Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 1
Всичко: 863

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧаено парти
раздел: Разкази
автор: Mia2442


- Гостите Ви пристигнаха, милейди! - икономът учтиво пропусна пред себе си двете дами.

Първата беше момиче на 18 години, красиво и свежо с младостта на своите 18 пролети. Излъчваше жизненост, вяра и крехкост, а в зелените й очи се криеха капки смях, сякаш всеки момент щеше звънливо да се разсмее.

Втората гостенка беше в онази трудно определима възраст между 40 и 50, когато многото пролети издайнически надничат от фините бръчици. Излъчваше самоувереност и стил. Гледаше прямо с интелигентни, зелени очи, в които се четеше разбиране, мъдрост и може би съвсем малко тъга. Беше облечена елегантно и мислено я нарекох”Директорката”. Не исках да влагам ирония - просто приличаше на делова жена - управител на голяма корпорация или нещо подобно.

- Заповядайте в градината! - обърнах се аз към гостенките. - Благодаря ви, че успяхте да дойдете! Толкова отдавна исках да се срещна с вас!

Градината беше огромна морава, огряна от слънце. Нежното зелено на тревата се преливаше в млечно-синьото небе. Огромни разноцветни пеперуди летяха празнично наоколо. По дърветата чуруликаха птици и ухаеше на теменужки. Под стария орех имаше маса с белоснежна покривка и точно там поканих двете гостенки да седнат. Икономът им сервира чай в изящни порцеланови чаши.
Междувременно пристигнаха и следващите гости - икономът ги въведе мълчаливо. Тях аз чаках с най-голямо нетърпение - някак си ми бяха най-неясни и загадъчни. Първата от двете дами, или по-редно е да кажа, третата от моите гостенки по реда на пристигане, беше около 30 годишна, семпло, но стилно облечена, с очила и с някаква скрита тъга в зелените й очи. Но излъчваше ерудиция и я нарекох „Лекарката”. Четвъртата дама беше около 35-40 годишна, изглеждаше уморена, объркана, а зелените очи гледаха леко отнесено -„Писателка”- определих я аз.

- Признателна съм ви, че дойдохте! Надявам се ще харесате моя чай!- настаних ги аз на масата и отидох да посрещна последните си две гостенки.Те влязоха една след друга - петата беше 25 годишно момиче в напреднала бременност и имаше доста измъчен вид, а последната ми гостенка беше около 45, цялата в черно и скръбта струеше от нея.

- Радвам се, че сме заедно - усмихнах им се съчувствено и ги настаних около масата.

На масата вече цареше неловко мълчание, нарушавано само от почукването на чаените лъжички, нервно разбъркващи захарта в чашите.

- E, мисля, че вече сме всички и можете да се представите една на друга! – подканих ги аз.
- Името ми е Миа!
- Приятно ми е – Миа!
- Приятелите ме наричат Миа!
- Казвайте ми Миа!

Дамите изрекоха това почти едновременно, а после се спогледаха учудено. Момичето се разсмя, Директорката поклати скептично глава, а Дамата в черно само тъжно се усмихна. Първа, обаче, се окопити Писателката:

- Аха, ние сме в някакъв сън на героинята.

- Не е задължително - възрази й Лекарката – квантовата физика твърди, че минало, настояще и бъдеще се случват едновременно и при някакво огъване на време-пространството през така наречените червиеви дупки е възможно да се срещнат минали Азове.
- И бъдещи, и бъдещи Азове – допълни Директорката, като почука авторитетно с лъжичката си, сякаш се намираше на заседание.

- Това е невъзможно! – каза Момичето. – Вие всички сте луди май!

- Спокойно, спокойно, моето момиче – погледна я със симпатия Писателката – по твое време, нещата бяха други и времето имаше само една посока – от минало към бъдеще. Но сега времената са други – нали разбираш! – намигна й Писателката и се разсмя.

- Как, да не искате да кажете, че ще стана такава досадница? – Момичето хвърли поглед към Директорката и се изчерви.

- И това не е задължително – намеси се Лекарката – това е една от възможностите. Но ти всеки ден правиш различни избори, а те те моделират. И водят към различни пътеки.

- Но как да разбера кой е правилният избор? – Момичето звучеше почти нещастно.

- Де да знаех и аз! – намеси се Дамата в черно.

- Хаха – няма правилен избор - ами зависи къде искаш да стигнеш и дали си готова да си платиш цената! – пак взе думата Писателката, която явно беше във вихъра си и се чувстваше комфортно.

- Моля, моля – без обиди! – някак късно се засегна Директорката.

- Момичета, момичета – намесих се аз – нека се върнем на причината за нашата среща. Искам да задам на всички ви един въпрос, един единствен въпрос. Моля ви, важно е да знам вашите отговори – помислете добре и имайте предвид, че нямаме много време!

- Нямаме, нямаме време – като ехо повтори Директорката и започна припряно да пие чая си – какво става с това дяволско време? Никога не ми стига – оперативки, заседания, делови срещи, само преспивам няколко часа и на другия ден – пак същото! Дори не виждам дъщеря си – нямам време за никого и за нищо! И времето се забързва, забързва – дааа, знам за резонанса на Шуман, но все пак, едно време не беше така...

