Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 810
ХуЛитери: 4
Всичко: 814

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей Родопееца - продължение
раздел: Разкази
автор: florans

Калопея, която наблюдаваше отблизо сина си, без да навлиза в неговия свят, успя да проникне в новите идеи, които и се сториха смели. Традициите на траките бяха неизменни и вечни като потока на Времето.
Главната жрица облече сърмена роба, постави тежка златна гривна, изкована със сакрални символи, препаса колана си, в който стоеше скрит амулет, за да я пази от лоши очи, и с царствена походка пое към Светилището. Хубава беше Калопея, млечната и кожа сияеше, в движенията и имаше грация и гъвкавост, излъчваше мекота.
До стария дъб се бяха събрали вече седем девойки – до една красиви като зората, готови да попият всяка нейна дума. Талия, Галена и Евридика станаха да я посрещнат.
Момичетата наобиколиха дъба и като правеха ситни крачки, изричаха кратки заклинания и се покланяха ниско. Облегнаха гърбове на ствола с грапавата кора, вперили поглед в прозрачната синева на небето, което от запад се къпеше в оранжевите пламъци на залеза.

Учените, които по-късно щяха да напишат трактати по дрендология, едва ли щяха да стигнат до всички тайни на древните народи. Теси, племе от времето на друидите, знаеха толкова за космическите сили на дърветата, че съвременната наука би следвало да завиди на познанията им.Облегнати на дървото, те приемаха мощните му енергии. Плодните дървета пък отдаваха своята енергия на плодовете.

След ритуала Калопея прикани девойките да седнат в кръг. Кръгът беше символ на Вселената, затворено пространство, в което всички се обменяха. Този ден духовната им наставница заговори за жертвоприношенията:
-Ние имаме много богове и всеки от тях, наш закрилник и помощник, очаква своя дар чрез жертвоприношението. Всяко житно зърно в тази купа ще бъде дар за боговете – за всеки по зрънце, защото едно житно зрънце носи живот на цял клас. В сърцевината им е скрита енергията на земята и слънцето. Ние им се покланяме едновременно. Виното е кръв, житото е хляб, плодовете са дар от слънцето. Отсега нататък това ще са нашите жертвоприношения – жито, вино и плод – така Калопея подготвяше младите жрици да изоставят кръвните жертвоприношения, както убедително говореше и Орфей. Калопея възприемаше тези нови идеи, но знаеше, че трябва да действа много внимателно, да бъде предпазлива, да не налага, а да внушава постепенно.
Всяка една от девойките стана и повтори ритуалните движения на главната жрица, молитвено обърната към залязващото слънце.

Да посрещат и изпращат слънцето бе важен ритуал за траките. В цикличността те провиждаха човешкия живот, прераждането, пътя на душата и нейния вечен ход в необята и - безсмъртието .

В това време Орфей слизаше от тайното светилище. Последните лъчи на слънцето си играеха с отблясъци в русите му коси и подсилваха златното сияние и усещането за ореол около него. Той доближи женската група и вдигна разтворена длан за поздрав. Тогава се случи нещо необичайно. Калопея и девойките, вдигнали ръце, за да отвърнат на поздрава, видяха една дъга в небесно синьо и розово да се издига от ръката на Орфей и да докосва ръката на Евридика. Дъгата имаше меко сияние. Всички гледаха хипнотизирани, но дъгата не изчезваше. Посветените безпогрешно разчетоха този символ. Чудото грееше в цветовете на истината и любовта. Двамата млади, свързани със сиянието стояха един срещу друг съдбовно.
-Този пламък го изпращат боговете – прошепна Талия.
-Дано не ги изгори – вметна Галена.
Орфей проникна дълбоко в поличбата. Боговете бяха дали символ за единението на чувствения и менталния свят. И те искаха от него да направи гигантската крачка – да обедини разума и чувството, да ги свърже в едно неделимо цяло и да премине към тайната на изгубения „Аз” или постигането на сродната душа, като я отдели от себе си и постигне съвършенство в несъвършения триизмерен свят. Той вече знаеше, че тази дъга ще го води към другите измерения, за да открие своята отразена половин душа. Земният и образ не означаваше още нищо.Това беше само сигнал, че стои на Пътя. Той знаеше, че може да завладее сърцето на момичето, мислите му, но пътят към нейната душа, в която се съдържа и частица от неговата, не е тъй лек…


Публикувано от viatarna на 15.08.2013 @ 23:47:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
319 четения | оценка няма

показвания 27391
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Орфей Родопееца - продължение" | Вход | 7 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей Родопееца - продължение
от voda на 16.08.2013 @ 01:41:34
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки, който е чел за онези далечни времена, може културно да разкаже...
Но да предаде атмосферата, да претвори образите с такъв поетичен изказ, може само човек с божествена дарба.
Имаш я, Фло!
Благословена си с познания и умения!
Бъди!


Re: Орфей Родопееца - продължение
от kasiana на 16.08.2013 @ 01:50:40
(Профил | Изпрати бележка)
Рисуваш със слово красиви и вълнуващи картини, образи и чувства!!!

Благодаря, че ги споделяш с нас, Фло!:)

Бъди!!!


Re: Орфей Родопееца - продължение
от sineva на 16.08.2013 @ 13:45:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си дарена с талант, СВИШЕ, Цвети! Имаш дарбата да ни пренесеш в един свят, изпълнен с чувства от един друг свят, толкова далечен, а всъщност толкова близо до нашата душевност.
И постигаш съвършенството на вечната хармония, към която все се стремим! С ВЪЗХИТА! :)


Re: Орфей Родопееца - продължение
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 16.08.2013 @ 18:54:26
(Профил | Изпрати бележка)
Мистично и приказно!!!Чакам с интерес продължението:)
Поздрави скъпа Фло!


Re: Орфей Родопееца - продължение
от mariniki на 19.08.2013 @ 21:33:23
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
потопяваш ни в един много красив свят, Флоранс...
красиво време... красиво и поетично описано..
благодаря ти...


Re: Орфей Родопееца - продължение
от anpas на 03.09.2013 @ 14:28:18
(Профил | Изпрати бележка)
...но пътят към нейната душа,в която се съдържа и частица от неговата,не е тъй лек...


Re: Орфей Родопееца - продължение
от miglena на 28.12.2013 @ 20:45:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
охххххх как боли от такава вреченост-обреченост


един от най-завладяващите митове, не най-точната дума може би, не знам къде минава границата между легенда, мит и действителност ... тук го видях как се е случило с очите на просветлените

..... една аура ....