Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 732
ХуЛитери: 2
Всичко: 734

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПовелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)
раздел: Романи
автор: kasiana

(фентъзи)

         Всъщност, братът на Питър Соларис нямаше да служи неделната Света литургия в катедралата „Сан Марко” във Венеция. Той бе поканен от нейния викарий по настоятелното искане на родители, които желаеха именно Марко Соларис да извърши конфирмацията на техните тринайсетгодишни момичета и момчета, за да потвърдят те – вече съзнателно, че приемат вярата, в която младият епископ ги бе покръстил като новородени, преди да започне работа във Ватикана.

         Питър си спомни някогашните шушукания на възрастните жени в семейството, които наричаха брат му Святото дете…Никога не се беше замислял защо и какъв смисъл влагаха те в това название…Предполагаше, че е заради кротостта и благодушието на Марко, или пък се впечатляваха от ангелския му глас, когато пееше… После двамата пораснаха и всеки от тях литна след мечтите си… Виждаха се рядко, но братската им обич не намаля, а дори се засили след самолетната катастрофа, в която родителите им загинаха…И вече, дори и да искаше, Питър нямаше от кого да научи защо батко му е „Святото дете”… „А дали отговорът не би могъл да ми даде самият Марко? – си каза Питър - Ще трябва да го попитам, когато утре се видим…”

         Старши помощник-капитанът погледна часовника. Скоро вахтеният офицер Ник Джордан щеше да го смени от дежурство и той се надяваше, че поне преди сън ще му се удаде възможност да поговори с Имеона и баща ù в салона за отдих…

         Мобилният телефон на Питър иззвъня. Марко му пращаше SMS, че приема поканата и след конфирмацията на децата, ще му гостува на яхтата. „Това е добре – зарадва се Питър – значи ще имаме време да си поговорим до завръщането на Алекс…”

         След вечеря Имеона и баща ù се оттеглиха в нейната каюта. Апостол Раев бе пожелал да прочете написаното досега от „Повелителката на небесните коне”, а дъщеря му искаше да разговаря с него по няколко вълнуващи я теми, затова му позволи да надникне в черновата на новия ù роман…Докато баща ù четеше, тя се колебаеше дали да му каже за астралните си излитания, започнали след изчезването на майка ù Бианка с чартърния самолет над Окото на Сахара…Но след кратко колебание реши засега да премълчи този факт…При една загинала в катастрофа съпруга и втора – „стопила” се незнайно защо в небесата, скитанията на Ими в непознати за баща ù пространства, навярно щяха да му дойдат в повече тъкмо сега, когато беше на път да открие единия от синовете си…Девойката изгаряше от любопитство да узнае кой е нейният полубрат, какъв е, къде е… И защо ли баща ù каза, че е щастлив, благодарение на нея?!

         - Ими, какво предстои да се случи с Еспора по-нататък в романа? – обърна се към дъщеря си Апостол Раев – не можеш да избягаш от историческите факти за Александър, а както ми се струва ти си замислила романтична връзка между двамата…

          - Какви факти? И кой е могъл да остави такива за личния му живот? Калистен ли? Че нали той през 327 година преди Христос, четири години след победата при Гавгамела, е осъден на смърт по обвинение в държавна измяна, защото не приел самообявяването на Александър за бог?…И как така, след като бил окован във вериги, измъчван и умъртвен, по думите на по-късните историци Плутарх и Ариан…, как този мъртъв Калистен е описал невероятните премеждия на Александър и войската му в Индия и обратно през пустинята към Вавилон, след като вече не е бил жив?

         Лицето на девойката беше пламнало. Тя говореше тихо, но убедително и одухотворено, защото това, което бе видяла в съновиденията си и в астралните си излитания бе по-истинско от онова, което бе чела за Великия македонец…А и в Акашовите записки, в които незнайно кой и защо ù помагаше от време на време да надниква…тя бе се докоснала до други истини, които се разминаваха с тези на пристрастните летописци…Но засега нямаше как да обясни изворите на своите знания на баща си, затова само стана и го прегърна, както някога в детството си…

         Професорът се радваше на своето пораснало момиче…И двамата бяха осиротели, затова духовната подкрепа, която си оказваха, бе много ценна за тях…
         - А спомените на генералите му? Тях не ги ли броиш? – погледна я той предизвикателно, очаквайки с интерес нейния отговор, но тя скептично присви устните си и каза:
         - Броя ги, как да не ги броя…И техният ред ще дойде…
         Апостол Раев се засмя, стана от фотьойла, в който беше седнал и след кратка пауза попита:

         - Ими, искаш ли утре сутринта да отидем до катедралата „Сан Марко” ?
         Беше си спомнил есемеса на Дàвиде.


Следва


Публикувано от Administrator на 09.10.2012 @ 16:20:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   kasiana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 14:05:57 часа

добави твой текст
"Повелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)" | Вход | 7 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)
от Hulia на 10.10.2012 @ 23:06:38
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Поздрави, Кас, радвам се на твоя непресъхващ ентусиазъм!:)))


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)
от Narwal на 10.10.2012 @ 18:22:11
(Профил | Изпрати бележка)
О! Калистен! Навлизаш дълбоко в историята, Каси. Поздравления


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 10.10.2012 @ 15:25:10
(Профил | Изпрати бележка)
Тук ме спечели напълно :) !Става все по-интересно:)
Сърдечни поздрави Кас :)))


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)
от sineva на 10.10.2012 @ 14:02:31
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Каси!
Не съм влизала отдавна тук, и не съм чела другите ти епизоди. Но последният ме провокира и ще ги прочета допълнително.
А ти пишеш и проза много добре. Зная, че още като дойде в сайта започна с много хубави неща в проза.
А лириката ти е разкошна.
Хубав ден, мила!:))))))))


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)
от voda на 09.10.2012 @ 21:30:21
(Профил | Изпрати бележка)
След тези компетентни мнения под всеки откъс, аз мога само да те поздравя, Каси, и да продължавам да те чета с интерес и благодарност.


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)
от ATROPA на 09.10.2012 @ 16:36:48
(Профил | Изпрати бележка)
Браво!
Невероятен сюжет с много лабиринти
в които ми е приятно да навляза, воден от разказваческото ти умение.
Поздравления!!!!!!!


Re: Повелителката на небесните коне (част І-ва, 19-та глава)
от secret_rose на 09.10.2012 @ 16:40:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не зная защо това интересно четиво има толкова малко коментари...
Няма екшън но има дълбочина и от всяка глава човек може да научи по нещо за себе си. (в тази особено ме докосна разговора за историческите факти)
Не съм по дългите коментари и обикновено само отбелязвам присъствие, прочит, но вече ще започна да обяснявам, защо чета.
А това ще го дочета до края и очаквам всяка нова глава. Поздравления!