Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 507
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 511

Îíëàéí ñåãà:
:: Albatros
:: pastirka
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÆåðàâà íà Éå
ðàçäåë: Ïðîèçâåäåíèÿ çà äåöà
àâòîð: ivalex

Èìàëî åäíî âðåìå íÿêúäå â ßïîíèÿ åäíî ìàëêî çàëèâ÷å ñúñ ñåäåôåí ïÿñúê. Òàì êúäåòî ìîðåòî äîñòèãàëî äî áðåãîâåòå ìó, áëåñòÿùèòå ïðúñêè ìîðñêà ïÿíà ïðàâåëà ñâåòà äà èçãëåæäà îò ñðåáðî. Ñêúòàíî îò áóðèòå â ñðåáðèñòàòà ñâåòëèíà íà çàëèâ÷åòî ñòîÿëî ìàëêî ãðàä÷å. Òî áèëî íåîáèêíîâåíî çàùîòî âñè÷êè êúùè÷êè íà ãðàä÷åòî áèëè îò êàðòîí. Ïîêúùíèíàòà ñúùî áèëà îò êàðòîí, ñòîë÷åòàòà áèëè îò êàðòîí, ìàñè÷êèòå áèëè îò êàðòîí è êðåâàò÷åòàòà áèëè îò êàðòîí, àëà çà õîðàòà òîâà áèëî ïðåêðàñíî è òå ñå óñìèõâàëè ñúðäå÷íî.
 êðàÿ íà ãðàäà â ìàëêà êàðòîíåíà êúùè÷êà æèâååëè äâå äå÷èöà ñåñòðè÷å è áðàò÷å íà èìå Éå è Îá.
Äåöàòà áèëè ñèðà÷åòà, òå ïîëó÷èëè â íàñëåäñòâî ñàìî êúùè÷êàòà ñè è åäèí ñòàð ñâèòúê èçïèñàí îò ãîðå äî äîëó ñ éåðîãëèôè. Òîçè êúñ õàðòèÿ èì áèë íåïîòðåáåí çàùîòî áðàò÷åòî è ñåñòðè÷åòî áèëè íåãðàìîòíè.
Éå áèëà ìíîãî ñðú÷íà è óìååëà äà ïðàâè ïàéåòè îò ðèáåøêè ëþñïè. Òÿ ãè ïðîäàâàëà íà ïàçàðà è òàêà èçêàðâàëà ïðåõðàíàòà çà ñåáå ñè è áðàò÷åòî ñè.
Åäèí ñëåäîáåä êîãàòî ñåíêèòå ñå óäúëæàâàëè à Éå âñå îùå ñåäÿëà íà ïàçàðà ïðåä íåÿ ñïðÿë ÷óäåí ñòðàííèê. Ëè÷åëî ñè ÷å å ÷óæäåíåö, äðåõèòå ìó áèëî îò ñèíÿ êîïðèíà à íà ãëàâàòà íîñåë òþðáàí îò âìåñòî øàïêà.
- Êîëêî ñòðóâàò òåçè íàíèçè? - ïîïèòàë ÷îâåêà.
- Ñàìî äâå éåíè.
- Ùå òè äàì äâå çëàòíè éåíè, àêî ìè êàæåø êàêâà å òàéíàòà çà íàïðàâàòà íà ïàéåòèòå- ïðåäëîæèë ìúæà.
- Aêî âè êàæà êàê ñå ïðàâÿò - îòâúðíàëî ìîìè÷åòî. - êàê ùå ñúì ñèãóðíà, ÷å íÿìà äà âçåìåòå ïðåõðàíàòà îò ðúöåòå ìè, è óòðå äà ñåäèòå òóê íà ìîåòî ìÿñòî.
- Àç ñúì êàòî âÿòúðà êîéòî îáèêàëÿ çåìÿòà, äíåñ òóê, à óòðå òàì. Âúëíèòå íà ìîðåòî ìå íîñÿò è íèêúäå íå îñòàâàì ïîâå÷å îò åäèí äåí, è åäíà íîù. Ðîäåí ñúì å äàëå÷íà ïóñòèííà ñòðàíà òàì íÿìà ðåêè, íèòî ìîðåòà, çà äà èçâàäè âîäà ñå êîïàÿò äúëáîêè êëàäåíöè â ïóñòèíÿòà. Ìîÿ íàðîäà íå óìåå äà ëîâè ðèá
- Òîãàâà çàùî âè å äà çíàåòå ìîÿòà òàéíà.
- Çàùîòî çíàíèåòî å ñèëà, áèæó è çàíàÿò.
Éå ïîäàëà äâàòà íàíèçà íà ÷óæäåíåöà è ìó îáÿñíèëà êàê èçðàáîòâàò ïàéåòèòå. Ïðåäè äà ñå ñáîãóâà ñòðàííèêà ñå îáúðíàë è ðåêúë:
- Çàùî âúâ âàøèÿ ãðàä âñè÷êè êúùè ñà îò êàðòîí?
- Íå çíàÿ - ó÷óäåíî îòâúðíàëî ìîìè÷åòî. - Íèìà ïî ñâåòà èìà äîìîâå íàïðàâåíè îò íåùî äðóãî?
- Ùîì íå çíàåø èçïîëçâàé äâåòå éåíè çà äà ðàçáåðåø - óñìèõíàë ñå ñòðàííèêà. - À êîãàòî ñãúíåø õàðòèåí æåðàâ è òîé ïîëåòè ùå ñå âèäèì îòíîâî. Íåêà òè êàæà, ÷å ìîÿ íàðîä ñòðîè êúùèòå ñè îò ëèëàâ ïëàíèíñêè êðèñòàë.
