Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 743
ХуЛитери: 5
Всичко: 748

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказките на баба Диди
раздел: Приказки
автор: ZAGORA

Седмична загуба на паметта


Двете братчета Ивко и Павко умуваха.Не биваше да наблюдават повече своята съседка Баба Яга през прозореца на къщата.Тая жена беше една от великите магьосници в света. Затова те трябваше да изпреварят с мисълта си нейното
мислене поне с няколко хода, за да овладеят взривоопасното й поведение. Взеха извънаредно важно решение. Да прокопаят тунел между двете къщи- тяхната и тая на Баба Яга. Той ще започне от тяхното мазе и ще свърши до нейното. Там ще пробият дупка в тавана и ще наблюдават палавата Яга с перископ. Речено-сторено. Какво по-лесно за две решителни момчета от това да прокопаят някакви си двадесет метра под земята. Когато тунелът беше готов и перископът-закупен, наблюденията продължиха.
Но това не попречи на Ивко и Павко да превърнат двора си в цветуща градина. Те засяха в него какви ли не зеленчуци.Домати, чушки, зеле, моркови, ряпа и още много други.Направиха си и лехи за цветя, виреещи през всички сезони. Започнаха да се грижат за посадените зеленчуци и цветя. Двете момчета всеки ден се трудеха в градината, но не забравяха да наблюдават изкъсо Баба Яга. През деня тя излизаше някъде яхнала летящата си прахосмукачка, губеше се с часове,но привечер се завръщаше и започваше да се приготвя за гостите, които пристигаха вечер. Тогава къщата се оживяваше. Стаите се изпълваха с чудати личности и странни същества.Ще спомена някои от тях.Тук беше Кошчей Безсмъртния, Змейко Горянин, Барда Бийдъл, професор Албус-бивш директор на училището за магия Хогуортс и Минерва-сегашната му директорка, старият дявол Козибрад, караконджула Торбалан.Тук бяха и магьосниците Аша, Алтеда, Амата и Кикимора.Те се веселяха до зори и после напускаха видимо или невидимо гостоприемния дом на Яга. Какво ли не чуваха и не виждаха по време на тия магьоснически срещи двете момчета.Започнаха да си записват разговорите на магьосниците и даже се опитаха да направят някоя и друга магия.Странно,но им се получи.
Един ден при Баба Яга дойде да пие кафе Кикимора. Тя беше нейна братовчедка и Павчо веднага се шмугна в тунела и залепна за перископа. Тогава чу един изключително интересен разговор между двете братовчедки. Яга каза на Кикимора:
- Кико, зелето на тия две диванета Ивко и Павко е завило така хубаво,че като го гледам , устата ми се пълни със слюнка. Време е да им помогнем и да го оберем.
Тук на това място започна такова кискане,че още малко огледалата на перископа щяха да изпопадат.
- А как ще го направим, Яги, как?!- попита Кикимора
- Ще си сложим на главите шапките-невидимки, а чувалите със зелето ще покрием със вълшебните наметала, които също ще ги направят невидими.
- Не, виж, аз предлагам да изпробваме вълшебното заклинание, което професор Албус ми повери, вместо да се товарим със шапки и пелерини.
И двете братовчедки опитаха няколко пъти заклинанието, докато се убедиха, че работи. Решиха да нападнат свежото и сочно, добре гледано зеле още на другия ден.
Но и Ивчо и Павчо не спяха.Те отдавна бяха подкупили Змейко Горянин, защото Змейко недолюбваше твърде Баба Яга. Тя винаги го изкарваше глупак и обичаше да го надхитря и да му се присмива.Глупав, глупав, но не и толкова, че да не отвърне по достойнство на делата й.Обеща на двете момчета още същата вечер скришом да налее по няколко капки отвара за седмична амнезия в шишенцето с капиново вино, което Яга носеше винаги със себе си и обичаше честичко да си го надига и да си пийва от него. Когато пристигнаха в градината на момчетата двете магьосници решиха да смажат гърлата си с малко капиново вино и тогава да кажат вълшебното заклинание,за да станат невидими.Но когато и двете братовчедки се насладиха на ароматното вино изведъж забравиха кои са, къде са и защо са там. Бяха се изтъпанчили по средата на лехите със зеле, гледаха опулено със празен поглед и не знаеха какво да правят с чувалите. Но дори и така безпаметни, хубавото зеле ги съблазни,затова се наведоха и започнаха да го обират.Никак не бързаха двете магьосници. Подбираха по-едрите и по-стегнатите зелки и си разпитваха как се казват, кои са и от къде са, но не можеха да си дадат смислени отговори.Ставаше им толкова смешно, че от смях започнаха да се търкалят по земята.Така ги изненадаха полицаите, които дойдоха да проверят сигналите на Ивко и Павко за крадци в двора им.Яга и Кикимора се смяха даже като платиха глобата,на която ги осъдиха, заради нанесените щети на момчетата. Цяла седмица двете се питаха кои са и се смяха,но когато седмицата изтече и си възвърнаха паметта ,се почувствуваха толкова нещастни,че цял месец след това Баба Яга не приемаше гости.



Публикувано от hixxtam на 13.11.2013 @ 08:07:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   ZAGORA

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:02:22 часа

добави твой текст
"Приказките на баба Диди" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.