Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 788
ХуЛитери: 3
Всичко: 791

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Elling
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ навечерието на празника
раздел: Разкази
автор: lubara

Днес есента нещо се е притаила и навън си е почти тихо. Жълтите листа са прилепнали по все още зелената трева в алеята насреща, момичетата шарят насам-натам, без да ги гони студеният вятър. Отворил съм вратата, както беше цялото лято и чета разказите на Деян Енев. Преди час си купих книгата. Някои са ми познати, някои пък не. И гледам, съвпадение се е получило. Разказите му са двадесет и осем на брой, моите от все още миришещата на печат книга са също толкова. Неговите са кратки, моите-също. Дори сме писали за едни и същи неща, за бялата лястовица, за двулевката, за софийските улици. И тъкмо се усмихвам на едно кратко и ясно заключение под поредния разказ, тя влиза с въпрос.
- В параклиса няма свещи, нали идва празник.
Вече съм година и половина тук, в книжарницата до храма. Стана случайно, не че съм много навътре във вярата. По-скоро в християнската религия. Чувствам се удобно, имам време да чета вестници, книги, или просто да се разхождам пред вратата на храма, понякога с цигара в ръка. Питали са ме дали съм на заплата, аз леко отклонявам този не толкова деликатен въпрос. Но пък много хора ме поздравяват, дори когато ме срещат наоколо, явно съм им направил впечатление. С какво ли, те си знаят най-добре.
- Жената, която се грижи за храма, не съм я виждал днес. Затова е станало-така отговарям и взимам пакет свещи от рафта.
Много хора са минали оттук. Тази госпожа веднага ми става симпатична. Средна възраст, къса коса, обикновени дрехи. Но някаква мекота в погледа и в думите…
- Утре е празник, ще потрябват- усмихва ми се жената и пуска монети в дарителницата.
- Да, ще има сутрешна служба- отговарям й аз.
- На работа съм, затова сега минавам да си запаля свещичка.
- Работата е най-важна, особено в днешно време –казвам аз и отново влизам в книжарницата.
- Трудни времена настанаха, беше съвсем друго време, по-хубаво си беше преди – не бърза да се усамоти госпожата, и добавя- Дано младите имат по-голям късмет от нас, заслужават по-спокойни дни.
Казвам й приятен ден, тя ми пожелава лека вечер.
Отново се зачитам в книгата, която днес си купих. Но си мисля, тази кротка женица, с какво е по-лоша от красивите, интелигентните, бурните и нетърпеливите, които отричат всичко от миналото. И кой ще донесе промяната, та тя си я има в себе си, без съмнение. А утре според църковния ни календар е Въведение Богородично. На този ден вярващите приемат нови сили за духовен растеж и борба със злото – в себе си и в света…

И на свечеряване затварям по-рано книжарницата. Нека и утре имам какво да чета.
И знам, след десетина дни, ако имам късмет, ще дам един автограф срещу трите, които ще получа. Защото три са неговите книги, които имам. Добро съотношение, като имам предвид кой ще ми ги даде.
Все пак не съм се и надявал до къде ще ме отведат историите, които написах в последните години.
А те със сигурност ми донесоха голяма радост и срещи с прекрасни хора.
Такъв е и писателят, чиято книга си купих днес.
В навечерието на празника християнски.
И на моя, който ще дойде само след десетина дни…


20.11.2013 Любомир Николов


Публикувано от alfa_c на 21.11.2013 @ 10:33:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   lubara

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 14:32:11 часа

добави твой текст
"В навечерието на празника" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В навечерието на празника
от roza1 на 21.11.2013 @ 14:22:44
(Профил | Изпрати бележка)
"Все пак не съм се и надявал до къде ще ме отведат историите, които написах в последните години.
А те със сигурност ми донесоха голяма радост и срещи с прекрасни хора"

Това бих написала във форума като отговор на въпроса " какво е за вас сайта Хулите?"

Разказът ми хареса:)

Поздрави!


Re: В навечерието на празника
от lubara на 21.11.2013 @ 17:14:11
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Ани, най-много приятели имам от блог.бг, и от Фейсбук, разбира се. Няма да присъствам на годишнината на Хулите. И аз живея като теб на две места, София и Търново.
Благодаря ти за коментара, бъди здрава!

]


Re: В навечерието на празника
от rpopov на 26.11.2013 @ 18:21:41
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасен разказ!
Винаги съм се възхищавал на твоите разкази, отразяващи вълненията и тегобите на обикновения човек, сбръчкан и смачкан в тази жестока и подтискаща обстановка на днешната действителност.
Въпреки това душата на редовите жители на нашата родина не е съвсем осиротяла. В нея все още живее човечността, благонравието и любовта.
Усеща се подходящия синхрон между вълненията, красотата, духовните качества, богатство спрямо празника на християнското семейство, който има своите положителни приоритети относно семейство и възпитанието на децата.

Поздравявам те за позицията и основната идея на този вълнуващ разказ!



Re: В навечерието на празника
от lubara на 26.11.2013 @ 21:22:25
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Този разказ дори може да се каже, че не е и разказ. Написах това, защото двете минути с тази блага и съвсем обикновена жена имаха такова въздействие върху мен, че пожелах да разкажа за срещата си с нея. Благодаря ти, rpopov! Ако имаш възможност, заповядай на 29-и, петък, от 18.30 часа на адрес" Проф. Асен Златаров" №22, Ателие-книжарница къща за птици. Където ще представя книгата си с разкази" Дом за светли души". Лека вечер!

]