Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 650
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 650

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÅäåì XIX
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: LeoBedrosian

Èçãðåâúò å çëîâåùî ïóðïóðåí. Ñëúíöåòî ñå ìú÷è äà ñå ïðåáîðè ñúñ ÷óäîâèùíàòà íîù è êðúâòà ìó îáàãðÿ èçòî÷íèÿ õîðèçîíò. Ñàìî Ëîãîñà å â ñúñòîÿíèå äà èçâèêà áëÿñúêà íà äåíÿ, íî äíåñ íåãî ãî íÿìà. Çàùî òî÷íî äíåñ ëè? Çàùîòî äíåñ å äåíÿò â êîéòî ùå ñå ðåøè Íàé-âàæíèÿ âñåìèðåí âúïðîñ. Âúïðîñúò, îò êîéòî ùå çàâèñè áúäåùåòî, íàñòîÿùåòî è ìèíàëîòî. Âúïðîñúò, ÷èéòî îòãîâîð ùå îïðåäåëè íà÷àëîòî è êðàÿ íà ïðîñòðàíñòâîòî.

Âúïðîñúò íà Áèòèåòî. È Ëîãîñúò íå èñêà äà ñå íàìåñâà, çà äà íå èçêðèâÿâà ðåçóëòàòà.

Ðåøåíèåòî íà òîçè Âúïðîñ å îñòàâåíî íà äâàìà ñìúðòíè. Ïî-òî÷íî íà ïî-âúçðàñòíèÿ îò äâàìàòà – áàùàòà. Ñèíà êðà÷è äî ïðèâåäåíàòà ìó ôèãóðà â ïúëíî ïîä÷èíåíèå è ïðåêëîíåíèå. Êðà÷è è íå çíàå êàêâî ãî î÷àêâà. À òîâà, êîåòî ãî î÷àêâà íå äàâà ìèðà íà áàùà ìó îò íÿêîëêî ìåñåöà. Îò âðåìåòî, êîãàòî ßõâå ìó ïðîãîâîðè ÷ðåç Äóõà è ìó çàïîâÿäà äà ïðèíåñå ñâèäíèÿ ñè ñèí â æåðòâà. Àâðààì, çàùîòî òîâà å èìåòî íà áàùàòà áå ðàçïúíàò íà íàé-ñòðàøíèÿ êðúñò. Èçáîðúò, àêî âúîáùå ñúùåñòâóâà èçáîð å äà ïîæåðòâà íàé-ñâèäíîòî, ñèíà ñè Èñààê, èëè äà ñå îïúë÷è íà Áîã. Âòîðîòî å íåìèñëèìî. Îñòàâà ïúðâàòà âúçìîæíîñò. Ïî ìðà÷íîòî ìó ëèöå ñå ÷åòå ðåøèìîñòòà äà èçïúëíè áîæèÿòà ïîâåëÿ. Íàòî÷åíèÿ íîæ, ïðåïàñàí íà êîëàíà ìó òåæè êàòî ñêàëà è èçãàðÿ òÿëîòî ìó ïðè âñÿêà êðà÷êà. Íå ìîæå ñàìî äà ñè îáÿñíè êàê ùå ñå èçïúëíè ïîâåëÿòà Ìó, äà äàäå íà÷àëî íà íàé-âåëèêèÿ è ìîãúù ÷îâåøêè ðîä êàòî çàêîëè åäèíñòâåíèÿ ñè çàêîíåí ñèí, íî íå èñêà äà ïîñòàâÿ äóìèòå íà Áîãà ïîä ñúìíåíèå. Êîé å òîé, ÷å äà ãî ïðàâè? Òàêà êàêòî Ñàðà äàäå æèâîò íà äåâåòäåñåò ãîäèíè, òàêà ìîæå äà äàäå è íà ñòî. Áåçãðàíè÷íà å ñèëàòà íà Ãîñïîä, à ïúòèùàòà ìó – íåçíàéíè.