- Май нямаш време и за себе си! – подхвърли тихо Дамата в черно. А после почти на себе си продължи – За първи път разбрах какво е да нямаш време, когато майка ми умираше от рак – как с копнеж гледаше небето през прозореца, но не можеше да се изправи в леглото – хранех я като бебе с лъжичка и се молех за още малко време. Само че – накрая – май тя не го искаше вече...

- Знам за какво говориш – гласът на Лекарката потреперваше – по това време дори ми се искаше да се откажа от професията си – какъв е смисълът да помагаш на другите, а да гледаш безсилно как собствената ти майка умира и ти нищо не можеш да направиш...

- Така и не събрах сили да опиша как ме молеше да й помогна да свършат мъките й – каза Писателката – Предпочетох да се скрия в един измислен и щастлив свят! Но пък може би сега е време да благодаря на Момичето – когато губех пътя и себе си, винаги се връщах към това слънчево и цялостно Момиче на осемнайсет и някак си намирах опорни точки да продължа!

- Ехе, аз пък имам доволно много време – замечтано каза Момичето. – А когато стана известна писателка или лекарка, сигурно ще бъда много щастлива!

- Хей, хей – нетърпеливо я прекъсна Писателката – ама защо си мислиш, че щастието е някаква стая, в която трябва да влезеш? Там няма нищо – повярвай ми! Смяташ ли, че сега, когато съм известна, съм по-щастлива – нищо подобно! Славата е такъв мираж, който се разтапя като сладолед на слънце...А щастието е в теб и само в теб – така че, започвай да осъзнаваш колко си щастлива още сега, моето момиче!

- Тя е права – додаде Лекарката – никаква кариера не може да те направи щастлива, ако ти не решиш да си щастлива!

- Или ако няма с кого да споделиш щастието си – включи се и Дамата в черно.

- Дрън, дрън – избухна Директорката – така ми е писнало от тези клишета за позитивното мислене - ,, Няма проблеми, има възможности,, - Ако аз имам проблем, значи имам проблем и точка. Запретвам ръкави и го решавам! Ама вие явно наистина имате много време, та го губите с разни абстракции и глупости! Щастлив съм, не съм щастлив – щом си жив и дишаш, и ходиш на работа – значи всичко е наред! Какво има да се измъчвате с разни тъпи въпроси – най много да се депресирате допълнително! Живейте просто!

В този момент, бременното Момиче, което досега не беше проговорило, а само поглаждаше наедрелия си корем, се наведе напред и усмихнато каза:

- А може би истината е в...

Всички погледи се втренчиха не в нея, а в корема й, където се криеше обещание за живот. И, може би, безсмъртие...
Но тя така и не успя да довърши, защото точно в този момент влезе Икономът и безапелационно заяви:

- Дами, времето ви изтече! Милейди, партито свърши! Нека гостенките ви да се отправят към изхода – аз ще ги придружа!

Тонът му не търпеше възражение и дамите трескаво заставаха – само Писателката се опита да възроптае:
- Ама как така – домакинята искаше да ни зададе въпрос! Не можем да си тръгнем, преди да сме разбрали въпроса!

Икономът я изгледа настойчиво и красноречиво и тя млъкна, като се присъедини към излизащата група.

- Няма значение. Това беше един хубав сън, нали, Миа! – промърморих си аз, като хвърлих един прощален поглед към моравата и стария орех.

Макар че, там - на масата под ореха - все още се белееха шест порцеланови чашки за чай.

Празни...


*Разказът е селектиран в конкурса "Копнеж за къси фантастични разкази" и публикуван в списание "Обекти" - брой октомври 2012г.



Публикувано от viatarna на 01.11.2012 @ 08:14:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Mia2442

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:16:05 часа

добави твой текст
"Чаено парти" | Вход | 12 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Чаено парти
от radi_radev19441944 на 01.11.2012 @ 17:47:38
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
)))) Интересно!


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.11.2012 @ 18:56:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Радвам се, че си тук, Ради - фентъзи жанрът се оказа много приятна територия!:) Но ти това го знаеш!;)
Благодаря ти!:)

]


Re: Чаено парти
от yd (whereareyouhiding@iaminmyself.org) на 27.12.2014 @ 18:58:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
... диалогът, избраните думи, пресичането на пространствата в стаята, смисълът за смъртта на нероденото бебе... Страхотен писател си!



извинявай аз напоследък съм поставена и на кръстосан разпит по отношение на сурогатна майка, осиновени, неродени, и др...


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 27.12.2014 @ 19:19:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Радвам се, че хареса точно този разказ - нали знаеш, заради "Двоен гимлет" изтрих всички смешни разкази и тук останаха едни, които...не влизат в никакви категории - направо са за "осиновяване"!:) Мерси и успех!:)

]


Re: Чаено парти
от anonimapokrifoff на 01.11.2012 @ 11:18:08
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен разказ, Миа, поздравления!


