Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 831
ХуЛитери: 3
Всичко: 834

Онлайн сега:
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКомарджията- II- 97-104
раздел: Романи
автор: ATROPA

97.

С последните си думи Горската Царица заби, сякаш отровна стрела в Евридикиното сърце, от което започна да капе кръв. Кръв на ревност и омраза. Тя не можеше да си представи Орфей в обятията на Горската Царица. По скоро щеше да умре или...

98.
Прибирайки се по горската пътека, криволичеща между буйните раззеленили се храсти и приказни дървета, Орфей не беше стигнал още до градските порти, когато почувства , че някой го следи. На няколко пъти спира и се обръща взирайки се да го види, но не успя. Сякаш беше невидим. Или може би така му се струваше, след току-що преживяната среща с Евридика, развихрила въображението му и отприщила в сърцето му да нахлуе досега за него едно непознато чувство. Чувство, което изпълваше цялото му тяло с нежност и сладостна тръпка.
Но не. Не го напущаше усещането, че там някъде вляво, само на няколко крачки, върви Някой или Нещо, което го следи и всеки момент е готово да се хвърли отгоре му.
Усили ход. То също.
Обзе го страх. Чудеше се какво да прави. Дали да вика за помощ. Но кой щеше да му помогне! Наблизо нямаше жива душа. С крайчеца на лявото си око вече виждаше към него да се протягат две ръце и побягна, но се спъна в един камък. Търкулна се три пъти. Изстена от болка, защото двата края на лирата се бяха забили в хълбока му. Но бързо се окопити. Взе я и преди Смъртта да го докопа, ръката му докосна вълшебните струни...

99.

... и изтръгна мелодия, която го обви, като пашкул с невидими нишки. Тогава събра смелост, за да погледне към Нея и сърцето му спря да тупти от ужас, защото с дългите си нокти виждаше как Тя се опитва да разкъса мелодичния щит, който беше изградил около себе си. Не можеше да повярва на очите си, че пред него е Смъртта и страшно много прилича на Евридика, но цялата в черно и на мястото, където трябваше да бъдат очите й зееха две черни дупки, в които като се вгледа, почувства, че го притеглят неудържимо и ако не беше отвърнал погледа си навреме, може би щеше да бъде всмукан от тях. За части от секундата си спомни преди седмица по време на посвещаването му в тайните мистерии за Смъртта и Възкресението от баща си Еагър- Върховен жрец на траките, какво трябва да направи, за да я победи.
И запя...отначало ниско с монотонен припев, тежко престъпващ върху земята, а после се издигна и като вихрушка завъртя Смъртта, като пумпал и я запрати, Там откъдето е дошла.
А и засега, където й е мястото...

100.
Зашеметен от преживяното, сякаш беше сънувал кошмарен сън Орфей се изправи, преметна лирата през рамото си и се отправи към градските порти. От високата кула боеца от стражата го поздрави и му каза че преди малко майка му е излязла да го търси и го попита не са ли се срещнали.

-Не.- отвърна му Орфей.
-Интересно, тя тръгна по пътеката, от която ти идваш.
-Хм. Как така тогава са се разминали! Какво се е случило? И зловеща мисъл, като светкавица процепи съзнанието му. Трябваше веднага да се върне на мястото, където Смъртта се беше опитала да го победи.
И той се втурна назад...

101.
Когато пристигна, беше вече късно...
Приседнала на тревата майка му беше прегърнала безжизненото му тяло и гушнала главата му в скута си, безутешно ридаеше. Сълзите й го обливаха и попиваха в земята.
При вида на тази гледка Орфей едва не се разплака. Но бързо се опомни и забеляза, че при другото му АЗ липсва лирата. А когато Смъртта го нападна с нея се спаси. Значи майка му Калиопа е жертва на това, което е би могло да стане, а не на това което е станало. И всичко е плод на нейното въображение, което беше успял да види и той.
Знаеше вече какво да направи...
Чевръсто свали лирата от рамото си и опъна, като тетива на лък първата струна, после третата, петата, втората, седмата, четвъртата, шестата и пак първата...
Мелодични звуци, полетяха, като стрели с огнени върхове към бездиханното му тяло. Забиваха се в него и за миг то пламна, овъгли се и се изпари.
Тогава Орфей отвори устата си, но вместо да запее промълви:
-Майко!
Калиопа се обърна и невярваща на очите се затича към него...

102.
...прегърна го и Орфей усети топлината на тялото й как го зарежда с енергия. За миг му се прииска да бъде пак малко дете и майка му да го вдигне с двете си ръце, за да погледне отвисоко света, и после да се гушне в нея и обвил я, да си играе с косите й. Да се чувства защитен в този враждебен свят, където в борбата за оцеляване, хората са се превърнали в свирепи и зли чудовища...
И най-лошото!
За да може да се пребори с тях, да се принизява до тяхното ниво!?!?!

103.

Евридикиното Второ Аз се върна в тялото й и веднага влезе в непримирима борба с Първото й Аз, което го попита:
- Как можа така да се влюбиш, че да си изгубиш ума и да забравиш, че си дала обет за целомъдрие пред Горската Царица? Какво направи с теб Орфей? Нали ти го омагьоса, а се оказа, че попадна в собствения си капан?
-Да. Вярно е. И затова реших да го убия, но се оказа, че той е по- силен от мен. А и мисля, че по-добре е, че не успях, защото тогава, може би щях да го последвам, като се самоубия.
-Ха и таз добра- присмя се Първото на Второто Аз- та ти мислиш ли , че щях да ти позволя ?

