Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 815
ХуЛитери: 2
Всичко: 817

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗабраненият плод
раздел: Есета, пътеписи
автор: Keri

В нашия свят има толкoва забранени неща, че ако тръгна да ги изброявам сигурно няма да ми стигне и година.
В райската градина има само едно забранено нещо, но именно то привлича интереса на Ева. Защо?
„Да ни забранят нещо значи да разпалят у нас желание за него. Да ни го дадат веднага значи да породят у нас презрение към него.“ пише Монтен в книгата си „Опити“. Но тогава защо Господ поставя тази забрана, като се има предвид, че би трябвало да знае какво ще стане? Този въпрос остава без конкретен отговор.
Да оставим Библията настрана и да се потопим в ежедневието. Сигурно няма ученик, който да не е преписвал, въпреки опасността, че може да бъде хванат в извършването на забраненото. „Удоволствието от всичко нараства успоредно със самата опасност, която трябва да ни отблъсне от него“ казва Сенека и думите му се превръщат в закон особено сега, когато имаме вечерен час. Разбира се, отвсякъде можем да чуем коментарите на учениците: „Десет часа вкъщи!? Никога!“ и на възрастните, които ни убеждават как така е по-добре за нас и как по тяхно време също е било така, без да осъзнават, че сега късното прибиране ще стане още по-желано. Може би са забравили младежките си години собствените си бунтове, защото силно се съмнявам, че не е имало такива.
Нека погледнем и през очите на любовта. Хората казват, че несподелената любов е най-дълга. Според Марциал „Любов без терзания бързо насища.“ И се получава така, че едното следва от другото. Когато любовта е несподелена има терзания и тя продължава докато не се осъществи или не срещнем друга. Едва ли, когато си чакал някого толкова дълго, му се насищаш трудно, а според мен е обратното.
Нека завърша с цитат отново от Монтен: „Нашите желания презират и отхвърлят всичко, което е под ръка, за да тичат подир това, което ни липсва.“, следователно, ако искате да забраните или поне да намалите нещо и искате забраната, ако не напълно то поне от части да се спазва, по-добре го разрешете.


Публикувано от mmm на 21.02.2004 @ 14:01:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Keri

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.8
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:14:11 часа

добави твой текст
"Забраненият плод" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Забраненият плод
от Fipo (filip_sotirov@mail.bg) на 07.03.2004 @ 16:48:32
(Профил | Изпрати бележка) http://fipolab.com
Няма ли забрани настъпва анархия. Поета си го е казал: "Правилата са за това за да се нарущават" Хората едва ли ще прявят много неща ако не са забранени. Какво щеше да стане ако наркотиците бяха разрешени? 100% сигурен съм че щеше да има 50% по-малко наркомани.


Re: Забраненият плод
от sradev (sradev@wp.pl) на 24.10.2004 @ 21:04:14
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Zabranata e izobretenie na horata. Te ne mogat da si vxobrazjat, 4e mozhe da se leti.


Re: Забраненият плод
от sradev (sradev@wp.pl) на 31.10.2004 @ 10:24:55
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
pak te 4eta
Сигурно няма ученик, който да не е преписвал....
A za6to? Kakvi sa tezi izpiti, na koito pi6toff mozhe da posluzhi i se zabranjava? Glupavi.

Az sxm konservativen 4ovek i ako ne6to sxm s4ital, 4e e pravilno - pak taka s4itam. Samo 4e sega moga da go postavja v etikata na Hamurabi.

Kakvi sa zada4ite - da si pripomnim kakvo e pro4eteno.
Kak se proverjava - sravnjava se s napisanoto.
Kak se ocenjava - po sxvpadenieto.
Sledovatelno avtomat ni izpitva. Neka azvtomat otgovarja.
Izpitva6tijat ne se sramuva, 4e izpitva taka - izpitvanijat njama kakvo da se sramuva, 4e otgovarja taka.

Po-minalata godina dori im prigotvih malxk pi6tof za kolokvium - togava glavata se osvobozhdava da misli, vmesto da si pripomnja. A az sxm specialista da opredelja kakvo 6te im e neobhodimo.
I studentka za 5 minuti re6i 10 zada4i nad vsjaka ot kojato prepodavateli gubjat 1 4as. za6toto razbira i mozhe da misli.
(Istorijata e sme6na - idva i pita za6to ima 3. Preglezhda si rabotata - da, 3 zasluzhava. No vizhdam, 4e bxrzo ja proverjava, t.e. znae. Sledovatelno ne6to drugo i e pre4ilo. Kakvo? Probljaskva mi - "Zhena v magazin" - imala mnogo vreme i kupuvala vsi4ko - be6e multitest - zadraskala i neverni otgovori. Dadoh i 5 minuti i 15 krxst4eta na nov test i vsi4ko si dojde na mjastoto, edno krxst4e ostana neupotrebeno)
Hajde do vizhdane, posle pak 6te te 4eta.