Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 867
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 868

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑòîéíå
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Alt

Ñëó÷è ñå òîïúë äåí. Íåîáè÷àéíî çà íà÷àëîòî íà Ôåâðóàðè.
Äåáåëèÿò ïëàíèíñêè ñíÿã ïîäàäå è òúíêè ðó÷åé÷åòà ïëúçíàõà èç äâîðà. Ñòîéíå íàìåòíà âåõòî ïàëòî, íàïúëíè âîéíèøêà ìàíåðêà ñ ðàêèÿ è ñåäíà íà ñòúëáèòå êúì êúùàòà. Ñðåùó ñëúíöåòî. Îòïè. Ñÿêàø öåëóâêà íà Íåðîäåíà ìîìà óñåòè îãúíÿ â ñåáå ñè. Îáúðñà óñòíè. Âúçäúõíà. Îòïè. Îòíîâî. - "Òî è ïðåäè ñåëîòî íå áåøå ãîëÿìî…" - òðúãíà ëåíèâà ìèñúë - "íî ÷àê íèêîé äà íå îñòàíå…"
Íîâà ãëúòêà. È ïàê. Îùå. Ìèíàâàøå îáÿä. Ñëúí÷åâî, òèõî, ñïîêîéíî. Òúæíî… Òèõî-òúæíî. Ñ íåñèãóðíî äâèæåíèå íàäèãíà ìàíåðêàòà. Ïîñëåäíè êàïêè. È öÿëîòî ñëúíöå. Íåäîêîñíàòèÿ ñíÿã. Òèøèíàòà. Îñåìäåñåò è øåñò ëàçàðíèêà â äîáàâêà…
"… Åõ, äà áåøå äîøúë ñèíî, äà íàöåïèì äðúâöà." - Îáëåãíà ñå íà ñòåíàòà. Ñëúíöåòî âñå îùå ìèëâàøå. Íî ïëúçíàõà ïúðâè õëàäíè òðúïêè. Çàãúðíà ñå. Çàäðÿìà. Íåóñåòíî çàñïà.

