Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 886
ХуЛитери: 5
Всичко: 891

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Icy
:: nina_nina
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе ми прощавай, Господи! /четвърта част/
раздел: Разкази
автор: Narwal

- Великият магистър веднага отплава за Венеция, след това замина за Ватикана, след това посети и френския двор. Срещна се и с Карл V. Особено трудни разговори е водил папа Лъв Х и с френския крал Франсоа І.
И двамата не искат да повярват, че Сюлейман ще остави империята под надигащата се заплахата от Персия, за да търси незначитело завоевание в Mare Nostrum (Средиземно море). Явно искаше да удари Европа и то така, че да я заболи сърцето. Великият магистър бе отчаян. Помощта някъде му бе обещавана с половин уста, а някъде направо отказвана.
След това последва втората обсада на Родос. Преди двадесет и две години рицарите бяха отблъснали набезите на османците, но сега Сюлейман беше дошъл с невиждани сили, а Орденът не получи подкрепа от никъде. Нито от Ватикана, нито от Карл V, нито от някой от другите европейски монарси. Бореше се сам. И се бореше мъжки. Турците се опитваха по всякакъв начин да влязат в крепостта. Копаеха тунели. Обстрелваха стените, но бяха отблъсквани винаги и с големи загуби. Цветът на еничарството се топеше пред очите на падишаха. Сюлейман беше полудял от ярост. Нареждаше атака след атака, но не успяваше. Всеки път се връщаше все по-съкрушен от твърдостта на защитниците. Бяха дните от Коледа. В тези свети нощи осменците ставаха все по-настъпателни. Но успехът им убягваше. Но в първите сурови дни на зимата храната в крепостта свърши. Населението понасяше лишенията, но тръгнаха и болести. За наше щастие силите на османците също намаляваха. Тогава Сюлейман предложи споразумение. Да запази живота на хората. Да позволи рицарите да се изнесат на остров Малта безпрепятствено и дори да запази църквите на острова. Естествено това бяха в по-голямата си част празни обещания. По-късно научих, че османците разпространили легендата, че това го е направил от благородно сърце. Нищо благородно няма в този изверг. Направи го от страх! Силите му бяха недостатъчни, за да превземе острова. От петдесет хиляди еничарите едва ли наброяваха и пет хиляди, а от Персия идваха тревожни новини за него, които и ние научавахме от персийските си приятели, които имаха право да плават покрай острова на път за Кипър. Предаваха ни съобщенията с флажни сигнали. Изобретение на един талантлив испански лейтенант, чието име така и не остана в историята. Но нашите сили бяха още по-малко. Ние също не можехме да задържим острова. Предстоеше ни трудна битка и с морето. Беше дошла зимата...А това означаваше бури и тежки вълни. Как щяхме да плаваме до Малта?! Затова съветът на ордена реши Родос и прилижащата към него островна група да бъде предаден на османците. Сюлейман спази споразумението само частично. Допусна ни да заминем, но след това еничарите се отдали на безчинства и клане. Какви ужаси научих, че са ставали след това, дори не желая да разказвам, Ваша Светлост. Една неголяма група от гръцкото население, успяло да избяга в Кипър и от там се прехвърлило на венецианска галера, пристигна в Малта и ни разказа.
Никога няма да забравя нощта на заминаването ни от Родос. Жан дьо Валет ми помогна да се кача на флагманската фрегата „Санта Мария”. Рицарят се шегуваше, че са я кръстили на мен. Той знаеше историята ми и ме разбираше напълно. Когато усещах ръката му на рамото си вярвах, че Бог ме закриля. Не може да ме е изоставил. Не е възможно! Без да искам започнаха да се моля „Не ме изоставяй, Господи, поне дотогава докато намеря децата си! След това нека горя в Ада, Господи!” Жан чу молитвите ми. За французите българският език е неразбираем, но прегръдката му ми показа, че .... ме разбрал.


Публикувано от alfa_c на 15.10.2012 @ 21:33:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Narwal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 32923
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 16.10.2012 @ 20:31:56
(Профил | Изпрати бележка)
Не можех да не проследя развоя на интересната история!
Отново те поздравявам!



Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от Narwal на 16.10.2012 @ 21:26:18
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря! Желая ти хубава вечер!

]


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 16.10.2012 @ 17:45:17
(Профил | Изпрати бележка)
Каква стана тя, днес пишем за една и съща епоха , само местоположението е различно :)))
Поздрави за разказа Капитане! Тези дни има кампания за повдигане на националния Дух!Народа ни има нужда от това !:)


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от Narwal на 16.10.2012 @ 18:31:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Кати! Твоята подкрепа е много важна за мен! Желая ти хубава вечер!

]


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 16.10.2012 @ 09:04:24
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно е, но всичко е на един ред и не може да се чете като хората.


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от Narwal на 16.10.2012 @ 11:23:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря

]


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от LATINKA-ZLATNA на 15.10.2012 @ 22:37:50
(Профил | Изпрати бележка)
Narwal, с удоволствие те чета...
Поздрави, Капитане!


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от Narwal на 15.10.2012 @ 23:04:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Много си мила! Много ми помагаш! Желая ти хубава вечер!

]


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от kasiana на 15.10.2012 @ 22:30:59
(Профил | Изпрати бележка)
"- Великият магистър веднага отплава за Венеция, след това замина за Ватикана, след това посети и френския двор. Срещна се и с Карл V. Особено трудни разговори е водил папа Лъв Х и с френския крал Франсоа І.

И двамата не искат да повярват, че Сюлейман ще остави империята под надигащата се заплахата от Персия, за да търси незначитело завоевание в Mare Nostrum (Средиземно море). Явно искаше да удари Европа и то така, че да я заболи сърцето. Великият магистър бе отчаян.
........

Уви! Недалновидността на западноевропейските духовни и светски величия е отворила за Сюлейман І портите на благосъстоянието на неговата империя, а за Европа и по-специално на Балканите и България са настъпили мрачни векове...

Поздрави, Narwal !!!!!!!


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от Narwal на 15.10.2012 @ 23:03:18
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Каси! Прекрасна си! Желая ти хубава вечер!

]


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от mariniki на 14.02.2013 @ 17:40:25
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
продължавам с четенето... имам да наваксвам,
приятелю... сладкодумец си ти...


Re: Не ми прощавай, Господи! /четвърта част/
от Narwal на 14.02.2013 @ 19:08:00
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Маги! Прекрасна си! Радвам се, че ти "виждам" отново.

]