Éå áèëà ìíîãî ó÷óäåíà îò äóìèòå íà òîçè ïóñòèíåí ÷îâåê è îùå ñúùàòà âå÷åð çàåäíî ñ Îá ðåøèëè äà èçïîëçâàò ìîíåòèòå çà äà ñå íàó÷àò äà ïèøàò è ÷åòàò. Òå íàïóñíàëè ìàëêàòà ñè êàðòîíåíà êúùè÷êà, à ñúñ ñåáå ñè âçåëè ñàìî ñâèòúêà. Êà÷èëè ñå âèñîêî â ïëàíèíàòà, òàì â ïåùåðåí ìàíàñòèð æèâååë ñòàð ìàéñòîð êàëèãðàô íà èìå Ìèñóêî.
Øåñò ãîäèíè ìàéñòîð Ìèñóêî ó÷èë äåöàòà äà ÷åòàò, äà èçïèñâàò ÿïîíñêèòå áóêâè ñ ìåêà ÷åòêà è ÷åðíî ìàñòèëî. Ó÷èëè ãè â èçêóñòâîòî íà ïðåãúíàòàòà õàðòèÿ îðèãàìè, à çëàòíèòå ìîíåòè èì ïîñëóæèëè çà ïðåõðàíà. Éå ñå íàó÷èëà äà ïðàâè ïðåêðàñíè áåëè æåðàâè, íî íèòî åäèí íå óñïÿë äà ïîëåòè.
À êîãàòî è ñåäìàòà ãîäèíà èçòåêëà Éå áèëà ïðåêðàñíà äåâîéêà, à Îá ñíàæåí ìîìúê.
Åäèí äåí äîêàòî ñå ðàçõîæäàëè Éå è Îá âèäåëè îò âúðõà íà ïëàíèíàòà êàê ñòðàøíà áóðÿ ïðèáëèæàâà êúì ðîäíîòî ìè ãðàä÷å. Âÿòúðà áóøóâàë â äîëèíàòà, îãúâàë äúðâåòàòà äî çåìÿòà, à òâúðäòà ñå òðåñÿëà è æàäíî ïîãëúùàëà åäíà ñëåä äðóãà ìàëêèòå õàðòèåíè êúùè÷êè. Éå à Îá áèëè áåçîïàñíîñò, íî ñúðöàòà èì ñå èçïúëíèëè áåçíàäåæíîñò. Éå ïðåãúðíàëà áðàò ñè è ïóñíàëà íàä áåçäíàòà ïîñëåäíèÿ õàðòèåí æåðàâ êîéòî äúðæàëà â ðúöå.
Âÿòúð ãðàáíàë áÿëàòà ïòèöà ïîíåñúë ÿ âèñîêî, âèñîêî íàä áóðÿòà è íàä ìîðåòî.
Êîãàòî ñå âúðíàëè â ïåùåðíèÿ õðàì ñòàðåöà ñåäÿë íà ïðåä âõîäà ñúñ ñâèòúêà â ðúöå.
- Âðåìå äà ñè òðúãíåòå äåöà ìîé. Âðåìå å äà ñëåçåòå äîëó è äà ïîñòðîéòå ãðàäà îòíîâî.
- Íî íèå ñìå ñàìè - óïëàøèëè ñå Îá è Éå.
- Íå ñòå ñàìè, âñåêè æèòåë íà ãðàäà å æèâ. Õàðòèÿòà å ëåêà è áóðÿòà íå å ìîãëà äà íàðàíè íèêîãî.
- Äÿäî, íî íèå íå çíàåì êàê?
- Òóê âúâ ñâèòúêà êîéòî äîíåñîõòå å íàïèñàíî âñè÷êî. Âñåêè ÷îâåê îò ãðàäà ïðèòåæàâà òàêúâ, íî íå âñåêè èìà æåëàíèå äà èçïîëçâà ñèëàòà ìó çà äà ðàçáåðå êàê ñå ñòðîè. Õîðàòà îò íàøèÿ êðàé ñà äåöà íà ìîðåòî. Äîøëè ñà òóê ïðåäè ñòîòèöè ãîäèíè, íî âúïðåêè ëåñíî çàáðàâÿò, ÷å ïðåç Ñðåáúðíèÿ çàëèâ íà âñåêè ïåòäåñåò ãîäèíè ìèíàâà ìîðñêèÿò òàéôóí. Çåìÿòà îñòàâà ïîä ïðåãðúäêèòå ìó ðàâíà êàòî òåïñèÿ, âñåêè äîì áèâà ñúáàðÿí è ïîñòðîÿâàí íàíîâî. Âàø ðåä å äà ãè íàó÷èòå êàê äà ñè âúðíàò äîìîâåòå ñè îòíîâî è êàê äà æèâåÿò ñúñ ñâîÿ èçáîð.
Îá è Éå ñëåçëè â äîëèíàòà. Îá áèë áåçñòðàøåí è ïðúâ çàïî÷íàë äà ñòðîÿ íîâèòå äîìîâå íà èçáëåäíåíèòå îò ñòðàõà õîðà. Éå ìó ïîìàãàëà, à â ñâîáîäíîòî âðåìå îòíîâî ïðàâèëà íàíèçè îò ðèáåøêè ëþñïè. Êðàé íåÿ âèíàãè èìàëî öÿëà äóçèíà äåöà è òÿ ñãúâàëà çà òÿõ èãðà÷êè îðèãàìè. Ïîíÿêîãà ïðàâåëà öâåòÿ, à äðóã ïúò õàðòèåíè êóêëè, íî íàé-ìíîãî îáè÷àëà äà ïðàâè ïòèöè.