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.11.2012 @ 19:00:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря, Аноним - ценя мнението ти!:)
Този разказ не е в моето амплоа!;)
И дълго време не се решавах да го пусна - намирах го малко декларативен...Но след като от конкурса казаха, че им е "грабнал умовете и сърцата" - се реших!:)

]


Re: Чаено парти
от Ufff на 01.11.2012 @ 10:59:47
(Профил | Изпрати бележка)
Даде ми отговори. Никога не съм си падала по формулите на позитивното мислене. Те могат да изненадат неприятно "мислителя" си малко след това. От три дена пия чай (не ми е много присъщо, само капките ром в него са ми присъщ. понякога) - надявам се да е някакъв сън на на фентъзи-героинята. Благодаря за споделянето;););) и те поздравявам да участието в сборника.


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.11.2012 @ 19:03:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, Уфиии!:):):) Ти най -добре ме разбираш - въпросите са същите, но отговорите се менят!
Благодаря ти!:)
/и не разваляй рома с чай - допуска се само за чаено парти!;)/

]


Re: Чаено парти
от secret_rose на 01.11.2012 @ 10:55:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Прочетох с удоволствие..


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.11.2012 @ 19:13:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Нещата от живота или паралелни реалности - благодаря ти, Меги!:)

]


Re: Чаено парти
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 01.11.2012 @ 13:49:30
(Профил | Изпрати бележка)
интересен разказ! Щях почти да се изям, че не разбрах въпроса накрая!


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.11.2012 @ 19:14:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, със сигурност подозираш въпроса - но нека остави и нещо за домисляне!;)
Благодаря, Женя!:)

]


Re: Чаено парти
от wildberry на 01.11.2012 @ 15:21:14
(Профил | Изпрати бележка)
това са пълни глупости, децата си имат собствени души, родителите просто ги приемат на бял свят и това е, чрез любов, грижат се, но децата са самостоятелни индивиди, които правят своят избор горе :) като умрем отиваме с рая или ада, thats all, може и да гледаме децата си как се развиват и т.н., но нищо повече. те са ни близки, да, близки самостоятелни хора.


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.11.2012 @ 19:19:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Госпожо, или Вие не сте разбрали разказа, или аз не съм разбрала Вашия коментар - кое са пълни глупости? За инкарнацията никой не може да се изказва категорично - нито за рая и ада - ако вярва някой в тях / извън поетите/. Но това и не е тема на разказа...
Препоръчвам "Транссърфинг на реалността" на Вадим Зеланд.:)

]


Re: Чаено парти
от Boryana на 02.11.2012 @ 17:04:14
(Профил | Изпрати бележка)
Четях и си мислех колко са моите проявления...
Замисли ме, скъпа моя, и не само за броя им и вида им, а и за това, което ражда различните мои Аз... и за един куп други неща.
Поздравления за разказа и за селекцията, но последното не е никак странно!:)


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.11.2012 @ 19:22:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Както винаги - в десятката, Бо!:)
Даже надхвърляш ---причините за Азовете е мн болезнена и непознаваема, мейби...
Удоволствие беше да прочета коментара ти, Бо!:)

]


Re: Чаено парти
от kasiana на 18.11.2012 @ 21:21:23
(Профил | Изпрати бележка)
Разказ с отворен край!!!
Допадна ми като замисъл и изпълнение!!!

Поздрави и за публикацията му в сп. "Обекти"



Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 25.11.2012 @ 18:54:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря, Каси - фентъзи-жанрът се оказа благодатна територия за въображението!:)
Но ти го знаеш това!;)
Поздрави и на теб!:):):)

]


Re: Чаено парти
от zebaitel на 10.11.2012 @ 19:53:20
(Профил | Изпрати бележка)
Тази седмица чета Айн Ранд и пия чай! Цяла седмица! Една от причините определено е грип, другата вероятно са няколкото ми "аза", които май не си допадат на чаеното парти и се държат леко подигравателно един към друг или по-точно една към друга! Даже се заяждат! Сега ще ги вкарам в схема-вече знам как!
Благодаря ти за чудесния разказ, Миа!


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.11.2012 @ 20:02:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Ах, Живе, сладурана - и аз чета третата част на "Атлас изправи рамене" - готино, макар да ми се иска да съм я чела по-рано - но определено е автор с главно А!:)
Оздравявай и.... благодаря!:):):)

]


Re: Чаено парти
от verysmallanimal на 17.11.2012 @ 14:03:02
(Профил | Изпрати бележка)
:))
Чудесна порция мислене, гарнирана с усмивки :)


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.11.2012 @ 20:17:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря за комплимента, Маестро!:) Кога ще пием чай, а?;)

]


Re: Чаено парти
от Markoni55 на 13.12.2012 @ 17:43:45
(Профил | Изпрати бележка)
интересно парти. Хубав начин да погледнеш към себе си под друг ъгъл. Интригуващо. Поздрави


Re: Чаено парти
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 14.12.2012 @ 18:06:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, да ти припомням ли твоя изящен сервиз за чай, а? Сигурно ми е помогнал за идеята - благодаря ти, Маркони - спомням си за лятото и твоята галерия с много усмивки!:):):)

]