Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 791
ХуЛитери: 2
Всичко: 793

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТеатър, котки и дюнер
раздел: Разкази
автор: samotnik

Дюнерът беше не само вкусен, но и твърде голям. Вярно, изядох го, но малко с напъване, колкото да не го оставя на котките и гларусите. Всъщност, тогава нощта тъкмо започваше, гларуси нямаше. Котките бяха три.
Не знам дали лакомията е моя характерна черта или аз съм характерен белег на лакомията, но без дори да се замислям си поръчах голям, вместо среден дюнер. Обаче това, което получих ме запрати в неосъзнатия рай на всеки прегладнял човек, който знае, че точно в тази тъмна понеделнишка вечер му се яде точно голям дюнер от магазинчето на ъгъла. Не онова, осветеното като център на ядрена експлозия, в което първо се редиш да платиш на каса, после се редиш за да си получиш опакованата храна от някакви усмихнати младежи, навряни в неудобно еднакви раирани униформи, а другото, което съществуваше от зората на демокрацията и всеки път, когато го видех ме подсещаше за Анкх Морпорк от Света на диска и продавачът на кренвирши с характер. През прозрачните витрини на първото се забелязваха някакви изтупани дами, които се редяха за да поръчат храна за изтупани господа, облакътени на прозорците на черни мерцедеси, паркирани по средата на еднопосочната улица. Имаше и едно синьо БМВ.
Да, той беше наистина огромен.
Докато го ядях така и не разбрах кое ми достави по-голямо удоволствие – размера или вкуса. Не разбирам защо хората се отнасят с такова отвращение към подобен тип храни. Месото се купува от магазина, същото онова, което масовката мята на барбекюто всяка събота и неделя. Набучено на шиш, то се върти непрекъснато пред пламъците на газова горелка, докато бавно се изпича. Соковете му се стичат равномерно по всички страни без да пропуснат поричка или загубено из мазнината мускулно влакънце. Сосът. Да, заради него е. Онзи, белия, дето ти мажат хлебчето преди да нахвърлят съставките в привидно безразборна купчина, независимо дали е с лук или без лук. На мен не ми пука, никак не мога да си представя шизоиден психопат, чиято едничка цел в живота е тайно да разпространява генетичния си материал сред хората, в ролята на майстор на дюнери. Веднъж, докато лежах в болницата от хепатит А, в съседната стая имаше една готвачка в пицария. Кофти, нали? Не съм гей, впрочем.
Найлоновата торбичка, в която го поставяха, удобно го обгръщаше от всички страни, държеше го стегнат и не позволяваше нищо от пълнежа да изпадне. Изядох го до трохичка, дори се поколебах дали да не оближа мазните остатъци по дъното на торбичката. По первазите на тревните площи бяха насядали някакви младежи, вглъбени в мълчаливо напрегнато SMS общуване. Отказах се. Трите котки ме гледаха втренчено, без да издават звук. Изхвърлих пластмасовата торбичка в кошче за боклук.
Около входа на театъра бе започнала да се събира тълпа.
Застанах под един висок бор в изчакване половината от семейството да се появи. Стройно младо момиче с руса коса, вързана на конска опашка, ме позагледа на миг, после отклони поглед. Навярно тя също чакаше някого, обаче не бях аз. Черни, може би тъмносини джинси подчертаваха стегнатите и крака. Съвсем се бе смрачило и не можех да определя цвета. Виждах, че е красива. Чакаше, без да бърза. Аз също. Най-малката четвърт от семейството ми трябваше да пропусне постановката, тъй като не минаваше възрастовата граница от четиринайсет години.
Хората се трупаха на стълбите, долавяше се приглушена глъчка, парчета разговори, прелитаха реплики. Тъмнината искреше от спотаено очакване. Билетите за точно тази постановка се разпродадоха още преди месец. В крайна сметка, всеки иска да чуе възгледите на учителя за всеобщата просвета. Важно е, просвещава.
Приятното усещане за пълнота в стомаха започна да преминава в неприятна тежест. Оригнах се незабелязано и усетих незабавно облекчение.
Русото момиче все така стоеше до мен, право и красиво. От време на време ми хвърляше кос поглед. Кого чакаш, мило момиче? Приятелка, приятел? Съдбата си? Не я чакай. Тя сама ще те намери. Друго може и да не може тази Съдба, но това го умее отлично. Намира те.
Не мога да сбъркам високия силует на жена си, когато изниква от тъмнината. Излъчва аристократизъм, истински и неподправен. Красива е. Дори след двайсет и една години, прекарани с мен, е красива. Грубоватия силует на сина ми до нея контрастира приятно и разпръсква агресивното си послание. Недодялана агресия, в която крие обърканата си душа. Спокойно, сине - искам да му кажа - не се тормози, всичко това ще премине, това е само епизод от живота, който е прекрасен.
Вместо това му правя забележка, че ходи облечен като клошар.
Някакви изтупани дами слизат от някакви черни мерцедеси, докато облизват устните си и влизат в театъра. Тълпата несъзнателно им прави път. Синьото БМВ го няма.
Влизаме почти последни.
Сядаме в претъпканата зала и чакаме. Тежестта в стомаха ми се изгубила някъде и съвсем съм забравил за дюнера. Сит съм, това е. Какво ли стана с момичето отвън? Дочака ли съдбата си? Хвърлям поглед към жена ми, която седи между мен и сина ни. Очите и са някак отнесени, като тъмни екрани, зад които се прожектират презентации, ценообразуване и отношения с колеги. Хващам я за ръка.
Сцената се озарява от светлина и избухват аплодисменти.
Започва.
Близо два часа по-късно свършва.
Светът стана по-добро място.
На излизане очите на жена ми излъчват красота. Казва, че и се яде дюнер.
Все някой ден ще я заведа до Лувъра.