Êîãàòî ïðåäè ãîäèíè îò óñòàòà ìó ñå ëååõà íàé-ãîðåùèòå ìîëèòâè êúì Áîã äà ãî äàðè ñúñ ñèí è ïðåç óì íå ìó ìèíàâàøå, ÷å ñëåä íàé-ãîëÿìàòà ðàäîñò ùå áúäå ïîäëîæåí è íà íàé-ãîëÿìîòî èçïèòàíèå. Áîã å ðåøèë äà èçïèòà âÿðàòà ìó, à òîé íå ìîæå äà íàïðàâè íåùî äðóãî îñâåí äà ÿ äîêàæå, êîëêîòî è æåñòîêî äà å òîâà äîêàçàòåëñòâî. Áåøå ìó äàäåíî íîâî èìå, ñòàíà áàùà íà âñè÷êè ðîäîâå, Áîã ãî áëàãîñëîâè ñ áîãàòñòâî è ìîù, äàäå ìó íàé-áëàãîñëîâåíàòà çåìÿ Õàíààí è ãî äàðè ñúñ íàñëåäíèê. Ñèíà ìó Èñààê, êàêòî áå íàðå÷åí îò Ãîñïîä ðàñòåøå çäðàâ è ÷åðâåíäàëåñò. Ðàäâàøå ìàéêà ñè Ñàðà è áàùà ñè Àâðààì è íèùî íå ïðåäâåùàâàøå ãîëÿìîòî èçïèòàíèå íà êîåòî ùå áúäå ïîäëîæåí. Äà èçïèòà âÿðàòà íà áàùà ñè êúì Áîãà. Î÷àêâà ãî ó÷àñòòà íà âåëèêèòå.

Èçíóðåíèòå òåëà íà áàùà è ñèí ñå ïðåïúâàò ïî êàìåíëèâèÿ ïúò íàãîðå, êúì ìÿñòîòî èçáðàíî îò Áîãà çà æåðòâîïðèíîøåíèåòî. Ìÿñòîòî, êúäåòî êðúâòà íà Èñààê ùå èçìèå âñè÷êè ÷îâåøêè ãðåõîâå. Ìÿñòîòî íà îòãîâîðà íà Íàé-âàæíèÿ âñåìèðåí âúïðîñ. Ìÿñòîòî, íà êîåòî Áîã èñêàøå äà óçíàå ìîæå ëè äà ñå äîâåðÿâà íà Òâîðåíèåòî èëè äà ãî çàòðèå îêîí÷àòåëíî! Å, æåðòâàòà ñè çàñëóæàâà. Àêî îò æèâîòà íà åäíî ìîì÷å çàâèñè ñúäáàòà íà öÿëà åäíà ïîïóëàöèÿ, ïðåäñòàâèòåëèòå íà Òâîðåíèåòî áèõà äàëè òàÿ æåðòâà ñ ãîòîâíîñò, íî òå íå ãî çíàåõà. Íèêîãà íå ìîæàõà äà ïåðäóãàäÿò íàìåðåíèÿòà ìó, äà ãî ðàçáåðàò.  ìèíàëîòî, êîãàòî íå ãî ïîçíàâàõà ñà äàâàëè ñ ãîòîâíîñò íàé-êðàñèâèòå ñè äúùåðè íà ëàìè è çìåéîâå, âãðàæäàëè ñà íàé-æèçíåíèòå ñè ìîìöè â çèäîâå è ìîñòîâå, õâúðëÿëè ñà ìúæêèòå ñè ðîæáè îò ñêàëèòå íà ìîðñêèòå ÷óäîâèùà. È âñè÷êî òîâà ñàìî çà äà ñïàñÿò ñåáå ñè îò áîëåñòè è ñòèõèè. Ñåãà òðÿáâà äà äîêàæàò ïðåäàíîñòòà êúì ñúçäàòåëÿ ñè è áåçïðåêîñëîâíàòà ñè âÿðà.

Èíà÷å ùå ãè çàòðèå. Áåçìèëîñòíî è ðèòìè÷íî, åäèí ïî åäèí. Ïúê ïîñëå ìîæå äà ñè ñúçäàäå íîâî Òâîðåíèå, íå áåøå ðåøèë îùå.

È çà äà íå ãî ñìåòíåòå çà åäèí æåñòîê è ãíåâåí äåñïîò ùå âè ïîäñêàæà, ÷å áå îñòàâèë åäíà ìàëêà âðàòè÷êà, òÿñíà ïîðòè÷êà çà îùå åäèí âúçìîæåí èçõîä îò ñèòóàöèÿòà. Íî òîçè èçõîä èçöÿëî çàâèñè îò Àâðààì, ãðåøíèêúò íà ÷èèòî ïëåùè òåãíå öÿëàòà îòãîâîðíîñò. È çàòîâà ñåãà Àâðààì ñå òúòðóíçè íåìèë, íåäðàã ïî êàìåíëèâèÿ ñêëîí, ïðåãúðíàë îáè÷íèÿ ñè ñèí ñ åäíà ðúêà è âëà÷åù óïîðèòîòî ìàãàðå ñ äðóãàòà êúì ìÿñòîòî, áåç äà ïðåäïîëàãà êàêâî ãî ÷àêà. Åäèíñòâåíàòà ìó âîëÿ å äà ñå ïîä÷èíè íà ãîñïîäàðÿ ñè, íà Ãîñïîäà, êîéòî ìó áå äàë âñè÷êî è êîéòî ñå ãîòâè äà ìó îòíåìå âñè÷êî.

