Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: migolf
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 657
ХуЛитери: 7
Всичко: 664

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: diogen
:: kameja
:: migolf
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей Родопееца- продължение
раздел: Разкази
автор: florans

Изминаха няколко години от деня, в който Орфей получи посвещение на голямото скално светилище. Светът за него стана различен, защото безпрепятствено преминаваше през измеренията, напявайки тайни мантри. Беше удивен каква могъща сила има звука, отварящ порталите, за да се потопи в многоизмерната информация и достъпа до невидимото.
Младият Орфей често получаваше напътствия по телепатия и записваше мислите със знаци и символи върху глинени плочки. Постепенно нагласи по звуковете на родния си език старо пиктографско писмо и започна да пише с букви, на които учеше и другите. За него не беше трудно, тъй като небесните закрилници изпълваха мисълта му със сакрални символи и движеха ръката му да изписва благословените знаци.
Калопея се радваше, че синът и бързо напредва в духовните работи, напътстваше го, но се случваше и тя да търси неговия съвет. Бащата виждаше тази близост между майка и син, макар рядко да се задържаше в къщи, защото племената непрестанно враждуваха помежду си. Битките приключваха бързо, ала бяха толкова чести, че войната се бе превърнала в начин за живот за мъжете и в доказване на превъзходство.
Тракия бе простряла снагата ти от морето до голямата река, люлееше ниви с тежки класове, раждаше плод, даваше мед в изобилие, в бъчвите кипеше тежък мавруд. Животът си течеше просто и естествено векове наред, неизменен като изгрева и залеза, като диханието между Загрей и Земела…
В един есенен ден Терес се върна остарял и ранен. Косите му сивееха, а лицето, придобило тъмен цвят, бе набраздено от сурови бръчки. Раната не беше дълбока, но възпалена и подлютена. Разтревожена, Калопея извика Дела, която дойде с кошница, пълна с целебни мехлеми. За пръв път билкарката влизаше в дома на главната жрица. Къщите в тяхното ауле си приличаха, съградени от пръти, измазани с глина, накацали върху скалистия бряг. Но тази бе по-просторна и светла. Имаше глинени съдове с ярки, слънчеви шарки, каквито можеха да се видят във всеки дом, а редом с тях грееха златни ритони и купи. Вътре цареше ред и чистота. По стените висяха на китки съхнещи билки и пръскаха упойващи аромати, а в ъгъла стояха бойните оръжия на стопанина.
Дела улови с бегъл поглед наредбата, поздрави и седна до Терес. Извади съд с гъста кафява течност и взе да промива раната. Воинът изстена, но стисна зъби.
-Още малко потрай! – лечителката бе лаконична в думите си, докато свещенодействаше съсредоточено. Намаза раната с жълтеникав мехлем и поръча как да лекуват болния. На тръгване Калопея пусна в кошничката и малка златна монета. Дела се поклони и излезе от къщата.
След няколко дни раната на Терес изгуби моравия си цвят и започна да се прибира. Като наблюдаваше тези дни сина си и неговите занимания – да драска нещо върху глинени плочки и да свири часове с лирата в пълен унес, храбрият воин реши, че трябва да поговори с него.
-Синко, остави тези занимания, по цял ден нещо дращиш или свириш. Заеми се пак с бойните изкуства, това е мъжка работа. Тези ръце трябва да държат меч, няма да ставаш драскач или музикант.
Орфей не се разсърди на бащините думи. Той знаеше, че светът на Терес се състоеше от битки, оръжия и земеделие. Но светът на Орфей беше друг, далечен. Младият момък учеше музика, овладя омаята, с която владееше човешката душа със звука, за да я въздига, лекува, да променя грубите вибрации с фина настройка. За да омагьосваш, трябва да си сам под въздействието на омаята. Орфей знаеше неща, за които баща му нищо не подозираше. Младият посветен не споделяше с него за необичайните способности. Терес се гордееше с храбростта си, с победите, с отсечените глави и повалените врагове. И все пак момъкът трябваше да се изправи срещу баща си, да противопостави своята философия на неговата. Сблъсъкът между тях бе неизбежен:
-Татко, аз се покланям на твоята храброст, но войната не е начин да се разрешат проблемите. Деветдесет племена, все траки, враждуват, леят кръв, прахосват силите си. Не трябва да се бием помежду си. Една голяма, благоденстваща Тракия искам да видя. Защо трябва хората да се мразят, воюват, избиват?!
Бащата го прекъсна. От незапомнени времена племената воюваха, всеки търсеше надмощие и искаше да властва над другите, да заграби земите и златото им. Но Орфей не можеше да приеме, че траките трябва да се избиват помежду си.
-Ако се обединим, никой няма да заграбва, нито да убива, нито да е застрашен дома му, жена му, децата му. Нима властта, богатствата, златото стоят над човешкия живот? – негодуваше Орфей.
-Слез на земята, синко. Това са бълнувания. Следвай традициите на рода. Дядото ти е бил воин, прадядо ти се е бил, ще се биеш и ти. Всичко това повелява да браниш земята ни, а не да държиш лирата.
Младият певец и жрец заяви твърдо, че няма да лее кръв и ще работи за обединение на траките, за създаване на могъща държава. Пролятата кръв ражда не свобода, а омраза и насилие.
Родопееца знаеше, че този сблъсък ще настъпи, че мостове не могат да се издигат между два бряга, които не гледат един към друг… Той трябваше да пожертва мира в къщи, за да се възцари мира в Тракия, древна, богата и целебна земя. Тук бликаха извори, цъфтяха лечебни билки, зрееше изобилен плод. Тази земя изпращаше до Вселената сигналите си за красота, хармония и вълшебна музика. Орфей бе дошъл с мисията да възцари хармонията на тази благословена от боговете земя…