Êîëêîòî ïîâå÷å âðåìå ìèíàâàëî òîëêîâà ïî-êðàñèâî ñòàâàëî êàðòîíåíîòî ãðàä÷å. Âñåêè æèòåë áèë óñìèõíàò è äîâîëåí, íàé-ùàñòëèâè áèëè äåöàòà. Íàä ãðàä÷åòî ñå ïîíåñëî ïîâåðèå, ÷å àêî íÿêîé óñïåå äà íàïðàâè õèëÿäà æåðàâà ïîñëåäíèÿ îò òÿõ ùå ïîëåòè ñàì è ùå îòíåñå æåëàíèåòî íà ñúðöåòî ìó âèñîêî äî áîãîâåòå.
Éå íå çàáðàâèëà ñâîÿ ëåòÿù æåðàâ è ñ êîïíåæ ãëåäàëà êúì ìîðåòî. Åäèí äåí âèäÿëà îò êàê â çàëèâ÷åòî çàêîòâèë ÷óäíîâàò çëàòîïåðåñò êîðàá. Îò íåãî ñëÿçúë ñúùèÿ îíçè ÷óæäåíåö ñ øàïêàòà îò íàìîòàíà êîïðèíà.
- Éå, íàó÷è ëè çàùî âàøèòå êúùè ñà îò õàðòèÿ - áèëî ïúðâîòî êîåòî ðåêúë ìúæà.
- Íàó÷èõ - ñâåëà î÷è Éå - ðàçáðàõ ÷å çíàíèåòî ñèëà, çàùîòî å ñïîñîáíî äà èçäèãíå ãðàäîâå. Íå ðàçáðàõ îáà÷å, çàùî çíàíèåòî å áèæó.
- Àç ðàçáðàõ òîâà â äåíÿ â êîéòî âèäÿõ òî äà áëåñòè ïî-ÿðêî îò ðóáèí â óìà íà åäíî äåòå - îòãîâîðèë ñòðàííèêà.
- À íèìà ìîæå çíàíèåòî äà å çàíàÿò, äà ñå ïîëçâà äåí ñëåä äåí áåç äà îìðúçíå è áåç äà îñòàðåå? - ïîñëåäíî ïîïèòàëà äåâîéêàòà.
- Êàêòî õàðòèÿòà ñå îãúâà òàêà è ÷îâåêà ñå îãúâà. Îãúíå ëè ñåáå ñè, ñå íàó÷àâà äà ìîæå. Çíàíèåòî å çàíàÿò êîéòî âñåêè äåí èñêàìå äà óìååì è äà äàâàìå áåç îãðàíè÷åíèå. Àêî òî íå å â ïîëçà íà õîðàòà ñòàâà ñàìî ëåòÿùà íåïîòðåáíà õàðòèÿ ïîíåñåíà îò âÿòúðà. Éå àç ñëåäâàì òâîÿ æåðàâ òî÷íî åäíà ãîäèíà. Òîé ìå âúðíà â òóê êúäåòî ñâåòà å ñðåáúðåí, àêî æåëàåø åëà ñúñ ìåí è àç ùå òè ïîêàçà ëèëàâèÿ ãðàä íà ìîÿ íàðîä.