Ñòèãíàõà ìàëêàòà ïîëÿíêà â ìîìåíòà, êîãàòî ñëúíöåòî èçãðÿ áåç äà èìà æåëàíèå çà òîâà. Íåáåòî å êðèñòàëíî ÷èñòî. Âúçäóõà å ñâåæ, íî òðóäíî ñå ïðîêðàäâà â äðîáîâåòå íà Àâðààì. Âïðåãíàòîòî ìàãàðå å íåñïîêîéíî ñÿêàø âúëê ãî äåáíå îò îêîëíèòå õðàñòè. Àâðààì çàáèâà æåëåçåí êîë è âðúçâà çà íåãî ïîâîäà íà æèâîòíîòî. Èñààê å óìîðåí, íî ïîãëúùà ñ èíòåðåñ ñâåæèÿ ñóòðåøåí âúçäóõ è îêîëíàòà ïàíîðàìà. Áðú÷êèòå ïî ëèöåòî íà áàùà ìó ñòàâàò âñå ïî-äúëáîêè è ðåøèòåëíè, êîëêîòî ïîâå÷å íàáëèæàâà ÷àñà. Çàïîâÿäà íà ñèíà äà ëåãíå è ãî óâèâà â ïàð÷åòî áÿë ëåíåí ïëàò êàòî ñìúðòíèê. Èñààê, ñâèêíàë äà ñå ïîä÷èíÿâà áåçïðåêîñëîâíî íà âîëÿòà íà áàùà ñè íå ïðîÿâè è çà ìèã ñúìíåíèå è èçïúëíè âñè÷êî. Êîãàòî ñâðúõ ñèëè Àâðààì èçâàæäà îñòðîòî ïàð÷å æåëÿçî îò êàíèÿòà è âäèãà âúîðúæåíàòà ñè ðúêà íàä ñâèäíèÿ ñèí âñè÷êî çàìðúçâà. ßòîòî ñêîðöè ñïèðà íåïîäâèæíî ïîëåòà è ïåñåíòà ñè, ñêàêàëöèòå èçâåäíúæ çàìëúêâàò, à ðàçâÿòàòà ðîáà íà áàùàòà îñòàâà íååñòåñòâåíî ïîâäèãíàòà â êðàÿ.

Ðàôàèë âäèãíà ëÿâàòà ñè ðúêà è âðåìåòî ñïðÿ. Áåøå èçïîëçâàë åäèíñòâåíàòà âúçìîæíîñò äà íàïðàâè òîâà, êîÿòî ìó áå äàäåíà îò Éåõîâà. È ãî íàïðàâè â íàé-òî÷íèÿ ìîìåíò. Ñàìî ñåêóíäà ïî-êúñíî è ùåøå äà áúäå ìíîãî êúñíî. Áàùàòà ùåøå äà ïðîáîäå óâèòèÿ îò ãëàâà äî ïåòè ñèí è äà îòíåìå æèâîòà ìó. Ùåøå äà èçïúëíè çàðúêàòà íà áîãà ñè è äà äîêàæå áåçïðåöåäåíòíî ñâîÿòà âÿðíîñò. Âñúùíîñò òîé âå÷å ÿ äîêàçà è Àðõàíãåëà ðåøè, ÷å å âðåìå äà ñïðå òàçè òðàãåäèÿ. Ïðèñòúïâà äî áàùàòà, õâàùà âäèãíàòàòà ìó, âúîðúæåíà ðúêà à ñ äðóãàòà ñè ðúêà èçìúêâà ñðú÷íî íîæà îò âêàìåíåíèòå ìó ïðúñòè. Çà âñåêè ñëó÷àé, äà íå ñòàíå íÿêîé ñëó÷àåí ñàêàòëúê.

Òîãàâà Ðàôàèë ïóñíà îòíîâî âðåìåòî è çà ìîìåíò ñå íàñëàäè íà èçóìëåíèåòî, îáåëî â ìèã ãðåøíèêà.