104.
Върховния Жрец и Цар на траките Еагър нетърпеливо и с разтуптяно сърце очакваше Калиопа и Орфей да са завърнат, защото бе обладан от странно предчувствие за някаква опасност, която ги грозеше. Представяше си какви ли не лоши неща и накрая, след като не го свърташе на едно място реши да ги потърси, но първо се свърза с баща си Харобс, който беше останал в светилището горе в планината, като „извика“ образа му пред себе си, чрез изговаряне на три вълшебни думи, /които естествено няма да ви кажа/, и го попита тази сутрин при извършаването на тайнственият обред по посрещането на слънцето, жрицата на Аполон не е ли „видяла“ зловещо предзнаменование в дима при изгарянето върху жертвената клада на сърцето, черният дроб и перушината от петела, заклан снощи при залез слънце за гощавка на служителите тракиди в храма. Баща му отвърна, че не е и може би напразно се тревожи пак за нещо. Еагър се успокои и след като с щракване на трите си пръста го „изпари“, излезе от двореца.


Публикувано от aurora на 02.08.2013 @ 10:35:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   ATROPA

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:32:54 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Комарджията- II- 97-104" | Вход | 4 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Комарджията- II- 97-104
от doktora на 02.08.2013 @ 14:55:03
(Профил | Изпрати бележка)
...когато имам време тогава чета дълги текстове... и впечатлен съм АТРОПА... а може би и, БЕЛАДОНА...;))


Re: Комарджията- II- 97-104
от ATROPA на 02.08.2013 @ 16:16:15
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!
А най правилно ще бъде Лудо Биле.
Поздрави!

]


Re: Комарджията- II- 97-104
от doktora на 05.08.2013 @ 11:32:41
(Профил | Изпрати бележка)
хех
знаеш ли, АТРОПА БЕЛАДОНА... от това лудо биле, наш лечител, направил първото лекарство за лечение на паркинсоновата болест, казвало се е Кура булгара...дотогава жените в Испания са си слагали капки от това биле, за да им се разширяват зениците и да бъдат още по красиви...белла донна...после стига да Рим...ПОУП...римските учени ... и се появява вече на "пазара" под търговското име "Паркизан"... е, това за обща култура, извини ме ако сме колеги (доктори хи хи)
И да почетем паметта на бай Илия Раев, билкарят и българинът, дал нещо на света...;)
В Кюстендилско, мисля, че е роден
Докис :))

]


Re: Комарджията- II- 97-104
от ATROPA на 06.08.2013 @ 21:16:28
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей!
Зная!
Ще ти копирам една глава от първата ми книга за Комарджията
175.
Още същата година, обладан от зловеща прокоба, всичките му цветя при незапомнена суша изсъхнаха и цветарският му период в живота приключи, защото макар и неволно беше набрал и започнал да продава растение, което е собственост на дявола. А който се осмели да го откъсне, трябва да бъде готов за битка с него.
Ако успееше да го победи, господар на растението щеше да стане той и можеше да използва вълшебните му свойства. А те бяха много.
Но ако загубеше, щеше да се превърне в негов роб.
Чувстваше, че няма сили да се пребори.
Времето му още не беше дошло.
Щеше да дойде след години, когато реши да напише роман за “комарджията” под псевдоним Лудо Биле.
И тогава дяволът щеше да бъде победен.
И растението – подчинено, да му служи, като помогне книгата му, като него, което имаше много имена – Лудо биле, Беладона, Богиня на смъртта и Любовна ябълка да бъде колкото хубава, толкова и опасна, защото едно от значенията на растението беше хубава жена и дори древните римлянки са го използвали за разкрасяване и с капки от плодовете му са разширявали зениците си, с което са си предавали неустоим чар. Но тези капки са били и отровни. Така че то е и олицетворение на жената, която може да ви примами, а после да ви убие.
Такава щеше да бъде и книгата му.



Сега пиша втората книга. Радвам се, че първата, не е изпълнила предназначението си!


Поздрави!!!!


]


Re: Комарджията- II- 97-104
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 02.08.2013 @ 18:20:35
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно продължение! :)
Очаквам следващите събития :) Поздрави!


Re: Комарджията- II- 97-104
от ATROPA на 02.08.2013 @ 18:41:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!
Дано да влезна пак във форма!
Поздрави!

]


Re: Комарджията- II- 97-104
от florans (florans_x@mail.bg) на 08.08.2013 @ 01:04:32
(Профил | Изпрати бележка)
С голям интерес прочетох първата част на "Комарджията", а сега очаквам и втората...
Хубаво е, че си намерил една нова трактовка на голямата тема за Орфей, която ми се струва безкрайна и многопластова...
Успех!!!


Re: Комарджията- II- 97-104
от ATROPA на 08.08.2013 @ 20:02:57
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!
С интерес следя и твоето продължение1
Приятна вечер!

]


Re: Комарджията- II- 97-104
от Kanegan на 08.08.2013 @ 09:24:37
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен роман, със съвременни акценти и мистика!Четох първата част, сега втората.За мен бе интересно да попадна на билка на Орфей, с която била възкресена Евридика .Наричало се безсмъртниче!

http://zelas.blog.bg/history/2011/01/15/rodopski-silivriak-orfeevo-cvete-haberlea-rhodopensis.668151




Re: Комарджията- II- 97-104
от ATROPA на 08.08.2013 @ 20:01:43
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за интереса! Всяко твоя дума ме радва. Ще влезна в това което си ми копирал.
Приятна вечер!

]