Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 849
ХуЛитери: 3
Всичко: 852

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей Родопееца - продължение
раздел: Разкази
автор: florans

Отношенията между Ойагър и Орфей продължаваха да бъдат напрегнати, бащата не приемаше идеите на сина си. Откакто свят светува той знаеше, че земята се брани с меч.
Да отстъпи от пътя на предците си, да се откаже от битката и войната и да проповядва доброволно обединяване на племената, това за Ойагър беше предателство и отказ от вековните традиции. Воинът се гневеше, когато чуваше синът си да говори за нова епоха, за нови принципи, за нов тип човек, защото знаеше, че от сътворението до днес съперничеството, враждата, притежанието са извечни и няма учение и религия, която да е в състояние да накара човека да измени своята природа. ”Бог не е в омразата, Бог е в Любовта”, чуваше той да твърди младият оракул.
Воинът се чудеше на наивността му. Да проповядваш любов в един свят, движен от първични инстинкти, му се виждаше най-малкото странно. Боговете чрез знаци им предричаха победи или загуби, смърт или болест, предателство или съюз. Жреците разчитаха тези поличби по кръвта на жертвените животни и чрез знамения, които им пращаха. Ойагър бе виждал различни знаци, но не и знаците на любовта. Издънка на царски род, той познаваше страстта, нагона, стремежа да притежава една жена, но любовта не познаваше. Жените отглеждаха децата и пазеха дома, мъжете воюваха за аулето и племето, всеки бранеше това, което му принадлежеше.
Смелият воин с гняв виждаше, че Орфей има слабо развито чувство към собствеността. Синът му сякаш принадлежеше на лирата си, извличаше чудни мелодии, беше ангелогласен. Тракиецът бе научен да почита всяка дарба от боговете и не се съмняваше, че синът му има този дар от тях, но да се отдалечава от земята, меча и да проповядва мир, а не война, това го тревожеше…
Нежната муза на поезията и майка на младия жрец на светлината не смееше да застава между тях, но с женския си усет и пророческите си дарби знаеше, че пред сина и стоят задачи да извърши епохални поврати в мисленето и живота на траките. Да сподели открито и категорично тези мисли със съпруга си, тя не бе готова, тъй като Ойагър я обвиняваше, че с разказите си е объркала мислите на момчето.
Калиопа бе съвършена разказвачка. Наобиколена от младите момичета, които посвещаваше в тайните, споделяше това, което боговете и внушаваха. Тези разкази не бяха за всяко ухо.
-В миналото, много, много преди Сабазий да се роди, тук, по тези земи са живели други племена. Народите идват и си отиват, но никога не изчезват напълно. Земята има памет. Боговете пазят тази памет, съхраняват всичко в най-горните небеса. И долу всичко се пази. Седем са светлите небеса, седем са тъмните небеса. Те не са лоши… Това са седем измерения навътре в глъбината на Земята, откъдето идва и нашият Сабазий. Тъмните небеса са отражения, така да знаете. Всичко, което е горе, е и долу. Едновременно тече, не както ние го разбираме, простира се всичко едновременно, но ние минаваме през него. Сечението на времето и пространството образува измеренията. Великите портали на измеренията се пазят от най-безстрастни стражи. Да не мислите за тях като за воини, това е енергия, тези пазачи са невидими, но се усеща силата им…
Не мислете, че народите изчезват, те съществуват в друго измерение, където не можем да отидем, което не можем да видим и това наричаме минало. Та в миналото са живели „теси” по тези земи, разказвала съм ви за тях. Древен народ. Сега тесите са в друго измерение, но са останали в паметта на земята. От тях сме наследили почитта към водата, изворите, реките и безкръвните жертвоприношения. Тесите не познавали кръвни жертвоприношения. Те почитали духовете на всичко живо, а за тях видимите и невидимите неща са живи. По тези земи преди тях са живели други племена, древни друиди. Всеки народ наследява нещо от предшествениците и го предава чрез гените и архетипната памет на следващите. Нищо не се губи, нищо не изчезва напълно. Всичко що е било, ще бъде, макар и видоизменено…
Още от малък Орфей слушаше тези майчини разкази и въображението му пресъздаваше картини от древността, за него това бяха най-хубавите приказки – „приказки на боговете”, така ги наричаше Калиопа. Всички я почитаха за способността и да говори с боговете, да превежда посланията им и да измоли нещо за племето.

