Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 531
ХуЛитери: 5
Всичко: 536

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: VladKo
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМонолог на Иван
раздел: Разкази
автор: Nadie

- Много си красива! Обичам те!
Мъча се да не ревна. Така ми люти на очите от гадното, на което смърди.
- Казвам се Иван. Ти?

Протяга ръка. Стискам машинално. Поглеждам крадешком – дебилен, ухилен, беззъб, в омърляните си ръце върти малък транзистор с антена. Пращи и стърже. Грижливо взема билета ми и го продупчва.
- От работа ли се прибираш?
Започвам да кимам ситно и бързо. Неудобно ми е от хората, които са ни накачулили. Не искам да ме виждат да си говоря с него.
Навежда се и ми прошепва тайно: - Знаеш ли на какво ми приличаш? На наркоманка. Те така си клатят главите като теб.
Автобусът - тъмен. Видях само ръката. Тупаше седалката до себе си. Късмет – да седна посред час пик. Какъв ти късмет! Ама като блея!
Задръстването е безнадеждно. Няма мърдане!
- Живея на улицата. Майка ми ме изгони, щото съм бил голем. Тя е в Роман. Аз съм на 17. Ти на колко си?
Синът ми е на 17. Умен, красив и силен. Не съм го изгонила, макар и голям. Плащам му таксите в училище, пера го, готвя му. И му давам джобни.
- Аз вчера бех на митинга. Виках им на полицаите, псувах ги! Нали за това ходиме.
Кой от всичките митинги, чудя се. На провинцията срещу София? На толерантни срещу нетолерантни? На млади срещу възрастни? На прости срещу сложни? Този, на който баща ми дойде от Разград или този, на който бях аз? Или третия, на съседа – бръснат мутант, сглобен от от 90% омраза и 10% ненавист? Едва ли на третия...
- Аз съм все тука, в автобуса. Топло е. Отивам до края и после – обратно. Цел ден. Тоа шофьор е добър. Не ме гони.
Мисля си за въшки и краста. Започвам да се паникьосвам. Не зная какво да му кажа. Какво говорят майка терезите в такива случаи? Ела да се изкъпеш у нас? Ще ти дам да ядеш? Нали после никога няма да иска да си тръгне. Готова ли съм за такава отговорност? Човек ли съм? Говорим големи думи и вършим велики дела, а като дойде време да бъдем наистина милосърдни, наистина, не стерилно да превеждаме пари или да пращаме есемеси, сме като на чуждо място. Вместо в Орландо – в Орландовци.
- Учил съм. До първи, втори, трети клас. Мога да чета. Ти можеш ли?
„Каручката Кръчмата на народа Веселба до зори с участието на Илиан”, изчитам на един дъх билборда на Орлов мост. Не съм се радвала така на зелен сфетофар, откак бях хукнала презглава да раждам.
- Тука ли слизаш? Аз съм все в тоя автобус, да знаеш. Ако се возиш на него, пак ще се видим! Много си красива, като принцеса си!
Посяга да ме целуне. Дръпвам се рязко. Той не се обижда. Само казва делово: - Дай си билетчето, че ме глобяват.

Спирката на Орлов мост е уютна – светла и хаотична, а въздухът е чист като в Хималаите. Скачам в 280, пълен с окъпани ранобудни студенти, които се прибират да спят.

Да му бях дала някой лев... Поглеждам се в стъклото. Не съм красива. На човек не приличам!


Публикувано от viatarna на 29.11.2013 @ 18:41:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Nadie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 10:55:39 часа

добави твой текст
"Монолог на Иван" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Монолог на Иван
от zebaitel на 29.11.2013 @ 19:23:09
(Профил | Изпрати бележка)
Красива си, щом можеш да напишеш толкова кратко и топло нещо!


Re: Монолог на Иван
от agripina на 29.11.2013 @ 22:34:30
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса разказът! Браво!


Re: Монолог на Иван
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 30.11.2013 @ 09:26:35
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
зингарянците гледат душата. Красива си.


Re: Монолог на Иван
от Markoni55 на 18.06.2015 @ 17:40:10
(Профил | Изпрати бележка)
"Говорим големи думи и вършим велики дела, а като дойде време да бъдем наистина милосърдни, наистина, не стерилно да превеждаме пари или да пращаме есемеси, сме като на чуждо място."

много точно, но е факт, за съжаление...поздравления, хубав разказ.