Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 780
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 780

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçãóáåíà èñòèíà 15
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: samotnik

Ñëúí÷åâàòà ñâåòëèíà, êîÿòî ñóòðèíòà äîíåñå ïðåç îòâîðåíèÿ ïðîçîðåö, ñå îòðàçÿâàøå â ñíîïîâåòå ðàçíîöâåòíè ìàðêó÷è, èçëèçàùè îò òÿëîòî íà Êèðåòî.
Öÿëî ÷óäî áå, ÷å ó íåãî âñå îùå èìà æèâîò.
Ôðàêòóðèòå íà òàçà è äâàòà êðàêà, òðè ñìàçàíè ïðåøëåíà íà ãðúáíà÷íèÿ ñòúëá è ìíîãîáðîéíè âúòðåøíè òðàâìè íå áÿõà äîñòàòú÷íè äà ãî ïîãóáÿò. Ñàìî ñèëíîòî òÿëî è ìëàäîñòòà ìîæåõà äà îáÿñíÿò íåâåðîÿòíèÿ ôàêò, ÷å áå îöåëÿë. Âúïðåêè, ÷å âñå îùå áåøå â áåçñúçíàíèå ïî âñè÷êî ëè÷åøå, ÷å ùå ïðåñêî÷è òðàïà. Ìîíèòîðèòå èìàõà ñòàáèëíè ïîêàçàòåëè, êîèòî ïîêàçâàõà, ÷å òîé âñúùíîñò ñïè äúëáîêî.

***

Ñëàâåÿ íàáîäå ãðóáî ïîðåäíîòî êþôòå â ñðåäàòà è ãî íàòúïêà öÿëî â óñòàòà ñè. Ñëåä òîâà âçå èçïîòåíà õàëáà áèðà è ÿ ïðåïîëîâè íà åäèí äúõ. Èçáúðñà ìàçíèòå ñè óñòíè ñ îïàêîòî íà ðúêàòà è ñå îðèãíà íåáðåæíî.
- Êîôà, ÿ äàé äðóãèòå íàñàì – ïîñî÷è êúì îòðóïàíàòà ÷èíèÿ â êðàÿ íà ìàñàòà.
Ìëàäåæúò ñå ïîä÷èíè è ïðèáëèæè ãîëÿìà ïîðöåëàíîâà ÷èíèÿ, âúðõó êîÿòî áå ïîäðåäåí êóï òúíêè íàäåíè÷êè.
- Øåôå... – çàïî÷íà ïëàõî òîé, äîêàòî ïîñòàâÿøå ÷èíèÿòà íà ìàñàòà - êúäå å Êèðåòî, áå?
Çëàòàíîâ ñïðÿ äà äúâ÷å è ñå íàìðúùè.
- Íÿìà ãî, âçå ñè îòïóñê.
Êîôàòà íåðâíî ïîòðè ðúöå â ïàíòàëîíà ñè.
- Àìà êàê, áå øåôå... Òîé íå å ëîøî ìîì÷å, íå ñå å äúíèë.
Ñëàâåÿ òðúøíà âèëèöàòà â ÷èíèÿòà è ðÿçêî êàçà:
- Íå ñå å äúíèë? À ïðîôåñîðà? À? – îò óñòàòà ìó èçõâúð÷à ïàð÷åíöå õðàíà, íî òîé íå ìó îáúðíà âíèìàíèå – Àìè êàòî ñå îïèòà äà âçåìå çëàòîòî?
Ëèöåòî ìó ñå áåøå çà÷åðâèëî è Êîôàòà çà ìîìåíò ñè ïîìèñëè, ÷å ìîæå äà ïîëó÷è óäàð.
- Àìè... òè íàëè êàçà òàêà... – çàïî÷íà, íî Çëàòàíîâ èçáóõíà ñðåùó íåãî.
- Êàêâî áå? – èçïðàâè ñå ðÿçêî òîé. - Êàêâî ñúì êàçàë? Íèùî íå ñúì âè êàçâàë! Èäèîòè òàêèâà!
Ïîñåãíà áúðçî è ìó èçâúðòÿ çâó÷åí øàìàð. Áóçàòà íà Êîôàòà ïëàìíà, íî òîé íå ðåàãèðà ïî íèêàêúâ íà÷èí. Áå ñâèêíàë ñ îòíîøåíèåòî íà Çëàòàíîâ, îñîáåíî, êîãàòî íåùî ãî áå ÿäîñàëî. Çíàåøå êàêâî ñå ñëó÷âà íà õîðàòà, êîèòî ãî ÿäîñâàõà, çàòîâà ñàìî ñâåäå ãëàâà è çàìúë÷à.
- Êàçàë ñúì áèë... Ñ ìåí ëè èñêàòå äà ñè èçìèåòå ðúöåòå, à? Èäèîòè, ùå âè ñìà÷êàì áå, åé! – êðåùåøå Ñëàâåÿ.
Íà îòñðåùíèÿ êðàé íà ìàñàòà, âúçðàñòíèÿò ìúæ íàáëþäàâàøå Çëàòàíîâ áåç äà ïîìðúäíå.

