Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 434
ХуЛитери: 3
Всичко: 437

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Boryana
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСамо един ден в годината
раздел: Разкази
автор: CheGuevara

- Още две мастики със сух таратор...- сервитьорът се облегна на плота и намигна на барманката. - Тия двамата добре се отчитат!- прошепна, пускайки влажен поглед в силиконовото й деколте.
Те, двамата, седяха както винаги на масата в дъното.
Но сервитьорът не знаеше това, защото беше нов, за първи сезон.
В края на лятото беше толкова хубаво да са тук, както винаги, през всичките тези 40 години.
Роза се опита незабелязано да оправи гънките на копринената си рокля, обгърнала толкова нежно наедрялото й с годините тяло. Лявата обувка й стягаше нетърпимо.Тя я изхлузи и размърда облекчено пръстите на крака си. Добре, че покривката на масата е достатъчно дълга и няма да се изложи.
Още не беше го докоснала. Протегна,
както някога дългите си пръсти и леко погали ръката му. Ток премина през тялото й. Както някога, преди 40 години. Усмихна му се, премрежила сините си, вече поизбледнени с годините очи и дълго изучава лицето му. Някъде беше отлетял буйният рус перчем, бръчки браздяха умното чело, бирено коремче опъваше неустоимо моряшката риза, но очите, очите бяха същите – една бездна от синьо-зелени вълни, над които проблясваше гордата сянка на буревестника...
- Не си се променил. Все същият чаровник си!... - промълви тя закачливо и погали пак нежно ръката му.
- И ти си останала все същата дяволита лъвица! - усмихна се Капитанът, отпи една мъжка глътка от мастиката, много внимателно остави чашата и потърси ръцете й през масата. - Имам изненада за теб.- И той извади една книга. - Влязох преди дни в антикварната книжарница до Ларгото, нали знаеш, че това ми е любимото развлечение от години... Прелистих много книги, издавани през онези години и ...на една от тях, „Вечни спътници“, открих твоето име. Сърцето ми направо подскочи – все едно, че теб държах в ръцете си. Купих я, за да ти я подаря днес.
Роза погали книгата. В онези трудни години често се налагаше да носи книгите си на антикваря, за да си купи хляб или лекарства. Съдбата често си прави шеги с нас, а понякога изненадите й са повече от съдбоносни. Както преди 40 години, когато те, бегли познати, се срещнаха на улицата, той имаше нужда от човек с паспорт да гарантира за него, за да си получи един хонорар по пощата. Тя имаше паспорт в себе си, парите бяха получени и той поиска да почерпи за услугата. Тук, в това малко ресторантче край морето.
В онези години брегът не беше презастроен и ресторантът беше една малка перла на педя от пясъка. Сега, когато дойдоха бетонът и жаждата за бързи печалби, той изглеждаше като малко врабче сред лъскавите пауни на новите спа -комплекси и дискотеките. Но за тях той си остана най-хубавият ресторант на света. И двамата бяха видели много от широкия свят, но винаги в този ден на късното лято идваха тук, за да изживеят заедно техния един единствен ден в годината, на който имаха право! Докато един от тях пропусне срещата, което ще означава, че им остава една единствена среща, там горе, където вече няма кой да ги раздели...
Роза потръпна, уплашена от тази си мисъл и потърси очите му. Ласкавите светлинки в тях я погалиха, невидимо за намусения сервитьор, барманката и изобщо за целия свят, който ги заобикаляше – лъскав и враждебен...
Капитанът я погали с очи. Беше натежала с годините, буйните огнени коси сега бяха руси, по момчешки къси и прилежно пригладени, но очите й, тези синьо-зелени бездни в тях, които го приласкаваха, канеха на онова неповторимо пътуване, което беше само тяхно и неподвластно на времето и годините...
Навън бавно притъмняваше. Слънцето бавно се разтваряше в обятията на късното море.
Платиха и бавно заслизаха по пътеката към морето.
- Нали може да си събуя обувките, както някога?...
Тя извинително се усмихна и, недочакала отговор, свали с огромно облекчение лъскавите черни инквизитори със 7 сантиметрови токчета.
Хванати за ръце, като две изгубени, малки деца, които се страхуват от прииждащата тъмнина, те бавно вървяха към брега на морето, за да изживеят заедно, до края, техният един единствен ден в годината, на който имаха право...

Ружа Велчева





Публикувано от hixxtam на 26.01.2013 @ 21:03:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   CheGuevara

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 19:40:38 часа

добави твой текст
"Само един ден в годината" | Вход | 5 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Само един ден в годината
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 26.01.2013 @ 21:34:38
(Профил | Изпрати бележка)
много хубаво разказче! Да можеше да има и продължение...


Re: Само един ден в годината
от zaltia на 26.01.2013 @ 22:12:27
(Профил | Изпрати бележка)
Ами какво да кажа...по някакъв странен начин ме докосна Ружа...
Този единствен ден в годината...остава в сънищата, и в мечтите през останалите дни от годината...
Поздрави!!!


Re: Само един ден в годината
от Markoni55 на 27.01.2013 @ 00:53:15
(Профил | Изпрати бележка)
Асоциативно ме препрати към "До година по същото време". Хубава история.


Re: Само един ден в годината
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 06.02.2013 @ 22:51:22
(Профил | Изпрати бележка)
Много елегантен разказ и много демократичен с широко отворен финал!
Харесвам такива истории, които човек си дописва преди да заспи, всеки посвоему...


Re: Само един ден в годината
от mariniki на 27.08.2013 @ 11:11:56
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
красива история... красиво разказана...
поздравления и прегръдка за теб, Ружичка...