Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 574
ХуЛитери: 0
Всичко: 574

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДъга върху крило на самолет
раздел: Есета, пътеписи
автор: Tzeck

Виждали ли сте Дъгата? Аз я видях. Видях я отразена върху крилото на един самолет, който стоеше неподвижен във въздуха. Или поне реших, че съм я видял, защото самият самолет в очите ми представляваше малка сребриста точка, приела приблизителната форма на самолет. Дъгата е истински видима само като отражение върху дребни неща с приблизителна форма. Това го разбрах едва сега, когато пиша тези редове.

Общото между Дъгата и самолета, освен че и двете се побираха в погледа ми, бе че и двете просто си висяха някъде в пространството – безметежни и безгрижни (имах си хас самолет и дъга да тънат в грижи!). Това тяхно свободно реене и до днес за мен е абсолютно необяснимо. Сигурен съм, че физиката разполага с перфектното обяснение на този феномен, но аз не се интересувам от атоми и кенетична енергия. Някои неща е по-добре да си останат необясними.

- Заминавам! – каза тя.

- Къде? – попитах.

- Далече – последното „е” затръшна вратата след себе си и не остави време на удивителната да реагира.

Честно казано, очаквах да каже: „На север!”. Или пък: „В Канзас!”. А тя: „Далече”... Какво е това? Това не е посока! Как се тръгва за Далече? И как се стига – може би Късно?

Следващата нощ сънувах, че тя се връща с два големи кафеви куфара, прекрачва бодро прага и казва: „Пристигнах!”. „Къде?” – попитах. „Далече” – отвърна и тръшна вратата от вътрешната страна. За удивителния знак пак не остана време.

Питах се - защо човек изобщо тръгва за това Далече, когато в действителност то е мястото, което напуска? Или аз просто се намирах на двете места едновременно? И тя е бягала от мен, за да ме намери. Няма логика! Не виждам логика! Не виждам! Не виждам... Нищо не виждам – това е сън, а очите ми са затворени. Виждам само вътрешната страна на клепачите си. Виждам няколко милиарда атома, подредени в перфектна последователност. Виждам Дъгата!

Виждам ли я?

Виждаш ли я?

„Защо не на север?”, питам я в съня си. Клепачите ми трептят в честотата на Млечния път. Хората винаги тръгват на север. На юг има прекалено много птици... А на далече няма нищо – всичко, което съществува е наблизко. „На север е студено!”, казва ми тя – там, в съня. Чудя се дали и нейните клепачи трептят. Никога не съм обръщал внимание на клепачите й. Дори не съм сигурен дали този факт трябва да ме озадачи, но ме натъжава. Убеден съм, че тя знае наизуст всяка вена по моите клепачи... „А на Далече не е ли студено?, питам я. Въобще не знам студено или топло е нормалното време там – в Далечето. Налучквам. „По-топло е от Канзас!”, отговаря ми тя и се усмихва. Усмивката и грее в до мажор. Не знам защо избрах точно Канзас, можеше да вкарам в съня си някой много по-красив град. Или много по-грозен. Това май в сънищата няма значение, защото в сънищата няма последствия, а в реалността грозното и красивото винаги имат. Не съм я чувал да слуша Kansas. Нито Chicago, който май е по на север. Всъщност изобщо не знам какво слуша... Може би птиците. Може би тя е птица?

Но ето я - върна се тук – и същевременно отиде там – Далече. И аз бях там и сега съм тук. И ми е студено, а по врата ми избива гореща пот.

...

Всъщност нямаше никакво „Заминавам!”. Нямаше нищо. В реалността почти нищо не е толкова прямо, както в сънищата, или в нечии измишльотини. Просто си тръгва и толкоз. Досещаш се! Без да ти казва накъде се отправя. Вероятно защото ако се окаже, че посоката води към теб, може да я проследиш.

Просто си тръгва...

Тръгва...

И идва отново – с друго лице, с друга коса, с друга усмивка, но е пак тя. Същата. Твоята Дъга. Отразена в крилото на един застинал самолет, притаил дъх в съзерцание на движещия се около него свят.

Трябва само да я видиш!

СЪБУДИ СЕ!


Публикувано от Administrator на 23.10.2013 @ 14:58:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Tzeck

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 19915
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Дъга върху крило на самолет" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Дъга върху крило на самолет
от typa на 24.10.2013 @ 08:14:06
(Профил | Изпрати бележка)
Симпатична импресия, поднесена с вдъхновение :) А заглавието е оригинално без излишна претенциозност. Като стана дума за банди-градове, предпочитам Бостън ;) Успешен ден!


Re: Дъга върху крило на самолет
от Tzeck на 24.10.2013 @ 09:41:44
(Профил | Изпрати бележка)
Да, Бостън биха могли да се наредят веднага след Канзас в личните ми предпочитания. А Чикаго изобщо не слушам. Нито един от тия градове обаче не се намира на любимия ми банда-континент - Азия :)

]


Re: Дъга върху крило на самолет
от typa на 24.10.2013 @ 10:41:25
(Профил | Изпрати бележка)
Хе-хе :) Добре казано. Изпуснах ги аз, тук, в Пловдив...

]


Re: Дъга върху крило на самолет
от Tzeck на 24.10.2013 @ 10:59:47
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотен концерт беше, заедно с цялото преживяване "Пътуване до Пловдив featuring Нощ на Музеите" :) Би трябвало да имаш поне частична утеха като издадат DVD-то, което обявиха, че ще записват на въпросното шоу.

]


Re: Дъга върху крило на самолет
от typa на 24.10.2013 @ 13:51:11
(Профил | Изпрати бележка)
С по-голямо нетърпение очаквам обещаното DVD на Anathema от концерта им миналата есен пак на Античния, на който присъствах и аз :))

]