***

Âàëåðè Ïåòêîâ îòïè ãëúòêà êàôå è âïåðè ïîãëåä â ðàçïå÷àòêàòà îò òåëåôîííèòå ðàçãîâîðè. Êàçàêîâà è Ãåîðãèåâ áÿõà ïîòúíàëè âäúí çåìÿ, íå èçïîëçâàõà òåëåôîíèòå ñè è íå êîíòàêòóâàõà ñ íèêîãî.
Îáëåãíà ñå íàçàä â ñòîëà, ñêðúñòèë ðúöå çàä ãëàâàòà ñè è îñòàíà òàêà ìèíóòà. Ñëåä òîâà ñå íàâåäå íàïðåä è íàáðà íîìåðà íà êîìïàíèÿòà, îò êîÿòî Ãåîðãèåâ áå íàåë êîëà.

***

- Çàùî òî÷íî â Ðóñå? – ïîïèòà Ïåòúð, äîêàòî èçïðåâàðâàøå äâå êîëè åäíîâðåìåííî.
- Çàùîòî òàì ñå íàìèðà êîïèåòî íà êàíè÷êàòà, êîÿòî èñêàì äà âèäèì. Ñúùàòà êàòî îíàçè, êîÿòî íàìåðèõìå â õðàìà.
Ñóòðèíòà áå íàïðåäíàëà è ñëúíöåòî íîñåøå íîâà ïîðöèÿ æåãà.  ñâåòëèíàòà íà íîâèÿ äåí ñúáèòèÿòà îò èçòåêëàòà íîù èçãëåæäàõà íåðåàëíè è äàëå÷íè, ñÿêàø íå ñå áÿõà ñëó÷èëè íàèñòèíà. Åäèíñòâåíî áîëêàòà îò ñèíèíèòå íàïîìíÿøå íà Ïåòúð, ÷å âñè÷êî å áèëî îïàñíî èñòèíñêî.
Áîðÿíà áå íàñòîÿëà äà îòèäàò â Ðóñå, êàòî ñå îáîñíîâà, ÷å â òàìîøíèÿ ìóçåé èìà íåùà, êîèòî ìîãàò äà èì ïîìîãíàò äà ðàçêðèÿò çíà÷åíèåòî íà êàíè÷êàòà è õðàìà.
- Çàùî èñêàø äà ÿ âèäèø? – ïðîäúëæè äà ïèòà òîé.
- Çàùîòî ïî íåÿ èìà îðíàìåíòè, êîèòî äîñåãà ñà áèëè ïðåäïîëàãàåìî ñâúðçàíè ñ ìèñòåðèèòå. Ñåãà, êîãàòî âå÷å âèäÿõìå ñòåíîïèñèòå, èñêàì äà ÿ ïîãëåäíà îòíîâî è äà âèäÿ äàëè íÿìà äà íàìåðèì íÿêàêâà âðúçêà.
Ïåòúð èìàøå óñåùàíåòî, ÷å Áîðÿíà íå ìó êàçâà âñè÷êî, íî íå æåëàåøå äà ÿ ðàçïèòâà ïîâå÷å. Áåøå áëàãîäàðåí íà ñúäáàòà, ÷å èì ïîçâîëè äà ñå èçìúêíàò íåâðåäèìè è òîâà, çàñåãà, èìàøå ïúðâîñòåïåííî çíà÷åíèå.
- Íå òè ëè íàïðàâè âïå÷àòëåíèå íåùî? – ïîãëåäíà ãî ñúñ ñâåòíàëè î÷è òÿ.
- Êúäå?
- Â õðàìà, êúäåòî íè çàòâîðèõà.
Ïåòúð íå çíàåøå çà êàêâî ãîâîðè Áîðÿíà è çàâúðòÿ ãëàâà êúì íåÿ.
- Íå, êàêâî òðÿáâà äà ìè å íàïðàâèëî âïå÷àòëåíèå?
- Ååå... Ïåòå, íå òè ëè å ëþáîïèòíî êàê íàìåðèõìå ñâåòèëèùåòî, íà ïúðâî ìÿñòî?
- Å êàê... ïî íàäïèñà, êàê èíà÷å – îòãîâîðè òîé.
- Èìåííî. Äà çàáåëÿçà íÿêàêúâ íàäïèñ íà îíîâà ìÿñòî?
Î÷èòå è ãî ãëåäàõà ðàçâåñåëåíî. Åäâà ñåãà ðàçáðà çà êàêâî ìó ãîâîðè Áîðÿíà.  îíçè õðàì, îñâåí ñòåíîïèñèòå è êàíè÷êàòà íÿìàøå íèùî äðóãî. Áåç íàäïèñè, áåç êàêâèòî è äà áèëî äðóãè ñëåäè.
- Íÿìàøå ñÿêàø... Íî íèå îãëåäàõìå íàáúðçî, âñå ïàê.
- Íå áåøå íàáúðçî – âúçðàçè òÿ. – Íå çàáðàâÿé, àç çíàì êàêâî äà ãëåäàì. Îñâåí êàðòèíèòå íÿìàøå äðóãî.
- Äîáðå – ñúãëàñè ñå òîé, - êàêâî îçíà÷àâà òîâà?
- Î, ìîæå äà îçíà÷àâà íÿêîëêî íåùà. Ïúðâîòî å, ÷å òîçè ñêðèò õðàì å òîëêîâà äðåâåí, ÷å ïèñìåíîñòòà íå å áèëà ïîçíàòà. Ñàìî ÷å òîâà å ìàëêî âåðîÿòíî, òúé êàòî âå÷å èìàìå íàäïèñ, êîéòî íè äîâåäå äî õðàìà.
- Òîåñò, ìîæåì äà îòíåñåì íàõîäêàòà êúì ïåðèîäà, â êîéòî å èçïîëçâàíî ëèíåàðíîòî ïèñìî?
- Äà... – êîëåáëèâî ñå ñúãëàñè òÿ, - íî íå å çàäúëæèòåëíî. Ïðîñòî ðàçãëåæäàì âúçìîæíîñòèòå. Â êðàéíà ñìåòêà, íå çíàåì îòêúäå å êîïèðàë íàäïèñà äÿäî òè.