Îñòúð ñòóäåí âÿòúð. Ìðàê. È íèùî æèâî íàîêîëî, îñâåí çàñòðàøèòåëíî íàäâèñíàëàòà ñÿíêà íà Ðèäî, îòñðåùà. Ñúáóäè ñå. Ïîòðåïåðè. Áåøå ãîëîãëàâ.È ñàìî ïî ÷îðàïè, ìàêàð è äåáåëè - âúëíåíè.
- Ùå ïóñíà åäíà âîäà… è ëÿãàì. Ïà, ãà äîéäå ñèíî…"
Íàìúêíà ñòàðè ãóìåíè öúðâóëè. Çàñëèçà. Áåøå ðåøèë äà "ñâúðøè" ðàáîòàòà äî ïëåòà. Ìàêàð è ïî-äàëå÷, ìèñúëòà çà ñòàðàòà ïðîãíèëà òîàëåòíà… Èëè êîé çíàå…
Êðàèùàòà íà ëîêâèòå òèõî õðóùÿõà. Ñÿêàø õèëÿäè èãëè âÿòúðúò ñå âïèâàøå â ãëàâàòà ìó.
"Áðå, äå ãî ïëåòî?!" - çà÷óäè ñå ñòàðåöúò. - "Òîé, ñèíî, õóáàâî âèêàøå äà ñëîæèì êðóøêà…" - Âäèãíà ïîãëåä. Íÿìàøå ïîìåí îò ëóíàòà. Îãðîìíè, òúìíè, íèñêè, îáëàöè. Òðåïíà. Îò ñòóä. Èëè îò äðóãî. Ñòúïè íàêðèâî, ïîäõëúçíà ñå, ïàäíà.
- Îõ, - ïî-ñêîðî íåñúçíàòåëíî èçñòåíà Ñòîéíå. Ñòðàøíà áîëêà, ñÿêàø âîäîïàä, ñå èçëèâàøå â ãëàâàòà ìó. Ïàðåøå. Ïîáúðêâàøå ãî. Êîãàòî çàïî÷íà äà ïðåëèâà, íàäîëó ïî òÿëîòî, êúì êðàêàòà, ñ íîâî òèõè÷êî "îõ" ñå îòïóñíà… âñè÷êî èç÷åçíà.
Ñúáóäè ñå. Îò òðàêàíåòî íà ñîáñòâåíèòå ñè çúáè. Ìèñúëòà ìó áåøå íåáèâàëî ÿñíà. Ñàìî íå ðàçáèðàøå ùî äèðè ïîñðåä íîù âúí. Ñïîìíè ñè - ïàäàíåòî, áîëêàòà. Îïèòà äà ðàçäâèæè ðúöå. Óñïÿ, ìàêàð è ñêîâàíè îò ñòóä. Âÿòúðúò áåøå ñòèõíàë. Ãúñò, ïóõêàâ ñíÿã, íåæíî çàñòèëàøå çåìÿòà. - "Åõ, ñèíî ùå ñå ðàäâà…" - Ñåòè ñå - "ñèíî" å ïåíñèîíåð. Îòäàâíà íå ñå ðàäâà íà ñíÿã. Íàé-ìàëêîòî, çàùîòî "Ìîñêâè÷à"… íèêàêúâ ãî íÿìà çèìúñêà.
Ïðîäúëæè ñ êðàêàòà. Ïî-ñêîðî - îïèòà. Áîëêàòà, ñòðàøíà è ñòðúâíà, ãî çàëÿ îòíîâî. Äîãîðå. ×å è îòâúä. Ðàçáðà. Ñòðàõ; æèâîòèíñêè óæàñ; ñìúðò, ïîä ôîðìàòà íà ìèñúë…
- Ïàäíàõ, ñèíå, ñèãóðíî êðàêà" - çàíàðåæäà ñ òèõ ãëàñ. Çíàåøå - òðÿáâà äà ñòàíå. Äà ïúëçè. Äà ñå âëà÷è. Íî äà ñòèãíå êúùàòà.
Íå ìîæà äà ñå èçïðàâè, íèòî äà ñåäíå, äîðè äà äèøà ìó êîñòâàøå îãðîìíè óñèëèÿ. Òðÿáâàøå. Ïðîñòî òðÿáâàøå. Äâà ïúòè ãóáè ñúçíàíèå, íî óñïÿ äà ñå îáúðíå ïî êîðåì. Çàáè íîêòè â ñíåãà. Ïðèäúðïà, â ïîñîêà êúì êúùàòà. Èëè ïîíå îïèòà, çàùîòî ìèñúëòà ìó îòíîâî ñå ñêúñà. Òîçè ïúò çà äúëãî.
Êîãàòî ïàê ñå ñúáóäè, áåøå îò íå÷îâåøêè ñòóä. Âäúðâåí, âöåïåíåí…
Íÿìàøå ïðúñòè, íèòî óñòà. Íå óñåùàøå ãëàâàòà ñè, î÷èòå, äúõà. Íî è áîëêàòà. Ñúùî áåøå çàìðúçíàëà! Îòíîâî çàáè íîêòè â ñíåãà. Ïðèäúðïà ñå. Öÿëà ïåäÿ! Áîëåøå. Îõ, êàê áîëåøå! Íî çàáè íîêòè, ïðèäúðïà. Çàáè, ïðèäúðïà… Çàáè, ïðèäúðïà… Ïëóâíà â ïîò. Äèøàøå òåæêî. Ñâèðêàùî. Ïîãëåäà ìó "ìèíà" ïðåç ñêúðøåí íîêúò. Ñúçíà - "ìîé…" Íî ñïîêîéíî. Òîëêîâà áåçó÷àñòíî, ÷å ñàì ñå ó÷óäè. Âñúùíîñò, íå òî÷íî ó÷óäè. Ïðúñòèòå íå ãî áîëÿõà. Íèêàê. Çà ðàçëèêà îò òàì - äîëó.
Çàáè ïðúñòè! Ïðèäúðïà. Çàáè! Ïðèäúðïà. Ïåäÿ ïî ïåäÿ. Ìåòúð ñëåä ìåòúð. Àêî âäèãíåøå ãëàâà ùåøå äà âèäè, ÷å å äî êúùàòà. Äîñàìè ñòúëáèòå. Íî è òàêà ãî ðàçáðà. Íå ìîæà äà çàáèå ïðúñòè. Íå è â öèìåíòà.
- Íå-å-å-å-å-å - ïðîòÿæíî, ñêðúáíî. Ñòàðåöúò òðåïåðåøå. Ïðîòåãíà ðúêà. Íàïèïà. Òðåòàòà. Ïåòàòà. Èçñòåíà îòíîâî. Íÿìàøå çà êàêâî äà ñå õâàíè.
- Õóáàâî êàçâàøå ñèíî, äà ñëîæèì ïàðàïåòè…àìà, íå…" - Ïîòòà ñå ñòè÷àøå â î÷èòå ìó. Óñåùàøå ñîëåíèÿ é âêóñ. Êàê èçñòèâà ïî ãúðáà ìó…
Íå ïðèïàäíà. Íå çàñïà. Ñàìî ñå îòïóñíà. Ëåêî, ïðèÿòíî. Áåçðàçëè÷íî. Ðàçáèðàøå, ÷å å íà êðà÷êà îò ñïàñåíèåòî. ×å íå ìîæå äà ÿ ñòîðè... Ïðèå ãî ñïîêîéíî. Íÿìàøå áîëêà. Íèòî óìîðà. Íèòî ñòóä, òúìíèíà, ñòðàõ. Çàòâîðè î÷è. Òèõè, ðåäêè óäàðè íà ñúðöå. Ñ âñåêè îò òÿõ, ñòàâàøå âñå ïî-ëåê. Ñïîêîåí. Òîïúë. Ñâåòúë…
Áóðãàñ. Ïëàæà. Æåíà ìó, ìèð íà ïðàõà é, íå ñìååøå äà âëåçå â ìîðåòî. Ñèíî- íàïðîòèâ - íå ìîæ ãî èçêàðà. Êóïè òðè ñëàäîëåäà, 3 öàðåâèöè. Âå÷åðòà ãè çàâåäå íà ñëàäêàðíèöà. Æåíà ìó áåøå ñ îíàçè, ñèíÿòà ðîêëÿ. Êàçà é, ÷å å ðóñàëêà. Òÿ ïîðóìåíÿ. Ìúë÷à. Äúëãî. À ñèíî, ñèíî ìàåøå áîñ, ïî åäíè øîðòè, ñàìî.
Ñðåùó òÿõ, à óæ áåøå âå÷åð, èçãðÿâàøå îãðîìíî ñëúíöå. Ñàìî òîé ãî âèæäàøå. Âñå ïî-ãîëÿìî. Âñå ïî-òîïëî. Îãíåíîòî êúëáî èçïúëíè âçîðà ìó. È âñè÷êî îòòàòúò íåãî. Ñèíî ìèíà. Æåíà ìó ÿ íÿìàøå. Ñïðÿ. Ó÷óäåí è îáúðêàí. Îãëåäà ñå. Âèäÿ ÿ. Ìíîãî äàëå÷. È ìíîãî âèñîêî.
Ñèíî ïðîäúëæàâàøå. Ïî ïúòÿ ñè, îòâúä ñâåòèëîòî. Èçãóáè ñå. Ñðåä õîðà, äúðâåòà, ñãðàäè.
Ïîãëåäíà íàãîðå. - "Ïî êðàñèâà îò âñÿêîãà, à ïëà÷å". - Ïðîòåãíà ðúêà. Äîêîñíà ÿ. È æúëòîòî, áîëåçíåíå ÿðêî ñëúíöå, èç÷åçíà. Ðàçòâîðè ñå â áåçáðåæíà ñèíåâà…

