Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 0
Вчера: 1
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 592
ХуЛитери: 3
Всичко: 595

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: Markoni55

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБезценното...
раздел: Есета, пътеписи
автор: dedenze

Това е внучката разбира се, не че носи част от моите гени и продължава рода, по- скоро защото е едно българче, в тази тежка демографска, морална и икономическа криза.
Трудно се отглежда дете в съвременния свят и особено в България, опасностите са навсякъде, не бива и за минути да го оставиш само, да го пуснеш на улицата. Едно живо и енергично дете със свой характер, маниер, предпочитания и отрицания формирани само за 5 земни години. Стриктно спазваща правилото да учим – не, да играем – да ! Опитвам се да помагам с каквото мога и често живеем заедно. Най ме тормози факта, че аз съм нощна птица, трудно тичам и ме уморява опита за обсебване, бързото, рисковано движение около мен, особено рано сутрин след смешния спор: Дядо светло е, трябва да ставаме ! Не, не е светло, поспи още ! Ставам, ща не ща, правим тоалета за принцеси, закусваме, играем с пробутване на кратки уроци за цифрите и буквите, съчетани с привлекателни награди.
Висока е за възрастта си, но трудно отключва вратата. От време на време ми се вие свят, задремвам и се страхувам да не се случи нещо с мен, което да я изплаши и постави в безпомощно положение. Реших да взема нужните мерки, обясних и че рано или късно всички умират и в това няма нищо страшно и лошо. Отиват на небето, а после пак се раждат като нови деца, по умни, добри и знаещи повече. От съвсем малка обичаше игрите с телефони, калкулатори, мишки и клавиатури, схващаше и точно запомняше операциите за включване на ДВД, радио, компютър. Научих я на цялата процедура по пускане на компютъра и зареждане на най- важните програми. Прави го напълно самостоятелно, влиза в нета и скайп и се обажда на майка или леля . Ако с мен се е случило нещо, си имаме парола, трябва да съобщи : „Дядо опъна жартиери !”
Ако съм жив и здрав, след някоя друга година, ще и обясня какво е жартиер и още хиляди неща! Светът се развива с бесни темпове и подготовката на децата става все по- тежка и сложна, затова да родиш и отгледаш дете днес, е голяма отговорност. На нейните години играех по 10-12 часа на улицата, безнадзорно на топчета, ножка и челик. Лампово радио и телевизор, имахме когато навърших 12 години, магнитофон, тежащ 30 кг. на 23 години .... Днес най- опасни за внуците и техното бъдеще са родните, продажни политици !
Радвам се на всеки подарен ден, радостта да виждам как новото расте край мен е ненадмината, харесвам усета, че все още съм полезен. Не се страхувам от смъртта, страх ме е от деменция, Алцхаймер и от превръшането ми в безмозъчно същество, ангажиращо усилия на близки хора. Жалко, че не гласуваха закона за евтаназията, вегетацията е подигравка с личността.


Публикувано от alfa_c на 18.05.2013 @ 15:48:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   dedenze

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 00:29:39 часа

добави твой текст
"Безценното..." | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Безценното...
от Kanegan на 18.05.2013 @ 18:59:04
(Профил | Изпрати бележка)
...дълбока човешка история...
...на езика на безмълвието научих още по- ценен урок!
Поздрави!:)


Re: Безценното...
от dedenze на 18.05.2013 @ 19:50:19
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Благодаря за добрите думи, радвам се !

]