Ïåòúð ñå äîñåòè, ÷å íàèñòèíà áå âúçìîæíî äâåòå íåùà äà èìàò ðàçëè÷íè äàòèðîâêè. Íàïúëíî ðåàëíî áå íàäïèñúò äà å ïðàâåí â ïîñëåäñòâèå, â ïî-êúñåí ïåðèîä, îïèñâàéêè íåùî, êîåòî âå÷å å ñúùåñòâóâàëî. Ïî òîçè íà÷èí, ñúâñåì ëîãè÷íî, õðàìúò áè ìîãúë äà å ìíîãî ïî-äðåâåí. Áîðÿíà ïîäêðåïè ðàçìèøëåíèÿòà ìó.
- Äðóãà âúçìîæíîñò – ïðîäúëæè òÿ, - å õîðàòà, êîèòî ñà íàïðàâèëè ïúðâèÿ íàäïèñ - îíçè, êîéòî äÿäî òè å ïðåíåñúë íà ñòúïàëîòî – äà íå ñà âèæäàëè òîçè õðàì.
- Äîáðå äå, íå ìèñëèø ëè, ÷å îíçè, êîéòî å íàïèñàë îðèãèíàëúò íà íàäïèñà, êîéòî äÿäî å êîïèðàë å ñúùèÿ, êîéòî å ñëîæèë êàíè÷êàòà â òàéíèÿ õðàì? Èíà÷å çàùî ùå äàâà óêàçàíèÿ êúäå å?
- Ìîæå, íî ìîæå è äà íå å... Âèæ, òîâà ìèñòè÷íî ó÷åíèå å èìàëî íàâÿðíî ñòîòèöè ïîñëåäîâàòåëè, ñúâñåì âúçìîæíî å äà íå ñà çíàåëè êàêâî îïèñâàò. Ïðåäñòàâè ñè, ÷å îíçè õðàì å èçïîëçâàí òàéíî â ïðîäúëæåíèå íà âåêîâå, êàòî ñàìî ìàëöèíà ñà çíàåëè èñòèíñêîòî ìó ìåñòîíàõîæäåíèå.
Èçãëåæäàøå ëîãè÷íî. Ñàìî ÷å òîâà îçíà÷àâàøå, ÷å õðàìúò è ïðåäìåòúò â íåãî ñà áèëè îò èçêëþ÷èòåëíà âàæíîñò. Àêî äðåâíèòå áÿõà ñúçäàëè íàäïèñà, óêàçâàù ìåñòîïîëîæåíèåòî, áåç äà çíàÿò çà ñúùåñòâóâàíåòî íà òàéíèÿ õðàì, íàâÿðíî äâàìàòà ïîäöåíÿâàõà çíà÷åíèåòî íà êàíè÷êàòà è ìÿñòîòî âúîáùå. Çàùî èíà÷å íÿêîé áè ñè ïðàâèë òðóäà äà ñúçäàäå íàäïèñ, ÷èéòî ñìèñúë íå ðàçáèðà?
- Èìàø ëè ïðåäñòàâà çàùî áè ìîãëî äà å òîëêîâà îïëåòåíî?
- Íííå... – ïîêîëåáà ñå Áîðÿíà. – Ïîíå íå ñúâñåì ôîðìóëèðàíà.
Ïåòúð ñå ñåòè íåùî, êîåòî íåñúçíàòåëíî ãî áå òîðìîçèëî îò ìîìåíòà, â êîéòî ñå âúâëå÷å â ïðåñëåäâàíåòî íà ìèñòåðèÿòà.
- Áîðå – çàïî÷íà òîé, - ÷óäÿ ñå çàùî íÿìà ðàçíè êîäèðàíè ñèìâîëè, òàéíè çíàöè, øèôðè... À òî ñè áåøå íàïèñàíî íàïðàâî. Íå å ëè òâúðäå ëåñíî?
Áîðÿíà ñå çàñìÿ çâúíêî.
- Åååå, Ïåòå, àìà ìíîãî ôèëìè ãëåäàø. Òîâà ãî èìà ñàìî â èçìèñëåíèòå èñòîðèè, çà äà å ïî-èíòåðåñíî íà çðèòåëÿ. Ìîæåø äà ñå äîñåòèø, ÷å çíàíèåòî â äðåâíîñòòà íå å áèëî äîñòúïíî çà âñè÷êè. Íàëè ïîìíèø êàêâî êàçà ïðîôåñîðúò? Îíîâà, ÷å ïèñìåíîñòòà å áèëà ïðèâèëåãèÿ ñàìî íà æðå÷åñêîòî ñúñëîâèå?
Ïåòúð êèìíà.
- Àìè çà êàêâî èì å äà ïðàâÿò ïî-çàñóêàíè øèôðè è êîäèðîâêè? Êîé áè ðàçáðàë çàïèñàíîòî, àêî íå ìîæå äà ÷åòå? Ïðåäñòàâÿø ëè ñè êàê ñà èçãëåæäàëè æðåöèòå â î÷èòå íà îáèêíîâåíèòå õîðà, ùîì ñà ìîæåëè äà âúçïðîèçâåäàò äóìè îò íÿêàêâè ÷åðòè÷êè.
Òÿ ãî ïîãëåäíà, âñå îùå óñìèõíàòà è ïðîäúëæè:
- Íîðìàëíî å äà ãðåøèø, çàùîòî ïðàâèø íåñúçíàòåëåí ïàðàëåë ñúñ ñúâðåìåííîòî âúçïðèÿòèå çà ïèñìåíîñòòà. Êàòî äàäåíîñò.  îíåçè ãîäèíè å áèëà ñâåùåíî òàéíñòâî. Åäâà ïî-êúñíî, ÷àê êîãàòî çàïèñàíàòà èíôîðìàöèÿ ñòàâà îáùîäîñòúïíà ñå ðàçâèâàò ðàçíèòå òàì íà÷èíè çà ñêðèòè ïîñëàíèÿ. À òóê ãîâîðèì çà âåêîâåòå, â êîèòî äîðè Åãèïåòñêàòà öèâèëèçàöèÿ å áèëà ìëàäà.
***