* Имената на някои от героите са променени.


Публикувано от viatarna на 01.09.2013 @ 14:18:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.85
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:14:37 часа

добави твой текст
"Орфей Родопееца - продължение" | Вход | 6 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей Родопееца - продължение
от Kanegan на 01.09.2013 @ 14:35:24
(Профил | Изпрати бележка)
Народите идват и си отиват, но никога не изчезват напълно. Земята има памет.

Сечението на времето и пространството образува измеренията. Великите портали на измеренията се пазят от най-безстрастни стражи. Да не мислите за тях като за воини, това е енергия, тези пазачи са невидими, но се усеща силата им…

Всеки народ наследява нещо от предшествениците и го предава чрез гените и архетипната памет на следващите. Нищо не се губи, нищо не изчезва напълно.

Позволих си да цитирам тия сакрални истини, защото са универсални!Изобщо има много изказани неща отвъд словото!Повествованието ти е уникално florans! Бъди!


Re: Орфей Родопееца - продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 01.09.2013 @ 17:06:48
(Профил | Изпрати бележка)
Най-искрени благодарности за този внимателен, проникновен и споделен прочит!

]


Re: Орфей Родопееца - продължение
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 01.09.2013 @ 16:54:17
(Профил | Изпрати бележка)
Сила и мъдрост се леят...
Поздравления за невероятния разказ!!!


Re: Орфей Родопееца - продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 01.09.2013 @ 17:08:46
(Профил | Изпрати бележка)
Кате, благодаря, че винаги четеш и откликваш с коментар и поздрав на всеки текст! Дано наистина събуждам интереса на читателите...
Сърдечно!

]


Re: Орфей Родопееца - продължение
от mariniki на 01.09.2013 @ 21:57:19
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
ето... едно много красиво четиво, което бих чела
по всяко време с удоволствие... поздравления,
мила Флоранс, за ерудицията и умението
да пишеш така красиво..


Re: Орфей Родопееца - продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 02.09.2013 @ 15:54:07
(Профил | Изпрати бележка)
С този коментар, Маги, ми даваш сили да продължа, дано успея... докрая.
Сърдечно!

]


Re: Орфей Родопееца - продължение
от mariniki на 02.09.2013 @ 17:10:36
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
и чудя се... на кого му даде сърцето на този красив разказ
да сложи лоша оценка... стана ми болно..

]


Re: Орфей Родопееца - продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 02.09.2013 @ 17:26:50
(Профил | Изпрати бележка)
Не зная, Маги, този ник е анонимен, пък и няма никакъв коментар, нито основание за оценката. Не съм писала на никого негативен коментар, нито оценка, различна от максималната...
Но явно на някого не му харесва моя разказ!

Благодаря ти много за подкрепата!

]


Re: Орфей Родопееца - продължение
от voda на 01.09.2013 @ 23:21:54
(Профил | Изпрати бележка)
"...няма учение и религия, която да е в състояние да накара човека да измени своята природа".
Тази мисъл на Оайгър е валидна за всички времена.
Мечтата на Орфей за нов тип човек и общесвен ред е красива утопия.

Благодаря за познанията и чудесния стил, Фло! :)


Re: Орфей Родопееца - продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 02.09.2013 @ 15:55:52
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ели! Да, човешката природа трудно подлежи на промяна...

]


Re: Орфей Родопееца - продължение
от kasiana на 02.09.2013 @ 16:53:17
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващо, мъдро и красиво прозрение!!!!!

Харесах много, Фло!!!!!

Сърдечни поздррави!:)


Re: Орфей Родопееца - продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 02.09.2013 @ 17:06:30
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно съм ти благодарна, че следиш това четиво и споделяш впечатления, Каси!

]


Re: Орфей Родопееца - продължение
от anpas на 03.09.2013 @ 14:12:30
(Профил | Изпрати бележка)
И красиво ,и актуално ,и още ред неща....


Re: Орфей Родопееца - продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 03.09.2013 @ 14:41:48
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Анпас! Надявам се темата да става все по-актуална!
Благодаря ти за подкрепата!

]