Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 858
ХуЛитери: 1
Всичко: 859

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКомарджията-24, 25, 26, 27
раздел: Романи
автор: ATROPA

24.
Куфарът имаше три прегради.
В първата...
... бяха скътани съвсем нови архиерейски одежди.
Седем на брой. Колкото са даровете на св. Дух. А именно: стихар, епатрахил, пояс, наръкавници, сакос, омофор и набедреник.
Николай ги разгъна със страхопочитание. Знакът беше ясен. Неведомата ръка на Господа го беше посочила за духовен наследник на починалия Владика.
Две от одеждите сакос и омофор бяха характерни само за епископския чин. Тях ги разгледа по-внимателно. Той знаеше, че сакосът в духовен смисъл означава вретище и с цвета си напомня червената риза, в която е бил облечен Спасителят. А можеше и той да облече някога такава риза, но като че ли на него щеше да му приляга повече усмирителна.
Омофора беше широк и дълъг плат с множество изображения на св. кръстове, който той преметна през раменете си и краищата му се спуснаха пред него и отзад. В духовен смисъл той изобразяваше заблудената овца, каквато несъмнено беше и той.
С тези дрехи той можеше да извършва служби и да благославя града.
Но му трябваше още нещо.
Внимателно отвори втората преграда.

25.
В него имаше богослужебна кадилница, изработена от месинг, позлатена и пищно украсена с орнаменти и цветни камъчета, с поставени на нея дванадесет звънчета, които разбуждат позадрямалите богомолци при всенощните бдения. А при него да прогонят нощните му комарджийски похождения.
Имаше на пакетчета гръцки тамян и малки, кръгли хапчета пресовани въглища.
Но това, което прикова вниманието му беше правоъгълна метална кутия с размери 15 на 10 на 3 см, която излъчваше невидима енергия. Той знаеше, че съгласно известното уравнение на Айнщайн (E = m.c2) енергията е равна на масата, умножена по скоростта на светлината на квадрат. Или ако умножи масата на тази вълшебна кутия по скоростта на светлината на квадрат той щеше да притежава енергия, с която да бъде способен да преобрази света.
В такъв горе-долу вид бяха мислите му преди да я отвори...

26.
Не му беше много трудно да отвори кутията. даже му се стори, че капакът сам се надигна и падна настрани. Вътре имаше сгънато на четири правоъгълно парче плат от коприна. Прекръствайки се го разгъна и положи на масата.
Целият изтръпна. Това беше Антиминс. Един от свещените предмети при богослужение. Досега не го беше виждал толкова отблизо. По време на литургия със затаен дъх следеше как свещенослужителят излиза с дискос с чаша вино и хляб, символизиращи кръвта и тялото Христови и влизайки през царските двери (централната врата на олтара) ги полага върху Антиминса и произнася тайнствените думи, чрез които става освещаването на хляба и виното и те се превръщат в тяло и кръв Христови. Даже понякога му се струваше, че вижда как лъч от Христос слиза върху тях и ги освещава. Той знаеше, че без Антиминс литургия не може да се отслужи и всъщност Антиминсът замества Светия престол, който е символ на Христовото погребение и възкръсналия от този гроб Спасител. И върху камък да се постави играе ролята на олтар, а от духовна гледна точка означаваше неведомото присъствие на Божията Благодат и на самия Бог.
В горната част на Антиминса трябваше да има зашита костичка от светец. Интересно му беше да види на кого е. Беше удивен от това, което прочете “Агнец-жертва, зашити мощи на св. Николай”.
И така свише имаше мощи и на своя ходатай. А с дрехите и Антиминса можеше да извършва свещенодействия. Пред Коледната нощ беше далече, но той си представи как облича владишките дрехи. Разстила Антиминса на масата и вместо дискос с чаша вино и хляб поставя обичта си към този изстрадал български народ, мамен и лъган от сегашните и миналите управници и ги благославя за по-добър живот.

27.
Оставаше още една преграда. Третата... Какво ли щеше да намери там?!
Отвори я с треперещи пръсти. Имаше три ярешки кожи, завити на рула, пристегнати със златни конци.
Отвърза първото. На нея бяха нарисувани странни йероглифи и имаше чертеж. На Николай не му беше трудно да отгатне какво беше това: карта на златно съкровище със знаците на тайнственото хайдушко писмо.
Разви другите две рула. Оказа се че това са три отрязъка от една и съща ярешка кожа. Постави ги едно до друго и пред него блесна цялата карта. И все пак имаше думи, които бяха написани на латински. Отгоре с големи букви прочете: Вълчан войвода. На чертежа имаше рисунка на седем стаи. В една от стаите беше нарисуван змей. Досети се. Беше чувал за това съкровище на Вълчан войвода със седемте стаи пълни с несметни богатства. А и особено за змея в едната стая: дълъг седем метра, дебел 70 см, направен от восък със люспи – ха-ха-ха – златни жълтици.
Именно това съкровище беше обещал Вълчан войвода на руския император Николай Първи, ако освободи България от османския поробител. А дали сега той, който също се казва Николай, не бе призван да изпълни желанието на Вълчан войвода, като намери съкровището и плати дълговете на България, за да процъфти живота в неговата родина? В този момент изобщо не мислеше: а дали ще има някой да плати неговия дълг към банката. И както е тръгнало няма ли да загуби и единствената си собственост – апартамента, купен с толкова труд от неговите родители.
Мелодията на телефона му за позвъняване (камбаните на AC/DC) го сепнаха.
Беше Стефка.


Публикувано от alfa_c на 10.09.2012 @ 16:39:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   ATROPA

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:52:53 часа

добави твой текст
"Комарджията-24, 25, 26, 27" | Вход | 2 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Комарджията-24, 25, 26, 27
от kasiana на 10.09.2012 @ 17:17:51
(Профил | Изпрати бележка)
Тук си невероятен!!!!!!!!!!!

С тези подробни познания за "...архиерейски одежди.
Седем на брой. Колкото са даровете на св. Дух. А именно: стихар, епатрахил, пояс, наръкавници, сакос, омофор и набедреник." -

ме слиса и приятно изненада!!!

Аплодисменти!!!!!


Единственото, което знаех са Вълчан воивода бе, че:

"Именно това съкровище беше обещал Вълчан войвода на руския император Николай Първи, ако освободи България от османския поробител."



Re: Комарджията-24, 25, 26, 27
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 10.09.2012 @ 18:43:27
(Профил | Изпрати бележка)
Тук вече ме заинтригува напълно :)
Мен ,ако питаш,не е трябвало Борис да премахва Танг-РА и да затрива 50 болярски рода.После 500 години робство ,имаме да плащаме ,но май се вижда светлина в тунела.Ама ние много лоши станахме,все с рогата напред.Днес до обяд не се стърпях и казвам-Как някой не се обърка да почука първо на вратата,та да каже Добър ден! ,та да попита може ли еди си какво, та и на мен да ми стане драго на душата, ама не би за съжаление.После болен бил народа, ами болен от собствената си злоба и лукавост .Ама и аз се разприказвах :)
Поздрави :)))