Публикувано от alfa_c на 02.12.2013 @ 18:36:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   samotnik

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:52:06 часа

добави твой текст
"Театър, котки и дюнер" | Вход | 8 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Театър, котки и дюнер
от rosi45 на 28.01.2014 @ 16:52:06
(Профил | Изпрати бележка)
Харесвам този стил...


Re: Театър, котки и дюнер
от zebaitel на 02.12.2013 @ 20:24:56
(Профил | Изпрати бележка)
Светът стана по-добро място.
На излизане очите на жена ми излъчват красота. Казва, че и се яде дюнер.
Все някой ден ще я заведа до Лувъра.


Харесва ми начинът, по който уж непретенциозно нахвърляш факти, а всъщност казваш толкова много!!!


Re: Театър, котки и дюнер
от Markoni55 на 02.12.2013 @ 20:41:54
(Профил | Изпрати бележка)
Elegantno


Re: Театър, котки и дюнер
от suleimo на 02.12.2013 @ 21:03:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ще ми развалиш диетата с това апетитно описание на дюнера!
Хареса ми стила, преливането на сцените, без да се натрапват емоции!
Аплодисменти!!!


Re: Театър, котки и дюнер
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.12.2013 @ 08:34:39
(Профил | Изпрати бележка)
До Лувъра най-много да правят алжирски дюнери, или марокански с праз и агнешко месо, знам ли. По-добре ѝ купи от оня стария дюнерчия.


Re: Театър, котки и дюнер
от boliarkabg на 04.12.2013 @ 16:24:41
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
хареса ми!


Re: Театър, котки и дюнер
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 05.12.2013 @ 18:59:39
(Профил | Изпрати бележка)
Браво бе, как ти даде сърце да оставиш животинките гладни, ццц?


Re: Театър, котки и дюнер
от Solara на 05.12.2013 @ 19:26:21
(Профил | Изпрати бележка)
Xубав разказ - спокойно съзерцателен и ненатоварващ. Благодаря.