- Âñè÷êî ëè å ó òåá? – ãëàñúò çâó÷åøå ñúâñåì ÿñíî, âúïðåêè îãðîìíîòî ðàçñòîÿíèå, êîåòî äåëåøå âúçðàñòíèÿò ìúæ – îòíîâî ïî ðèçà ñ íàâèòè ðúêàâè, ñàìî ÷å òîçè ïúò ñèíÿ – è ñúáåñåäíèêà ìó îò äðóãàòà ñòðàíà íà îêåàíà.
- Äà – ïîòâúðäè òîé. – Êàíè÷êàòà è ðèòîíà.
- ×óäåñíî, ñïðàâÿø ñå ïðîñòî ÷óäåñíî, Âèêòîð.
- Áëàãîäàðÿ. Ùå ìè òðÿáâà äîñòúï äî àðõèâà, çà äà ïðîäúëæà. Äîêóìåíòèòå ïîêàçàõà ëè íåùî?
- Èìà èçâåñòåí íàïðåäúê – îòâúðíà ãëàñúò. - Íàïðàâè êàêâîòî å íåîáõîäèìî, èìàø ñúãëàñèåòî ìè.
- Ìíîãî äîáðå.
- Òðÿáâà äà ïîáúðçàø, íå ðàçïîëàãàì ñ ìíîãî âðåìå – ñïîêîéíî êàçà ìúæúò îòñðåùà.
- Ðàçáèðàì – ïîòâúðäè Âèêòîð è ëèíèÿòà ïðåêúñíà.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 25.03.2013 @ 18:05:55 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   samotnik

