...
:)
Ако приемем предсказаниерто на биологията, че мъжкият пол при хората еволюциооно е обречен...то от тази страна на времето може да разгледаме сюжета като репетиция...
:)

Поздрав от човекоподобен, макар и заучен, но винаги с малко импровизация!

]


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 30.12.2013 @ 12:55:29
(Профил | Изпрати бележка)
Все повече мъже губят мъжката си половина. Еволюция.

]


Re: Обратната страна на Времето
от ANDROID2 на 06.01.2014 @ 14:57:34
(Профил | Изпрати бележка)
За търсещия смисъл…
Еволюция - деволюция, ще зависи от гледната точка.
Губят мъжката си половина ли?
И какво става с нея?
Ако се приеме, че на този свят нищо не се губи ... :), то мястото, където ще открием тази "изгубена" мъжка половина също трябва да е от" Обратната" страна на времето ... и едва ли там й е мястото.

Смисълът на сънищата не е ли в това да са без смисъл, в противен случай остават без смисъл всякакви съновници?
В тази творба "без смисъл" пародоксалното е, че всъщност има много смисЪли.
И смисълът на пародоксалното в Обратната страна на времето е, че дори да няма смисъл пак е смисъл..., т.е без смисъл е търсенето на смисъл в нещо без смисъл или с много смисли...
:)

Тук му е мястото на един човекоподобен ПОЗДРАВ от мен с единствения смисъл да пожелае на получващия го да бъде още по-здрав!
:)

п.п.
ЗА който не дири смисъл, а желае Умерен мазохизъм нека го търси в Нормална Вселена, но за миг поне накрая ще трябва да надникне и от Обратната страна на времето… и да приеме риска, че през този миг може да се подложи на Метамоорфоза...



]


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 06.01.2014 @ 15:52:29
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, казах аз с надеждата, че е прозвучало дълбокомислено.

]


Re: Обратната страна на Времето
от ANDROID2 на 07.01.2014 @ 10:51:57
(Профил | Изпрати бележка)
Вашата надежда успя!
Така прозвуча.
Защото ... "Думите никога не са празни."... дори и възклицанията и междуметията или каквото е там това "Хм".
И винаги съм се чудил:
Ако вместо Хм се напише Хъм дали нямаше да звучи още по-дълбоко...?
:)

Само че дълбоките мисли са за подводничари, а аз само някак едва шляпам отгоре, дори не мога да сърфирам.

А моята надежда плахо ме помоли да попитам дали ще има обучителен курс за писане на коментари?

Поздрав - стабилен, макар и отдолу!
:)

]


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 07.01.2014 @ 19:13:21
(Профил | Изпрати бележка)
При "хм" за разлика от "хъм" издишаният въздух излиза през носа и придава особен драматизъм.

]


Re: Обратната страна на Времето
от LATINKA-ZLATNA на 31.12.2013 @ 19:28:24
(Профил | Изпрати бележка)
Светъл празник, anonimapokrifoff!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 02.01.2014 @ 15:18:12
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! И на теб!

]


Re: Обратната страна на Времето
от rosy88 на 06.01.2014 @ 20:10:58
(Профил | Изпрати бележка)
Гане, много ми хареса. И ме усмихна до уши:)

Ти си един от авторите, които винаги ме изненадват. Удоволствие е да те чета!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 06.01.2014 @ 20:35:27
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се!

]


Re: Обратната страна на Времето
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 06.01.2014 @ 21:42:49
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
много хубав парадоксален сън и в двата плана


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 06.01.2014 @ 21:50:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Обратната страна на Времето
от mamontovo_dyrvo на 08.01.2014 @ 21:46:38
(Профил | Изпрати бележка)
Шантаво и великолепно!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 09.01.2014 @ 10:45:11
(Профил | Изпрати бележка)
:)

]


Re: Обратната страна на Времето
от roza1 на 10.01.2014 @ 11:35:43
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох си го преди сън,
не защото беше като сън.:)

Странна си ми в този текст, но ми хареса. Любовта иска деца, винаги иска деца...

За много години! :)





Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.01.2014 @ 13:21:51
(Профил | Изпрати бележка)
За много години!

]


Re: Обратната страна на Времето
от verysmallanimal на 11.01.2014 @ 13:16:32
(Профил | Изпрати бележка)
Иха! Удоволствие в събота сутрин!


Re: Обратната страна на Времето
от anonimapokrifoff на 11.01.2014 @ 13:22:19
(Профил | Изпрати бележка)
:)

]