Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 2
Всичко: 853

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрафиня Аламбра ( двадесета част )
раздел: Разкази
автор: _katerina_

В дома на папа Климент Седми беше толкова тихо, че на човек му се иска да спре да диша, за да не наруши царящата хармония.
Ярката дневна светлина се лееше през прозорците, а уханията на разцъфнал жасмин галеха сетивата.
Когато Графиня Аламбра влезе в библиотеката, където я въведе икономът, Негово Светейшество съзерцаваше малък слънчев камък.
- Скъпа Елена, заповядайте мила моя, седнете!
- Много красив камък, позлатен ли е?
- Наистина е красив. Това е парче хелиолит. Казват, че е камък на здравето и откровеността. Не зная дали съм откровен със себе си, когато го съзерцавам и множество въпроси препускат през съзнанието ми. Гърците го свързвали с Бога на Слънцето Хелиос. Вярвали, че ободрява и укрепва тялото, дори подобрява състоянието на Духа.
- Значи ще съм сигурна, че сте искрен и не хитрувате - пошегува се графинята.
- Какво мислите скъпа, кое дава сили на Духа ни да вървим напред?
- Вие сте мъдрецът Ваше Светейшество. Какво знам аз, една грешница?! Любовта, вярата в някаква идея, стремежът към определена цел. Друг е въпросът дали винаги си заслужава борбата, която водим.
- Ако знаехме мило дете, кое е правилно и кое не, вероятно щяхме да сме праволинейни и нищо няма да научим от живота. А нашият Отец ни праща тук да учим. Дал ни е този дар избора, така ковем съдбата си. Дали го оценяваме, май не. Ще ти разкрия една тайна. Виждаш ли това малко петно върху камъка? То се мести по повърхността му от изток на запад през денонощието подобно движението на слънцето. Ще ти се стори невероятно, но когато човек вярва чудеса се случват. Не е ли чудо всеки един миг от живота ни?! Погледни дъждовните капки навън. Бързо падат и се сливат отново с майката природа, но носят усещане за неизразимо освежаване, дори бих казал пречистване. Погледнеш ли в тях виждаш цели светове, вселени. Ние сме частица от цялото. Тайната на човешкия живот е в неговия Дух. Той пък е приютен в Душата. Тя, от своя страна, се намира в сърцето и се храни с мисъл. Мисълта е в ума, а любовта - в сърцето. Едно да липсва - липсва живота.
- Щом парчето камък повтаря движението на слънцето, дали ние вървим по следите на Бог?
- Всеки върви по своя път Графиньо. Тревожите се за Вашия Капитан. Каквото и да предприеме, това е неговото решение, неговия избор.
- Мислите ли, че сгреших като го насърчих към тази война?
- Скъпа приятелко, само онзи невидим наш спътник - времето ще Ви даде отговор. Ако Давид победи този свиреп разбойник Хайредин, наистина ще го обявят за герой. Молете се за своя любим и Бог ще го закриля.
Графинята се поклони, целуна ръка на Папа Климент и напусна дома му.
Отиде на пристанището, живота течеше като пълноводна река. Хората се разминаваха, всеки потънал в своя свят. Едни разнасяха риба, други продаваха свежи плодове, две млади жени си шушукаха нещо и се смееха.
Елена седна на една пейка и се загледа към морето. Толкова мастилено синьо, какво ли искаше да й каже. Кораби пристигаха натоварени с подправки и чудеса от Новите светове. Други тръгваха да търсят своите победи в морските битки. Какво всъщност искаше Давид, тя така и не го попита. Ставаме ли егоисти, дори когато обичаме или това не е истинска любов?! Неговата вероятно беше, но за своята се усъмни. Сами сълзите бяха солени, но слееха ли се с морето придобиваха сила. Така и тя трябваше да се превърне от сълза в безбрежно море,за да преодолее страха от бъдещето.


Публикувано от alfa_c на 24.11.2013 @ 14:34:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.25
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:41:07 часа

добави твой текст
"Графиня Аламбра ( двадесета част )" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Графиня Аламбра ( двадесета част )
от missana на 24.11.2013 @ 15:51:27
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересен текст, който ми припомни сякаш "Сидхарта" на Херман Хесе. Тук не правя паралел, а искам да уточня, че има единствено сходство между силата на въздействието /на тези различни текстове/ върху читателя.

"Ставаме ли егоисти, дори когато обичаме или това не е истинска любов?! Неговата вероятно беше, но за своята се усъмни. Сами сълзите бяха солени, но слееха ли се с морето придобиваха сила. Така и тя трябваше да се превърне от сълза в безбрежно море,за да преодолее страха от бъдещето."

Какви хубави и вглъбяващи разсъждения само!

Поздравление от мен, Катерина!
Успехът ти е несъмнен! : Мисана



Re: Графиня Аламбра ( двадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 24.11.2013 @ 16:54:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за хубавите думи и подкрепата!!!

]


Re: Графиня Аламбра ( двадесета част )
от Milvushina на 24.11.2013 @ 17:58:17
(Профил | Изпрати бележка)
Мен ме критикуват, че пиша твърде дълги епизоди, но за теб имам обратната критика!!

Тъкмо се зарадвам, че има епизод. Таман стане интересно и ... клъц. :(


Re: Графиня Аламбра ( двадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 24.11.2013 @ 18:20:21
(Профил | Изпрати бележка)
Критиката се приема :)
Благодаря Миленка! Хубава нова седмица!!! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( двадесета част )
от mariposasenelalma на 24.11.2013 @ 23:19:34
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубаво, мъдро и увлекателно пишеш, Кати!
Прочетох с удоволствие! Запомних - духът,, душата, сърцето,
мисълта - едно да липсва, липсва живот!
Привет, мила!


Re: Графиня Аламбра ( двадесета част )
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 25.11.2013 @ 05:07:38
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно Благодаря! :)

]


Re: Графиня Аламбра ( двадесета част )
от mariposasenelalma на 24.11.2013 @ 23:21:29
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубаво, мъдро и увлекателно пишеш, Кати!
Прочетох с удоволствие! Запомних - духът,, душата, сърцето,
мисълта - едно да липсва, липсва живот!
Привет, мила!