Публикувано от alfa_c на 10.08.2013 @ 20:41:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 17:52:44 часа

добави твой текст
"Орфей Родопееца- продължение" | Вход | 9 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей Родопееца- продължение
от ATROPA на 10.08.2013 @ 20:52:48
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей!
Става все по интересно, магично и завладяващо!
Поздрави!!!!!


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 10.08.2013 @ 20:57:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че следиш разказите, които се превръщат май в новела...
Поздрави!

]


Re: Орфей Родопееца- продължение
от ATROPA на 10.08.2013 @ 20:53:52
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей!
Става все по интересно, магично и завладяващо!
Поздрави!!!!!


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 10.08.2013 @ 20:58:09
(Профил | Изпрати бележка)
Отново благодаря!

]


Re: Орфей Родопееца- продължение
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 10.08.2013 @ 20:55:46
(Профил | Изпрати бележка)
Колко хубаво послание! Иска ми се днес да се случи същотото за българския народ-наследник на траки и прабългари, носещ духа на Танг-РА! Продължавай историята Фло, имаме нужда от такова четиво!!!
Сърдечни поздрави! :)


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 10.08.2013 @ 20:59:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Кате! Да се надяваме, че и нашето време ще роди своите големи личности!

]


Re: Орфей Родопееца- продължение
от kasiana на 10.08.2013 @ 21:33:00
(Профил | Изпрати бележка)
Орфей винаги ще бъде актуален!:)

Радвам се, че споделяш с нас своите знания, Фло!:)

Бъди!!!


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 10.08.2013 @ 21:36:31
(Профил | Изпрати бележка)
И аз благодаря, че следите моя разказ, който се очертава да стане новела...

]


Re: Орфей Родопееца- продължение
от voda на 11.08.2013 @ 01:16:00
(Профил | Изпрати бележка)
Велики са мечтите на Орфей. Дано се осъществят някога -
да настъпи мир и разбирателство меду народите.

Прекрасен стил имаш, фло. С такава лекота се чете и възприема всичко!
Приказно е! :)


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 11.08.2013 @ 09:19:28
(Профил | Изпрати бележка)
Ели, благодаря ти, че следиш моето четиво!

]


Re: Орфей Родопееца- продължение
от Kanegan на 11.08.2013 @ 21:00:00
(Профил | Изпрати бележка)
С всяка част от новелата подреждаш пъзела от живота на Орфей!Така е хубаво в твоя свят!:)


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 11.08.2013 @ 22:31:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че подкрепяш това не леко мое начинание... Да се пише за Орфей, като втъкавам езотерични моменти в разказа не е лесно.

]


Re: Орфей Родопееца- продължение
от mariniki на 11.08.2013 @ 21:37:02
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
и знания, и сърце и душа се иска да напишеш това...
прекрасно е, Флоранс..


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 11.08.2013 @ 22:32:56
(Профил | Изпрати бележка)
Маги, тук вмъквъм някои мои езотерични прозрения за Орфей и Орфическата школа...
Благодаря ти за интереса към моя разказ.

]


Re: Орфей Родопееца- продължение
от anpas на 14.08.2013 @ 16:27:48
(Профил | Изпрати бележка)
Просто се получава!!!


Успехи!!!


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 14.08.2013 @ 19:53:16
(Профил | Изпрати бележка)
Надявам се да постигна замисъла, Анпас!
Дано!!!
Благодаря ти!

]


Re: Орфей Родопееца- продължение
от miglena на 28.12.2013 @ 20:35:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Вярно е! Преди на ментално ниво смятах, че сме на благословена територия, сега вече и енергетично го усетих!

Ето така:
Перперикон и Белинташ са ми звездни портали, с резонанс на горните ми чакри

Рупите и Роженско са във вулканичната зона, оказват ми силно земно влияние, на първите две

Скумсале - невероятно е ... сякаш е в хармоничнот със сърцето, изпълва ме с топлота и нежност и приказност

На Мадарския конник бях преди време и ме порази усещането че съм си .... у дома

свято по-свято най-свято

изгубих представа за време и не знам в кое измерение си творила но аз се уcещам левитиращо :))))))))


Re: Орфей Родопееца- продължение
от florans (florans_x@mail.bg) на 30.12.2013 @ 19:05:38
(Профил | Изпрати бележка)
Миглена, от сърце ти благодаря, че сподели преживяното, тази опитност! Впечатлява твоята толкова фина сетивност!!!

]