Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 842
ХуЛитери: 3
Всичко: 845

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСюжет за разказ
раздел: Фантастика
автор: florans

Писателят Славимир Славов тази сутрин разбра, че вече е изчерпал всичките си сюжети. Колкото и да се напрягаше, каквото и хрумване да му дойдеше, отхвърляше го, защото осъзнаваше, че нищо ново не може да измисли.
Писателят реши да се поразходи, току-виж дошла му някаква идея. Осени го мисълта, че не е лошо да посети старата римска крепост, край която имаше параклис. Обиколи разкопките, прочете новите указателни табели, но слънцето го напече и той се отправи към параклиса, по-точно към ореха, който издигаше короната си над него. И както си седеше под дебелата сянка, чудото взе, че се случи. Телефонът му звънна. Непознат глас с металически тембър му съобщи, че проблемът му има решение.
- Кой сте вие и за какъв проблем говорите? – попита изненаданият автор на разкази и новели.
- Господин словотворецо, – така го нарече металическият тембър – вие не ме познавате, но аз зная проблема ви.
Славов беше убеден, че никой не подозира за творческото му безсилие.
- Вие търсите сюжет и не можете да го откриете - продължи непознатият. Ето, дойдохте тук, седите около тези старини, но мислите за себе си, а не за миналото, чиято тайна пазят те.
- Какво да мисля за миналото, нищо не разбирам от история. Надявах се да срещна интересен човек, да чуя някой разказ и да го превърна в литературен сюжет…
- Съжалявам, господин словописецо, но историите, които очаквате да чуете, вие вече ги знаете, описали сте ги.
- А вие кой сте? Да не сте мой читател?
- Как да ви отговоря?! Аз съм някой, когото чувате, но не можете да видите. Живея редом с вас, но съм от друг, паралелен свят. Вие не вярвате в тези работи, мислите ги за болна фантазия, но аз мога да ви помогна. Мога да ви дам много сюжети.
- Ами да започваме тогава - рече Славимир, който дори забрави да отрече, че всичко това е невъзможно. Нали ще има свежи идеи, какво значение откъде идват.
- Къде ще се срещнем? - нетърпеливо подкани непознатия той.
- Как къде? Вие седите тук, под ореха. Аз ви виждам, вече разговаряме. Нима не сме се срещнали?
В този момент нашият писател се стресна, мина му някаква досадна, но не без основателна мисъл, че може да е слънчасал, че има нещо много мистериозно в тая случка. Помисли, че полудява.
- Шегувате ли се с мен?- нападна го Славов.
- Каква шега? Предлагам ви помощта си. В замяна и аз ще поискам услуга.
Тази реплика накара Славов да се съвземе, щом ще има размяна на услуги, значи всичко е реално. Това го изпълни с надежда за успех.
- Ще се разберем - рече непознатият съвсем миролюбиво. Вие ще ми предоставите паметта си. Нали все се молите да забравите това-онова.
Докато съчинявате вашите литературни сюжети, пропускате много по-забавни житейски истории. Вашата литература е доста по-бледа от живота.
Тук честолюбието на нашия известен писател беше смъртоносно засегнато:
- Престанете! Кой сте всъщност вие и какво разбирате от литература?
- Ваш колега, писател, от паралелния свят. Гледам ви, мъчите се, нищо не ви хрумва.
- А вие какво пишете? - заинтригува се нашият герой и забрави честолюбието.
- Какво ли не. Напоследък пиша за вашия свят. Може да обменяме опит. Аз ще ви разказвам случки от паралелния свят.
- А кой ще ми повярва? – върна се Славов към реалността.
- Вижте, опасно е да ви повярват, ще ви вземат за луд. По-добре е да си мислят, че пишете фантастика.
- И какво е различното там, при вас?
- Всичко по реда си. Всеки ден ще ви давам по един сюжет, а в това време аз ще се ровя във вашата памет и ще си избирам каквото ми хареса за моите романи.
- Тогава да започваме. Какъв ще е първият сюжет? - рече изнемощелият от търсене на идеи писател.
- Ами той вече е готов. Просто опишете този случай. И ще видите как ще започнат да ви четат. А в замяна ще ми кажете следващия път защо така неистово искате да се прославите? Аз утре пак ще ви се обадя. И ще имате още един нов сюжет.


Публикувано от alfa_c на 09.07.2013 @ 08:05:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:11:42 часа

добави твой текст
"Сюжет за разказ" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сюжет за разказ
от chocolate на 10.07.2013 @ 05:59:24
(Профил | Изпрати бележка)
Лошо е да те споходи творчески запек.
:-) Но - ти вдъхваш надежда, че изход - все ще се намери. :-) Има едни останки от стара римска баня в нашия град. Ще взема да намина привечер по хладното...


Re: Сюжет за разказ
от florans (florans_x@mail.bg) на 10.07.2013 @ 13:54:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ето - дадох идея, вдъхнах кураж! Това никак не е малко...
Благодаря ти!

]


Re: Сюжет за разказ
от zebaitel на 10.07.2013 @ 08:14:31
(Профил | Изпрати бележка)
Вижте, опасно е да ви повярват, ще ви вземат за луд. По-добре е да си мислят, че пишете фантастика...


Ха-ха, това особено ми хареса!
Привет, Флоранс!


Re: Сюжет за разказ
от florans (florans_x@mail.bg) на 10.07.2013 @ 13:58:57
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!
Успешно творческо лято!

]


Re: Сюжет за разказ
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 10.07.2013 @ 14:08:46
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога вдъхновението е на най-неочакваното място- вътре в нас...
Поздрави за хубавия разказ Фло!!! :)


Re: Сюжет за разказ
от florans (florans_x@mail.bg) на 10.07.2013 @ 21:16:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Кате!

]


Re: Сюжет за разказ
от anpas на 12.07.2013 @ 16:07:49
(Профил | Изпрати бележка)
!!!!!!!


Re: Сюжет за разказ
от florans (florans_x@mail.bg) на 14.07.2013 @ 08:42:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Анпас!

]


Re: Сюжет за разказ
от mariniki на 30.07.2013 @ 21:35:46
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
всичко по реда си... писането е потребност да кажеш, нещо...
а не пътека към славата... точно усетено и предадено..
поздравления..


Re: Сюжет за разказ
от florans (florans_x@mail.bg) на 30.07.2013 @ 21:40:15
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за споделения прочит, скъпа Маги!

]