Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 521
ХуЛитери: 2
Всичко: 523

Онлайн сега:
:: durak
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛека вечер...
раздел: Други ...
автор: darkterminal

Най-накрая заваля сняг. Един такъв, мокър и течен. Събира се на бързо съхнещи локви, изчезващи в лакомото гърло на прежаднялата пустиня.
Тук, така си вали, нищо, че е вече Декември, просто много е топло. Върховете на околните планини са побелели, а долу край океана ни мокри обикновен зимен дъждец.

Снощи валя отново. Истински празник за жабките. Наизлезли са милите, радват се на водата и крякат. Карат се една на друга, всяка от собствената си локвичка, без хич да ги интересува, че малките им водни дворци ще изчезнат за по-малко от час. Къде ще се крият след това - умът ми не го побира, но те със сигурност знаят нещо повече от мен. Това малко ме тревожи.

Хибискусът на двора, от вчера поздравява новия ден крещейки, през тъмнооранжевите, почти рудно - ръждиви рупори на цветовете си.... А бяха бледо жълти - като цвета на парещо слънце. Слънцето, под което цяло лято цъфтяха на двора плумериите. Снощи дъждът изми последните им цветове. Сега навън е пусто. Смокинята протяга клоните си към небето, като просеща старица подала кокалестите си пръсти за малко милостиня. Червените тухли на двора, си почиват завити под купчини от жълти листа и само индришето и здравеца се радват на настъпилата прохлада.

Вечерно време, въздухът мирише на зима. Промъква се нахално и щипе ноздрите с нездраво хладните си пръсти. Тук там из квартала се виждат пушещи комини, а вятърът носи из улиците натрапчивата миризма на димяща дървесина. Мъглите къпят току що пребоядисаните къщи, а зад прозорците весело подрънкват чинии. Кибритената Клечица разпъна коледна покривка върху масата. На прозорците блеснаха гирлянди от светещи лампички. А Хитрият Старец с червеното палто, отново излезе да пее и танцува на кухненския плот.

Предстои ми дълъг месец. Днес имам годишнина. След това се занизва вихрена поредица от рождени дни. Идват Коледни празници. Чакаме Нова Година и ... вече е Януари. Чакам го с нетърпение. През Януари отпрашвам на почивка, но до тогава ме очаква цяла купчина велики и дела. И първото за днес ще е, да купя елха!

Елхата е единственото истинско зимно нещо вкъщи. Феята с Червеното Злато В Косите обожава коледни елхи. Радва им се като малко момиче, а аз и се радвам на всяка усмивка. На трите малки бръчици отстрани над клепачите, на мъничките трапчинки, на изпъкналите скули и на светналите очички... Само тя може да се смее така.

Заека се върти и важно помага с украсяването, а аз ще погледам лакомо към бутилката с рома. Сигурно ще си сипя - днес е празник и да вървят по дяволите всички дъждове, мъгли и мрачни дни. След петдесет дена ще цъфтят крушите, а сега отивам да премеря температурата на Зайо...

Лека вечер,
Лека вечер


Публикувано от alfa_c на 03.12.2012 @ 12:14:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   darkterminal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 12:49:22 часа

добави твой текст
"Лека вечер..." | Вход | 3 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Лека вечер...
от secret_rose на 03.12.2012 @ 12:20:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Поздрави от едни други градински плумерии, които познават снега.


Re: Лека вечер...
от darkterminal на 03.12.2012 @ 19:36:07
(Профил | Изпрати бележка)
Нашите плумерии не са го виждали никога... За последен път истински сняг ми пари пръстите преди 7 години. Не смея да кажа, че ми липсва. В смисъл, с удоволствие бих си попързалял стоте и двадесет килограма на един найлон, но добре си поминувам и без него. Океана ми дава всичко необходимо. Понякога мисля, че там има магнит, който постоянно ме тегли към него. Плаши ме, страх ме е, но не спирам да ходя на брега, привлечен от електрическия шум на вълните, танцуващи със синия цвят на калена стомана. Стегнал ме е с челичените си обръчи, увесил е огромен кофар, заключил го е и погълнал ключа в бездънната си утроба. Не знам ще мога ли да живея без да съм сигурен, че всеки един ден бих могъл да го видя и пипна... Ей такава ни е дружбата с Ел Пацифико. На мене той ми е другар, а аз на него съм му роб - не ме пуска да си ида. Поне не безнаказано...

]


Re: Лека вечер...
от secret_rose на 06.12.2012 @ 21:37:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Разкажи още за душата на океана...

]


Re: Лека вечер...
от darkterminal на 07.12.2012 @ 01:19:46
(Профил | Изпрати бележка)
За душата му не знам - не я познавам. За мен е загадка. Навярно е много тъжен. Ръцете му, ръцете му познавам. Но това са лични преживявания. Трудно се обясняват на някой, който живее и диша извън собствената ти кожа. Крие се океана, не се показва за дълго. Държи те на един дъх разстояние от себе си, а всъщност е една вечност далеч от всеки. Дава по малко, но те взима целия. Такъв е - непоправим скъперник и мърморко. Напролет, а тя тук идва Януари, изхвърля огромни купове дребни обли камъчета. Ей такива, с размера на половин мъжки юмрук. Сякаш чисти къщата си за новия сезон. Трупа ги, безрадостни, черни и студени. А през лятото, изведнъж си сменя мнението и си ги прибира отново. Отдолу лъсва цяла ивица от златист кварцов пясък и тогава идваме ние. За да ни покаже, че не ни харесва, изхвърля огромни водорасли, натрошени миди и черупки от раци. Бие с устрем, всеки осмелил се да прекрачи тази бариера, пълни му очите с щипещо солена пяна, прегръща го с мъртвешко хладните си длани и се опитва да го върне на брега. Ако минеш през тази преграда, пред тебе идват меките вълни, соления мирис, плуващите тюлени, нежно гладещия те вятър и огромните келпови полета. Тогава разбираш, че океана подбира приятелите си - пуска само тези, които искат да го видят такъв какъвто е - въпреки всичко. А там... това трябва да се види... Оранжевите риби Гарибалди си правят парад на ярките одежди пред тютюнево зелените листа на келпа. Лангустите важно крачат по дъното и весело размахали пипалата си като лорнети, мерят разстоянието от дупка до дупка. Морските видри събират храна и си играят, а когато всички се пръснат все едно не са били там. Тогава, по-добре се огледай за голяма сянка - дошла е акула... Всичко притихва, притихваш и ти и се молиш, океана да не те е харесал. Защото ако те хареса, те отнася завинаги. Също като в магическите приказки. Завинаги...

]


Re: Лека вечер...
от mariq-desislava на 03.12.2012 @ 20:57:32
(Профил | Изпрати бележка)
Красив текст, отвъд всякакви стандарти.:)


Re: Лека вечер...
от darkterminal на 03.12.2012 @ 21:00:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря mariq-desislawa :)

]


Re: Лека вечер...
от mamontovo_dyrvo на 04.12.2012 @ 06:04:54
(Профил | Изпрати бележка)
Този оптимизъм ми дойде добре! Много хубаво е написано!


Re: Лека вечер...
от darkterminal на 04.12.2012 @ 15:58:15
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]