Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 781
ХуЛитери: 5
Всичко: 786

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Mitko19
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей Родопееца - 6 част
раздел: Разкази
автор: florans

Митовете щяха да разказват, че когато Орфей пеел и свирел, реките потичали обратно, а дърветата се изтръгвали от корените. Векове след създаването на Орфическата школа се правят догадки за липсата на женско присъствие и ограничените умове приписват собствените си перверзни представи за същността на сбирките, в които провиждат оргии на хомосексуалисти.
Хората от всички епохи обичат приказните сюжети и ексцентричността и ги създават. Когато нещо не може да бъде обяснено, то се митологизира.

Младият жрец събра около себе си момци, като ги въвеждаше постепенно в тайното учение, нагоре по небесната стълба. Говореше им в алегории и символи, защото учението трябваше да остане забулено в мистика и да не попадне в недобросъвестни люде, които можеха да го изопачат и да навредят както на себе си, така и на другите. Работата с енергиите беше отговорна и фина. Да се изнасят тези знания извън школата беше абсолютно забранено. Затова мъжете се събираха над голямото скално светилище извън тяхното ауле, скрити от любопитните погледи.
Женските посвещения бяха други. Жените се занимаваха с ясновидство, восъколеене, уроки, гонеха магии и страх. Те бяха от школата на „молещите боговете” за съдействие в земните дела, посветени в жреческото изкуство. Развиваха интуицията, дарбата да провиждат и да гадаят с различни способи. Умения, в които избраниците биваха въвеждани от главните жрици и закриляни от небесните пратеници…
Орфей беше неразделен с лирата си. Всички присядаха в кръг и той докосваше струните една по една – вглъбено и съсредоточено, за да им разкрие тайната на звука. Пленени от ангелския му глас, момците слушаха и едва се осмеляваха да му пригласят. И думите на песните, и звуците на лирата, и ангелогласното пеене ги караха да вярват, че техният водач е пратеник от боговете.

В съзнанието на поколенията, живеещи хиляди години след него, Орфей щеше да носи славата на най-големия музикант и певец, на ненадминат виртуоз в изкуствата и тези неземни дарби щяха да приписват на музата, чийто син бил – Калиопа. Фантазията щеше да измести липсващите звена от истината, които обикновеният човек не може да разгадае. Истината е, че тракиецът бе първият посветен в тайната на звука и умението да лекува чрез него. Висшата хармония на сферите бе в неговите сетива и той знаеше скритите кодове на хармонията, по които Вселената твори звука. Орфей не просто свири, той свещенодейства; не просто пее, той владее мантрическата сила на думите и мелодията; не само съчинява песните и е ненадминат поет на древността, той е озарен свише да съчетае три дарби и ги впрегне в постигането на хармонията, която е в основата на вселенския градеж. Посветеният е белязан от боговете да пренесе висшата матрица и я впише в тази на земното измерение.

Даровитият музикант докосваше струна след струна и даваше указания на приближените си кой звук от лирата съответства на енергийните чакри в човека, звуци, които обикновеното ухо не можеше да улови…Човешкото тяло беше създадено от най-сложната земна и небесна материя по законите на висшата хармония. В орфическата школа изучаваха тези тайнства, за да вникнат дълбоко в същността на духо-материята.

Хилядолетия човеците щяха да вярват и повтарят, че са създадени от кал или от глина. Опростяването на истината, за да стане разбираема, щеше да породи безброй безплодни спорове.

Звукът е код, който отключва енергиите. Енергиите от долните чакри, свързани с инстинктите, могат да се впрегнат за духовна работа, като се издигнат нагоре. Мантрите, които предаваше Орфей бяха огледални – първата и третата сричка се повтаряха и напяваха в точно определена тоналност. Младият певец и музикант ги уверяваше, че неорганизираните тонове, шумът, крясъците създават хаотични вибрации. За да се издигне кундалини е потребно да се настрои човешкото тяло, тъй както се настройват струните на лирата. Момците овладяваха работата с енергиите и проправяха път на енергията през шеста и седма чакра.