Ñúêðàòåí âàðèàíò ðàçêàçàõ ïðåäè íÿêîëêî äíè íà åäíà ìàëêà ãðóïè÷êà ÷åøêè äåöà êîèòî ïîñåùàâàò êðúæîêà ìè Ñðú÷íè ðú÷è÷êè. Äå÷èöàòà ñà âúçðàñò îò 6ã. äî 9ã. è ðåøèõ, ÷å âÿðâàò âñå îùå â ÷óäåñà, â ïðèêàçêè è âúâ ñâÿò â êîéòî âñè÷êî å âúçìîæíî. Ðåøèõ ñúùî, ÷å ùå å ÷óäåñíî äà èì ïîêàæà äúãàòà òàêàâà êàêâàòî ÿ âèæäàì àç, öâÿò ïî öâÿò ïðåïúëíåíà îò âúçìîæíîñòè, áåç îãðàíè÷åíèÿ, áåç ãðàíèöè.
Ðàçáèðà ñå èìàõ è ïðèòåñíåíèÿ, êàê äà ñëîæà äà ñåäíå äåòå êîåòî ñåãà èñêà äà ïåå è äà ñêà÷à. Íå ñúì òèï êîéòî èñêà äà ñå íàäâèêâà, çàòîâà èçìèñëèõ ñâîÿ òàêòèêà.
Ïðåäè äà çàïî÷íåì äàäåíà çàäà÷à â êðúæîêà, ðàçêàçâàì íà äåöàòà ìàëêà ïðèêàçêà êîÿòî å îñíîâàíà íà çàäà÷àòà. Ìèíàëèÿ ïúò áåøå îðèãàìè ôèãóðêà ãúáêà. Áëàãîäàðÿ âè, ÷å ìèíàõòå îò òóê, îñòàíàõòå è ïðî÷åòîõòå.


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 15.10.2013 @ 08:57:37 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ïðîèçâåäåíèÿ çà äåöà

» Ìàòåðèàëè îò
   ivalex

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 09:44:27 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Æåðàâà íà Éå" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Æåðàâà íà Éå
îò Milvushina íà 15.10.2013 @ 09:59:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî õàðåñâàì äåòñêèòå òè ïðèêàçêè / ïðîèçâåäåíèÿ. Îïðåäåëåíî ñè ñòðóâà äà áúäàò ïðî÷åòåíè íå ñàìî îò 6- è 9-ãîäèøíè.

Ñàìî äà êàæà, ÷å íà íÿêîëêî ìåñòà ñà èçïóñíàòè äóìè èëè íå ñà çàâúðøåíè. Íå å ôàòàëíî, íî å äîáðå äà ãè êîðèãèðàø ïîíå â îðèãèíàëà çà ñëåäâàùè ïóáëèêàöèè. :)


Re: Æåðàâà íà Éå
îò rumpel (rumpel@abv.bg) íà 15.10.2013 @ 13:20:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñòðàøíà ñè! Â äîáðèÿ ñìèñúë íà äóìàòà. :)))