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 05:21:52 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Èçãóáåíà èñòèíà 15" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (10 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçãóáåíà èñòèíà 15
îò anonimapokrifoff íà 25.03.2013 @ 18:52:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî ñå áàâèø ñ ïóáëèêóâàíåòî íà ãëàâèòå è å òðóäíî äà ñå ïðåöåíè äàëè ïðåõîäúò ìåæäó òÿõ å ïëàâåí. Íî ðîìàíúò òè îïðåäåëåíî å èíòåðåñåí.


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 15
îò secret_rose íà 25.03.2013 @ 19:19:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ìíîãî å èíòåðåñíî, äðóãî íå ìîãà äà êàæà... Äàíî ñêîðî èìà ïðîäúëæåíèå. Ñ òàçè äðåâíà ïèñìåíîñò ñúâñåì ìå çàïàëè...


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 15
îò zebaitel íà 25.03.2013 @ 20:07:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
È àç êàòî Ìåãè, íå ñïèðàé äà ïóñêàø ÷àñòè îò òåêñòà, ÷å ùå óìðåì îò ëþáîïèòñòâî! Âúïðåêè, ÷å èñòîðèÿòà çà äðåâíàòà ïèñìåíîñò èëè çà íåéíîòî ïðåäïîëàãàåìî èçïîëçâàíå å îáâúðçàíà ñ åëåìåíòè íà êðèìèíàëå, òîâà ñàìî ÿ ïðàâè ïî-èíòåðåñíà, òàêà ÷å, ÷àêàì ÿ ñ íåòúðïåíèå! Óñïåõ!