Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 848
ХуЛитери: 3
Всичко: 851

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОколо географията
раздел: Разкази
автор: tzvetcomarinov

Войниците от взвода проявяваха учудващо ниски познания по география. Затова командирът им лейтенант Стоев реши твърдо. От сега нататък, ще онагледява своите занятия с карта. Не откри подходяща и се задоволи да бъде тая на Балканския полуостров.
С влизането му в учебната стая, някои измежду остриганите глави, побързаха да реагират.
-Сега отново ли ще ставаме ученици, господин лейтенант. Географията е фасулска работа.
Взводният командир не възрази на твърдението им, а бавно и с вътрешно удоволствие я закачи върху дръжката на един от прозорците. Сетне се обърна към насядалите по столовете, да избере, кой да излезе отпред. Не се затрудни особено много, трябва да бъде някой измежду шумните.
Чулият фамилията си стана. И докато пристъпваше до картата, успя да извърти наляво и надясно лицето си. Да видят останалите неговата полуиронична усмивка. Лейтенантът друг път и за недостегнат колан правеше забележка, а сега пропусна. Сякаш не видя онова, което забелязаха очите на целия взвод. И невъзмутимо зададе своя въпрос.
-Посочете. Коя е столицата на република Турция?
Редникът метна полувнимателно очи към по-високата от неговия ръст карта. И нещо трябва да го спря за миг, защото метна рязко глава назад. Позадържа я така няколко секунди и отново, но вече по-сериозно отправи своя взор към цветната шарения. Позабави се с нея, но успя да намери отговора.
-Истанбул.
Войниците зад неговия гръб моментално зашумяха неодобрително. Лейтенант Стоев направи категоричен жест с ръката да мълчат. Имаше това право. Защото кой от тях щеше да открие Анкара върху карта на Балканския полуостров. Капацитетът подви опашка и седна на мястото си. С вероятността в най-скоро време да го затрупат с разнообразие от уточнения и закачки. Вместо него, вдигна ръка друг войник. Изглежда беше завладян от амбицията да докаже, че по я отбира тая фасулска наука, географията. Получи шанс и ушите му чуха следващия въпрос.
-Столицата на Гърция покажете.
Пътешественикът с войнишки пагони се оказа по-съобразителен и находчив. Надписът "Атина" се беше скътал провокационно между цветовете и куп още указателни знаци. Докато върху синьобялото изображение за море, чернееше се едър надпис. Готов и да извади очите на всеки, ако са отправени натам.
-Пирея. - изтърси компетентно другият спец на "бобените ястия".
След казаното и най-високо подадената команда от лейтенант Стоев, едва ли щеше да предотврати здравия смях дето гръмна в стаята. Лейтенантът с трудно овладяна усмивка, не се отказа да продължи с проверката на географските познания на облечения във войнишка униформа нашенски Марко Поло.
-Добре. Наистина е човешко да се сбърка. - окуражи го командирът. - Можеш ли тогава да кажеш и посочиш къде се намира град Прага. Столица е на Чехия.
Подсказа Стоев, но топ-географът дори не извъртя лице към подвеждащата ги карта. Отговорът му надмина всички Колумбови съмнения. Ония, дето са го връхлетяли, когато неговият кораб е достигнал бреговете на Новия свят.
-Господин лейтенант, защо се опитвате да ме провокирате? Няма да успеете. Прага не е име на град, а марка известни товарни автомобили. Такива е имало и в нашата армия, баща ми е карал такъв.

Цветко Маринов


Публикувано от alfa_c на 08.09.2013 @ 20:49:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tzvetcomarinov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
386 четения | оценка 5

показвания 21926
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Около географията" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Около географията
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 09.09.2013 @ 03:15:15
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
правилно, умението да се четат карти не се овладява лесно, а рисуването на карти (по точно върху карти) си беше сложно упражнение


Re: Около географията
от agripina на 30.09.2013 @ 14:26:33
(Профил | Изпрати бележка)
Духовит и добре написан разказ! Поздрави!