Íà äðóãèÿ äåí, ñ âåðèãè íà 4-òå ãóìè, ñòàð ðúæäÿñàë "Ìîñêâè÷" áóêñóâàøå ïðåç Ðèäî. Ðàíî-ïðèçîðè, áëåä è ðàçãúðäåí, "ñèíî" ïîäêàðà "óìîðåíèÿ êîí". Áåøå ñúíóâàë… îãðîìíî ëåäåíî ñëúíöå. È äâàìàòà ñè ðîäèòåëè… çàåäíî.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 22.02.2004 @ 13:32:18 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Alt

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4.91
Îöåíêè: 12


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 06:47:37 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñòîéíå" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

klasika
îò entusiast (entusiast@mail.bg) íà 25.02.2004 @ 11:07:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://bglog.net/blog/entusiast
tova e klasika. niamam pove4e dumu. Seriozno


Re: Ñòîéíå
îò Inina íà 29.02.2004 @ 05:50:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.inina.hit.bg/
Ïîòðåñàâàùî! ×åòå ñå íà åäèí, à ìîæå áè ñ ïîñëåäåí, äúõ...


Re: Ñòîéíå
îò Marta íà 10.09.2006 @ 07:53:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://doragspd.wordpress.com/
Ìíîãî òè å õóáàâ òîçè ðàçêàç, Àëò.