Митовете алегорично разказват, че щом засвирел Орфей, реките потичали обратно, а дърветата се изтръгвали из корен. Така по детски те обясняват енергийната работа – от коренната чакра енергията се качва към главата, за да се свърже с божествения свят… Енергията символично щеше да бъде представена като поток, като река, която потича обратно – отдолу-нагоре.

Орфей обвиваше всичко в символи, говореше иносказателно, а момците проникваха в тайните на неговото учение, разкриващо сложна система от знаци и метафори за света, човека и небесния свят.
По настояване на младия оракул в школата прекъснаха практиката на кръвните жертвоприношения, приемайки идеята за ценността на всеки живот в природата. В тайното общество не действаха със забрани и наказания от страх. Жрецът знаеше, че промяната на светогледа е единствения начин да накара човека да преобърне понятията си. Орфическата система залагаше на нова ценностна система. Тя оформяше човека от нов тип – животинският човек отстъпваше бавно пред човека на духа. Да осъзнае себе си като духовно същество, с богопоставена мисия, това беше целта на новата школа, образец, който щеше да служи хилядолетия напред. Това потвърждаваше твърдението, че водачът трябва да има видения за бъдното. Учението на Орфей принадлежеше на бъдещето.


Публикувано от Administrator на 09.08.2013 @ 17:09:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 44522
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Орфей Родопееца - 6 част" | Вход | 9 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей Родопееца - 6 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 09.08.2013 @ 18:06:16
(Профил | Изпрати бележка)
Който има очи ще види, който има уши ще чуе...
Само чистите по душа могат да пият от този кладенец...
Приказно и проникновено четиво!
Поздрави и чакам продължението! :)


Re: Орфей Родопееца - 6 част
от ATROPA на 09.08.2013 @ 21:13:07
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавай!!!
Разказа е свеж и неподправен. Вълнуващ и въздействащ.
Поздрави!!!


Re: Орфей Родопееца - 6 част
от voda на 09.08.2013 @ 21:24:51
(Профил | Изпрати бележка)
"Животинският човек отстъпваше бавно на човека на духа ...
с богопоставена мисия"
"Водачът трябва да има видения за бъдното"
Приветствам!


Re: Орфей Родопееца - 6 част
от Kanegan на 09.08.2013 @ 23:22:54
(Профил | Изпрати бележка)
Много дълбок и проникновен труд, Орфеизма си заслужава!


Re: Орфей Родопееца - 6 част
от kasiana на 09.08.2013 @ 23:35:58
(Профил | Изпрати бележка)
Проникновено, вълнуващо, красиво!!!!!

Свежи и светли почивни дни, Фло!:)


Re: Орфей Родопееца - 6 част
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 10.08.2013 @ 09:27:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
ХАРЕСАХ!!!Великолепно четиво!!!И с много полезна информация!!Орфей е е един от любимите ми образи!!!
Прегръдка от старата столица,мила Цвета!


Re: Орфей Родопееца - 6 част
от mariniki на 11.08.2013 @ 21:33:57
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
разказ за душата... като мантра...
благодаря ти...


Re: Орфей Родопееца - 6 част
от anpas на 14.08.2013 @ 16:21:12
(Профил | Изпрати бележка)
...."промяната на светогледа е единственият начин да накара човека да преобърне понятията си".


Колко много ни липсва на нас,българите,орфическата система и нейната нова ценностна система?!

А и не само на нас.Затова смятам,че в творчеството за Орфей,ти си намерила уникална ниша .

Успех!!!


Re: Орфей Родопееца - 6 част
от miglena на 28.12.2013 @ 20:18:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
колко сме благословени това тогавашно бъдеще да е СЕГА !!!!!!!!

от около четири години насам имам едно любимо филмче на Анодеа Джудит - просветлените чакри, гледала ли си го? аз го поставих в основата на танците си, изобщо цялото учение за енергизиране на чакрите, в съчетание със изобразяване на символи с движенията на ръцете и тялото и фигурите на стъпките

ти медитативно или динамично се енергизираш?