Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 755
ХуЛитери: 3
Всичко: 758

Онлайн сега:
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНяколко нишки от безсмъртни крила
раздел: Есета, пътеписи
автор: iszaard

На Libra

Писането е споделяне, едно поднесено с артистичен жест желание за близост. А артистите, както е известно, играят различни роли. Понякога са самата прелест – добри, грижовни, мили, магнетични, а друг път - са злодеи. Това е заради художествения контраст. Ако го няма, написаното остава блудкаво, размазано и неопределено.
В смисъл че е ясно, че героите се отразяват един в друг и взаимно се изграждат, така е и със състоянията, с метафорите в стиха.
За да разбере човек артиста трябва да излезе извън изкуството, извън тази пъстра сцена. По-добре е да го види в гримьорната – не особено лицеприятен, с полусвален грим, уморен и размъкнат. Понякога удовлетворен от реакцията на публиката, друг път - почти опустошен. Но при всички положения бързащ да приключи с преобличането, за да се втурне през пустите улици надълбоко към самия себе си. Към собствената си тишина. Струва ми се, че тъкмо в нея може да бъде открит и никъде другаде. В гримьорната проблясват ъгълчета от истинското му лице, видими само за по-внимателния или пък по-пристрастен наблюдател.
Все повече се убеждавам колко пигмалионовски е животът на артиста, колко е особена връзката му с нещата около него, а още повече с другостта. Неговият свят е тъй крехък, така фини са стените му, че често се налага да играе и извън сцената, за да се предпази от абсолютното сливане, от размиването на очертанията, което никой не може да изтърпи в този свят. Това би означавало, че се отказва от онова специфично изграждане на собствената си душа, защото душата се учи чрез опитностите на тялото. Такива са фактите, колкото и да не ни харесва това. Душата бива увлечена, при това за нейно добро, макар същото да е пак измислена от нас категория, в почти безкрайни метаморфози до постигане на крайната цел - онова съвършенство, което е самият й корен, самата й същност, почти непостижима отвън, но неизменна и ясна, ако човек свали за миг маските и костюмите на страховете си, за да види оголената истина.
Страшно е, но не чак толкова. Всъщност не е пагубно да допуснеш другиго в себе си. Защото, ако това се случи, е за добро, в смисъл, че душата се обогатява с привнесеното отвън, от другостта. Тя вече е с един оттенък по-различна отпреди. И ако само успее да махне с ръка и да забрави огорченията, ще осъзнае колко прекрасен е поредният урок на живота. Той е изтъкал още няколко нишки от тъкънта на нейните безсмъртни крила.


Публикувано от aurora на 19.02.2013 @ 11:13:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   iszaard

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 11:12:20 часа

добави твой текст
"Няколко нишки от безсмъртни крила" | Вход | 4 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от azzurro на 30.03.2013 @ 16:31:05
(Профил | Изпрати бележка)
Специален текст iszaard, няма да се впускам в коментар, но много ми хареса банално звучи, но е особен заради смелостта да свалиш маската и грима и да покажеш другото аз, което винаги старателно крием. Уроците на живота са безброй и са наистина прекрасни, стига да можем да ги разберем да не бягаме от тях и да не ги анатемосваме, а да се учим. Поздрав !!!


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от Iszaard на 30.03.2013 @ 20:19:27
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара и оценката:) Изненада ме, определено. А иначе текстът си е искрената ми позиция за изкуството и живота на артиста.

]


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от lordly (lordly@mail.bg) на 19.02.2013 @ 15:52:18
(Профил | Изпрати бележка)
Провокира у мен въпроса: "А как душата ползва натрупаната опитност"?


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от Iszaard на 19.02.2013 @ 21:51:17
(Профил | Изпрати бележка)
Казват, че носим всичко със себе си:) Онова, което днес градим, с него утре се раждаме.

]


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от libra на 19.02.2013 @ 17:13:20
(Профил | Изпрати бележка)
:)
така е, тук всички сме на училище, проблемът е, че сме в различни класове и за това понякога е трудна комуникацията

"още няколко нишки от тъканта на нейните безсмъртни крила" е много добре и образно казано, изобщо поздравления за текста :)


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от Iszaard на 19.02.2013 @ 21:44:18
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря:)

]


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от secret_rose на 21.02.2013 @ 14:53:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Четох го още като излезе, не знам защо не ти казах, колко много ми харесва... Понякога съм твърде разсеяна...
Дъщеричката ми е балерина, и макар с нейната крехка възраст, успя да потъне в тази така добре усетена и от теб тъга на самотното вглъбяване ма артиста. Макар аз да го виждам в едно съвсем различно изкуство - артистичният профил и там и тук е все така дълбоко ранен...
Красотата си има цена, и тази цена е огнена дамга по душата...

@--;-- - за посвещението.


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от Iszaard на 21.02.2013 @ 15:14:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за разбирането. За съжаление няма нищо по-тъжно за артиста от това да посипят с огризки и кал душата му... а понякога и това се случва.

]


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от secret_rose на 23.02.2013 @ 17:43:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не могат...
Сигурно си срещала притчата за онзи лош съсед, който от ревност и злоба веднъж напълнил леген с боклуци и го запратил в двора на един добър човек. Човекът намерил боклуците, изхвърлил ги, измил легена и го напълнил с току-що набрани свежи, дъхави ябълки. Отнесъл ги пред вратата на съседа си и почукал.
"Ето, най-после успях да го извадя от равновесие" - помислил комшията, но щом отворил - какво да види - изненада.
"Кой каквото има, това раздава" рекъл добрият човек, оставил ябълките и си тръгнал.

]


Re: Няколко нишки от безсмъртни крила
от Iszaard на 24.02.2013 @ 07:49:52
(Профил | Изпрати бележка)
Тази притча ме наведе на мисълта да стъкна един ябълков сладкиш и да почерпя :) Това пък е съвет от Учителя Петър Дънов.

]