- Êàêâî ùåøå äà íàïðàâèø, Àâðààìå? –ïèòà ñ áëàã ãëàñ ïëàòèíåíî ðóñèÿ Àðõàíãåë – äà óáèåø íàé-ñâèäíèÿ ñè?
Ïîñòåïåííî â ãëàâàòà íà Àâðààì çàïî÷íà äà ñå èçÿñíÿâà. Òîâà å áèëà ñàìî åäíî èçïèòàíèå. Íèêîé íå å èñêàë äà îòíåìå æèâîòà íà ñèíà ñè. Áîã, íàé-ìàëêîòî. Èçâåäíúæ âÿòúðà çàäóõâà ñâåæî è ñêîðöèòå çàïî÷âàò äà ïåÿò ùàñòëèâèòå ñè ïåñíè. Äàæå ëåòíèòå öèêàäè íå ñà òîëêîâà äîñàäíè. Ïàäà íè÷êîì âúðõó ñèíà ñè, ïðåãðúùà ãî ñèëíî è öåëóâà òÿëîòî ìó ïðåç ãðóáèÿ ëåíåí ïëàò. Ìîì÷åòî ñå ðàçìúðäâà, îùå íå ðàçáðàëî îò êàêâà óãðîçà å èçáàâåíî è ïîñòåïåííî ñå îñâîáîæäàâà îò ñàâàíàòà ñè. ×óäè ñå íà ëóäîñòòà íà áàùà ñè è âíåçàïíàòà ïðîÿâà íà îáè÷ ïðèäðóæåíà îò îáèëíè ñúëçè. Íî êîé å òîÿ êðàñèâ è ñèÿåí ñòðàííèê ñ áëåñòÿùàòà, äúëãà êîñà, êîéòî å õâàíàë íåæíî áàùà ìó è ãî óñïîêîÿâà. Äàëè òîâà íå å íÿêîé àíãåë íåáåñåí? Èëè ïúê å ñàì Áîã? Ñòðàííî. Ñïîðÿò íåùî ñ áàùà ìó. Êàêâà æåðòâà? Çàùî òàÿ äóìà ñå ïðîêðàäâà îòíîâî êàòî íîùåí êðàäåö è òîëêîâà îáåçïîêîÿâà îòöà ìó? È çàùî òðÿáâà íåïðåìåííî äà ñå ïðèíàñÿ æåðòâà?

- Âèæòå – èçâèêâà ìîì÷åòî è ñî÷è êúì õðàñòèòå – åòî òàì, èìà åäèí îâåí. Íåêà äà ïðèíåñåì íåãî â æåðòâà, Áîã ùå å äîâîëåí!
Òàêà è ñòîðâàò. Ïî-êúñíî, îñâîáîäåíè îò çàäúëæåíèåòî ñè êúì Áîãà äâàìàòà, íàòîâàðèëè îâíåøêîòî ìåñîòî è êîæàòà íà ìàãàðåòî ñå ñïóñêàò ùàñòëèâî ïî ñêëîíà êúì äîìà ñè. Áúáðÿò ùàñòëèâî è áåçãðèæíî, à áàùàòà ïðåãðúùà ñèíà ñè è òîêó ïîãëåæäà ñ áëàãîäàðíîñò êúì Íåáåòî. Åäâà ëè Àâðààì ñè äàâà íàïúëíî ñìåòêà êàê áå ñïàñèë öÿëîòî ÷îâå÷åñòâî ñúñ ñâîÿòà ãîòîâíîñò. È åäâà ëè ìîæå äà ñè ïðåäñòàâè, ÷å àêî íå áå âäèãíàë íîæà ñ ðúêàòà ñè âñè÷êè õîðà ãè î÷àêâà áåçóñëîâíà êîí÷èíà. Íî çàòîâà òîé å Ïàòðèàðõ è îò íåãîâîòî è íà ñèíà ìó ñåìåùå ñå ïðúêíà íàé-ñèëíèÿ è íåïîáåäèì ðîä. Áîæèÿ ðîä.

Ïîðåäíèÿò çàâåò ìåæäó Éåõîâà è ÷îâåöèòå å ñêëþ÷åí, à äàëè ùå áúäå ïîñëåäíèÿò ïðåäñòîè äà ñå ðàçáåðå …


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 17.10.2013 @ 09:56:27 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   LeoBedrosian

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 01:08:00 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Åäåì XIX" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.